Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Bana Araba Tavsiye Edin Ver. 123465738376


Tenekeadam

Öne çıkan mesajlar

Milamber said:

abi 50-55k bütçe diyor volvo diyorsunuz kaç model alacak. :D asx iyi midir bende niyetlenebilirim ona


Temel şart güvenlik ise 10 12 yaşında bile araba alınır gerekirse. Ayrıca qasqhai, asx yerden yüksek diye güvenli mi oluyor, pek bilgim yok ama böyle düz mantık olduğunu sanmıyorum sonuçta gelip aynı büyüklükte ya da daha büyük araç da bulabilir seni.

Rasgele baktım şöyle bişi buldum , detaylı aranırsa çok daha güzeli bile bulunur

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-volvo-memurdan-hatasiz-degisensiz-boyasiz-80.000-km-316793464/detay
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Arkadaşlar ilginize çok teşekkür ederim. Dün geçirdiğim kazada arabam ön sağ tekerden darbe aldı, arka sağda bebek koltuğu var malum, yerden yüksek olsa bebeğin darbe alma şansı daha az olduğu için ASX bakıyorum.

Ben hep Opel,Toyata,Chevrolet gibi orta alt sınıf araba kullandım. Crossovera geçiş benim için sancılı bir süreç olacak.

İşte ne yapsam bilmiyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ust mesajimdaki link icin: yalniz amerikalilarin suv dan anladigi biraz farkli. x5 e bile orta buyukluk diyebiliyor adamlar. kucuk suv lar ve crossoverlarda muhtemelen surucu ve yolcu guvenlik artisi daha az oluyordur.

bir de neye carptigin da etkili. suv la bariyere ya da bir duvara girersen olme ihtimalin arabadan fazla. baska bir arabaya carparsan az. suvla bir sedan in carpismasi durumunda, sedan soforunun ve yolcularinin olum ihtimali suv icindekilerden daha yuksek.

ayrica yukselen agirlik merkezi viraj ve benzeri durumlarda yol tutusu zorlastirir. bu nedenle suv lar arabalara gore cok daha fazla takla atar. elektronik sistemlere ragmen suvlarin takla attigi kaza sayisi arac basina sedanlardan cok daha yuksektir. roll durumunda olum orani da daha fazladir. bana sorarsaniz bir suv da panaromik sunroof almak icin baya deli olmak lazim,

ayrica suvlar normal bir arabada kirik ve travma ile yirtilabilecek yayaya carpma kazalarinda yayayi sakat birakma ya da oldurme ihtimalini arttiriyot. her ne kadar gunumuzde sigortalar karsi tarafin hastahane masrafini ve olum tazminatlarini karsiliyorsa da, sana surucu kusuru icin tazminat ya da ihmal davasi ya da ceza davasi acmayacaklari ya da sigortanin senden para istemeyecegi anlamina gelmiyor.


https://www.quora.com/Are-SUVs-safer-than-cars
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bir de her suv ayni degil, eger heavy frame ama az darbe emen bir govde varsa seni koruyacagina oldurur. bu nedenle eski suv lar (2010 oncesi) cok daha tehlikelidir ornegin. ancak ayni sebepten, hala, karsi tarafin darbeyi emmedigi carpismalarda (bariyer, duvar vb) suv yolcu ve surucu icin daha tehlikeli hale geliyor.

bir de burada sen oyle sordugun icin hep pasif guvenlik konusuyoruz. yani carpsam ne olur. halbuki sedanlar ve hatchbackler daha atik ve kivraktir. ayrica takla ihtimalleri azdir. elektronik stabilite destegine de daha az ihtiyac duyarlar. bu nedenle kazayi isin basinda engellemek daha olasidir. ancak burada kazayi onleme olasiliginin sagladigi sag kalma ihtimalinin carpisma aninda suv un sagladigi sag kalma oranina gore farkini hic birimiz bilmiyoruz. baktim, arastiran da yok.

fren mesafesinde ise suv larin genis lastik avantaji, ancak daha buyuk bir kitle dezavantaji var. orada durumu bilemiyorum.

yukselen gorus ise trafik hakimiyetini cok arttirir. bu kaza oranini dusurur. ancak yan ayna hakimiyetini, ozellikle hatcbacklere ve kucuk sinif araclara karsi dusurur. bunu son 15 senede buyuk olcude hallettiler sanirim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

yuksek suvlarla 140 uzerinde yalpalama oluyor. Virajli yollarda filan sedan cok daha guven hissi veriyor. Fakat trafige hakim olmak yuksekte oturmak da farkli bir guven hissi veriyor.

isin komik tarafi virajli dag yollarinda sedanin yol tutusu daha hos ve guven vericiyken, Suvda her virajda asiri fren yapma ihtiyaci duyuyorum, ulan alabilecez mi bu viraji dusuncesi hakim. Ancak toprak yolarda, cukurlu engebeli yollarda sedanla 30la giderken SUV rahatlikla yardirabiliyor, altimi carparim lastik patlar su olur bu olur diye kaygilarin olmuyor. Bu konustuklarim Discovery gibi buyuk suvlar icin.

Crossoverlar biraz daha yol tutuslu. Qashqai daha bir ortalama, virajlarda yol tutusu daha iyi nispeten bunun yaninda yukseklik avantaji da var.

Herkesin bahsettigi kivraklik konusuna katiliyorum. Agility onemli bir unsur. Bayramda 2000 km yaptim yunanistanda, halkidikinin igrenc virajli yollarinda gezindim, eger SUVla gitmis olsaydim cin iskencesi olacakti o virajlar.

Tabii Suv'a alternatif olarak agile filan diye bahsettigim arabalar bmw 3-4 audi 4-5 klasmanindaki arabalar.

Son olarak derdin "gelip biri carparsa guvende oliyim" ise evet dogru tercih SUV. Ki Istanbulda ne kadar defansif kullanirsan kullan gelip biri carpiyor. Fakat bunu saglamaya calisirken aracin kamyondan bir iki tik ufak olmasi iyi degil. O da kabul olabilir de 3000 motor ve ustunu dusunmen lazim. 1500 motor kamyonet gibi arabayla pek guvende olamazsin, abi gitmiyor arac kacamiyorum delilerden hissiyati yasatir. Minimum 2000 motor olan bir arac bakman lazim.

Qashqailar bir ara 2000 motor dizel otomatik olarak da geliyordu, hatta canin isterse o araci iki ceker de yapabiliyorsun daha az yakiyor. Onlardan temiz bir ikinci el yakalarsan kacirma derim. Senin aradigin fiyat bandina yakin bir fiyata bulabilirsin onlari.

hatta amme hizmeti olsun al bir incele derim

Qashqai 2.0 DCI
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

"roket adam" said:

aktiftablet said:

astra sedan 57k, nasıl?

abi çok güzel alet, bizde var acayip memnunum. en üstün bi alt pakedi, sport sanırım. alacaksan led farlı al. kullanımı falan çok rahat yani. tek dezavantajı benzinlisi yakıyor biraz.


yalnız sadece boş modellerde indirim var, dolu modeller hiç indirim yok ya da çok az var o yüzden bayagı pahalıya geliyo.

Bu arada astra sedan kiralayıp antalyaya gidip geldim, focus kadar kaliteli sürüş yok, ama konforu daha iyi, tasarımı da daha güzel.
Ama kiraladığım dizeldi, benim dizele bütçem yetmediğinden karar verebilmiş değilim.
Bu gidişle hiçbişey alamıycam gerçi.

Bir de telefonumu bluetoothla bağlayıp müzik dinleyebildikten sonra hiçbir donanım aramıyorum. Sürüşü biraz iyi olsun yeter modundayım.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Abi biraz kredi çekip 2. el Volvo s60 falan alsana 70'e yakın rakamlara 2012 modelleri bulunuyor sanırım.

Bizim komşuda var 2015 model mi ne, adam arabayı aldıktan sonra 2 kez kaza geçirdi yaralanmadan atlattı ikisini de. (en son çarpan adam yere kalem düşürmüş alayım derken hem kırmızıda geçmiş hem de gazı köklemiş, sürücü tarafından girmiş komşuya...)

Volvo'ların maşallahı var güvenlik konusunda.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...