Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Gerçek islam, İslam nedir?


vivavale

Öne çıkan mesajlar

eldar said:

Yani kurana dayanan bir din islam ama bir insanın bunu farklı yorumlaması ya da kuranda yazanların bir kısmını inanmaması o kişinin inancını yanlış yapmıyor,


belli ölçüde doğru ama peygamberi ve kitabın savaş açtığı ana konular var, dincilik, din ile aldatma, zorbalık vb. gibi bunlar olmazsa olmaz, zaten kuranda savaşın dediği adamlar bunları yapan adamlar ve yahudileri de onlara o kadar iyilik yaptım, yine bu yola girdiler, onları firavundan kurtardım onun yaptığını yaptılar diyerek lanetliyor, yoksa favorilerini uzaktıkları için değil.

bu olmazsa olmazları açıkça delip, kuran ümmetiyim siz yanlış biliyorsunuz demek ciddi bir olaydır dikkatinizi çekerim, büyük günahtır.

şimdi bunlar o kadar karmaşık konular değil ama okumak lazım yıllarca insanlar okumadı var bu noktalara yönlendirildiler.

şimdi bizim imkanımız var görüyoruz. matbağa var, görece laiklik var, internet var, zira 600 sene önce anadolun köyünde bunları insanlar bilmiyordu ve öyle bir kumpas vardi ki aşılması güçtü
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ne anlatmak istediğiniz anlıyorum aslında ama kelimenin anlamının doğru bilinmesi lazım, gerçi bir önemi yok ama olsun doğrusu bilinsin

islam dininden olan herkes otomatik olarak müslüman sayılmıyor, zaten tanrı nazarında değerlendirilecek bir derece o, ona biz değer biçemiyoruz, gidilecek yola uymaya çalışıyoruz...

şöyle açıklayıcı olacağını düşündüğüm bir yazı buldum, tamamını okumadım arada aykırı şeyle olabilir ama ana fikir ile düzgün olduğunu düşünüyorum.

Kuran-ı Kerim’deki ayetler ışığında Müslüman kelimesinin anlamını açıklar mısınız?

