Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Overwatch


Cuce

Öne çıkan mesajlar

Trailer bence gayet güzeldi. Duygulandırıcı olmasının yanı sıra Eichenwalde de neler olduğunu görebilmemiz gayet güzeldi. Double hammer Baldrick olayı ise muazzamdı. Adamlar bu işi gayet iyi yapıyorlar umarım böyle de devam ederler. Hatta bir duyum var MMO çıkaracakmış sanırım overwatch developerları.

Cumartesi akşamı placementleri bitirdim- 8 win 2 loss karşılığı ise 2300 oldu gayet güzeldi. 2406 ya kadar rahat çıktım plat olurum böyle giderse tekrar :D
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Tim said:

https://www.youtube.com/watch?v=yH0GsOKZHMQ


Abi Blizzard farkı işte, gerçekten salak öncelikleri yok, hep core ön planda ve en son polish, o yüzden düzgün üretiyor adamlar.

Başarısız olan MMO projesinden çıkan ürün bile game of the year oluyor sonra.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

xunn said:

Tim said:

https://www.youtube.com/watch?v=yH0GsOKZHMQ


Abi Blizzard farkı işte, gerçekten salak öncelikleri yok, hep core ön planda ve en son polish, o yüzden düzgün üretiyor adamlar.

Başarısız olan MMO projesinden çıkan ürün bile game of the year oluyor sonra.


Blizzard farkindan cok, olmasi gereken bu abi zaten. Boyle baslar projeler, ustune ekleyerek gidersin. Tasarimdan daha onemlidir dinamikler cunku tasarimi ya da oyun icindeki modeli her zaman cat diye degistirebilirsin cok devasa farkliliklar olmadigi surece.

Tek basina oyun yapiyo bile olsan izlenmesi gereken yol bu. Prototipini yap, gerekirse kutularla silindirlerle yap, sonra git designer bul modellet cizdir falan.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Black-ice said:

siz bu konuya değindikçe şaşırıyorum. pek bilmiyorum oyun development dünyasını gerçekten böyle salak gibi mekanikleri yapmadan ilk dış görünüşünü fln yapanlar mı var oyunların.


Once level tasarimindan baslamak ve mukemmel environment'i yaratmaya calismak gibi hatalara cok dusuyor indie developer'lar. Game development dahil, hemen her yazilim projesinde izlenecek yol su olmali;

1 - Brain dump : Bu noktada dusunulen fikir neyse, olmasi istenen iyi kotu hersey dokulur ortaya. Olabilecek en genis kapsamli urun fikri cikarilir.
2 - MVP ve roadmap : Sonra bu derya deniz ozellige sahip, yapimi 2304982098 yil surecek fikrin icinden minimum viable product'i olusturacak kisim secilir. Mumkunse, big picture gorunuyorsa MVP ile birlikte sonraki versiyonlar icin de kabaca bir road map cikarilir.
3 - Wireframing : Bu genelde 1 ve 2. adimda yapilabilir ama big picture cok da belli degilse genelde MVP'den sonraya kaldigi da olur. Oturup tek tek cizersiniz ekranlari, gerekirse kagit kalemle ve kutucuklarla. Boylece UI developer olsun, agile/scrum master olsun, developer'larin kendisi olsun, artist'ler olsun, yapilacak isi gorurler.

Bundan sonrasi direkt task management, development, testing vesaire. Yarin bi gun bi web bi app bi oyun projeniz falan olursa bu ilk 3 adimla baslayin, sonrasinda hayatiniz cok daha kolay olacak. Kafa karisikliginiz kalmayacak.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

abi once obur isleri yapmak indie dev hatasi degil. dev degil cunku o insanlar. hepsi artist. kendini gelistirmeden kalanini yapma sansi yok. gorselle pazarlamasina bakiyor. kac kurus koparirsam kardir, su kadar surelik masrafim cikar, gerisini dusunuruz diye yaklasiyorlar. kibarligi birakirsak tutorialinda oldugu isleri yapabilecekmis gibi tongaya dusuruyorlar.


blizzard'in multiplayer onceligi ve kusursuz cilalamari takdir edilesi ama herkesin uyguladigi processi blizzard'a mal etmeyelim.
ortalama oyuncunun en azindan bir tik ustu oldugumuzu umdugum bu ortamda "soyledigimi yap, yaptigimi yapma" tier olmalarina asina olmamiz lazim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Black-ice said:

siz bu konuya değindikçe şaşırıyorum. pek bilmiyorum oyun development dünyasını gerçekten böyle salak gibi mekanikleri yapmadan ilk dış görünüşünü fln yapanlar mı var oyunların.


level designing 101 bu. level design konusunda eğitim maksatlı hazırlanan videoları izlediğinde, "bölümün gameplay'i tam oturuncaya kadar detaysız texture olmadan gidin" derler hep.

gerçi blizzard ve valve gibi büyük firmalar bile epic fail'ler yapabiliyorken, böyle basit işleri bile yapmayanlar çıkabilir, normaldir.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Cokomantis said:

Cuce said:

adamlar bizden daha rahat calisiyo.. hic kasintisiz devolopment sureci gecmis.


öyle mi diyosun? izlerken jeff'in ilk animasyonlara bakıp "oh i'm sorry, you call this animated? i thought you meant this staple on my desk which is completely stationary, because EVEN THIS IS BETTER ANIMATED THAN YOUR SHIT. DO IT AGAIN!!" diye rage'lemesi falan canlandı gözümde. do it again derken adamın bunun ofisinden (makamından) kaçışması, jeff'in zımbayı bunun arkasından fırlatıp son anda kapanan kapıda patlaması falan.

i'm surrounded by idiots deyip kokain içiyor sonra da.



Stress dert falan oluyo dur abi zaten o normal ama kasinamk derken başka bistro kast ettiğim
Nasıl kısa bi şekilde örnek vermeden anlatırım bilemiyorum
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

arcane said:

abi once obur isleri yapmak indie dev hatasi degil. dev degil cunku o insanlar. hepsi artist. kendini gelistirmeden kalanini yapma sansi yok. gorselle pazarlamasina bakiyor. kac kurus koparirsam kardir, su kadar surelik masrafim cikar, gerisini dusunuruz diye yaklasiyorlar. kibarligi birakirsak tutorialinda oldugu isleri yapabilecekmis gibi tongaya dusuruyorlar.


blizzard'in multiplayer onceligi ve kusursuz cilalamari takdir edilesi ama herkesin uyguladigi processi blizzard'a mal etmeyelim.
ortalama oyuncunun en azindan bir tik ustu oldugumuzu umdugum bu ortamda "soyledigimi yap, yaptigimi yapma" tier olmalarina asina olmamiz lazim.


Şu an dünyada Blizzard kadar temiz release yapan bir firma yok abi. AAAAA olsun, yok yani. Blizzard polish lafı bos bir laf değil yani. Aslında standard olması gereken bazı hareketler sadece Blizzard'da var malesef. Eskisi gibi çıktıgı zaman parayı basıp tertemiz bir tecrübe yaşayabildigin başka bir firma yok malesef.

Ki fanboy değilim, çok eleştiririm ama ürün olarak, üretim felsefesi olarak yarısılmıyor adamlarla. Ve trailerda, sunda bunda ne görürsen eline aldıgında o oluyor. Downgrade yapmayan AAA kalmadı malesef, Witcher bile downgrade vurdu mesela.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...