Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Battletech


Kanuni

Öne çıkan mesajlar

tonajı aşırı yüksek mermisini de ekleyince, ben heavy mech alabilirsem ona takacağım sonra. rare satıyordu dükkan, aldım hemen ileriye yatırım. genel olarak autocannonlar zaten med ve lighta takılacak gibi değil. heavylere geçene kadar roket ve lazer kullanıyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

arcane said:

argo'yu actim. mech bay icin gereken upgradeleri yapiyorum 2 tane store'da toz tutmus mech'im var :/ sonra repair ugrade yapayim, sonra ne yapayim?

AC20 cok iyi galiba? iki tane bakkaldan aldim super duruyor. mermi biraz sikinti galiba.


Medic upgradeleri şart. Oyunun en başında müşterinin kazık attığı görevde asıl karakterim ağır yaralandı, aşağı yukarı 110 gün iş göremez raporu aldı.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Komutan said:

denalir said:

light konusunda evet medium heavy varsa onlarla gitmek daha iyi sanırım ancak bazı spesifik görevlerde lightın initiative' i gerekli gibi.

multi oynamadım henüz ama hemen hemen her hazır bölükte 1 tane light mech var.


İşte campaignde de o hazır olanlar gibi dengeli lanceler kullanmaya teşvik eden bir şeyler olmalıydı. Lightların hız ve insiyatif avantajları var ama dezavantajlarını silmeye hiç yetmiyor.

Ağır meche saldıran light mechin sonu, tek yumrukta devrilip kendini kolsuz ve bacaksız bulan Frodo gibi olur.

https://www.youtube.com/watch?v=6G6Z60EPieA&t=52s




light mechin görevi heavy veya assault indirmek değil, sniper veya missile boat indirmek ve evasionı sayesinde ona ateş edeni ısıtmak zaten. en önden göndermeyin lightları, diğerleri kapışırken flankleyip alpha strike atıp kaçın. çok işe yarıyor light mech efektif kullanıldığında.


buarada her light mech iyi değil tabii. jenner kullanın. 4 ml 1 srm6 alpha strike ile zayıflamış mechleri darmaduman ediyor.

ayrıca iyi ayarlasanız reserve'i combata girip daha karşıdaki mech karşılık veremeden geri çekilmeniz mümkün ligtlarla.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Burada mesele lightların efektif olarak nasıl kullanılabileceği değil, o efektif kullanımla yapacağın şeyleri daha ağır mechlerle daha rahat yapman.

Mesela bir assault veya heavy mech zayıflamamış bir lighta önden saldırdığında direk indirebiliyor, indiremese bile cin çarpmışa döndürüyor.

Bütün mechlere erişim olduğu durumda kurulabilecek en güçlü lance 4 assault. Belki heavylerin bazı konfigürasyonları tercih edilebilir ama light ve mediumların oyunu daha zorlaştırmak dışında hiçbir yararları olmaz.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ama bıraz oledit battletech.

assault koyabildiğin yere heavy koymazsın. heavy yerine meidum medium yerine light.

baya bigger betterdır hep, heleki limitimiz mech saısı olduğudna tonnage yerine direk boel durum

jennerla yapabildiğin herseyi vindicatorla, vindicatorla aypacilecğein herseyi quickdraw yapaobilirsin, onuda highladnerla yaparsın.


dragonı adam ettıkten sonra kıymetını anladım bu arada melee ve close combatın
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

4 tane assault ile missile boatlara karşı veya mobilite eksikliğinden dolayı problem yaşamıyor musunuz?

hızlı mechlerde yakın mesafe- orta mesafe silahları kullanmak bana göre hantal assaultlarda kullanmaktan çok daha kolay. hem de nekadar kısa mesafe silahı olursa tonnageı okadar düşük oluyor, daha fazla dolduruyorsun.

o yüzden ben dengeli kuruyorum takımı. özellikle brawler için jump jet olmazsa olmaz. zıpla arkasına yap alphayı.

assault mechlerde flankleme şansın yok. düşman sana neresini dönerse orasına vuruyorsun anca.

light-brawler-sniper-missile boat olarak kuruyorum takımları. şuan için memnunum gayet.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

lrm ile indiriyorum düşmanınkileri şahsen. multi attack ile aynı anda birden fazla bile patlatmak mümkün oluyor 20lik bataryalarla.

ac20 en ağır, yakın mesafe light ancak laser veya srm. evasion iyi ama düşman sensor lock basıp üstüne focuslayınca eriyip gidiyor. ben en büyük farkı lightları tamamen ekipten attıktan sonra gördüm oyunumda şahsen.

jump jeti herkese koyuyorum zaten, assaultlara gelmedim henüz ama heavylere de koyuyorum. ama arkaya zıplamadan ziyade flankinge karşı manevra yapmak için. düşmanın bizden farkı 4 taneyle sınırlı değil, geldi mi bir düzine filan geliyor, arkasına zıpladığının arkasında da ille biri oluyor:
http://i0.kym-cdn.com/photos/images/original/000/662/082/8ce.gif
arkadan vurmaya da pek ihtiyacım olmuyor, önden lightsa cheste lrm precision strike, ağırsa lege, yere düşünce herkes cheste çalışıyor zaten kalkmadan ölüyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bu oyunda nasıl yapmışlar bilmiyorum ama normalde jump jet her meche takılmıyor. özellikle assaultlarda ve heavylerde çok nadir jj alabilen mech. birde zıplayabildiği mesafe ne olursa olsun daha kısa oluyor zaten.

