Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Ultima Unchained


imamizer

Öne çıkan mesajlar

imamizer said:

şu an halihazırda dolaşan bi karakter var zaten. mob koymam başta, ai ye kafa yormak istemiyorum. onun yerine 2 player birbirine vurur zor değil, yapılır.


hiç mob olmasın survival mmorpg olsun. kabileler kurulsun, mızrak-ok yapıp ilkel çağlardaki gibi takılalım.

gerçi etrafta hayvanlar olunca yine ai olacak.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ultimanin zevk katsayisinin en dusuk oldugu yer pvpsidir abi

saatlerce madem kazmalar, goturup eritmeler, bosa giden orelara kufretmeler, pk nin gelip ebene atlamasi, sirf gayligine pack horse unu kesip gitmesi. sonra mavi adept mage in gelip duvar + blade spirit atmasi.

yine tam tersi gidip maden kazanlarin isini bozmak cok zevkliydi yeni yetme karakterle.

harita uzerinde nerede oldugunu bilmedigin yerde pve yaparken kara elbiseli amcanin kafana over 9k damage vuran lighting atmasi neoeloluyo lan diyemeden siyah beyaz ekrani gormek

zamaninda herkes 500 pingle oynadigindan belki de pvp hic zevk vermiyordu bana. anca kimin eli kimin neresinde belli olmayan guild savaslari oluyordu onlar eglenceliydi, onun disinda sehir disinda donen mavi/pk savaslarini uzaktan donla takip edip pklar oldugunde lootlamak keyifliydi sdfs.

genel olarak loot olayi zevkli yapiyordu aslinda oyunu neden bilmiyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

imamizer said:

şu an halihazırda dolaşan bi karakter var zaten. mob koymam başta, ai ye kafa yormak istemiyorum. onun yerine 2 player birbirine vurur zor değil, yapılır. benim en baştan beri kendime belirlediğim hedef de o.

millet servera baglansın. karakteriyle dolaşsın, yazışsın ve birbirine dalabilsin. fazlasını hiç vaad etmedim asdfgh sonrasına bakarız keyfimize göre işte, craft eklenir, spell eklenir, mob eklenir vs.

başta server client kodları hazırken konuyu açmıştım ama şimdi önceki mesajda belirttiği gibi düzenlemeye gitmem gerekiyor. çünkü bu haliyle çok primitif ve yapılan diğer onca işe yakışmayan bi client-server altyapısı olacaktı. üşenmeyim dedim değiştirmeye karar verdim işte.


imamizer,

Gerçi ihtiyacın yoktur ama bir ara Uo Minecraft projem vardı oyun içi 2D textureleri 3D'ye çevirmiştim, aynı şekilde müzikleri, sesleri ve haritayı da minecraft'a importlamıştım ama harita'da çok fazla eksik olunca projeyi yarım bırakmak zorunda kalmıştım.

İstersen onları verebilirim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

http://wiki.ultimacodex.com/images/3/3a/Rgaslb.jpg

öncelikle selamlar


yaklaşık 1 haftadır yoğunluktan dolayı pek birşey yapamadım ama yinede skeçıl'ın gerisine düşmedim. ağustos gibi oyna girip 'bu muymuş o kadar tatava yaptığın hıammıa!' dersiniz gibime geliyor.

Certhas said:

hiç mob olmasın survival mmorpg olsun. kabileler kurulsun, mızrak-ok yapıp ilkel çağlardaki gibi takılalım.

gerçi etrafta hayvanlar olunca yine ai olacak.


o bambaşka bi projenin konusu olur abi. sade basit tutmakta fayda var. dendiği gibi materyal topla kılıç kalkan craft et birbirine kes lootla bitti gitti.

DoruK said:

genel olarak loot olayi zevkli yapiyordu aslinda oyunu neden bilmiyorum.


aynen.

Lord_Argos said:

imamizer,

Gerçi ihtiyacın yoktur ama bir ara Uo Minecraft projem vardı oyun içi 2D textureleri 3D'ye çevirmiştim, aynı şekilde müzikleri, sesleri ve haritayı da minecraft'a importlamıştım ama harita'da çok fazla eksik olunca projeyi yarım bırakmak zorunda kalmıştım.

İstersen onları verebilirim.


şu an için ihtiyaç yok. uo nun orjinal kaynaklarından hiçbirşey kullanmıyorum. genel olarak character progress, oynanış, harita uo ya benzeyecek işte. o bile birebir olmayacak. onun dışında uo dan birebir kullanılan bir şey yok.

Feamer said:

ya şu eski ultimacı, eski forum üyesi, ünlü güzel gözlü kadın kimdi aklıma gelmedi ismi

ona da haber verin belki oda oynar...

Mortis said:

imam zaten o gelsin diye yapıyor.


o evliymiş, yıllar önce evlenmiş zaten.
lore içine lord british gibi böyle ne bileyim efsunlu prens gibi kendimi koyacağım işte. bana özel karakterle arada oyuna girip meme uçlarımı cimcikleyeceğim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

şimdi ilk başta gayet kara düzen bi server-client yazılımı ile başlamıştım. önceki sayfalarda bahsettim. çünkü amacım ufak bi projeydi, öyle takılalım diye. bana referans olsun, elimin altında sonra birşey için kullanabileceğim kaynak olsun diye.

o yüzden çok detaylı çalışmamıştım. fakat burada bi miktar hype olunca o kısmı resmen sildim baştan başladım.

çünkü eski sistem ciddi şekilde hile yapmayı kafasına koymuş adamı durduramıyordu. en basiti server yaklaşımı non-authoritative mimariye sahipti. client ben şuraya şu hızla gidiyorum dediği zaman server bunu diğer clientlara broadcast ediyordu üzerinde bir kontrolu denetimi yoktu.

bu sisteme sahip oyunları hepimiz oynadık aslında. temelde ise client'a müdahale ederek veya veri paketlerini client dışı olarak yolda editleyerek hile yapılıyor zaten.

yeni mimari ise authoritative server modeline göre yapıyorum. yani sen client olarak karakterini bir noktaya koştururken bunu server'a bildiriyorsun. server kontrol ederek bu hamleyi yapıp yapamayacağına karar veriyor. yani client sadece input yolluyor. server ise tüm işi kendisi yapıyor ve sonucunu clientlara broadcast ediyor. bu da hileyi oldukça zorlaştırıyor. yani sen a dan b ye 10x hızlı koştum dediğinde server 'inş cnm yha' diyor.

hiç bir sistem %100 güvenli değil, bugün cs:go da bile hile yapanlar var ama injection gibi hilelerin olacağını sanmıyorum ben.

internet bağlantısına gelince; bu bahsettiğim mimarinin kötü yanı ise lag daha doğrusu delay daha belirgin bir hale geliyor. çünkü sen yürümek için sağ tıkladığında bu servera gidiyor, server bakıor, evet yürüyebilirsin diyor ve seni yürüterek bunu sana geri bildiriyor ve senin karaterin o noktaya ileriyor.

bu vakit kaybını engellemek için ise client side prediction kodlanması gerekiyor. o nedir, sen sağ tıkladığında karakterin yürüme işini peşin peşin yapıyor. serverdan gelen onaydan sonra ise yerini kontrol ediyor tutarsızlık yoksa yürümeye devam ediliyor.

buna en güzel örnek wow da laga girmektir. wow da laga girince karakterlerin yürümeye devam ettiğini görürsünüz, dağ bayır yürümeye devam eder karakterler. işte bu clientside predictionda en son gelen input verisine göre hareketin sürdürülmesinden kaynaklanıyor. ama diyelimki bu lag spike 5-10 saniye sürdü ve 5-10 saniye sonra serverdan yeni konum bilgiler geldi. bu durumda ise 5-10 saniyedir dağa bayıra doğru yürümüş olan karakter zırt diye laga girdiği noktaya ışınlanıyor.

bunu şimdilik çözmüş bulunuyorum. öyle çok hissedilir veya avantaj saplayacak bi latency faktörü olmaz eğer çok dandik bir bağlantı değilse.

ultimada at oyunu çok hızlandırıyor. diğer oyunlarla kıyaslandığında bineğin oyunu bu kadar hızlandırdığı başka bir örnek hatırlamıyorum. hem çok hızlı hem çok çevik ve kontrolu kolay olunca oyun neredeyse 3 kat hızlanıyor. bu da lag etkisini arttırıyor. ipy gibi serverlar bineği oyundan bu yüzden kaldırdı. hem birim zamanda servera gelen veri paketi sayısı azalsın daha az hesaplama yapılsın, hem de binek olunca hızlanan oyunda bağlantı durumu oyuncular arasında avantaj/dezavantaj oluşturmasın diye.

o yüzden binek koymaya karar verirsek bile uo daki kadar hızlı olmamalı diye düşünüyorum.

macro ise yok. action bar var. last target ve target self için keybind konur o kadar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

combatta at olayı olsun da imamın dediği gibi çift tıkla zart diye binilip, koşarken zart diye 180 derece dönülmesin. gerçi öylede çok zor olur kanımca ama doğrusu bu değil mi? En azından binerken biraz cast time olsa, dönerken yavaşlasa güzel olur.

Bu dediklerimin olabiliritesi hakkında gram fikrim yok benim ki sadece tavsiye.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...