Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Blizzard'ın dünyanın en iyi oyun firması olduğuna hemfikir miyiz?


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:
Bone said:

- günümüzde Blizz dahil çoğu AAA firma 13-14 yaş kitlesine hitap ederek oyun yapıyor. geliyorsunuz lol'le dalga geçiyorsunuz ego şişirmek için felan da, öve öve göklere çıkardığınız heartstone saçmalığı bile 13-14 yaş kitlesini hedef alarak yapılmış bişi. büyükannenin büyükbabanın hs oynaması bişi ifade etmiyor, wii oyunları da o kitleler tarafından oynanıyor. sanırsın jim lee's c23'ten bahsediyorlar. LOL BEBE OYUNU OO HARTSTON SO HARDKORE!

gidip kemoterapi göreyim.


Oyunun kime hitap ederek çıkarıldığı konuşulmuyor zaten, şu an kimler tarafından oynandığı konuşuluyor. Oyunu yapan firma dışında kim için çıkarıldığını iddia etmek bir tarafından sallamak olur.

Oyunu oynayan kitle de oyunun içeriğine göre şekilleniyor. Yani LoL KO gibi beleş ve türünün diğer örneklerine göre basit yapıda oyunların TR cafelerinde gece gündüz oynanması, bir nevi oyunun içeriği hakkında da bilgi veriyor.
Kimse durduk yere "hehe LoL bebe oyunu" demiyor, TR'de gördüğü ilginin oyuncu kitlesi ezici çoğunluğu ortada.
Oyunların profesyonel sahnelerine de bakılabilir en çok hangi yaş aralığından prof. oyuncu var vs. (Tabii ki her oyunda istisna oyuncular da mevcut)

Ayrıca v0dka'nın bebeye attığı bait mesajlarını tek tek alıntılayıp kanser oldum topic e falan diye wot döşemen ironik olmuş asdf
Mesaj tarihi:
Lol Bone kızmış.
Düşücülerine saygım var ve sende kendine göre haklı olabilirsin karşiim ama malesef Applevodka daha haklı. Adamlar en iyisi yaptıkları işte.
Umarım sakinleşmişsindir biraz.
Mesaj tarihi:
hattok said:

Abi uzun uzun size yazı yazmak istiyorum ama kısa kesicem mecburum buna çünkü hiçbir şeyi anlamadan konuşuyorsunuz.


Öncelikle dota ile lolün alakası yok bunu bi algılayın.
Dotada creep deny var diye lolde olmak zorunda değil. Çünkü dotada öldüğünde ortalama 250 gold kaybetsen bu 250 goldu 5 minyon ile geri kazanabiliyorsun. Bu lolde yaklaşık 13 minyona denk geliyor ve çok fazla vakit kaybı yaratıyor ve skiller scaleli olduğu için çok aşırı fazla geri düşülür (early/mid game) bunun yüzünden ölünce gold gitmesi aptalca olur lolde. Ha diceksin 200 250 gitmesin 100 gitsin comeback zorlaşsın hede hödö. Hayır abi gitmeyecek zira oynamasını biliyorsan oyunu (Hani bok atıyorsunuz ya bebe oyunu diye) İsterse dakka 40'a gelsin o karakter yine karşında bir şey yaptırmamalısın eğer yaptırıyorsan bu basit oyunu beceremiyorsun demektir ki bu da senin problemin kendinde araman gereken bir şeydir.Oyun dinamiklerini gram bilmeden konuşmayın bir daha gerçekten can sıkıyorsunuz çünkü.

Herolar arasında dağlar kadar fark var benzeyen herolar çok az. hatta şöyle diyim
Zed,Leblanc,lee sin = Dotadaki bütün karakterler. işte invoker var bi dotada. Loldeki herolara rip off diyecekseniz gerçekten ayıp, Hon'a bok atın o konuda.

Şu nashor roshan olayını da ilk defa duyuyormuş gibi GANKA LOL ÇAKMA BAKSANA ROSHANI TERS CEVİRMİŞLER NASHOR YAPMIŞLAR . Hayır ters çevirince de NAHSOR oluyor Kaldı ki bu ilk defa yapılan bir şey değil? Kacınız burda Heroes of might and magic 3 oynadı bilmiyorum ama ordaki bi chapterda da ERUTAN REVOL vardı ters cevirince NATURE LOVER oluyor.Daha nice örnekleri de var. Şu yaptığın saçma laf hobbitten gnome,halfling üretmişler demek gibi bir şey gerçekten o kafa.

Aynı diyorsanız biraz hona bakın bence. Kitler bile aynı lol.


tam bir nab tespitlere gel
Mesaj tarihi:
bombilo said:

starcraft cheeseleri yokmus, sanki blizzard starcraft 2'yi cok imba dengelemis gibi konusuyorsun. team liquid'e bi göz at istersen.


Cheese yiyorsan Silver'sın. Git gud, scout better.

Dengeli gayet Starcraft. Her Expansion ilk çıktıgında sıkıntılıydı, ve çözüldü bu sıkıntılar. Ben de aylarca eleştirdim Zerg'lerin Brood/fester buildını, düzelttiler mis gibi. Diger oyunlar gibi itin götüne sokup yapmadılar, hala viable kaldı bu üniteler.
Mesaj tarihi:
xunn said:


Hala basladıgı izleyici sayısını koruyup, content eklemeye devam eden tek e-sport su an Starcraft.

Kusura bakmayın yani, moba'ya fps'e gelen "content"leri biliyoruz. Çıktıgı ilk ay OP yap, insanlara para harcat, sonra nefle, rinse repeat.

Ve fps varyasyonu "SİLAHINIZDAN DİLDO SALLANSIN MI, FAVORİ TAKIMINIZIN STICKERINI SİLAHINIZA YAPIŞTIRIN"

Bunlar content değil abi. Şu an piyasada balance/individual skill skalasında SC üzerine çıkabilmiş bir oyun yok.

Ben LoL'de, CS'de ne oyunlar kazandım haketmedigim, ne oyunlar verdim haketmedigim.

Bu hiç başıma gelmedi Starcraft'da, "Abi herif belamı mikti, helal olsun GG" diyip çıkıyorsun, sinirlenemiyorsun bile. "Yaaa şu çok OP, üf lamer" diyemezsin yani. Ha oyna, ben de bütün gün SC oynamıyorum da saygını eksik etmeyeceksin yani. Adamlar sektorun en purist sporunu ayakta tutuyor 20 yıldır. Evet Moba ve CS kadar izlenmiyor, ama bi zahmet 9 yasında rus velet sürüsü benim oyunumun kalitesini dikte etmesin, komünitemi zehirlemesin.

Sonra aglıyorsunuz CYKA BLYAT, KURWA diye.

http://i.imgur.com/dOObltL.jpg



şu anlattıklarının oyunun ölüp ölmemesiyle ne alakası var la

oyun ölmemiş olabilir tamam da saygı maygı content izleyici vs ne alaka yani. bakacağın şey oyuncu sayısı o kadar.
Mesaj tarihi:
Yazdıgım çogu su argümanaydı.


Anelor said:

ölü anlayışımız farklı sanırım ya. ben e-sporu yaratan oyunu diğer e-spor oyunlarıyla karşılaştırıyorum (DotA, LoL, CS:GO) content, community, izleyici sayısı olarak çok zayıf kalıyor. Sonra oyunu kendi içinde kıyaslıyorum farklı zaman aralıklarında bakıyosun gerilemiş. bana göre ölmüş oluyor oyun. SC'yi diğer oyunlardan ayıran bu nokta'da oyunun zorluğu değil içeriği bana göre. DotA, LoL, CS:GO devamlı yeni contentle, patchlerle, microtransaction ile canlı tutulurken SC ye 2 yılda bir expansion çıkıyor. E millet bayıyor tabi bırakıyor.


k1nJo said:

yoo, o saydıklarına bakacak olsak baya bi ölü oyuna ölmemiş falan dememiz lazım. baya saçma.


Sen argüman falan sunmamışsın ki tartışayım.

k1nJo said:

şu anlattıklarının oyunun ölüp ölmemesiyle ne alakası var la

oyun ölmemiş olabilir tamam da saygı maygı content izleyici vs ne alaka yani. bakacağın şey oyuncu sayısı o kadar.


Burada bir argüman yok. Örnek yok. Oyun ölü diyen casualların oyunları CS, LoL, Dota. The Casual's Holy Trinity.

Hani araya Quake falan dese birisi neyse diyeceğim de o da yok.

Mevzu oyuncu sayısıysa en sert E-sport'umuz WoW madem, en çok o götürdü zira 10 yıldır.
Mesaj tarihi:
xunn said:

Hala basladıgı izleyici sayısını koruyup, content eklemeye devam eden tek e-sport su an Starcraft.



http://i65.tinypic.com/bjg0fo.jpg

çok saçma argümanlar kullanıyorsun tanımadan etmeden "casual ehe ehe pleb git gud" gibi. düzgünce tartışmayı bilmediğin için cevap vermeme kararı almıştım dün. şu resmi çektim şuan koyup gidiyorum. dün mü çıktı ek paket 2 gün önce mi?
Mesaj tarihi:
xunn said:

Mevzu oyuncu sayısıysa en sert E-sport'umuz WoW madem, en çok o götürdü zira 10 yıldır.


bence online tavla veya okey.

OLM TAM BU POSTU YAZARKEN AKLIMA INANILMAZ BİR ŞEY GELDİ

tavla ve okey falan da tam bi blizzard oyunu değil mi aslında? Tam tadında RNG'si olan. Competetiveness'ı falan sayesinde ayakta kalan, çok kendine has communityleri olan, yaklaşık 10000 yıldır oynanan falan.

bu okeyi keşfeden herif yeni skinlerle falan üstüne gitseymiş demek, ama sadece farkı sahte okey skinleriyle yetinmiş

inanılmaz ya tüylerim diken diken oldu
Mesaj tarihi:
xunn said:


Yazdıgım çogu su argümanaydı.


Anelor said:

ölü anlayışımız farklı sanırım ya. ben e-sporu yaratan oyunu diğer e-spor oyunlarıyla karşılaştırıyorum (DotA, LoL, CS:GO) content, community, izleyici sayısı olarak çok zayıf kalıyor. Sonra oyunu kendi içinde kıyaslıyorum farklı zaman aralıklarında bakıyosun gerilemiş. bana göre ölmüş oluyor oyun. SC'yi diğer oyunlardan ayıran bu nokta'da oyunun zorluğu değil içeriği bana göre. DotA, LoL, CS:GO devamlı yeni contentle, patchlerle, microtransaction ile canlı tutulurken SC ye 2 yılda bir expansion çıkıyor. E millet bayıyor tabi bırakıyor.


k1nJo said:

yoo, o saydıklarına bakacak olsak baya bi ölü oyuna ölmemiş falan dememiz lazım. baya saçma.


Sen argüman falan sunmamışsın ki tartışayım.

k1nJo said:

şu anlattıklarının oyunun ölüp ölmemesiyle ne alakası var la

oyun ölmemiş olabilir tamam da saygı maygı content izleyici vs ne alaka yani. bakacağın şey oyuncu sayısı o kadar.


Burada bir argüman yok. Örnek yok. Oyun ölü diyen casualların oyunları CS, LoL, Dota. The Casual's Holy Trinity.

Hani araya Quake falan dese birisi neyse diyeceğim de o da yok.

Mevzu oyuncu sayısıysa en sert E-sport'umuz WoW madem, en çok o götürdü zira 10 yıldır.



şöyle anlatayım
Anelor said:

ölü anlayışımız farklı sanırım ya. ben e-sporu yaratan oyunu diğer e-spor oyunlarıyla karşılaştırıyorum (DotA, LoL, CS:GO) content, community, izleyici sayısı olarak çok zayıf kalıyor.

şuraya katılmıyorsun di mi? ben de katılmıyorum. evet, yine de konu hakkında fikir verebilecek şeyler ama aynı zamanda yanıltabilecek de şeyler.
mesela starcraft twitch'te 2-3 sıra düşmüş olabilir ama izleyici sayısının artmadığını göstermez gibi.
ama yine de fikir verebilecek şeyler.
ona tutup
>Gameplay, competetiveness, skill hariç herşey yani. cevabı vermen komik oluyor. belki laf sokmak için söyledin de(eğer öyleyse de niye laf sokma gereksinimi duydun onu da anlamadım zaten sanki adam bu oyunlara daha fazla skill gerektiyor mu dedi), konuyla alakası yok sonuçta. konuyla alakasız şeye kim niye argüman sunsun di mi..

her neyse onu geçtim arkasından gelen cümleye hiç değinmiyorsun
Anelor said:

Sonra oyunu kendi içinde kıyaslıyorum farklı zaman aralıklarında bakıyosun gerilemiş. bana göre ölmüş oluyor oyun.

şurası için de diyorum ki; dildolu, stickerlı content karşılaştırması yapacağına dönem dönem oyuncu sayılarını çıkar koy görelim. biriniz koysun yani. şurası yeter yani oyun ölüyor mu ölmüyor mu kısmına.
başka oyunların izleyici veya oyuncu sayısıyla kıyaslamanıza gerek yok. oyunu kendi içinde dönem dönem kıyaslayın yeter.
Mesaj tarihi:
applev0dka said:

2 tane göğüsünü açan SC2 oyuncusu olsa +25k izleyeni olur oyunun ama hep kıllı kıllı erkekler oynuyor


vardı öylesi de



Tara babcock



Ama yine de 25k nin 1/4 ini gördüğünü hatırlamıyorum.
Mesaj tarihi:


k1nJo said:

xunn said:


Yazdıgım çogu su argümanaydı.


Anelor said:

ölü anlayışımız farklı sanırım ya. ben e-sporu yaratan oyunu diğer e-spor oyunlarıyla karşılaştırıyorum (DotA, LoL, CS:GO) content, community, izleyici sayısı olarak çok zayıf kalıyor. Sonra oyunu kendi içinde kıyaslıyorum farklı zaman aralıklarında bakıyosun gerilemiş. bana göre ölmüş oluyor oyun. SC'yi diğer oyunlardan ayıran bu nokta'da oyunun zorluğu değil içeriği bana göre. DotA, LoL, CS:GO devamlı yeni contentle, patchlerle, microtransaction ile canlı tutulurken SC ye 2 yılda bir expansion çıkıyor. E millet bayıyor tabi bırakıyor.


k1nJo said:

yoo, o saydıklarına bakacak olsak baya bi ölü oyuna ölmemiş falan dememiz lazım. baya saçma.


Sen argüman falan sunmamışsın ki tartışayım.

k1nJo said:

şu anlattıklarının oyunun ölüp ölmemesiyle ne alakası var la

oyun ölmemiş olabilir tamam da saygı maygı content izleyici vs ne alaka yani. bakacağın şey oyuncu sayısı o kadar.


Burada bir argüman yok. Örnek yok. Oyun ölü diyen casualların oyunları CS, LoL, Dota. The Casual's Holy Trinity.

Hani araya Quake falan dese birisi neyse diyeceğim de o da yok.

Mevzu oyuncu sayısıysa en sert E-sport'umuz WoW madem, en çok o götürdü zira 10 yıldır.



şöyle anlatayım
Anelor said:

ölü anlayışımız farklı sanırım ya. ben e-sporu yaratan oyunu diğer e-spor oyunlarıyla karşılaştırıyorum (DotA, LoL, CS:GO) content, community, izleyici sayısı olarak çok zayıf kalıyor.

şuraya katılmıyorsun di mi? ben de katılmıyorum. evet, yine de konu hakkında fikir verebilecek şeyler ama aynı zamanda yanıltabilecek de şeyler.
mesela starcraft twitch'te 2-3 sıra düşmüş olabilir ama izleyici sayısının artmadığını göstermez gibi.
ama yine de fikir verebilecek şeyler.
ona tutup
>Gameplay, competetiveness, skill hariç herşey yani. cevabı vermen komik oluyor. belki laf sokmak için söyledin de(eğer öyleyse de niye laf sokma gereksinimi duydun onu da anlamadım zaten sanki adam bu oyunlara daha fazla skill gerektiyor mu dedi), konuyla alakası yok sonuçta. konuyla alakasız şeye kim niye argüman sunsun di mi..

her neyse onu geçtim arkasından gelen cümleye hiç değinmiyorsun
Anelor said:

Sonra oyunu kendi içinde kıyaslıyorum farklı zaman aralıklarında bakıyosun gerilemiş. bana göre ölmüş oluyor oyun.

şurası için de diyorum ki; dildolu, stickerlı content karşılaştırması yapacağına dönem dönem oyuncu sayılarını çıkar koy görelim. biriniz koysun yani. şurası yeter yani oyun ölüyor mu ölmüyor mu kısmına.
başka oyunların izleyici veya oyuncu sayısıyla kıyaslamanıza gerek yok. oyunu kendi içinde dönem dönem kıyaslayın yeter.




SC var, 50 izleniyor tamam mı. Sonra LoL, Dota falan var, bunlar çıkıyor ve bunlar 150 izleniyor olsun. Aradan yıllar geçsin, SC hala 50 izleniyor olsun, LoL Dota da 200 olsun.

Timeline bu. SC'nin izleyici sayısında bir düşüş yok. Hala hep izlendiği kadar izleniyor. Fanatik ve stabil bir komünitesi var Starcraft'ın, izleyen kimse laf olsun diye izlemiyor, oynayan da zaman öldürsün diye oynamıyor, spor/tutku çünkü.

said:
>Gameplay, competetiveness, skill hariç herşey yani.


Bir esportun kalitesini bu belirler zaten. Kaç tane underage rus bebesinin izlediği değil. Konuştugumuz şey "Kim en popüler" de değil, kimin oyunu daha iyi. Esport konusunda daha iyi Blizzard.

Hani bir oyunu kalitesini konusurken ne zamandan beri twitch viewership'ı kıstas almaya basladık hiç bilmiyorum ama leş gibi newfag kokuyor forum.
Mesaj tarihi:
xunn said:

SC var, 50 izleniyor tamam mı. Sonra LoL, Dota falan var, bunlar çıkıyor ve bunlar 150 izleniyor olsun. Aradan yıllar geçsin, SC hala 50 izleniyor olsun, LoL Dota da 200 olsun.

Timeline bu. SC'nin izleyici sayısında bir düşüş yok. Hala hep izlendiği kadar izleniyor. Fanatik ve stabil bir komünitesi var Starcraft'ın, izleyen kimse laf olsun diye izlemiyor, oynayan da zaman öldürsün diye oynamıyor, spor/tutku çünkü.

e tamam aynı şeyi söyledim zaten ama yine de insanların düşüncelerini etkileyecek bir konu. ben o yüzden çok yadırgamadım ama hala oyunun kendi içindeki dönem dönem oyuncu sayısını karşılaştıran biri çıkmadı.
xunn said:

said:
>Gameplay, competetiveness, skill hariç herşey yani.


Bir esportun kalitesini bu belirler zaten. Kaç tane underage rus bebesinin izlediği değil. Konuştugumuz şey "Kim en popüler" de değil, kimin oyunu daha iyi. Esport konusunda daha iyi Blizzard.

Hani bir oyunu kalitesini konusurken ne zamandan beri twitch viewership'ı kıstas almaya basladık hiç bilmiyorum ama leş gibi newfag kokuyor forum.

bak direk konu için yazsan bir şey demeyeceğim zaten ama anelor'a cevap verdiğin için yazdıkların doğru bile olsa alakasız ve aslında oradaki konu popülerlik oluyor kalite değil.

adamın yakındığı şey zaten genel olarak blizzard oyunun üzerine biraz daha düşüp popülerleştirebilirdi ama pek umursamadı ve ölüyor düşüncesinde yani kalitesiyle ilgili bi sıkıntısı yok ve kalite karşılaştırması falan yapmıyor.
sonra sen kalkıp adama karşı çıkıp, git gud diyip aslında starcraftın ne kadar kaliteli olduğundan bahsediyorsun. halbuki adam zaten starcraft için "açık ara izlemesi en zevkli esport bana göre" demiş bir önceki mesajında.

anlamadan dinlemeden millete newfag, pleb vs demek için bu kadar can atmayın.
×
×
  • Yeni Oluştur...