Kuran-ı Kerim’de Müslüman Allah Teala’nın emirleri karşısında mutlak bir teslimiyet içinde olan kişi anlamına gelir. Müslüman olmak kâmil halisane bir tevhit inancına sarılmayı ve her türlü şirk ve ikili tapınmadan uzak durmayı gerektirir. İşte bu yüzden Kuran-ı Kerim, Hz. İbrahim’i (a.s), Müslüman olarak tanıtmaktadır.
Allah Teala’nın katında kabul gören dinin İslam olması hasebiyle her kim Allah’a inanıp, onun bütün buyruklarını kabul eder ve O’nun emir ve yasaklarına itaat ederse Müslüman sayılır.
Yani Kuran-ı Kerim’e göre bütün ilahi dinlerin takipçileri kendi zamanlarında Müslümandır. Hıristiyanlar ve Yahudiler, dinlerini yeni bir din gelip onu geçersiz kılana kadar müslümandılar. Çünkü Allah Teala’ya teslim olmuş sayılırlar. Onların Yahudi ve Hıristiyan olarak adlandırılmaları peygamberleri hasebiyleydi. Açıkladığımız gibi bütün ilahi dinlere İslam kelimesi şamil olur onlar yalnızca şeriatta farklılık taşırlar.
Elbette günümüzde Müslüman kelimesi son dinin takipçilerine denir. Çünkü onlar İslam dinini kabul ederek bütün peygamberler ve ilahi şartlar karşısında teslimiyetini ilan etmişlerdir. İşte bu mana gereğince diğer dinlerin takipçilerine Müslüman denilmemektedir. Çünkü onlar son dini kabul etmeyerek Allah Tealaya olan teslimiyetlerinden çıkıp Müslüman vasfını kaybetmişlerdir.
Hiç kuşkusuz gerçek Müslüman dili ve ameliyle Allah Teala’nın emir ve yasakları karşısında teslim olmuş kimsedir. Yani diliyle Allah Teala’nın vahdaniyetini, peygamberlerin nübüvvetini ve son peygamberin peygamberliğini ikrar etmeli ve ameli olarak da İslam dinin emir ve yasaklarını, toplumsal kurallarını ve diğerlerinin haklarını göz önünde bulundurmalıdır. Gerçek anlamda İslam’a mensup olmak için, namaz, oruç gibi ferdi amelleri gerektiği gibi yerine getirmek gerekir. Kur’an gerçek Müslüman’ı mümin olarak nitelemektedir.
Ayrıntılı Cevap
Kur’an-ı Kerim kültüründe Müslüman kelimesinin manasının aydınlanması için ilk önce İslam kelimesinin araştırılması zorunludur. İslam ifa’l babının mastarıdır. S-L-M kökünden türemiştir. Kök olarak, seleme, sıhhat, esenlik, her türlü ayıp, eksiklik ve fesattan uzak olmak manasını taşır. İfa’l babı itibariyle de şu manaları içerir: Kayıtsız itaat, emir ve yasaklara bağlı olmak hiçbir itirazda bulunmamak.[1]
Kur’an-ı Kerim’de bu geniş manada İslam kelimesini kullanmıştır: “Yerde ve gökteki herkes veya yerde ve gökte bulunan bütün mahlûkat isteyerek veya istemeyerek Allah Teala’nın emri karşısında teslimdirler.”[2]
Ama insanın taşıyacağı İslam, insanın Allah Teala için ram olması ve bütün kader ve yazgılar karşısında boyun eğmesidir. Bu emirler tekvini ve teşrii olarak iki kısma ayrılır[3]. Öyleyse İslam özel bir vasıftır; iman kelimesinin yanında kendine has bir mana taşıyan bir unsurdur.
Ama İslam’ın, Müslümanlar arasında meşhur kullanımı son Peygamber’in şeriatı ve getirdiği öğretiler anlamındadır.[4]
İslam kelimesinin lügat ve terimsel manası arasındaki bağ İslam dininin Allah Teala karşısında baştan sona bir itaat teslimiyet, emir ve yasaklara bağlı olmak hiçbir itirazda bulunmamak özelliklerini taşımasıdır.[5]
Kur’an-ı Kerim kültüründe Müslüman kelimesi yalnızca İslam peygamberinin takipçilerine denmez, Müslüman Allah Teala’nın emirleri karşısında mutlak bir teslimiyet içinde olmak, kâmil bir tevhit inancına bağlılık ve her türlü şirk ve ikili tapınmadan uzak durmak anlamını ifade eder. İşte bu yüzden Kur’an-ı Kerim Hz. İbrahim’i Müslüman olarak tanıtmaktadır.[6]
Allah Teala İslam peygamberine hitaben şöyle buyuruyor: “Deki bana; boyun eğenlerin ilki olmam emredildi”[7] yani mutlak teslimiyette birinci mevkide yer almak.
Elbette Al-i İmran suresinin 85. ayeti ve Maide suresinin 3. ayetinden Müslüman kelimesinin bu dönemde İslam dininin takipçilerine ait bir vasıf olması anlaşılır; bunun nedeni ise açıktır çünkü onlar İslam dinini kabul ederek bütün peygamberler ve ilahi şeriatlar karşısında teslimiyetlerini ilan etmişlerdir. Ama diğer dinlerin takipçilerine Müslüman denilmemektedir. Çünkü onlar son dini kabul etmeyerek Allah Teala’ya olan teslimiyetlerinden çıkıp Müslüman sıfatını kaybetmişlerdir. Öyleyse Müslüman Allah Teala’nın vahdaniyetine ve İslam peygamberinin nübüvvetini ikrar eden şahsa denir; bu şahıs hatta İslam dininin emir ve yasaklarını yerine getirmekte ihmalkârlık etse dahi bu namı taşır.
Bu sonucu Hucurat Sure’sinde yer alan ayetlerden anlamak mümkündür. Bir grup Arap peygamberin yanına geldi ve onu minnet ederek dediler ki: “Biz iman getirdik ve mümin olduk” dediler. Allah Teala peygamberine, “onlara de ki: Siz iman etmediniz ancak İslam getirdik Müslüman olduk” deyin.” Bu Müslümanlık zahiri bir Müslümanlıktı gerçek Müslümanlık değildi. Çünkü gerçek Müslüman hem dilde hem inanç da hem de amelde İslam dininin emir ve yasaklarına teslim olan kişidir. Yani dilde Allah Teala’nın vahdaniyetini ve peygamberin nübüvvetini ikrar ettiği gibi ilahi emir ve yasakları da yerine getirir.
Gerçek Müslüman İslam dinin emir ve yasaklarına uyan, diğerlerinin haklarını gözeten, namaz, oruç gibi ferdi amelleri ve Allah’ın belirlediği toplumsal görevlerini gerektiği gibi yerine getiren kişidir.


[1] Ennuktu vel uyun, tefsiri maverdi, c.1, s.379-380.
[2] Tefsiri numune, c.2, s643.
[3] Tabatabayi, Muhammed huseyn, elmizan, c.1, s454.
[4] Elvucudu vennezaire, c.1, s 248.
[5] Mebadiil İslam, s.7.
[6] Alı İmran, 67.
[7] Enam, 14.

http://www.islamquest.net/tr/archive/question/fa829

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Dworgian said:

eldar said:

de abi, bilmiyor olabilirim, bilmek zorunda da değilim. Tekrar söylüyorum. Yani biri kalkıp hinduyum dese, aa sen inek etinden sucuk yedin ne biçim hindusun demem adama. İyi, hinduysan kendini öle tanımlıyorsan hindusundur.


inek eti yiyen biri "hinduyum" derse, sen de hnindu inancına göre inek eti yenmemesi gerektiğini "biliosan" "ok hindusun" dememen gerekir. diyemezsin demiyorum zira "sana ne istediğimi derim" cevabı gelebilir klasik.

ama adamın inancının gereklerini bilmiyorsan adamın dediğine "inanman" mümkün

5 vakit namaz kılıp oruç tutmuyosan ve zekat vermiyosan o zaman senin de müslümanım demen diğer müslümanların tepkisini mi çekmeli?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

eldar said:

....Sizi de eleştirdiğim nokta, genelgeçer bir islam veya x dini tanımı yapmaya çalışmanız.

Yani kurana dayanan bir din islam ama bir insanın bunu farklı yorumlaması ya da kuranda yazanların bir kısmını inanmaması o kişinin inancını yanlış yapmıyor...


abi dinlerin ve yapılması gerekli şeylerin tanımı var ama.

ayrıca "inancı yanlış yapmak" değil olay. onun inancı islam inancı olmuyor.

bu yani
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Longshanks said:

ya o zaman gerçek islam hangisi? hangi mezhep onu bi söylesenize


abi dini mezhebe indirgememek gereklii hiç bir zaman. aksi takdirde mezhepçiliğin ve geçmişten günümüze mezhep savaşlarının önünü alamassın.

mezhep tamamen insan icadıdır. kur an ın herhangi bir yerinde mezheple ilgili bişi bulamassın. hatta mezhep önderlerinin de kendilerine atfedilen mezheplerle alakaları yoktur.

bu yüzden mezhebi dine eklenen ayrıştırma, ötekileştirme ve düşman ilan etme amaçlı ortaya çıkarılmış bir hurafe dersek bence yanılmayız.

önünde hristiyanlar gibi gibi parça parça olmuş bir topluluk varken müslüman olduklarını söyleyenler adeta hristiyanlardan da daha fazla bölünmüşlerdir.

gerçek islam nedire gelirsek, eğer somutlaştırmak istersen kur an öğretileri, gerçek islamdır. büyük resime bakarsan da ilk insandan bu yana gelen bütün dinler, öğretiler islamın parçasıdır. yine topic ilk postunda paylaştığım videoda İslamoğlu islam nediri kur an ayetleri ile açıklamaya çalıştığı İslam Nedir kitabında bulabilirsin. ucuz 10 tl nin altında, dersen ki buna para vermem netten de indirirsin.

bana sorarsan da direk aç kur an ı oku. fakat iniş sırasına göre okumaya çalış, konular ile aradaki bağlantıyı kurmak adına kolaylık olur. yalnız tek bir mealden okuma çünkü hatalı çevirilerle dolu bazı mealler. kur an ı okurken de normal bir kitapmış gibi beklentiye girme, çünkü çok farklı. ayetleri de tek tek sorgula mesela. hayata vur, yaşanılanlara ve günümüzde müslüman insanların yaptıklarıyla karşılaştır.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

E hangi çeviriyi okuycaz o zaman? her mezhepten her tarikatten hacının hocanın çevirisi birbiriyle alakasız, apayrı, her biri ayrı kitap yumurtlamış. Biri vur diye yazmış öbürü hafifçe vur demiş diğeri burnuna pıt yap demiş birbirini tutan çeviri yok ortada. Gerçek islam hangisi onların? Senin mezhebine/tarikatine göre bi çeviri doğrudur, başkasınınkine göre kendi hocasının çevirisi doğrudur seninki yanlış çeviridir, kime güvenicez ki?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

arapça öğren abi. çok zor değil. aynı kelimeleri geçtikleri yerleri not al, konu bütünlüğünü öğren, bir önceki ayet ile bir sonraki ayet arasındaki ilişkiyi kur.

