Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Tesla Model X


Kharon

Öne çıkan mesajlar

"roket adam" said:

abuk subuk tasarımlı ssangyonglar var ya onlara benziyor lan. saçma sapan bir alet olmuş. özelliği bio defense mode muş, lan bu amerikanlar harbiden biliyolar marketingi.

tek beğendiğim kısmı panoramik ön cam. o da yıllar önce astra gtc'de denenmişti opsiyon olarak hatırlayan vardır, bence şahane bi olay. kesinlikle her araçta bu tarz bişi olması lazım.


Gayet şık işte tasarım, aile arabası olarak düşünmek lazım bunu SUV'den ziyade.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

İşin kötüsü Türkiye bu teknolojide usta falan da yetiştiremeyecek. Patlar motor teknolojisinde bile eski ustalar kalmadı artık. Emekli olan sağlam ustaların yerine gelenler tam beyinsiz. Arabanın şanzımanında problem olmasına rağmen motor kulağı kopmuş diye sorun tespiti yapan mı ararsın yahut şafttaki yalpalı dönme yüzünden araçta oluşan vibrasyonu ömürlük volant dişlisini değiştirerek çözmeye çalışan salak mı. Elektrikli motorda oluşacak servis sıkıntılarını düşünmek bile istemiyorum. Cep telefonu, bilgisayar, tablet servislerinde yaşadığınız duvara kafa atmalık sorunların aynısını otomobilde de yaşayacaksınız.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

neutrino said:

Hmm şimdi anladım, sen direkt duvardaki pili arabaya takayım istiyorsun. Ama o duvardaki pil ev için, daha düşük kapasitede. Onu taksan bu arabadakinin 12'de 1'i kadar götürür seni kabaca.


Powerwall yanyana konabiliyor. 1 tane degil 12 tane koyarsın arabaya o zaman... Yani benim demekte istediğim powerwall'a uygun yapsalarmış arabayı.

Hayır bir de şimdi powerwall'un olayı zaten az yer kaplayıp, yüksek enerji kapasitesi degil mi ?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

zaten arabanın şarj unitesini powerwall dan besleyebilirsin? O da arabadaki bataryayi besler.

powerwall daki bataryayi direkt arabaya takalim diyorsaniz ikisi ayni kapasitede ve pik guclerdeki bataryalar degiller.

Yuksek kapasiteli depoya donuk fakat yavas hard disklerle hizli fakat az kapasiteli ssd ler gibi dusunun.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Dun izledim sunumu, baya guzel baya sik araba.

Yalniz gereksiz pahali geldi bana. Bir de Elon Musk'in alright demeyi birakmasi lazim sunumlarda. Yapabilsem agzina carpardim izlerken.

edti : hani o arayi o arabaya vermem gibi degil de, o parayi biraz zor veririm gibisinden.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

di said:

Yalniz gereksiz pahali geldi bana. Bir de Elon Musk'in alright demeyi birakmasi lazim sunumlarda. Yapabilsem agzina carpardim izlerken.


En muthis gerginlik gizleme silahi o. Gulmeleri ve bosluk olunca boynunu egip allright lamasi muthis. Ben baya guluyorum sunumlarinda.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Hafta içi min. 110km yol yapmaya başladım. Ciddi ciddi hybrid düşünmeye başladım. Bu salak 1.5dCi(110HP) motor ile uyumlu olamadık biz. 7,5lt/100km ortalamanın altına rotam üstünde düşmem imkân dâhilinde değil : Harcadığım süreye +30dk eklemeyi göze alırsam ve trafiği aksattığım için çıkıp birinin dövmeyeceğini de umut ederek!

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Batarya konusunda bir atlama bekliyorum ben. Ama bu çok büyük bir atlama olmayacak. Birim ağırlık ile depolanan gücün artması ve bunun kalıcılığında bir geri adım olmaması şart. Eneloop bile pil konusunda gelişme olduğunun bir kanıtı.

Bataryanın, geri kazanım sistemlerindeki verimin arttırılması ile seyir halinde takviye edilerek menzilin uzatılması da oldukça etkin bir uygulama. Panel teknolojisindeki bir atılım ile aracın park/seyir halinde pili takviye etmesi de fayda sağlayacaktır.

Sonrası ise daha verimli motorlar, diyeceğim ama zaten motorlarda verimler oldukça yüksek durumda. Aktarma organlarındaki enerji kaybı da elektrikli araçlarda oldukça düşük.

Aerodinamik burada bir etken ama yüksek hızlarda etkisini daha çok hissettiriyor. Şehir içi hedefli araçlarda çok önemli bir faktör değil.

Şase! Bana göre en büyük iyileştirmenin yapılacağı nokta bu. Alaşımlar ve kompozit malzemelerle daha hafif ama rijitlikten ödün vermeyen tasarımlar yapılacaktır. Ben kompozite daha çok ağırlık verileceğini düşünüyorum.

Verimli enerji kullanımı. Daha verimli lastikler, daha verimli konfor elemanları(mesela invertörlü klima sistemi), ısı korumalı camlar ile klima sistemindeki yükün azaltılması falan.



Ben eve ikinci bir araç olarak elektrikli bir araç almak isterim. Uzun yola veya tatile gideceğim zaman diğer aracı kullanırım.

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...