Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Fallout 4 #2


Sam

Öne çıkan mesajlar

fort

oyunu survival oynuyordum. uzerimde bir kac parca legendary gear var. o yuzden fazla zorlanmadim.

minuteman fort missioninda queen e kadar vardim, orada patates. inattan oyunu power armorsiz oynuyorum bu arada. core bul tak falan ugrasamam. fazla heavy weapon ammo da yok zaten uzerimde.

defalarca denedikten sonra survivaldan very easy e kadar dustum gene de olduremiyorum bunu. butun silahlarda ammo sifira iniyor, yuzde 20 hp de falan gebertiyor. save im kaldi burada. level 9 civariyim, cok erken gittim herhalde. zehir oldu oyun bir anda.

siz siz olun adam gibi level almadan, ammo stacklemeden gitmeyin bu abiye.

konsol arcade son bosslari gibi meret. dungeon sonlarinda boss bir bethesda klasigidir ama bu bir ekstra kazik geldi nedense.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bu arada grafik performans olayina gelince:

oncelikle ben renk paletinden memnunum. onceden gordugumuz screenshotlar gibi yapay durmuyor. kirmizi vs yuzeyler var ama oyle cilalanmis gibi piril piril degiller. gayet cok guzel bir 50 lerin cilali dunyasi iken kirlenmis gibi duruyorlar yani.

ENB ya da FX mod dusunmuyorum o yuzden.

Texturelar dusuk kalite ancak bunu hemen anlamiyorsunuz. oyun bir butun olarak sahneye baktiginizda guzel gozukuyor. iyyyyy konsol dedirtecek bir durum yok. teker teker incelemeye basladiginizda anliyorsunuz olayi. dolayisi ile zayifligi baska yerden kapatmislar diyebiliriz. ancak cogumuz buna takilmayacaktir.

bir de yeni nesil konsollarin oyuna yansiyan en guzel yani ormanlik alanlarda vs lerde vegetationsiz ucsuz bucaksiz bosluklar yok. zira yeni konsollar artik bu kadar cok objeyi renderlamakta sorun yasamadigi icin doldurmaktan cekinmemis adamlar. flora overhaul modlarina da ihtiyac kalmamis.

mevcut durumda outdoors da benim makinada da agirlasma oluyor. hatta bir yerde (oyunun hakkini yemeyeyim, sadece bir kere oldu) sniper ile ormanlik alanda kuledeki raiderlara zoom actigimda direk slideshow gordugum de oldu. zoomu kapattigimda normale donuyordu, zoom da gene slide show oluyordu. godrays dahil hersey max. mod vs daha yok.

(sistemim gercekten high end.)

yani oyle 2k ya da 4k texturelar gelince bayram etmeyecegiz. cogu kisi kurmaya yeltenemeyecek bile. kurunca direk cakilacaklar.

oyun motoru performans acisindan sorunlu bir hayli. eskiligini gosteriyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ozellikle FOSE ve ona bagli scripting & animation modlari ciktiginda sistem yukunun cok agirlasacagini dusunuyorum. vanilla da bile benim makinamdaki donanimda bile outdoors fps dususu yasadigina gore.

ayrica motorun bu kadar yuku kaldiramayacagini zannediyorum. eski bir motor cunku. modifikasyonla varabildigi yer burasi. skyrim de bile 7-8 taneden fazlada sorunlu idi scripting mod olayi. baya tweak yapiyorduk. bunda cok daha fazla sistem resource yiyen bir vanilla var karsimizda.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

son bir yorum da vats olayina. bingildak vats da crit nedeniyle vats i kullanmak zorunda oldugundan dert yanmisti. ben de tersine vats kapatip realtime kapismak zorunda kalmaktan sikayetciyim. zira realtime da sanki tum statlar resetlenerek olay sizin nisan alma yeteneginize kalmis. vats da iskaladiginiz, yuzde 5 aldiginiz adami realtime da cross ustundeyse takir takir takir vuruyorsunuz. elalem nv de vats icin hile derdi, asil burada realtime hile. crit de olsaydi tam hile olacakti, neyse ki kafalari calismis, onu cikarmislar realtime dan.

fo3 te (ve dolayisi ile NV de) cross ustunde neden vuramiyoruz sikayetlerini dinlemisler gibi duruyor. bu beni cok fazla vats disi kapismaya zorluyor ve bundan hic ama hic hoslanmadim. VATS only oynayabilmek icin arada saklanip AP regen bekliyorum (perk leri de ona gore aliyorum su anda), bu da ozellikle survival gibi kazik bir zorlukta defalarca ayni sahneyi bir daha oynamaya zorluyor.

sonunda dayanamayip realtime vuruyorum adami.

