bingildak Mesaj tarihi: Mart 25, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 25, 2015 http://stream1.gifsoup.com/view3/1169639/eye-pop-o.gif olmuş araba durum karşısında Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
dana22 Mesaj tarihi: Mart 25, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 25, 2015 ilginc ama tourneo hic hissetmemis de golf dagitmis gibi duruyor Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Lord_Argos Mesaj tarihi: Mart 25, 2015 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Mart 25, 2015 Ahahah slk yha. Debriyaja basınca daha yavaşlaması gerekmiyor mu? Aynen adamların plastik tamponlarında biraz hasar var. Bizde radyatör bile delinmiş. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Bright Mesaj tarihi: Mart 25, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 25, 2015 Yok, debriyaja basınca ilk etapta hızlanır, yavaşlama daha sonra. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Jaegerjaquez Mesaj tarihi: Mart 25, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 25, 2015 debriyaja basınca vites dişlileriyle tekerler arası bağı kesiyosun boşta dönüyo tekerler sürtünme olmadığı için ani hızlanıyosun sonra yavaşlaması zor oluyo, bence en iyisi fren yaparak hızlıca vites düşürmek debriyaja sadece vites değiştirirken basmak tabi de aşırı soğukkanlı tecrübeli falan olmak lazım Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
cacodemon Mesaj tarihi: Mart 25, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 25, 2015 geçmiş olsun. 2014 araç kaç km'de? frenlerinde bu kadar sorun olmaması gerekiyor diye düşünüyorum. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
imamizer Mesaj tarihi: Mart 25, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 25, 2015 Lord_Argos said: http://m.yollayap.com/ba3b/14272705709.jpg Aramızda 20-30 metre vardı bende durabileceğimi düşündüğüm için durmayı seçtim, ancak baktım ki son 10 metreye girdik hala duramuyoruz manevra yapmak yerine el freni tercihini kullandım. Bu seçimde hatalı sanırım... :/ abi hani 2. mesajda dedim aslında boşuna tartışıyoruz ama tekrar edeyim; 90 km hız için 45 metre takip mesafesi olmalı. sen 120-130 km ile giderken 20-30 metre mesafe vardı diyorsun. acil durumda, ani fren yaparken yapılacak şeyi yapmışsın frene basmışsın yaradana sığınmışsın. yapabileceğin birşey yok kendinde kusur arama o noktada. en fazla yan şeridi kontrol edecek vaktin varsa ve yan şerit boşsa ve yeterince yavaşladıysan kendini yan şeride atarsın. nou da o hızda o kadar sürede durmaya çalışırken yapamazsın zaten. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Lord_Argos Mesaj tarihi: Mart 25, 2015 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Mart 25, 2015 Şimdi hatırlayamadım ama 1 senesi dolmamıştır.. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Todesengel Mesaj tarihi: Mart 25, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 25, 2015 Ani durmanın gerektiği durumlarda en iyi olay sadece frene basmak. Hem fren hem de motor freni devreye giriyor. El freni falan sakat işler. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Bright Mesaj tarihi: Mart 25, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 25, 2015 Todesengel said: Ani durmanın gerektiği durumlarda en iyi olay sadece frene basmak. Hem fren hem de motor freni devreye giriyor. El freni falan sakat işler. Son 5 metrede 20'yle fala giderken çekersin durur zart diye. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
imamizer Mesaj tarihi: Mart 25, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 25, 2015 abi el freni çok ilkel bir teknoloji. fren işini yapıyorken, çalışıyorken onun yerine el freni çekip cart diye durmak diye bir şey yok, yani normal frenin yaptığından iyisini yapabilmesi diye birşey yok. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Mart 25, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 25, 2015 Selam, Vitesi küçülterek motor freni yapmalıydın ve akabinde de sağ ayak ile hızlı(nefret ettiğin bir böcüğü gördüğünde nasıl ayağınla ezersin ya aynen öyle) bir şekilde -asla yavaş yavaş değil- fren pedalına abanacaktın ve sağ şeridi kontrol edip oraya kaçacaktın. Zaten motor freni ile vitesi de düşürdüğün için tekrar gaza basıp hızlanma şansın da olacaktı. ABS devredeyken gayet güzel araca yön verebilirsin. Sonuçta aracı 90° sağa çevirmiyorsun, sadece şerit değişikliği yapacaksın. Tabi bunun için diğer şeridin müsait olması çok önemli. Araçlar o tarz şerit değişikliğinde takla atmıyor, sadece bazı Amerika njiplerin tek teker havaya falan kalkıp tırstırıyor :P Eğer hızına uygun viteste gidiyorduysa debriyaja basarak frenlemede sakınca yoktur çünkü aksi durumda motorun kinetik enerjisini de frenle sönümlemek zorunda kalırdın. Ama hızına göre düşük viteste giderken direkt olarak fren yapmak en mantıklısı çünkü motor da aracın kinetik enerjisinde çalacaktır. (yazarken mantığını kontol etmedim, cümle karışık oldu :P ) Arada izlemekte fayda var: moose test Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Mart 25, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 25, 2015 Selam, Abi panik fren yaparken el freni ne alaka :) Eliniz hidrolik basınçtan daha mı güçlü :P Tekeri bloke edip artistik kaçış yapabilme skill'i olanları saymıyorum! Heyecan arayıp, atraksiyon yapmaya gerek yok. Elektronik el freni olanlar ne yapsın :D Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Bright Mesaj tarihi: Mart 25, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 25, 2015 Dediğim gibi, fren zaten basılıyken, son metrelerde araba yeterince yavaşlamışken, durmayıp dokunacaksan, el frenini çekersin durur. Onun harici daha yüksek hızlarda arabayı yan çevirip durdurmak için kullanabilirsin. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Lord_Argos Mesaj tarihi: Mart 25, 2015 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Mart 25, 2015 Anladım, Acil bir durumda Motor Freni + Fren (Debriyajsız) basa bildiğin kadar bas diyorsun. Teşekkürler.. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
dana22 Mesaj tarihi: Mart 25, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 25, 2015 debriajsiz kokleme degil de bascek bascek fren abi..manuel abs gibi dusun Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Lord_Argos Mesaj tarihi: Mart 25, 2015 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Mart 25, 2015 Bright said: Dediğim gibi, fren zaten basılıyken, son metrelerde araba yeterince yavaşlamışken, durmayıp dokunacaksan, el frenini çekersin durur. Bunu yaptım ama tam çektim, Birde şöyle birşey söyleyen var, baktın yavaşlayamıyacaksın el frenini 1-2 tık çek geri kalanını fren+motor freni son 5 metre de el freni tamamı? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
dana22 Mesaj tarihi: Mart 25, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 25, 2015 illa yabiscan yani el frenine tamam abi sen dediklerimizi yap el frenini de yap..o hengamede artik hangisi aklinda kalirsa hepsini yap Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Bright Mesaj tarihi: Mart 25, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 25, 2015 Belli bir hızın üstünde çekersen el frenini, tekerleri kitler, daha kötü kayarsın. Yani arkadan hızlıcana bindireceksen normal frene asılmaya devam veya vakit varsa paramecium'un dediği şekilde seri vites ufaltıp motor freni. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Lord_Argos Mesaj tarihi: Mart 25, 2015 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Mart 25, 2015 Abi arabada abs var zaten, niye birde ben basıp basıp çekeyim bu söylediğin çok mantıklı gelmiyor.. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Fistan Mesaj tarihi: Mart 25, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 25, 2015 fren+debriyaj diyince bi face palm çektim acemilik bu olsa gerek Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Esh Mesaj tarihi: Mart 25, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 25, 2015 2014 model arabada neyin hatası abi Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Mart 25, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 25, 2015 Selam, Frene bas çek diyenler bir adım öne çıksın lütfen :) Kendilerini onca ABS ECU ve sensörden daha hassas oldukları için kutlamak istiyorum. Ayrıca; zaten sen frene bastığında arka frenler devrede oluyor; daha neyin peşindesiniz ki üstüne el frenini çekip sisteme müdehale etmeye kalkıyorsunuz :) Hayır mantığı nedir? Sizin araçlarda fren pedalı sadece ön frenlere mi kumanda ediyor?!? Abi ABS var, hızlı bir şekilde aban pedala, arada da panik olmadan motor freni yapabiliyorsan yap. Gerisi Allah'a emanet. El freni çekip, yan şeritteki araca, sana orta direkten dalma şansı verme boşuna! Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
BonePART Mesaj tarihi: Mart 25, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 25, 2015 Abi fren bas çek ne lan? Kamyoncu musunuz? Arabanızda ABS yok mu? ZAten ABS'nin yaptığı şey o senin yerine frene basıp çekiyor. Bu arada 130la giderken ani frende motor freni nasıl yapacak arkadaşlar onu çözemedim ben. Bide şey denmiş o daha başarılı yavas yavaş 5ten 2 ye geçme felan. Ani duruş demiyo mu abi adam? Ani duruşta yapacak bir şey yok frene abanacan Allaha sığınıcan. Gerisi balata disk arasındaki sürtünme kuvvetlerine kalıyor. El freni çekmek tekeleri kilitleyeceğinden yavaşlamanı azaltmış bile olabilir. Debriyaj fren olayınada frene son güç abanırken çok etki edeceğine inanmıyorum açıkcası debriyajın. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
forgiver Mesaj tarihi: Mart 25, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 25, 2015 120 yle en iyi ihtimal 40 metrede dururdurn Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar