Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Kış lastiği uygulaması


Katibim

Öne çıkan mesajlar

Esh said:

4 mevsim dedigi michelin cross climate ise vardir.

ama trde satilan 4 mevsimler asinda yazlik. dunyada oyle 4 mevsim diye satilmiyo pirelli p zero lar falan


cross climate tr'ye uymuyor abi. Avrupa'da yaşayana olur ama yazın 40 derece olan yerde eriyor lastik,fazla deforme oluyor + fazla benzin sarfiyatı olur yazın. (lastik yere yapısıyor resmen)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • Genel Yönetici
xaty said:

Şehirler arası yollarda zorunlu, şehir içlerinde valilik kararına bağlıymış.

M+S ve/veya kar sembolü olması lazımmış tekerde. 4 mevsiminde M+S var mı?


Gene önceki gibi kar yağdığı zamanlar valiliğin yayınlayacağı bildiri ile takarak çıkmak zorunlu olacak dimi? Yoksa artık kış boyu mu zorunlu? 8-)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 1 ay sonra ...
Dört mevsim diye bir lastik yok, "sıfır mevsim" diyorum ben onlara. Dört mevsim dedikleri şey arabadan/lastikten teknik olarak anlamayan, pek fizik bilmeyen, "oo 4 mevsim hem kışın da güvenli hem ekonomik" diyecek insanlar için satılan bir ürün. Sırf ekonomik olsun diye onunla gezeceğinize hiç lastik değiştirmeyin, İstanbul şartlarında yılda taş çatlasa 10 gün de arabayla çıkmayın, yeterli.

Özellikle ilk 3 sayfada Kharon ve ilave birileri bütün detaylarıyla anlattığı halde her şey her sefer tekrar soruluyor, bu sefer de özet geçme sırası bende olsun madem:

- Dört mevsim lastik diye bir şey yok, güvenmeyin, ucuzculuk yapmayın.

- Kar lastiği ile kış lastiği farklı şeyler. Biri kar yağarken, biri genel olarak soğukta (belli bir derecenin altındaki hava ve asfalt) daha iyi tutuş sağlıyor. Taksici falan değilseniz üç gün kar yağacak diye bütün kışı kar lastiğiyle geçirmek de anlamsız, iyi bir kış lastiği alıp Ekim'den takmak, kar yağdığında sakin gidip zincir bulundurmak daha iyi ortalamada.

- Efendim kış geldi indireyim de daha iyi bassın değiştirmeye gerek yok, yaz geldi geri şişireyim iyi tutsun, iyice balon gibi 46 psi yapayım araba az yaksın gibi şeylerle ilgilenmeyin. Her lastik/araba kombinasyonunun ideal ön arka basınçları bellidir, onları kullanın.

- İlla ucuzculuk yapacaksanız bari kış lastiğinin budget olanını alın, max. 2 sezon kullanıp çöpe atarsınız, premium alıp bir de lastikçinin nemli deposunda vs. saklatmaktan epey ucuza gelir.

Günlük olarak araç kullanan bir insan her yıl vergisi, kaskosu, bakımı, benzini, arızası derken 10-20 bin TL para gömüyordur herhalde arabasına. Oraya alt tarafı 2-3 senede bir 1000-1500 lira daha yazmamak için anlamsız riskler almayın. En en kötü ihtimalle de senede 10 gün arabasız yaşayıverin işte. Olan yerde toplu taşıma, zor gelen yerde taksi gibi bir kombinasyonla yine yeterince ucuza gelir.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

4 mevsim lastik olayı palavra falan değil.

Kışı sert geçen yerler için uygun değil, olay bu. ankarada ilkbahar-sonbahar arası sıcaklık ve yağış koşullarında 4 mevsimle gayet güzel performans alıyorum, kış için de ya 205likleri kullanıcam ya da 195lik yeni alıcam.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ya kışın zaten kullanmayacaksan 4 mevsim almanın anlamı ne, yaz-kış al değiştir işte diyebilirsiniz de, ankara nisanda çift haneli sıcaklığa çıkıyor hava sonra eylül, ekim gibi geri düşüyor. 0-10 derece aralığında geçen zamanda 4 mevsimin fark ettiğine inanıyorum ben, 1 yıl yaz 1 yıl 4mevsimle sürdüm arabayı, belki de psikolojik bilmiyorum. ha kışlıkları ekimde takıp sonra nisanda geri yazlıkları takarsan kafa tamamen rahat olur, o doğru.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...