Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Fallout 4 #3


Sam

Öne çıkan mesajlar

eskileri yad etmek için şunlar döndürülüp duruluyor ama "fallout" unun asıl en önemli yanı, ilk görevi aldıktan sonra "başlarım aşkınızın ızdırabına, ben ortamlara akıyorum" diye bilmen, paraları karı kızla yedikten sonra, "la bizim bir görev vardı yaaaa" diye ana göreve geri dönebilmen.


raider said:

asdad biri ekşide yazmış.

ekşi

bütün fallout serisinin diyalog seçeneklerinin seneler içerisinde nasıl değiştiğini anlatan bir çalışma;

a baby is drowning in a lake

fallout 1

1)ask for more information
2)agree to help
3)decide not to help
4)accidentally say something that pisses off the npc, failing the quest
5)reveal too much info about yourself , causing the super mutants to track down your vault easily

fallout 2

1)ask for more information
2)agree to help
3)decide not to help
4)accidentally say something that pisses off the npc, failing the quest
5)pop culture reference about the baby

fallout 3

1)yes ı will save the baby
2)depends on the caps
3)ı won't save the baby
4)[ıntelligence] the baby is drowning

fallout: new vegas

1)ı will save the baby
2)ı won't save the baby
3)[barter 30] double the caps and ı'll do it
4)[medicine] thanks to my medical knowledge, ı may be able to save the baby easily
5)[survival 15/30] uh yeah... ı totally know how to swim

fallout 4
1)yes
2)no (yes)
3)sarcastic (yes)
4)what is babby?

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ya o yazılar öyle yes/no diye çıkmıyor zaten konuşurken, ciddiye alınacak birşey yok. nv'nin bayağı gerisinde ama yine de maalesef.
bingildak said:

neyden bahsediyorsun bi anlatabilsen derdini, çok fazla oynadın sanırım dialog seçimlerin baya daralmış

oyunu bilmeden öğrenmeden "sneak çalışmıyor" iddasıyla sayfalarca dövünüp, milletle dalaşıp, sonra "sneak aşırı güçlü" diye çarkedip onun kavgasını verdiğini cidden unuttuysan b12 filan alman lazım.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

rpg'lerde bu kadar yazı okuyup da şurada iki satır yazıyı okuyup özümsemeden ortaya atlayan bozacısı da gelmiş.

bilmeden konuşup, hatta kavga edip, sonra çark edip, "pardon erken konuştum" demeyen birisi "AMAN TANRIM OYUNUN LOREUNDA BİRŞEY UNUTMUŞ SEN KONUŞAMAZSIN" diye yargılarsa suratına çarparlar, hadi context'i de sağladım. did you understand now?

yes/no/unsure/what?

diye cevaplayabilirsin.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

sam çok tatlısın ya. yazdığın şeyin yanlış olduğunu biliyorsun değil mi? bile bile yazıyorsun yani. forumlarda "kayıtlı" dediklerini aç oku istersen bir. oyunu bilmeden, öğrenmeden dediğin adam burada mekaniklerin nasıl çalıştığını inceleyip, test edip, paylaşan adam.

senin gibi "YAĞGH BEN BASIYORUM, ÇALIŞIYOR" demedim. çalışanın neden çalıştığını, çalışmayının neden çalışmadığını anlattım. nerede dengesizlikler olduğunu paylaştım.

düşük level'da stealth'ın neden sorunlu olduğunu detaylarıyla tek tek yazdım. bu sorunlar hala oyunda, değişen bir şey yok. AAA CTRL E BASMIYORMUŞ SALAK, BASINCA DÜZELDİ gibi bir durum yok ortada. hangi noktada neler yaptığında düzeldiğini anlattım. end-game'de neden saçmaladığını anlattım.

an itibariyle low level'da hala stealth düzgün çalışmıyor. mobların aggroları ve alert durumları hala bozuk. low weight armor mod + shadowed mod çekene kadar melee olarak sneak diye bir şey yok (ilk 15 level, full special + perkler + doğru gameplay ile) en azından yetişkinlerin oynadığı zorluklarda durum böyle. hiçbir noktada sadece "çalışmıyor" deyip geçmedim.

bunun ne kadar kısıtlayıcı ve kötü bir tasarım olduğunu fark etmemenin sebebi ve belli bir seviyeden sonra değiştiğini anlayamıyor olmanın kaynağı tarafsız olamıyor olman.

shadowed armor ve low weight'e geçtiğinde hangi sorunların devam ettiğini izah ettim. iç mekan aydınlatmalarındaki çarpık tasarımları anlattım (post-apo zindan günümüzdeki plazalardan daha aydıklık). bu tasarımın subtle gameplay'i nasıl alt üst ettiğini ss'lerle gösterdim.

stealth'de detection problemini aştıktan sonra moblardaki alert ve aggro mekaniklerinin nasıl bozuk olduğunu detaylarıyla izah ettim. hiçbir ses çıkartmadığın halde 3 kat yukarıdan nasıl aggro aldığını paylaştım, ss bile koydum. bu sorunlar HALA oyunda.

perklerin stacklendikten sonra blitz+sneak+ninja'nın nasıl oyunun mekaniklerini alt üst ettiğini detaylarıyla anlattım. fanboy edasıyla "ama o zaman perk'u alma" yerine neden bozuk olduğunu ve kötü bir tasarım olduğunu anlattım. min-max jerkluk değil çünkü mevzu sadece 1%'i etkileyen, subtle melee yapan herkes için end-game gameplay'i böyle. bunun kötü tasarım olduğunu kabul edemiyor olmak yine senin fanboyluğundan kaynaklanıyor. eleştiremiyorsun çünkü.

oyunu savunacam diye kime nereden saldıracağını şaşırdın.

bana 1 tane postunu alıntılasana oyun release olduktan sonra mekaniklerle ilgili analiz yaptığın, test ettiğin ve sonucunu paylaştığın.

1 tane.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

rpg'lerde karakter build'i oturmadan yorum yapıp sonra oturunca "aa böyle değilmiş" diyen insan modelisin ama sorun bu değil. sorun bunu "hayır ben bunu istiyorum ve olack bu, olaacaaaaak" şeklinde sunman. dnd uyarlama oyunlarda lvl 2'de çıkıp, "wizard çok güçsüz bu oyun bozuk" diyen birinden farkın yok. borderlands kafasıyla işte bu kadar oluyor, rpg türü belki de sana uygun değil.

hala da çıkıp "20+10 epic lvl wizard'ımla herkese tek atıyorum, olmamış bu oyun baştan yapın" diye dövünüyorsun. konuşulacak birşey yok daha da çünkü bilgisizliğinden direnme gücü alıyorsun adeta. seksli wrpg self-insert oyununa geri dönebilirsin.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Lvl2de wizard güçsüz ve orası intentional design da (dnd için konuşuyoruz tabii ki), fallout4te lvl20+ perkler ve ekipman olmadan stealth melee gameplayi hiç kullanamamak ne kadar intentional orası tartışmalı. Adam diyor ki şu şu şu nedenlerden bariz design eksiği var, sen diyorsun o lvlda stealth oynama bekle. E ilk lvlın stealth perkleri niye var o zaman ne işe yarıyor onlar?

Ay ben de bi oyuna döneyim bu arada bana da laf çak. 8bit-shit 1898 oyunuma döneyim ne yapayım (:D
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ekipman olmadan o ekipmanı gerektiren build oynamak, hmm.. 8-)

senin döneceğin oyunda iki mesajdan birinde görüyoruz zaten "ya bunu yapamadım" birisi dedikçe "yapamazsın tam olarak şunu şunu yapman lazım öncelikle, build'in sadece o işe özel olmalı, oyunun başında henüz açılmadı, yapma" diye mesaj atıyorsun.

hadi istediğin lafı da attım.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bingildak said:


sam çok tatlısın ya. yazdığın şeyin yanlış olduğunu biliyorsun değil mi? bile bile yazıyorsun yani. forumlarda "kayıtlı" dediklerini aç oku istersen bir. oyunu bilmeden, öğrenmeden dediğin adam burada mekaniklerin nasıl çalıştığını inceleyip, test edip, paylaşan adam.

senin gibi "YAĞGH BEN BASIYORUM, ÇALIŞIYOR" demedim. çalışanın neden çalıştığını, çalışmayının neden çalışmadığını anlattım. nerede dengesizlikler olduğunu paylaştım.

düşük level'da stealth'ın neden sorunlu olduğunu detaylarıyla tek tek yazdım. bu sorunlar hala oyunda, değişen bir şey yok. AAA CTRL E BASMIYORMUŞ SALAK, BASINCA DÜZELDİ gibi bir durum yok ortada. hangi noktada neler yaptığında düzeldiğini anlattım. end-game'de neden saçmaladığını anlattım.

an itibariyle low level'da hala stealth düzgün çalışmıyor. mobların aggroları ve alert durumları hala bozuk. low weight armor mod + shadowed mod çekene kadar melee olarak sneak diye bir şey yok (ilk 15 level, full special + perkler + doğru gameplay ile) en azından yetişkinlerin oynadığı zorluklarda durum böyle. hiçbir noktada sadece "çalışmıyor" deyip geçmedim.

bunun ne kadar kısıtlayıcı ve kötü bir tasarım olduğunu fark etmemenin sebebi ve belli bir seviyeden sonra değiştiğini anlayamıyor olmanın kaynağı tarafsız olamıyor olman.

shadowed armor ve low weight'e geçtiğinde hangi sorunların devam ettiğini izah ettim. iç mekan aydınlatmalarındaki çarpık tasarımları anlattım (post-apo zindan günümüzdeki plazalardan daha aydıklık). bu tasarımın subtle gameplay'i nasıl alt üst ettiğini ss'lerle gösterdim.

stealth'de detection problemini aştıktan sonra moblardaki alert ve aggro mekaniklerinin nasıl bozuk olduğunu detaylarıyla izah ettim. hiçbir ses çıkartmadığın halde 3 kat yukarıdan nasıl aggro aldığını paylaştım, ss bile koydum. bu sorunlar HALA oyunda.

perklerin stacklendikten sonra blitz+sneak+ninja'nın nasıl oyunun mekaniklerini alt üst ettiğini detaylarıyla anlattım. fanboy edasıyla "ama o zaman perk'u alma" yerine neden bozuk olduğunu ve kötü bir tasarım olduğunu anlattım. min-max jerkluk değil çünkü mevzu sadece 1%'i etkileyen, subtle melee yapan herkes için end-game gameplay'i böyle. bunun kötü tasarım olduğunu kabul edemiyor olmak yine senin fanboyluğundan kaynaklanıyor. eleştiremiyorsun çünkü.

oyunu savunacam diye kime nereden saldıracağını şaşırdın.

bana 1 tane postunu alıntılasana oyun release olduktan sonra mekaniklerle ilgili analiz yaptığın, test ettiğin ve sonucunu paylaştığın.

1 tane.




Melee sneak icin yuzde yuz haklisinda sorun bethesdanin sneaki umursamamasi, oyun direk casual oyuncuya yonelik cikmis hani mgs5 gibi ezici gameplayi olan bir oyun ciktiktan 1-2 ay sonra bu oyundaki sneak mekaniginin kokusmus durmasi normal. Skyrimde melee sneak bole les degildi lighting problemi ayni olmasina ragmen, sorun agir perk ve mod yatirimi yapmadan oyunun izin vermemesi iste, silenced weapon yoksa en ustteki mob bile aggrolayabiliyor.

