Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Archeage #2


dreagloth

Öne çıkan mesajlar

30'dan sonra yeni bölgelere geçtik, bölgelerde dispute, war vs. oluyor zaten ffa pvp olarak, kendi faction'ında seni kesebiliyor. quest yaparken zart diye şöyle bir şey ortaya çıktı




meğersem




oyunda rift sistemi varmış, journal'a bakınca gördüm, honor falan veriyor, elite olarak geçiyor görevler.




fırtına gibi bir şey başlıyor, meteor yağmuru oluyor, meteorlar yere düştükce moblar spawn oluyor. bunlar lvl 40'dı bir, iki tane kestim ama grupla bir ucundan girer diğerinden çıkarsın bir sürü quest + honor




karşı faction kamyon kamyon adamla ticaret yapmaya çalışırken




seks




devam ediyor




bunu da dün queste uçarken gördüm, bizde eşşek tepelerinde ticaret yaptığımızı sanıyoruz hehe

http://imgur.com/TTvsU7j,fDjbgsi,o62eVJK,6RERMhr,hM88LUo,X55YgqD,bx69K6H,fIPcFi6,WCPc3Nh#8




Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

OHA o merchant shipler nedir !?!? wtf

cidden kendimi sinek gibin hissettim. bu ne lan kaç yüz bin gold var onlarda. bide o pack bizimkiler gibi t1-t2 değildir t4'dür min.
tanesi 10g desen 20 tane mi sığıodu merchant shipe, 200g bi gemi

büyük bi guilde mi yamansak napsak hehe o arada bi shipte biz taşısak ihya olururz
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

oyunda ticaretle para kazanılıyor tamamda oyunda ekonomi nasıl işliyor? yani oyun oyunculardan hangi yolla para çekiyor ki paranın değeri sürekli azalmıyor? yani üretim tüketim dengesi sağlanıyor?

bildiğim kadarıyla item diminish yok lootladığın, craftladığın item kalıyor her şekilde. sürekli piyasadaki item ihtiyacını karşılamak için craft a para gidiyor desen o değil. uo daki insurance gibi bi şey var mı mesela oyundan para çekecek veya ölünce d3 deki gibi durability kaybedip repair'e mi abanıyoruz?

eve de bildiğim kadarıyla gemilere para gidiyor, insurance'a para gidiyor büyük oranda ayrıca plesk satın alabiliyorsun. böylece oyun içi currency sürekli değerli oluyor ve makul bir aralıkta değerini buluyor.

bu oyunda bunun yerini ne almış?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

repair parası gidio ama lvl50'de ne seviyede bilmiorum.
gemilerin/traktorlerin fln repair paraları var.

kuzeydeki kaleye siege atıp, derebeyi olmak için önce yüklü miktarda para vermen gerekio siege atmak için.

crafted gear ztn çok para harcatio, o yeterli ya daha fazla para gitmesin.

ev + içini döşeme fln kısmına da gidio para

bunnar geldi aklıma başka ne var?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

işte onlar keyfi, çoğu tek seferlik şeyler. yani traktörün yoksa, siege yapmak istemesen falan para ihtiyacın az. craft için para harcarsın en fazla. o kadarını wow da bile yapıyoruz.

benim merak ettiğim biraz daha in-game currency'nin değerli olacağı bir yapı var mı? çünkü belliki oyun trade'e çok bel bağlamış. oyunda gold bi şekilde değerini sürekli korur ve piyasadaki miktarı belli bir aralıkta kalırsa bu trade runlar daha zevkli, daha önemli hale gelir.

bi yerden sonra millet kaleyi dikip boy boy setleri craftladıktan sonra kasaya da milyonları atınca oyunda trade bu kadar heyecanını koruyabilecek mi?

Certhas said:

ssleri gördükçe benim de oynayasım geldi ama wildstar başlıyor ay sonunda.


oyun pattes. beni çok baydı bildiğin wow clon işte theme park. ama gayet kaliteli yapmışlar. yinede hiç birşekilde farklı birşey oynuyormuşsun hissi yok.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

abi işte onu diyorum. şu an herkes gelişme aşamasında haliyle para lazım ve ticarete deli gibi yöneliyor. bu da o tradelerde aksiyonu, korsanlığı, pk lığı zevkli kılıyor da sonrasında ne olacak? oyuna giren bu kadar para bi şekilde oyundan çekilmeli ki ticaret sürekli önemini korusun.

şu an öyle bi yapı gözlemleyebildiniz mi diyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

imamizer said:

abi işte onu diyorum. şu an herkes gelişme aşamasında haliyle para lazım ve ticarete deli gibi yöneliyor. bu da o tradelerde aksiyonu, korsanlığı, pk lığı zevkli kılıyor da sonrasında ne olacak? oyuna giren bu kadar para bi şekilde oyundan çekilmeli ki ticaret sürekli önemini korusun.

şu an öyle bi yapı gözlemleyebildiniz mi diyorum.


abi detaylı bir şekilde yazmak istiyorum da vaktim yok ne yazık ki

şimdi olayı yanlış bir şekilde düşünüyorsun, currency'i sadece gold olarak bakmaman gerekiyor. gold oyunda en temel ve ulaşması kolay şey. örnek veriyorum mobtan item düşüyor 15g'a satıyorsun. gold'un ağırlığı çok değil.

asıl ağırlığı olan currencyler gilda star, nui's tear (sanırım böyle yazılıyordu) ve honor (gördüğüm kadarıyla).

ticaret =/= gold

üretim = gold
ticaret = gilda
gündelik gameplay = Nui

gold dışındaki hiçbir curreny trade edilmiyor. ve oyunda öneme sahip şeyleri gold ile değil gilda ve nui ile alıyorsun. yani bunları kasmak durumundasın. bunlar kasmak için ticaret yapacaksın örnek veriyorum. ticareti sadece kıtalar arası yaparsan gilda veriyor. kıtalar arası ticaret yapman demek limandan çıktığın andan itibaren gemiyi kaybetme ve gemiyle birlikte bütün taşıdığın malları kaybetme riski demek.

gemi repair'ın ciddi costu var. taşıdığın malın ağırlığına göre kaybının direkt olarak gold kaybı var. çünkü sen paketlediğin şeyi her zaman kendin üretemiyorsun, kendi üretsen bile zaman/labor harcıyorsun bu da gold'a denk geliyor. yani sen gilda elde etmek için gold kaybetme riskine giriyorsun daimi olarak. safe zone'da gilda alamıyorsun çünkü. sürekli gildaya ihtiyacın olduğu için sürekli gold sink söz konusu. bunu eve'de geminin blueprint'ine sahip olmak gibi düşün. gemini asla kaybetmiyorsun ama gemi battığı zaman üzerindeki bütün malları kaybetmenin yanında gemiyi yeniden inşa ediyorsun (bu da gold istiyor).

bunun dışında bölge kontrolleri var. end-game pvp bu ticaret yollarında ve bölge kontrollerinde olacak zaten. bölge kontrolündeki bütün binalar yıkılabiliyor. bunları repair etmek gold istiyor. sürekli birilerinin kontrol için savaşacağını düşünürsen daimi olarak bir gold sink söz konusu.

senin kişisel seviyede money sink'in şu an gördüğüm kadarıyla :

1) craft
2) repair
3) gemi ve ekipman craft/upgrade
4) gemi repair
5) ticarette kayıp
6) bölge kontrollerine destek
7) keyfi harcamalar (ev, ev dekorasyonu, farklı mountlar, kozmetikler vs)

oyunda ayrıca statik bir karakter build yok. parayı verip karakterin speclerini tamamen değiştirebiliyorsun. bu da sürekli farklı gear, set vb. şeylere ihtiyacının olması demek. opsiyonel şeyler ama herkes yapacak yani ruhsuz değilse. her spec değiştirmesi, her respec, her spec değişikliğinde gear değişmesi vb. şeyler sürekli money sink oluşturuyor.

ps. on binlerce, yüzbinlerce gold'unun olması tek başına bir şey ifade etmiyor. eğer özel şeyler istiyorsan ticaret ve gameplay'e zorunlusun. eve'deki gibi herşeyi tek currency ile elde edemiyorsun.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

şimdi o zaman söyle mi oluyor; gold kazanıyorsun, farmla fln. sonra bu goldla gemi yapıp, ticaret yapıyorsun ve diğer currency ye çevirmiş oluyorsun.

temelde yine oyun içi currency miktarını değiştirecek bi döngü hala yok gibi geldi bana. yani gold farmla->gilda ya çevir.

yani oyunda;
farmlanan gold miktarının büyük kısmı (içinde repaire giden kayıp miktarı fln düşünce) = gilda miktarı.

bu durumda yazdıkların benim sorularıma cevap olmuyor. gold yazdığım yerleri gilda olarak okursan durum hala belirsiz.

oyunda ağırlığı olan şeyleri gilda ile alabiliyorsun dedin. peki bu eşyalarda diminish olayı nasıl? yani atıyorum gilda ile tüm ihtiyaçlarımı giderdim, setimi çektim evimi yaptım, bi miktar currency stokladım sonrasında beni tekrar gilda ihtiyacına, haliyle trade'e ve yine haliyle gemi yapmak için gold farma itecek şey ne onu anlamadım?

gilda ile neler alınıyor mesela? ne kadar hayati ve oyun için önemli şeyler?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

oyuna girip oynamadan anlaman zor ya bu konseptleri, release'de kendin girdiğinde derinliği görüp anlarsın ancak. ben yazmaya kalksam sayfalar sürer ayrıca daha 20% lik tarafını zor gördük diyebilirim.

gold gelirin an itibariyle : ağırlıklı olarak questten gelen paralar, ikincil olarak rare farm dropları yani ektiğin şeyi biçerken rare drop alman ki bunun oranı çok düşük, gatherlar yani dünyada gördüğüm irondır, odundur bunları toplaman falan -ne kadar yaygın o kadar ucuz-.