sonra kıssaların günümüzde neyi ifade ettiğini anlayabilmek, surelerin iniş sırası, hangi olay sonrası ya da sırasında inmiş. mekke de mi medine de mi inmiş, ayetlerin sebep-sonuc ilişkisi içerisinde anlamak, ayetlerden güne ve hayata dair anlam çıkarmak vb gibi. dahası biraz çaba lazım, zor değil sadece biraz ilgi ile çok rahat anlaşılır.
http://forum.paticik.com/read.php?25,7634791
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Biyik said:

çeviri kuran mı okunur arapça öğreneceksiniz bir zahmet.
(sözüm mümînlere)


ben de bunu anlamıyorum
ingilizce-türkçe düzgün çeviri istesen, 1 tane düzgün ingilizce-türkçe bilen adam yetiyor, kimseye gidip ingilizce öğren kendin anla demezsin.
Kuran diyince otur arapça öğren kendin anla. E aynı şekilde benden önce bu öneriyi dinleyip, oturup arapça öğrenip, adam gibi kuranı çeviren 1 tane adam çıkamıyor mu yani?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ali Madad;
Holy Quran ve inanç şekilleri her toprağa ve aileye ve hatta ülkeye göre değişim gösteren bir durum. Örnek olarak TC de yapılan alışkanlıklar ile Suudi de yapılan alışkanlıklar arasında dağlar kadar fark var. Bunun yanı sıra Islam tek bir yol olarak başlayan bir yol değildir. Imamati ahı Ehverilluhillazim alı öldürüldüğünde ve onun öncesinde de Islam in içine nüvelenmiş bir çok farklı grup mevcuttu.( Sünni baskısından korkan Mazdekler, Karmatlar, Yadı Kalı ler ve bir çok farklı etnik grup ve dini grup Sünni karşıtı islami destekler nitelikteydi.) Örnek vericek olursak benim dinim gereği reankarnasyon pek tabi inanılan birseydir. Çünkü din önderinin Imamatin sureti batın ile ve bilgisi ile doğduğuna inanılır. Ama bir hanefi için bu küfür niteliğindedir. Islam şu an günümüzde yaşanılan şekli ve Muhammed Satık i Samelluhlazim in yaşadığı dönemdeki koyduğu kanunlarla uzaktan yakından alakası yoktur. Bunun sebebi koşullar ve mezheplerin aldığı şekillenmelerle ve değişimlerle ilişkilidir. O sebeble Hristiyanlık nasıl içinde bölünmeler ve gelişimlerle ilintili işe; Islamiyet te aynı şekilde gelişmeler ve bölünmelerle bugunki şekline gelmiştir. yanı Holy Quran dan tutun tüm mezheplerin belirlediği yollar o mezheplerin çıkarında gelişim göstermiştir. O sebeble tek bir doğru yada izlenilen tek bir anlayış bulunmamaktadır artık. yanı ben oturup benim inancım doğru 12 çiler ve Hanefiiler yanlış diyemem. Çünkü her bölgenin ve her anlayışın barındırdığı bir amaç ve bu amacın geçmişindeki kuruluş niteliği ayrı durumdadır. Kısaca Islam i tartışırken tek bir Sünni anlayışı alıp tartışmanız konuyu kanser etmekten başka bir duruma götürmez ve sonuç alınamaz. Tartışacaksanız her yönüyle ve her anlayışı ile tartışın Islamiyeti.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ShadowFury said:

E hangi çeviriyi okuycaz o zaman? her mezhepten her tarikatten hacının hocanın çevirisi birbiriyle alakasız, apayrı, her biri ayrı kitap yumurtlamış. Biri vur diye yazmış öbürü hafifçe vur demiş diğeri burnuna pıt yap demiş birbirini tutan çeviri yok ortada. Gerçek islam hangisi onların? Senin mezhebine/tarikatine göre bi çeviri doğrudur, başkasınınkine göre kendi hocasının çevirisi doğrudur seninki yanlış çeviridir, kime güvenicez ki?


elmalılı hamdi iyi diyorlar okuyanlar
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...