Broken perkler her single rpg de vardi simdiye kadar, fallout 3 zaten dandikti, nv de melee op otesi idi hele lvl 20 sonrasi zorluk arttirip duruyordun fallout 3 ile ayni motor yuzunden, engizisyon cikti iste rakip firmadan ondada knight enchanter vardi, tek tus melee atak spamlayip olumsu olup kendinden 10 lvl yukarda epic ejderhalari kesiyordun falan filan

Fo4 eglenceli olsada vasat bir oyun, indie olsa gozardi edersin belki ama bu kadar satan tripleA yapim icin les. Oynanabilirlik fo3 den kat kat iyi, atmosfer filan cok iyi ama hikaye ve diyaloglar les otesi iste. Lore rape maksimumda, dovakhinn olmadigimiz halde chosen one modunda geziyoruz, bi fetch questi yapip 2 ghoul oldurunce hero of the wastes ilan ediyorlar filan ahahah
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sam said:

rpg'lerde karakter build'i oturmadan yorum yapıp sonra oturunca "aa böyle değilmiş" diyen insan modelisin ama sorun bu değil. sorun bunu "hayır ben bunu istiyorum ve olack bu, olaacaaaaak" şeklinde sunman. dnd uyarlama oyunlarda lvl 2'de çıkıp, "wizard çok güçsüz bu oyun bozuk" diyen birinden farkın yok. borderlands kafasıyla işte bu kadar oluyor, rpg türü belki de sana uygun değil.

hala da çıkıp "20+10 epic lvl wizard'ımla herkese tek atıyorum, olmamış bu oyun baştan yapın" diye dövünüyorsun. konuşulacak birşey yok daha da çünkü bilgisizliğinden direnme gücü alıyorsun adeta. seksli wrpg self-insert oyununa geri dönebilirsin.


1) oturmayan build değil, oturmayan itemlar. itemlarda level kısıtlaması var, perk kısıtlaması var.

2) olay sadece build değil, mekaniklerin bozuk olması. itemların ve perklerin kısıtlaması geçtikten sonra bile mekanikler bozuk olmaya devam ediyor. cheese yaparak bozuk mekaniklerle oynuyorsun.

3) benim istediğimi sunmalarını istemiyorum. sneak mekaniğinin, alert status'un ve sosyal aggronun doğru çalışması gerek. bu oyun yaparken oyunda sağlaman gereken temel mekaniklerden biri. unicorn'a binip dual minigun istiyorum diyen yok. temel fonksiyonların çalışmasını istiyorum, evet. sunulduğu gibi subtle gameplay sunmasını istiyorum.

4) 2 wizard büyü yapamıyor olsaydı argümanın geçerli olurdu ama sorun etkili olmaması değil, aşamadığın kısıtlamalardan dolayı ÇALIŞMAMASI.

5) oyunun türü sadece title'da rpg fakat rpg değil.

6) "20+10 epic lvl wizard'ımla herkese tek atıyorum, olmamış bu oyun baştan yapı" strawman sam geri gelmiş baktı olmuyor düzgün tartışma seviyesinde hahaha. farkında mısın hep bu patterni tekrarlıyorsun. "normal" tartışıyormuş gibi yapıp ondan sonra baktın olmuyor (ki olmuyor yani çünkü temel şeyler bozuk, nasıl savunacaksın) hemen agresifleşip, strawmanlik yapıyorsun hakaretleri de üstü kapalı serpiştiriyorsun. seni bu duruma düşüren bethesda utansın sam. senin suçun değil.

-yes
-no (yes)
-sarcastic? (yes)

7) bilgisizlikten bahseden adamın bilgisini gösterdiği bir tane postu yok ilgili konuda. çok garip :) ama bütün postları şu tier'da

Sam said:

Nigel thornberry

Of bos knight rpsine başladım ne kadar keyifli power armor minigunla raider tarumar etmek, 15 yıldır bunu bekliyordum ya. Çocuklar gibi şenim şu anda!


acaba bahsi geçen konu "bilgi" değilde, fanboyluk olabilir mi? fanboy olmadığım için olanı analiz edip, test edip, eleştiriyorum diye beni "bilgisiz" diye aşağılamaya çalışıyor olabilir misin?