FO3 ve NV yi vats only oynamaya alismis klasik bir rpg ci iseniz, bu oyun biraz fazla fps. simdiden soyleyeyim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Revangelis said:

daha sizin kadar çok oynamadım ama
oynadığım sürede fo3 ve nvda şimdiye kadar ilginç karakterlerle, ilginç questlerle karşılaşırdım, bomboş exploration olmazdı
ilerde açılıyo mu yoksa questlerde ve karakterlerde de büyük eksiklik mi var?


onlarin hic birisi yok malesef. hatta nasil basardilarsa skyrim den bile zayif bir is cikarmislar o konuda.

hele o dialog tekerlegi yok mu... ona hic girmeyelim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Revangelis said:

skill sistemi ayrı rezalet


skill sisteminde herseyi tek resource a indirmeliyiz gibi bir karara varip, adam gibi indiremeyince cuvallamislar gibi duruyor.

skilller aslinda ortadan kalkmamis, sadece artik seviyesini siz degil onlar belirliyor. kalkmis gibi duruyor, ama kalkmadigi bariz. fix seviye perk olarak gelmisler ve hala arkada muhtemelen skill olarak hesaplaniyorlar gibime geliyor. Ancak speciallarin verdigi otomatik skill seviyeleri de olmayinca, mecburen gameplay de etkinlikleri de azalmis. o nedenle tahminimce dag tas raider zaten baslarda :P


eskiden bir iki special, ona bagli bir iki skill e abanip sonra butu oyun kaymagini yiyorduk. sistem biraz bunun onune geceriz diyerek dusunulmus.

ayrica o kaymagi yemeye engel olmak icin de kendilerince bir level sinirlamasi koymuslar. level in baska bir halta yaradigini pek sanmiyorum acikcasi :) baslarina scaling belasini geri aldilar bu yuzden.

aptal bir dizayn karari. ancak arabirimi iyi olsa sorun olmazdi.

burada sistemden daha kotu olan arabirim. arkadas, o perk ekrani nedir oyle? araki istedigini bulasin. buldun diyelim, bir sonraki seviyeyinin requirementlarini gormek icin bir tusa bas, geri cikmak icin bir tusa daha bas, baska bir taneye ayni sekilde bak falan.

karakter falan planlayamiyorum ben acikcasi, survival oynamaya kalkismamis olsam resmi guzel bir tane secip kafama gore verecegim, o derece iskence.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ilerledikçe eğlenceli, ilginç karakterler ve quest'ler çıkıyor ama öyle bomboş dağtaş dolaşıp loot toplayayım derseniz onlarca saati öyle gömersiniz kimseyle karşılaşmadan.

skyrim gibi o bakımdan, ondan kötü değil ama iyi de değil char & quest durumu.

"nv ne güzeldi" deyip de sonra "vats şöyle, aiming böyle" diye sıkmayalım çünkü nv'de neyse burada da o. skill ile hit chance morrowind'den sonra bitti. vats da burnunuzun dibine melee giren kedi köpek vurmak için işte. bu gerçekle 2008'de yüzleştiniz, bugün "ya bu shooter olmuş nv ne güzeldi" demek resmen bilinçsizlik en kibar tabirle.

perk chart gayet rahat anlaşılır, kusura bakmayın ama fo1 & fo2 & fo3'te wiki açıp hangi perk hangi statları, hangi lvl vs'yi istiyor diye bakıyordunuz. oyun size söylemiyordu bile. en son nv'de bile keşmekeş düzinelerce perklik liste, ara ki bulasın. resmen algıda seçicilik şu perk chart'a kusur bulmak, başka şey değil.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

quest'ler bitince bir noktadan sonra efektif olarak lvl alınamaz hale gelir skyrim'de olduğu gibi. bütün perk'leri alacak insan 1000+ saat filan gömer herhalde, ona da helali hoş olsun artık ne diyelim. bizim forumdan çıkması şüpheli en azından.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Surekli vats diye bir olay yok abi. Ne kadar build yaparsan yap. Ben ap stackleyip, her vats hit inde ap fulleme şansı olan perk arti ap regen aldim. Bu haliyle 4 mermi atiyorsun. Eger proc olmazsa ki olma sansi cok düşük ap nin tekrar dolması 5 6 sn. O da sprint yapmazsan olduğun yerde durursan.

Yani su tasarimiyla adamla vats i sadece tactical kullanım ve crit için ayrmis. Shooter aspecti overall gelistirmisler ki onceki oyuna gore kat ve kat iyi. Sadece ek avantaj icin vats i birakmislar.

Crit dediğin şeyin zevki zaten rng dir. Ben 8 kere vurucam bari doldurucam sonra 9. Da crit vurucam dediginde bütün rng i cikartip crit i planli hale getiriyorsun.

Bunu yapmasin degil, crit üzerinden yapmasın yani. Ben yine kilici sallarken crit vurup da zevke gelebileyim veya limb koparabileyim.

Crit gibi disarm da bozulmuş. Level 3 melee perk var daha 1 kere disarm etmedi.