yani ben farm attım, farm beni gold zengini ediyor gibi bir konsept yok. mesela şu an US serverında ne ekersen ek ah'deki fiyatı eğer rare değilse, vendor fiyatı ile aynı veya 10% üstünde. atıyorum 3 gün ekim dikim yaptın, 3 gün rare çıkartamadın. ekim/dikim için harcadığın 3 gold'dan (tohum alıyorsun ekim için) sana geri dönüş 30 silver kar oluyor ki buna kar bile demezsin harcadığın labor point'e yazık.

ha şansın varsa atıyorum rare çıkarttın, 10g'a bile gidebiliyor. buna emek ve zaman vermen gerekiyor. labour point'i ancak böyle gold'a çeviriyorsun ama genel olarak ekim yaptığında deli gibi para kazanırsın gibi bir konsept yok çünkü bunu herkes yapıyor, herkes satıyor, fiyatlar dip oluyor.

gold ile gemi yapmıyorsun. gilda ile gemi blueprint alacaksın. gilda için ticaret yapman gerek. ticaret için paraya ihtiyacın var çünkü mal hazırlıyorsun. ticareti yaparken batırdılar hem gemi repair etmek için gold harcıyorsun hem de bütün mal için harcadığın gold'u kaybediyorsun.

gold'u gilda'ya çeviriyorum diye bir şey yok yani. sen gold'u ticarete çeviriyorsun. eğer ticaret başarılı olursa, ki büyük bir olmama ihtimali söz konusu, gilda'ya çeviriyorsun.

örnek veriyorum 20 tane mal yaptın, merchant gemin var. bu 20 malı hazırlamak için 200g harcadın. 20 malı verip 40 gilda almayı planlıyorsun. limandan açıldın, yolun ortasında battın.

zararın 200g+40g(repair) ve hiç gilda etmiyorsun. öyle currency convert ediyorum diye düşünme yani. eve'de güvenli ticaret ile gelir elde edebilirsin fakat oranı riskli ticarete göre çok daha düşüktür. bunda güvenli ticaret gilda vermiyor, her türlü risk almak zorundasın. bu da moneysink oluşturuyor, sorunun cevabı olarak.

gilda ile tüm ihtiyaçlarımı giderdim diye bir şey yok. çünkü customizationın sonu yok. ihtiyaç noktasından girersen olaya hiçbir şeye ihtiyacın yok. ne tarla dik, ne gemi yap, ne evin olsun. bütün sandbox öğelerini dışarda bırak. ihtiyaç değil çünkü hiçbiri.

eğer oyunu doğru düzgün oynamak istiyorsan, yani potansiyeli ile, ev için, araçlar için, mountlar için, gliderlar için, bunların customizationları için gilda harcamak zorundasın. bunların hepsini top level'a getirdim bitti gibi bir konsept yok şu an. en basitinden guild binaları var. tanesi 1000 gilda falan. ben 2 haftadır oynuyorum 15 gildam var. uzun soluklu olarak düşünülmüş herşey ama kademeli olarak ilerliyor. yani ilk ev için sana çok yüksek bir hedef koymamışlar ama ikinci eve geçmek istiyorsan gilda için emek vermen gerekiyor. top level ekipmanlar zaten çok yüksek costlara sahip.

yani şöyle düşün, ticarete sırtında küfe ile başlıyorsun. sonra kayık alıyorsun. sonra eşşek alıyorsun. sonra clipper diye ufak bir gemi alıyorsun. bu noktaya kadar hala 1 adet paket taşıyabiliyorsun. ondan sonra kocaman bir garp geliyor. çünkü bir sonraki gemi veya traktör 100 gilda + binlerce materyal istiyor inşa etmek için. hadi onları da yaptın, onlarla da bitmiyor, ss'de koyduğum gibi konvoy yapman gerekiyor, o ticaret gemilerini koruyacak savaş gemileri gerekiyor, bunlar içinde gilda + binlerce materyale ihtiyacın var. bunları kişisel seviyede yapmazsın ama contribute etmen gerekiyor sonuçta.

bu senaryoyu guild kalesi kurmaya, o kaleyi repair etmeye, başkalarına saldırmak için siege equipment yapmaya ayrıca uygulayabilirsin.

bunun dışında gold sink olarak tarla kirası, ev kirası vs. ekleyebilirsin. end-game bölgelerde derebeyinin koyduğu vergileri ekleyebilirsin vs. vs.

dışarıdan derinliğini anlamak baya zor. araştırabileceğin düzgün kaynakta daha ingilizce yok. ama senin dışarıdan varsaydığın gibi basit bir yapıya sahip değil. oyun hardcore değil ama sandbox öğeleri derin.

bunların hiçbirini yapmadan da oyunu oynayabilirsin ayrıca. gider questlerden gear çekersin, ne tarla alırsın ne ev, ne ekim yaparsın, ne gemi alırsın. etrafta koşar adam kesersin. 1 hafta sonra oyunu bırakırsın. sandbox'ın olayı sana oyun alanını sunuyor, oynayıp oynamamak senin elinde. sen hiçbir feature'ı kullanma gereği duymazsan "hayati" değil diye, o zaman sandbox olarak sana sunacağı bir şey yoktur.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Misafir
Bu konu yeni mesajlara artık kapalıdır.
×
×
  • Yeni Oluştur...