µh Mesaj tarihi: Nisan 21, 2018 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 21, 2018 Başkasının mesleğini küçümsemeye çalışmak ne kadar alt bir çaba Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Auril Mesaj tarihi: Nisan 21, 2018 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 21, 2018 15 yılda kulede indirdiğim 3-5 trafik anca vardır öğrenciyken deli vfr trafik attım ama , stajda deli atıyordum, bi de hepsi öğrenci hiç biri bi şeyi düzgün yapamıyo üff heyecana gel sdfsdf en heyecanlısı approach hmmmps Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Genel Yönetici GERGE Mesaj tarihi: Nisan 21, 2018 Genel Yönetici Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 21, 2018 Yolcu ucaklarinin wide-narrow body olarak siniflandirildigini, sertifikalarin da ucak modeline gore verildigini (A320 sinifi, A330/A350 tek bir sinif, B737 icinde iki alt sinif filan) bilmek icin bu isin okulunu okumak gerekmiyor abi. Yanlis bilgilerle burada dayilaniyorsun insanlara. Sakin. Ana tip siniflandirmasi airlinerlarda agirliga gore filan degil. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Auril Mesaj tarihi: Nisan 21, 2018 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 21, 2018 µh said: Başkasının mesleğini küçümsemeye çalışmak ne kadar alt bir çaba küçümsemek değil ya çok farklı kulvarlar biri mühendis biri ressam mesela benim de canımı sıkan ressamın mühendisin işini bildiğini sanması Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Tim Mesaj tarihi: Nisan 21, 2018 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 21, 2018 Auril said: ahah peki adam host olarak pilottan atc den daha bilgili ne diyim hayır adama gelince çay ısmarlıyım gel diycem pati olarak, ama öyle bir triggerlanmış ki belli ki tersliycek gel çay ısmarliyim rot :D Surda sergilenen tavirlara bakinca trigger'lanan rot degil de senmissin gibi gorunuyor ne yalan soyleyeyim. Karsidaki bu yanlis cunku sundan diyor, senin cevabin, "host'dun sen di mi?" ad hominem'i oluyor. Sana yanlis diyen yanlis bisey iddia ediyorsa bilgini koyarsin, kaynagini koyarsin belli olur neyin ne oldugu. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Auril Mesaj tarihi: Nisan 21, 2018 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 21, 2018 GERGE said: Yolcu ucaklarinin wide-narrow body olarak siniflandirildigini, sertifikalarin da ucak modeline gore verildigini (A320 sinifi, A330/A350 tek bir sinif, B737 icinde iki alt sinif filan) bilmek icin bu isin okulunu okumak gerekmiyor abi. Yanlis bilgilerle burada dayilaniyorsun insanlara. Sakin. Ana tip siniflandirmasi airlinerlarda agirliga gore filan degil. ben kimseye dayılanmıyorum ya bana yalan yanlış anlatıyorsun sen kimsin diye o girişti sdf Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Auril Mesaj tarihi: Nisan 21, 2018 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 21, 2018 Tim said: Auril said: ahah peki adam host olarak pilottan atc den daha bilgili ne diyim hayır adama gelince çay ısmarlıyım gel diycem pati olarak, ama öyle bir triggerlanmış ki belli ki tersliycek gel çay ısmarliyim rot :D Surda sergilenen tavirlara bakinca trigger'lanan rot degil de senmissin gibi gorunuyor ne yalan soyleyeyim. Karsidaki bu yanlis cunku sundan diyor, senin cevabin, "host'dun sen di mi?" ad hominem'i oluyor. Sana yanlis diyen yanlis bisey iddia ediyorsa bilgini koyarsin, kaynagini koyarsin belli olur neyin ne oldugu. koyduk inanmıyor hayır tatlı tatlı tartıştık mısır eşliğinde birden noldu böyle mod lar patladı buraya onu anlamadım ? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Rotweiler Mesaj tarihi: Nisan 21, 2018 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 21, 2018 Koyduğun şeyler yukarda da yazdıkları gibi kategori ve ağırlık sınıfları. Ben de aynısını yazdım zaten. Sertifikalandırma tipleri değil. Sertifikadan bahsediyorduk en son. Sadece o değil, alıntı yaptığım 3-4 yerde ne yazdıysan komple yanlış ifade. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Auril Mesaj tarihi: Nisan 21, 2018 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 21, 2018 Tim said: Surda sergilenen tavirlara bakinca trigger'lanan rot degil de senmissin gibi gorunuyor ne yalan soyleyeyim. Ayrıca Auril senin hava ile ne alakan var abi? Benim alkol satış topiğinde de tamamen yanlış bilgiler salladın? Millet uyardı seni felan ahahahaha yuh diyorum ben mi triggerlanmışım Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Auril Mesaj tarihi: Nisan 21, 2018 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 21, 2018 Rotweiler said: Koyduğun şeyler yukarda da yazdıkları gibi kategori ve ağırlık sınıfları. Ben de aynısını yazdım zaten. Sertifikalandırma tipleri değil. Sertifikadan bahsediyorduk en son. Sadece o değil, alıntı yaptığım 3-4 yerde ne yazdıysan komple yanlış ifade. sertifikalandırmadan bahseden kim ya kime ne sertifikadan kim sordu sertifika uçak tiplerinden bahsettik sen sertifikana göre sınıflandırdın ben icao ya göre sınıflandırdım bitti sana öyle öğretmişler bana böyle Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Fistan Mesaj tarihi: Nisan 21, 2018 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 21, 2018 köle gibi çalışıp bi de tartışmıyonuz mu iş hakkında öff bi salın ya napıyonuz Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Rotweiler Mesaj tarihi: Nisan 21, 2018 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 21, 2018 Valla bu sefer ben de uğraşamayacam Fistan. Baydı yani, haklısın. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Lopeth Mesaj tarihi: Nisan 21, 2018 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 21, 2018 kim haksız şimdi? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Cokomantis Mesaj tarihi: Nisan 21, 2018 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 21, 2018 tgs haksızmış abi torpil dönüyomuş diyolar ne güzel lan airport haber yorumları gibi oldu. kabin kokpite söver, kokpit kabine söver, ordan yer hizmetleri gelir do&co'ya söver, araya 1-2 lufthansa'da grev var merkel uyuyamıyor attın mıydı oh mis :) ha bi de ek olarak terminal güvenliğine sövülür personeli donuna kadar arıyonuz ayıbtır diye. özellikle "x uçağında biletsiz yolcu kriziiiii" diye haber varsa sdfs Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Auril Mesaj tarihi: Nisan 21, 2018 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 21, 2018 torpil her yerde ya 10 sene sonra uçağa binmeyin Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Auril Mesaj tarihi: Nisan 21, 2018 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 21, 2018 hayır adama şakayla karışık gel çayımı iç dedim ses bile etmedi nalet olsun havacılık nalet iş, herkes birbirinin kuyusunu kazıyor zaten Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Quel-Thul Mesaj tarihi: Nisan 21, 2018 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 21, 2018 Rotweiler said: µh said: Uçuş saatleri uluslararası izlenmiyor mu ya, nasıl olabiliyor ki böyle bir şey? Ben mi uyduruyorum sdf Uçuş saatlerinin tutması demek, ard arda 3-4 gece uçuşundan geldiğinde kendini toplarlayabilceksin anlamına maalesef gelmiyor. FTL avrupa standartlarında eyvallah ama, Avrupadaki hiç bir havayolu pilotu bu yoğunlukta uçmuyor. İSteyen olursa örnek shift atarım. Misal; Şimdi geliyorsun saat 18:30da indin dimi? Kural şudur, Uçtuğun süre x 2 ya da minimum 12 saat ana üste dinlenme almak zorundasın. Hangisi büyükse. Buraya kadar gayet uygun gözüküyor dimi? Örnek uçuş, IST-NCE-IST, Mesain EN AZ, bak EN AZ DİYORUM, imzadan sonra 11 -12 saat. ERTESİ GÜN UÇUŞUN 06:45 18:30'da motoru kapattın, geri sayım başladı. Yolcu inene kadar inemezsin. AHL'de yer hizmetleri ve WCHR hayatta gelmez zamanında. Onca sene yaptım bir kere geldiğini görmedim. 30 dakika minimum uçaktasın. Hele kabinde bırakılan eşya varsa, ve şüpheliyse hiç girmiyorum bile o konuya, kisme bunları düşmez dinlenme sürenden. Her uçakta da mutlaka bişey unutlur. 15 dakikada da terminalden çıktın. Saat 19:15 Yeşilköy - Ataköy(Ataköyde opturuyor olsun hadi neyse) = 1 saatten fazla. Saat 20:15 Geldin evine, bi duş yemek felan ailenle 10 dakika muhabbet ettin. Saat 21:15 Yattın uyudun. En az imza bitimine 2 saat kala kalkacaksın. Saat 04:30 Kaç saat uyudun? 7 saat 15 dakika. Bi önceki uçuşun da zaten sabah 06:30 ya da 07:30 imzalıydı. Duş tıraş, üniforma vs. Çoğu FO'nun yalnız yaşadığı olayına girmiyorum bile. Bunları hazırlayacak adam da yok yani. Noldu? Eben sikildi. 3 gün bazen de 4 gün bu rutinle uçuyorsun. E diyeceksiniz ki bunlar bu rutinde uçurmaz. Bok uçurmaz. Adamlar zaten minimum istirahat 12 saati verdikleri için ertesi gün hep aynı saatte alandasın. yani 12 saat uçuşta, 12 saat yerde. Sonra yine 12 saat uçuşta. Sonra noluyor. Diyorsun ki, oh be. İki gün offa giriyorum. Bok giriyorsun. Görevden döndün, yine aynı saat. 18:30 Aynı rutinler devam. Aaaa bi bakıyorsun. 2 off arkasında ilk görev saatin 00:05. Bak şaka değil bu. Byle olunc anoluyor? Offunun ikinci gününde, gündüz uyumak zorundasın. Çünkü gece saat 22:00'da kalkıp işe gideceksin. E peki O zaman 2 off yapmış oluyor musun 5 gün uçtuktan sonra? tabii ki hayır. Bir başka senaryo. Her şey güllük gülistanlık. Bi bakmışsın 3 bacak kösmüşler. Ama ne 3 bacak. Kars pass git görevli gel, Viyana git gel. Uçuş saati sayıldı mı pass gidiş? hayır? Sen yine aynı saatte kalktın mı? Evet? Sen yine ekip olduğun için aynı düzen ve nizamda yolcunun karşısında mısın? Evet. Toplam dört bacak da kısa uçuş olduğu için sen o basınca bi in çık in çık in çık vücut noodle oldu mu? Oldu. Yani o FTL'e uyuyor olması, insani olduğunu göstermiyor. Ayrıca O FTL sayesinde GMT kavramını da değiştirdiler. Gece mesai açamıyorlardı 00:05 şimdi açıyorlar. IST-JFK Dinlenme süresi 24 saat. 24 SAAT! JEtlag felan yok zaten, makine komple ekip amk. Daha bişey söylemeye gerek yok zaten. ay çok kötüymüş vah vah, otelciliği dene pls kthx Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Genel Yönetici orc_lord Mesaj tarihi: Nisan 21, 2018 Genel Yönetici Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 21, 2018 Pilotların uçarken maddi manevi tüm konularda kafalarının rahat işte ne bileyim yorgun falan olmaması gerekmiyor mu? THY'de durum böyleyse yakında kokusu çıkar 8-) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Rotweiler Mesaj tarihi: Nisan 21, 2018 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 21, 2018 Abi yaz bitiyor hac dönemi geliyor, hac bitiyor bayram seyran geliyor, geliyor babam geliyor. Yani rahat dönemi yok maalesef. 300 uçak 300 destinasyon yani. "Dünyanın en çok noktasına uçan havayoluyuz" mottosunu kırmamak için yemin ediyorum Libreville'den 25-30 kişi dönüyor uçak. 9 saatlik uçuş ya. Abv Özellikle Afrika pazarındaki firmalar Avrupa havasahasında uçamıyorlar bazı kriterleri sağlamadıkları için, hepsinizi biz alıyoz. Çok güçsüz kaldığımzı noktalar da var. Misal ABidjan, France KLM ve Emirates 777 ve 380 indiriyor, ağzına akdar dolu, biz 737-900le 2 bacak yapıp, ara istasyonda temizlik almadan gidiyoz. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Rotweiler Mesaj tarihi: Nisan 21, 2018 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 21, 2018 Quel-Thul said: Rotweiler said: µh said: Uçuş saatleri uluslararası izlenmiyor mu ya, nasıl olabiliyor ki böyle bir şey? Ben mi uyduruyorum sdf Uçuş saatlerinin tutması demek, ard arda 3-4 gece uçuşundan geldiğinde kendini toplarlayabilceksin anlamına maalesef gelmiyor. FTL avrupa standartlarında eyvallah ama, Avrupadaki hiç bir havayolu pilotu bu yoğunlukta uçmuyor. İSteyen olursa örnek shift atarım. Misal; Şimdi geliyorsun saat 18:30da indin dimi? Kural şudur, Uçtuğun süre x 2 ya da minimum 12 saat ana üste dinlenme almak zorundasın. Hangisi büyükse. Buraya kadar gayet uygun gözüküyor dimi? Örnek uçuş, IST-NCE-IST, Mesain EN AZ, bak EN AZ DİYORUM, imzadan sonra 11 -12 saat. ERTESİ GÜN UÇUŞUN 06:45 18:30'da motoru kapattın, geri sayım başladı. Yolcu inene kadar inemezsin. AHL'de yer hizmetleri ve WCHR hayatta gelmez zamanında. Onca sene yaptım bir kere geldiğini görmedim. 30 dakika minimum uçaktasın. Hele kabinde bırakılan eşya varsa, ve şüpheliyse hiç girmiyorum bile o konuya, kisme bunları düşmez dinlenme sürenden. Her uçakta da mutlaka bişey unutlur. 15 dakikada da terminalden çıktın. Saat 19:15 Yeşilköy - Ataköy(Ataköyde opturuyor olsun hadi neyse) = 1 saatten fazla. Saat 20:15 Geldin evine, bi duş yemek felan ailenle 10 dakika muhabbet ettin. Saat 21:15 Yattın uyudun. En az imza bitimine 2 saat kala kalkacaksın. Saat 04:30 Kaç saat uyudun? 7 saat 15 dakika. Bi önceki uçuşun da zaten sabah 06:30 ya da 07:30 imzalıydı. Duş tıraş, üniforma vs. Çoğu FO'nun yalnız yaşadığı olayına girmiyorum bile. Bunları hazırlayacak adam da yok yani. Noldu? Eben sikildi. 3 gün bazen de 4 gün bu rutinle uçuyorsun. E diyeceksiniz ki bunlar bu rutinde uçurmaz. Bok uçurmaz. Adamlar zaten minimum istirahat 12 saati verdikleri için ertesi gün hep aynı saatte alandasın. yani 12 saat uçuşta, 12 saat yerde. Sonra yine 12 saat uçuşta. Sonra noluyor. Diyorsun ki, oh be. İki gün offa giriyorum. Bok giriyorsun. Görevden döndün, yine aynı saat. 18:30 Aynı rutinler devam. Aaaa bi bakıyorsun. 2 off arkasında ilk görev saatin 00:05. Bak şaka değil bu. Byle olunc anoluyor? Offunun ikinci gününde, gündüz uyumak zorundasın. Çünkü gece saat 22:00'da kalkıp işe gideceksin. E peki O zaman 2 off yapmış oluyor musun 5 gün uçtuktan sonra? tabii ki hayır. Bir başka senaryo. Her şey güllük gülistanlık. Bi bakmışsın 3 bacak kösmüşler. Ama ne 3 bacak. Kars pass git görevli gel, Viyana git gel. Uçuş saati sayıldı mı pass gidiş? hayır? Sen yine aynı saatte kalktın mı? Evet? Sen yine ekip olduğun için aynı düzen ve nizamda yolcunun karşısında mısın? Evet. Toplam dört bacak da kısa uçuş olduğu için sen o basınca bi in çık in çık in çık vücut noodle oldu mu? Oldu. Yani o FTL'e uyuyor olması, insani olduğunu göstermiyor. Ayrıca O FTL sayesinde GMT kavramını da değiştirdiler. Gece mesai açamıyorlardı 00:05 şimdi açıyorlar. IST-JFK Dinlenme süresi 24 saat. 24 SAAT! JEtlag felan yok zaten, makine komple ekip amk. Daha bişey söylemeye gerek yok zaten. ay çok kötüymüş vah vah, otelciliği dene pls kthx Allah kolaylık versin abi. Onu da yaptım 2-3 sene. Yukarıda da yazıldığı gibi, mevzuu sidik yarışı "biz daha çok yoruluyoz" değil de, 200-300 can taşınan sektördeki pamuk ipliği durumu. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Lopeth Mesaj tarihi: Nisan 21, 2018 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 21, 2018 bu nedenden ötürü bi 300 kişi yanarak öldüğü zaman biraz düzeltirler şartları Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Rotweiler Mesaj tarihi: Nisan 21, 2018 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 21, 2018 Benim bu konuda en gıpta ettiğim Air France Lufthansa ve KLM Her sene on numara yapıyorlar grevlerini. Her türlü düzeliyor istedikleri. Bizde de 305e olanlar oldu işte. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Tim Mesaj tarihi: Nisan 21, 2018 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 21, 2018 Auril said: birden noldu böyle mod lar patladı buraya onu anlamadım ? hah. aynen boyle devam. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Genel Yönetici orc_lord Mesaj tarihi: Nisan 21, 2018 Genel Yönetici Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 21, 2018 Grev olayı yolcu için kötü ya, kaç defa Lufthansa’da greve denk geldim. THY’de gözlemlediğim kadarıyla yeterince karlı bir şirket değil. Döviz kurlarından dolayı sağlam zararlar açıklıyor. Yolcu uçaklarında kargo taşımacılığı gibi akıllıca stratejileri de var ancak bu gazla nereye kadar büyüyecekler merak ediyorum. Bu arada kar-zarar durumuna aldırmadan borsada son zamanlarda sağlam çıkış yaptı. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Archangel_ Mesaj tarihi: Nisan 22, 2018 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 22, 2018 çok şükür başkası adına utandığım bir topiksiz bitmedi gece :D Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar