Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Fallout 4 #3


Sam

Öne çıkan mesajlar

Sufi said:

bu arada kimse pek itiraz etmemiş ama ben rpg oyunlarında kendi karakterimin seslendirilmesine tamamen karşıyım bu oyundan sonra. mod ile wheeli kaldırdım, diyalogları önce okuyorum, kendime en uygununu (bazen baya zor oluyor bana uygun diyalog seçeneği) seçip tıkladığımda karakterim öyle bir ses tonu ve vurguyla söylüyor ki benim yazılısından ilk anladığımdan bambaşka bir şey çıkıyor ortaya. mesela genelde en good-straight-wise seçeneği seçtiğinde karakter resmen bir oldman edasına girip öyle bir ses tonuyla konuşmaya başlıyor ki sktir lan demekten kendimi alamıyorm. oyuna karşı motivasyon böyle ufak tefek şeylerin birikmesiyle zaman içinde paramparça oluveriyor.


bu bahsettiğin şey bence alpha protocol ve deus ex oyunlarında çok iyi kotarılmıştı. (deus ex, alpha protocol'a göre biraz daha başarılı idi hatta)

yapacağı şey şu: 4 madde bile koysan bu 4 maddenin hangi duyguyla söyleneceğini belirticeksin. sonra her cevabın uzun cümlesini de alta koyacaksın.
bu sayede 4 tane "I don't know" cevabı olsa bile, her birinin duygu seçeneği farklı olacağı için, karakterin o cümleyi söylerken nasıl bir tepki vereceğini önceden anlayabileceksin böylece.

"Kızarak: I DON'T KNOW!"
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sufi said:

bu arada kimse pek itiraz etmemiş ama ben rpg oyunlarında kendi karakterimin seslendirilmesine tamamen karşıyım bu oyundan sonra. mod ile wheeli kaldırdım, diyalogları önce okuyorum, kendime en uygununu (bazen baya zor oluyor bana uygun diyalog seçeneği) seçip tıkladığımda karakterim öyle bir ses tonu ve vurguyla söylüyor ki benim yazılısından ilk anladığımdan bambaşka bir şey çıkıyor ortaya. mesela genelde en good-straight-wise seçeneği seçtiğinde karakter resmen bir oldman edasına girip öyle bir ses tonuyla konuşmaya başlıyor ki sktir lan demekten kendimi alamıyorm. oyuna karşı motivasyon böyle ufak tefek şeylerin birikmesiyle zaman içinde paramparça oluveriyor.


abi şu ya
+1
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

abi iyi yapılanı var elbet. bu oyundaki kadar kötü bir örneği görünce aslında kendi karakterimiz seslnedirilmediği zaman bizim kendi hayal gücümüz işin içine daha fazla dahil olabiliyor, onu farkettim.

hep aynı oyundan örnek veriyoruz ama napalım o orada abide gibi durdukça hep örnek verilecek. mesela torment'te nameless one'ın sesini biliyorduk "im goin', alright" gibi navigasyon seslerinden. sesini bilmemiz kesinlikle iyi bir etki oluşturuyordu oyunun havası için. ama nameless one'In bütün konuşmaları zihnimizde istediğimiz veya umduğumuz bir tonlamayla gerçekleşiyordu. ne bileyim bence iyi bir seslendirmeden çok daha iyi bu. tabi sadece kendi karakterimiz için konuşuyorum. sonuçta roleplay'ini yaptığımız karakter o.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Laurelin said:

Skyrimin diyaloglar fersah fersah ondeydi bu oyundan, isin aciklisi o

Bi bioware gibi duzgun yapamiyorsan su teker olayini hic yapmicaksin, gerci mass effect disinda duzgun kullandiklari oyun yok onlarinda, ordada shepardin karakteri goturuyordu ve bole sacma ve kisirdongu degildi paraphrasing

Moralityi kaldiriyorsan oyun sonu da1 gibi duzgun conclusion getiricen hariketlerine, su halde yaninda companion yoksa istedigin gibi teror estirebiliyorsun bedel odemeden


NPC diyalogu derken sokakta random konusan insanlardan bahsediyordum. Sikirim 4ün bu konuda ne kadar kıt olduğunu hatırlatmaya gerek yok herhade, resmen npcler birbirine random cümleler fırlatıyordu. 5i oynamadım ama. Yoksa PCile yapılan diyaloglar biraz kısıtlı orası doğru ama çok rahatsız etmedi beni nedense. Sanırım lokasyonlara konulan background hikayelerinden manasız bir haz yaşadığım için npc interaksiyonlarındaki kıtlığa çok takılmadım. resmen kolasyonlara bilgisayarda log bulayım journal bulayım diye gidiyorum sdf. Ha buarada oyun iyi modlanabiliyorsa, bu lokasyonlardaki hikayeler doğrultusunda onlarca çok güzel unique sidequest eklenebilir oyuna. bu yapılmalı bence. tabi o zaman seslendirmesiz yazılı diyalog olmalı ama onun modu vardı sanırım zaten.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sufi said:

bu arada kimse pek itiraz etmemiş ama ben rpg oyunlarında kendi karakterimin seslendirilmesine tamamen karşıyım bu oyundan sonra.


evet bu beni rahatsız etti. hiç kafamda hayal ettiğim gibi bir tonlamaya sahip değil çoğu cümle. kendi karakterim seslendirilmese daha mutlu olabilirdim. zaten immersionı kırıyor bir miktar senin beklemediğin garip bir tonlama.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sufi said:

abi iyi yapılanı var elbet. bu oyundaki kadar kötü bir örneği görünce aslında kendi karakterimiz seslnedirilmediği zaman bizim kendi hayal gücümüz işin içine daha fazla dahil olabiliyor, onu farkettim.

hep aynı oyundan örnek veriyoruz ama napalım o orada abide gibi durdukça hep örnek verilecek. mesela torment'te nameless one'ın sesini biliyorduk "im goin', alright" gibi navigasyon seslerinden. sesini bilmemiz kesinlikle iyi bir etki oluşturuyordu oyunun havası için. ama nameless one'In bütün konuşmaları zihnimizde istediğimiz veya umduğumuz bir tonlamayla gerçekleşiyordu. ne bileyim bence iyi bir seslendirmeden çok daha iyi bu. tabi sadece kendi karakterimiz için konuşuyorum. sonuçta roleplay'ini yaptığımız karakter o.


olay iyi yapılması değil ki. fallout 4'teki yes no sarcasm seçeneği epey eleştirilen bişi. karakterinin rp'sini yapmaya çalışmanda büyük engel.
ama haliyle en ufak bi eleştiri yapanı bethesda fanboi'ları tekmelemye başladığından, bethesda'nın bu mevzuyu önemsediğini sanmıyorum.

sistemdeki sıkıntı şu:
"elimde bir tek patlıcan var ister misin" sorusuna kibarca "sağol abi ben almayayım" demek isterken no'ya bastığında adam tabancasını çıkartıp karşıdakinin alnına dayayıp "patlıcan de bakiyim, bir daha de bakayım" diye atar moduna geçebiliyor.
ya da tam tersi.

eğer kısıtlı seçenek koyduysan en azından karşıya yansıtacağın tepkiyi de belirtmen gerekiyor, "polite: no, angry: no, sarcastic: no" gibi.

mass effect'te bile kırmızı/mavi seçenekleri vardı, en azından önceden tahmin edebiliyordun o seçenekleri.

gerçi sonuçta rpg'den ziyade fps oyunu yapmak istedikleri için, dialoglarda senin rp yapıp yapamaman karaktere bağlanıp bağlanmamanın hiç bi anlamı kalmıyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

karakter kendi içinde, kendi opsiyonları içinde tutarlı olabilsin yeter. yoksa roleplay demek kendinin aynını oynamak değil. mal paladin oynuyorsam, mal paladin seçeneklerim olsun, karakterim de mal paladin gibi davransın. oyun içi tutarlılık önemli yani. oyun seçeneklerle beraber baştan sona izlendiğinde aktörlük kötü olmadıktan sonra mis gibi.

fo4te aslında ellerinde bu seslendirme işini güzel yapmayı sağlayacak bir core bg vardı diğer oyunlarda olmadığı kadar. courier da dahil olmak üzere hepsi çok geniş opsiyonlu, senin hayal edebildiğin karakterler. fakat fo4te adamın tipi hariç net bir arkaplan var ve sen o adamı/kadını oynuyorsun. bir nevi shepard yani. kadın shepardda olduğu kadar iyi olsaydı bile bir başarıydı. zaten kötülüğü seni tiksindirmese sen de hiç bunu düşünmeyecektin. anlayışla karşılıyorum.

gerçekten komple oyuncunun istediği gibi çok geniş skalalı bir şey şu an teknolojik olarak pek mümkün değil. robota senin adını söyletmeyi marifet gösteriyolar henüz.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

XLegolas said:
NPC diyalogu derken sokakta random konusan insanlardan bahsediyordum. Sikirim 4ün bu konuda ne kadar kıt olduğunu hatırlatmaya gerek yok herhade, resmen npcler birbirine random cümleler fırlatıyordu.


yav fallout 4'te insan yok, insan olsa da dialog diye bişi yok. random cümlelerle karşılaşmaman normal.

"sikirim 4" diyip durmanın sebebi ne onu bilmiyorum ama skyrim'den bahsediyorsan bence sokakta karşılaşılan dialoglarda bir sıkıntı yoktu. hatta her açıdan kendini oblivion'a kıyasla geliştirmişti bence. aynı seslendirmenin aynı cümlesini birer dakika arayla 10 farklı karakterden duymuyordun oblivion'daki gibi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bone said:

...


Show dont tell kısmına katılıyorum. ama haksızlık etmemek lazım adamlar dünyayı tasarlayıp da sonra etrafa random loglar yerleştirmemiş. tasarladıkları yerleri belli hikayelere göre tasarlamışlar. benim edindiğim izlenim ilk amaçları dünyayı general atomic galeria gibi lokasyonlarla doldurmakmış ama buna yetememişler. Anca 4-5 tane yapabilmişler böyle enteresan interaksiyonları yerleri geri kalanlar ise yüksek potansiyelin harcandığı generic combat encounter zone olmuş. ama eğer oyun rahat modlanabiliyorsa çok güzel şeyler çıkarılabilir iyi bir takımla. o yüzden haksızlık etmemek lazım diyorum. sikirim 4 vb gibi oyunlarda kitaplar vb şeyler sırf orda olsun diye kütüphanelere şuralara buralara random dağıtılmış şeylerdi. Öyle olunca tabi okumak istemezsin keza onu okuyacağıma gerçek kitap okurum. Ama içinde bulunduğun görsel mekanla ilgili bir hikaye ise o zaman kendini okutuyor ve zevk de alıyorsun. ama bunların bir queste dönüştürülmemiş olması gerçekten çok üzücü.

zorluk işi ise geyikti yani şurda biz bizeyiz gerilmiyelim böyle şeylere (ama övünmüyor değilim tabi o oyunu expert modeda bitirmiş olmaya bugüne bugün ortaokuldan beri rpg oynuyorum ssdfdc).
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bone said:



"sikirim 4" diyip durmanın sebebi ne onu bilmiyorum ama skyrim'den bahsediyorsan bence sokakta karşılaşılan dialoglarda bir sıkıntı yoktu. hatta her açıdan kendini oblivion'a kıyasla geliştirmişti bence. aynı seslendirmenin aynı cümlesini birer dakika arayla 10 farklı karakterden duymuyordun oblivion'daki gibi.


hmm oblivion olabilir benim dediğim oyun ya özür dilerim. önceki bi konuda bahsetmiştim oyunlar artık o kadar kalitesiz ki oynadıktan sonra beynim direk siliyor diye ondan oldu sanırım sikirimle oblivionu karıştırdım :D
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

horacegoesskiing said:

bak geralt öyle mi halbuki. bir geralt, tek geralt hep geralt.


ya witcherın ilk 2 oyununu oynadım da, yani onun da karakter spektrumu çok dar değil mi yahu? illa "karizmatik, umursamaz ve psikolojik sorunları varmış gibi görünen, kadın avcısı ama içten içe aslında çok yımış" han solo kırması karakteri oynamak zorunda mıyız? baymıştı beni açıkçası "burcu ben seni çok üzerim" tripli karakter
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sufi said:

abi iyi yapılanı var elbet. bu oyundaki kadar kötü bir örneği görünce aslında kendi karakterimiz seslnedirilmediği zaman bizim kendi hayal gücümüz işin içine daha fazla dahil olabiliyor, onu farkettim.


yok daha cok doğru senaryove contextte kullanılırsa olur işe yarar ama burda yanlsı bir secim, yanlsı bir secim olmasının yanında bide becerememişler boktan olmus. ikisi bir araya gelince patlamıs demek istemiştim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

geralt'ın hep geralt tek geralt olmasını kabul edebiliyoruz, onda bir sıkıntı yok çünkü zaten konsept o. bize bizim istediğimiz bir karakteri oynatma gibi bir derdi yok vaadi de yok oyunun. vaad ettiğini sunuyor. leisure suit larry'den beri alışkınız bu duruma B)-
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

XLegolas said:

Laurelin said:

Skyrimin diyaloglar fersah fersah ondeydi bu oyundan, isin aciklisi o

Bi bioware gibi duzgun yapamiyorsan su teker olayini hic yapmicaksin, gerci mass effect disinda duzgun kullandiklari oyun yok onlarinda, ordada shepardin karakteri goturuyordu ve bole sacma ve kisirdongu degildi paraphrasing

Moralityi kaldiriyorsan oyun sonu da1 gibi duzgun conclusion getiricen hariketlerine, su halde yaninda companion yoksa istedigin gibi teror estirebiliyorsun bedel odemeden


NPC diyalogu derken sokakta random konusan insanlardan bahsediyordum. Sikirim 4ün bu konuda ne kadar kıt olduğunu hatırlatmaya gerek yok herhade, resmen npcler birbirine random cümleler fırlatıyordu. 5i oynamadım ama. Yoksa PCile yapılan diyaloglar biraz kısıtlı orası doğru ama çok rahatsız etmedi beni nedense. Sanırım lokasyonlara konulan background hikayelerinden manasız bir haz yaşadığım için npc interaksiyonlarındaki kıtlığa çok takılmadım. resmen kolasyonlara bilgisayarda log bulayım journal bulayım diye gidiyorum sdf. Ha buarada oyun iyi modlanabiliyorsa, bu lokasyonlardaki hikayeler doğrultusunda onlarca çok güzel unique sidequest eklenebilir oyuna. bu yapılmalı bence. tabi o zaman seslendirmesiz yazılı diyalog olmalı ama onun modu vardı sanırım zaten.


4 den kastin oblivionsa o duzey bi facia cikmadi daha, ayni adam seslendiriyordu butun karakterleri ehueheu. Sean bean olmasa oynamazdim bile ama sonu guzeldi iste (sean bean oluyor) skyrim bole obliviondaki cogu hatayi duzeltip morrowindde kaybedilenlere yaklastiran bir oyun oldu, fersah fersah iyi obliviondan

Fallout 3 ise yetersiz oblivion motorunu kullandigi halde su oyundan sistem olarak kat kat ustun ne yazikki ve bence f3 serinin en kotu oyunuydu

TLDR

Daggerfall dan morrowinde gecis baya iyiydi o zaman giydirsede millet harita kucuk diye
Morrowind oblivion gecisi facia, skyrim morrowinde daha yakin kalite olarak hani obliviondan 4-5 kat iyi
Fallout 3 obliviondan otede ama engine kisitlamalari ve diyaloglar yuzunden sakat bir oyun, new vegas gercek f3 ama engine kisitlamalari ve obsidianin gene yetistirememesi yuzunden kisitli haritasi ve kesilmis contente ragmen cok iyi

Fallout 4 ise oblivion ayarinda seri icin, bethesdanin yaptigi en sulandirilmis, en karakterine tecavuz edilmis oyun. Ne gelistirme varsa modculardan caldiklari fikirlerle olmus, skyrimden sonra "engine kisitli" bahanesini bir kenara birakip kestikleri seyleri eklemelerini beklerken 1 ileri 2 geri oldu

Edit: Bide israrla "sikirim" demen hem forum kurallarina aykiri hemde yanlis oyundan bahsediyorsun, mustehcen kelimeler kullanmadanda oblivioni yerin dibine batirabiliriz gayet :P
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

cerılt coldsteel the hedheheg tier char zaten, kratos'un saçlısı bir nevi. fo4'te bir shepard olmasa da gene spektrum var.

legolas bir de uyarayım seni açıktan, o kelimeyi kullanmaya devam edersen bütün mesajlarını uçuracağım. millet uyarmadı demesin diye açıktan yazıyorum. hatta öm de atayım. 2 gün bakmadık hemen pisletmişsiniz.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

XLegolas said:

ya witcherın ilk 2 oyununu oynadım da, yani onun da karakter spektrumu çok dar değil mi yahu? illa "karizmatik, umursamaz ve psikolojik sorunları varmış gibi görünen, kadın avcısı ama içten içe aslında çok yımış" han solo kırması karakteri oynamak zorunda mıyız?


zorundasın işte olay o. elinde öyle net parantezler olunca çok nitelikli doldurabiliyorsun. aynı şey karakter için olduğu kadar quest linelar ve seçimler için de geçerli. insan yiyemeyeceği iskenderin başına oturmamalı mı desem ne desem bilemedim ama anladınız onu siz. kaldırabileceğin kadar seçenek vereceksin.

open ended olayı çok güzel de beceremeyince öyle bir bok oluyor ki sonra bir daha toplayamıyorsun. millet de deli gibi savunuyor bi de öff. çoluk çocuun derdi büyük bir haritada dövüşlü sims oynatmak olunca tabi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...