çünkü kendi yaptığım paylaşımlara bakıyorum, hepsi tek tek denenerek, çalışana çalışıyor, çalışmayana çalışmıyor yazdığım postlar. seninkilere bakıyorum "ŞİMFİ POWER ARMUR GİYDİM, 15 YILDIR BUNU BEKLİYORUM, TAM OLDUM" tarzı postlar.

son olarak,

neyi oynayıp, neyi oynayamayacağımı sen mi karar veriyorsun, kim yetkilendirdi bu konuda seni? adama sorarlar "sen kimsin" diye. vasfın ne, kalıbın, kapsamın ne diye.

fallout 4'un rpg olduğunu tartışacak kadar küçülmüş durumdasın. oyunu beğenen ve beğenmeyen herkes oyunun rpg tarafıyla alay ederken sen hala elinde flama "rpg sana göre değil" diyorsun. oyun zaten rpg değil ki zaten, argümanına göre o zaman fo4 bana göre, sana göre değil?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

mono said:

Baya dunya umursamiyor ben ne yaparsam yapayim. Her faction bana kralligi/generalligi/baskanligi vermek icin can atiyor. Hani Charisma 2 ama kimse umursamiyor, ne olur baskanimiz ol diyor herkez. Darilmaca gucenmece de yok. Oh kebap.

Interface'in allah belasini versin diyorum baska birsey demiyorum. Vanilla Skyrim'den daha kotu bir Ui olabilecegini hayal bile edemezdim. Tesekkurler Bethesda.

Uzun suredir PCim olmadigi icin Witcher3 e de bakamamistim, dun ona baktim. Yorum yazmak dahi istemiyorum kiyaslama goty konusunda.



tabi arzulanan güzel özellikler var, misal Charisma konusunda yukarıda verilen örnek. olsa güzel olur ama ben o kadar oyun oynadım böyle hayati konularda, böyle bir mekanik görmedim, bir tek aod...

diğer hususta w3 açık ara en kötü yalnız, o kadar kötü ki, 10 yama 2 dlc çıktı hala quest itemler görev sonrası kaybolmuyor, inv. içinde itemler kafasına göre düzene giryor... falan

ha oyun öyle bir açık dünyan ki, bu arada eşyalarını koyacağın bir sandık vb. bir şey yok, sonradan yapımcıların eklediği bir sandık var ki, o bile düzgün çalışmıyor
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

birde, alarm verince 5. kattan adam geliyooorrrrr muhabeti vardı 100+ kere yazılmıştır bu konuya

bence olması gerekende bu -gerçekçi oynanış- da bu bile oyunda zaman ve mekana göre değişiyor galiba, dün bir tünel gibi bir yerde toplam 4 adam var, ve 2 şerden araları 50-100mt falan ilk ikisinin birini sneak ile 2. ise kafasını shotgun ile patlatmama rağmen diğer ikisinin hiç umrunda olmadı bu durum..
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bıngıldak:

1- dizayn meselesi. ben de kafamda istediğim gameplaye lvl 5te kavuşmadım. 30'dan sonra oldu. ama instant gratification bekleyen günümüz borderlands oyuncusu değilim, o yüzden konuşmadan önce bekledim.

2- cheese yapılamayan bir bethesda oyunu olmadı, dahası fallout oyunu da olmadı. bunların hepsinde oyun sonunda bir şekilde kırıp bozabiliyordun bütün dengeleri. eski oyunları unutmuşsun gene, b12 lazım cidden.

3- sunulduğu ne ya, ben öyl bir sunum görmedim. hiçbir trailer'da ASASİNOOOO diye bir sunum olmadı. self-entitlement liderisin gene.

4- "wizard'ıma vurdular fizzle oldu, zırh giydi fizzle oldu, yanıma geldiler attack of opportunity yedim öldüm, olmasın istiyorum"

5- diyorsun.

6- "diyecek lafım yok o yüzden strawman suçlaması atayım, herkes benim kadar unutkansa rezil olmam"

7- bilgi göstermek diye bir iddiayla çıkmadım senin aksine. indie takıldım. sen triple a takılıp failledin. hadi faile de lafım yok ama bir de zeytinyağı gibi üste çıkmaya çalışıyorsun.

"oyundan zevk alıyor, ben sevmemişken nasıl zevk alır?!!!! hadi funboy (TM) diyeyim de tribünlere oynayayım."

son olarak:

sen karar veriyorsun. vermişsin kararını ve bunu oynamıyorsun, gidip blueballs rp'si yapıyorsun bir diğer oyunda. bu karar için kızacak birini arıyorsan kendine kızabilirsin.

"BENİM SEVMEDİĞİM OYUNA RPG DİYECEK KADAR KÜÇÜLMÜŞ DURUMDASINNNNNNNNNNN"

ahahahahah imza materyali ya.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

işi gücü olan adam olarak hepsine tek tek yanıt vermeyeceğim, malum uzadıkça uzayacak:

https://www.youtube.com/watch?v=bQ_okO2tLN0

subtle gameplay sunumu

ben oyunu sevdim, oyunu sevmiş olmam için rpg olması gerek yok. rpg diye lanse edilmesi ve rpg olmaması alay edilmeyi hak eden bir konu. herkes alay ediyor zaten bu konuda bana veya paticiğe özel bir durum değil.

oyunu hala oynuyorum, 2. karakteri yarattım farklı build ile devam ediyorum.

bunları anlamak senin için çok zor biliyorum ama şöyle özet geçeyim: tarafsız bir şekilde oyunu hem beğenip hem de kötü olan alanlarını eleştirebiliyorsun.

biliyorum, buna inanması çok zor. çünkü sizin dünyanız siyah ve beyazlardan ibaret. jerkcircle tier iletişim anlayışınız "sam falloutçu" , "axedice witcherci" seviyesinde.

yetişkinler dünyasında witcher 3'u hem beğenip hem eleştirebiliyorsun, mesela UI'nun çöp olması veya combatın kötü olması gibi.

veya fallout 4'u beğenip rpg elementlerinin ve bozuk stealth mekaniklerini eleştirip, yine de oynamaya devam etmek gibi.

çünkü hiçbir şey siyah-beyaz değil. kötüye kötü. iyiye iyi demek erdemdir. sadece kötüleri söylersen eleştirinin değeri kalmadığı gibi, sadece iyileri söylersen de övgünün değeri kalmıyor. bkz. gotd

mob yanıma geldi, büyü fizzle oldu örneğin yine yanlış. örneği illa dengine getirmek istiyorsan, karşılığı şu BÜYÜ ATAMIYORUM. çünkü mekana girdiğinde hiç hareket etmeden 3. kattan aggro alıyorsan ve "caution" durumuna giriyorsan bir etki yaratmadan tepki alıyorsun demektir, bu da tamamen mekaniğin bozuk olmasından kaynaklanıyor. bunu hala savunuyor olmanın tek sebebi bir fanboy olman.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bunu da kapağı olarak bırakayım buraya, "kayıtlı" bir şekilde forumda mevcut

bingildak said:

bitirdim ilk gameplay'ı, bitmeyecekti artık her şeyi bırakıp story takip ettim. 40 saatten fazla sürmüş, thumbs up ondan. çok güzel oyun deneyimiydi. bugları, kırık mekanikler falan her şeyiyle fallout evreninde 40 saat gameplay için değerdi. story falan felaket, hele sonlarda 4 lü seçimler öyle kötü ki kafayı yiyecektim artık, resmen hiçbir şey yapamazsın linear git diyordu, ne diyeceğini anlayamıyorsun falan

neyse ama güzeldi overall. callout olsa adı 8/10 u vardı, fallout olduğu için 7/10 notladım.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...