bunun üstüne light ile millete sensor lock atıp missile boatunuzla da rahatça indirebilirsiniz. missile boatun çoğu zaman yerinden bile kıpırdaması gerekmiyor öyle olunca.

oynayış tarzına kalıyor yani olay. ben genelde en çok killi jenner ile aldığım için savunuyorum lightları. yoksa farklı oyun tarzlarıda pekala mümkün.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

light olmadan da sensor lock atılabiliyor. jump jetler gördüğüm kadarıyla daha ağır heavy ve assault modelleri ama şimdiye kadar takamadığım görmedim henüz. gerçi bulwark'a geçtim frontline için, jumpjeti pozisyon ayarlamak harici kullanmıyorum artık, çok heat yapıyor zaten. onu anlayana kadar overheat sıkıntısı çekiyordum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

evette işte sensor lock için görebiliyor olması gerekmiyor muydu o mechi? scout olarak diyorum, lightlar ile milleti sensor locklamak daha basit, missile boatları hiç hareket ettirmeden yerinden.

ayrıca ben şunu savunmuyorum, lightlar en iyi mech sınıfı ! benim dediğim, 4 tane assault koymanın mantığını göremiyorum. bari 3 tane assault koy bir tanede hızlı light/medium koy. 4 tane assaulttansa bu daha mantıklı bence.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

sadece sensor range'de olmani gerektiriyor. line of sight gerektirmiyor.

her seyi pilot yapiyor. mechler ne fitleyebiliyorsan o oluyor. bilgisayar oyunu icin kotu tasarim. anliyorum simdi bunlarin sahibi battletech'ci, belki hayatinin oyununu yapmis adam. kaynaga sadik kalmak onemli. ama o aidiyeti bir kenara koyarsak gameplay namina kotu tercihler.

hayvan gibi keyifle oynuyorum combat kismini, o ayri.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

evet sensor rangede olmak gerekiyor, light mechinle ilerilere gittiğin için öyle hissetmiş olabilirsin.

yani pilot yapmasa da modül yapsa, gene daha çok tonaj, daha çok modül. oyun "sadece leather giyen scout olabilir çünkü rulebook öyle" olmadığı için herşeye herşey konabiliyor.

şimdi bugün tanka konulabilen silah, sensör, aktif koruma, zırh vs kombinasyonunu koyabildiğin başka bir alet yok, bunun nedeni de tonaj. 10 tonluk mrape koyduğun sensörü 50 tonluk tanka koyabiliyorsun. 50 tonluk tanka koyduğun topu 10 tonluk mrape koyamıyorsun ama. ben beğendim şahsen bu non-sense sistemi o yüzden.

işye mantığı lightın yaptığını yapabiliyor benim gördüğüm, light çok daha mobil ama başka bir olayı yok. evasion counterlanınca da light gg. ha yok geriye sarkan light 4-5 şeyden focus yiyip sıfır evasiona düşünce gg olmuyorsa oynanır tabii ama benim gördüğüm bu oluyor. lightın yapabildiği dmgın alasını yapıyor diğer herşey tonaj yüzünden.

oyunun tooltiplerinde var hatta, "zorluk derecesini gösteren kurukafalara göre tonajınızı yükseltin" demişler. working as intended demişler yani.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ben şahsen böyle bir oyun arıyordum yıllardır, eleştireceğim iki şey:

- grafiklere göre düşük performans komik derecede overheat
- devamlı bayık modda geçen soundtrack, duyduğum en kötü soundtrackler arasında zirveye oynayabilir. devamlı bir bayma atmosferi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sam said:

evet sensor rangede olmak gerekiyor, light mechinle ilerilere gittiğin için öyle hissetmiş olabilirsin.

yani pilot yapmasa da modül yapsa, gene daha çok tonaj, daha çok modül. oyun "sadece leather giyen scout olabilir çünkü rulebook öyle" olmadığı için herşeye herşey konabiliyor.

şimdi bugün tanka konulabilen silah, sensör, aktif koruma, zırh vs kombinasyonunu koyabildiğin başka bir alet yok, bunun nedeni de tonaj. 10 tonluk mrape koyduğun sensörü 50 tonluk tanka koyabiliyorsun. 50 tonluk tanka koyduğun topu 10 tonluk mrape koyamıyorsun ama. ben beğendim şahsen bu non-sense sistemi o yüzden.

işye mantığı lightın yaptığını yapabiliyor benim gördüğüm, light çok daha mobil ama başka bir olayı yok. evasion counterlanınca da light gg. ha yok geriye sarkan light 4-5 şeyden focus yiyip sıfır evasiona düşünce gg olmuyorsa oynanır tabii ama benim gördüğüm bu oluyor. lightın yapabildiği dmgın alasını yapıyor diğer herşey tonaj yüzünden.

oyunun tooltiplerinde var hatta, "zorluk derecesini gösteren kurukafalara göre tonajınızı yükseltin" demişler. working as intended demişler yani.


sam abi bak yanlış yerden yorumluyosun. light mech ile assaultu 1vs1 gibi karşılaştırırsan tabiiki assault lightı kürdan niyetine kullanır.

mesele 1vs1 değil takım oyunu. diyorsun ki sensor lock a karşı zayıf. yani missile boat/lrm ye karşı. e light mechin en büyük görevi ve avantajı zaten missile boatları temizlemek. zaten min range i var lrmlerin, sen bu adamın dibine girince hiçbir şey yapamıyor sana karşı.

ya da light kullanmayıp arkadaki lrmyi yemeyi kabulleniceksin. total wardaki atlılar gibi işte lightlar. ya okçuların damageını kabulleniceksin ya da cavalry ile temizliyeceksin okçuları. sana kalmış orası.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...