Silah kullanırken silah tuttuğu ele ates ediyorum. Limb 0% fakat biraz disarm i stagger bile olmuyor.

Iste bu yüzden borderlands. Bütün bu tactical aspectleri yitirince 3 sn vats a girip crit bari doldurmak disinda (ki neresinden vurduğun fark etmiyor limb etkilenmedigi icin) geri geri yuruyerek spray yapiyorsun.

Stealth ve aktif sneak opener olarak kalmış. Normal kombatta aktif olarak kullanmak istiyorsan item, perk abanman gerek ustune bin tane kisitlamaya maruz kalıyorsun (power armor kullanamiyorsun).

Insanlar eleştirmekte genel olarak hakli yani bazi daha iyi olmasi beklenen seyler kötülesirken shooter aspect geliştirilip vats, crit, limb gibi asil fo temaslarının içi boşalmış.

Oyunu oynarken iç mekanlara dikkat edin. Ben 20 tane ic mekana kabaca 18 i gerçekçi bir şekilde aydinlatilmamisti. Her odada 200 wattlik aplik var. Gün ışığı gibi her yer. Neden fallout dünyası bu kadar aydınlık olmalı, halbuki gece dışarısı çok güzel oluyor. Ama oyun indoor geçiyor zaten. Oynarken iç mekanlara dikkat ederseniz ne demek istedigimi anlayacaksiniz.

Dun state building i yaptim. İlk defa karanlik, sesler, moblardan etkilendim tedirgin oldum. Ben bu fo etkisini istiyorum.

Olay renk paleti veya filter yukleyip renkleri oldurmek degil.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

lol sam
beğenmediğimiz şeyleri dile getiriyoruz
Sam said:

ilerledikçe eğlenceli, ilginç karakterler ve quest'ler çıkıyor ama öyle bomboş dağtaş dolaşıp loot toplayayım derseniz onlarca saati öyle gömersiniz kimseyle karşılaşmadan.

skyrim gibi o bakımdan, ondan kötü değil ama iyi de değil char & quest durumu.


skyrim de oynadım
şu oynadığım kadarcık sürede skyrimde bi ton quest karakter çıkyıodu karşına, boş boş loot peşinde koştuğum da yok
o yüzden sordum ilerde açılıyo mu diye

Sam said:

"nv ne güzeldi" deyip de sonra "vats şöyle, aiming böyle" diye sıkmayalım çünkü nv'de neyse burada da o. skill ile hit chance morrowind'den sonra bitti. vats da burnunuzun dibine melee giren kedi köpek vurmak için işte. bu gerçekle 2008'de yüzleştiniz, bugün "ya bu shooter olmuş nv ne güzeldi" demek resmen bilinçsizlik en kibar tabirle.


shooter olmuş dememin sebebi herhangi bir rpg elementi kalmamış oyunda, diyalog sistemi rezalet
questler bile git şurayı temizle git burayı temizle şeklinde şimdilik

Sam said:

perk chart gayet rahat anlaşılır, kusura bakmayın ama fo1 & fo2 & fo3'te wiki açıp hangi perk hangi statları, hangi lvl vs'yi istiyor diye bakıyordunuz. oyun size söylemiyordu bile. en son nv'de bile keşmekeş düzinelerce perklik liste, ara ki bulasın. resmen algıda seçicilik şu perk chart'a kusur bulmak, başka şey değil.


evet anlaşılır ama güzel değil
ben nv sistemini tercih ediyorum, kişisel tercihim bu yönde
gayet dumbed down geldi bana şu haliyle oyun, boşta 4 perkim var şu an ve vermeye değecek perk bulamıyorum, stat vericem sonunda
kesin yargıda bulunmak istemiyorum henüz daha çok oynamadığım için
ama her beğenmediğimiz şeyi dile getirdiğimizde gelip savunmaya çalışman çok acayip, bethesdada mı çalışıyosun nedir itiraf et sdf
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Statlar boş değil, tam aksine charisma direkt speech mesela artık. Ben 4 kere ch verdim. Ve tam tersine perk devamlı verecek birşey var ama planlı gidiyorum, hiç açıkta birşey yok.

Eleştiri kendi içinde çelişki taşıyınca evet iki satır birşey yazdırıyorsunuz sonunda. Nv şöyle iyiymiş de böyle iyiymiş. Yazım, charlar, questler hariç hepsi fo3tendi zaten. Burada da devam ediyor vatsından tut realtime nişan almaya kadar. Napalım yani bunu da mı belirtmeyelim? Tamamen bırakalım mı akıl ve mantığı?

Eleştiriyi ben de yapıyorum yoksa, dialog vs olayını bombaladım. Neden eleştirmeyeyim beğenmediğim şeyi yani.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Misafir
Bu konu yeni mesajlara artık kapalıdır.
×
×
  • Yeni Oluştur...