Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:
Selam,

Geçen ay arabaya vurdular, sol taraf komple boyandı doğuş oto'da.

Geçen gün kuş pislemiş, genelde asla bırakmam hemen temizlerim ama basiretim bağlandı temizlemedim bikaç gün.

Dün bi temizledim, lan boya gg. Bayaa boyadan kabuk kalkmış biraz. Verniği fln gitmiş. Kazadan dolayı boyanan yerde tabi bu.


Servise götürmüş babam bugün, abi kuş pisliği demiş sdf. Onu biliyoruz da arkadaş bu arabanın her yerinde kuş pisliği oluyor, ilk defa böyle oldu deyince de "abi fabrikada 300 derecede fırınlanıyor biz burda 60 derecede fırınlayabiliyoruz o yüzden fabrika boyasının yerini tutmaz" demişler.


Birincisi, 60 derecede fırın boya mı olur lan? Pastel boya mı bu?

İkincisi, ben sonradan boyanan araçlarda böyle problem yaşandığını hiç görmedim.

Adam bizi mi kekledi, yazayım mı şikayetvar'a fln? Kuşların kıçına bez mi bağlıycam abi ben, yolda giderken kuş pislese durup temizleyecek miyim? Böyle dayanıksız olacaksa niye boyatıyoruz kalsın hasarlı, öyle de korozyona uğrayacak böyle de zaten?
Mesaj tarihi:
fırınlanması için parçanın komple sökülüp fırına girmesi lazım.

eğer tavanda veya sökülemeyecek bi parçaysa fırın yapmıyolar.

fırına giren parçalar bagaj kapağı kaput kapılar falan.
Mesaj tarihi:
sokmamışlaro zaman fırına abi.

ama ben de eski arabamı boyattıktan sonra kuş pisliği boyayı kaldırmıştı, sonradan atılan boya kesinlikle fabrikasyon gibi olmuyo.

olanı var da, cok pahalı.
Mesaj tarihi:
Selam,

Ön çamurluk sökülebilir ama arka çamurluğu sökülebilen araç sayısı oldukça az. Ayrıca kapıların sökülmesi demek, komple contaların va iç parçalarının sökülüp cıbıl bırakılması demek. Kapı iç plastiği/kaplaması sökülünce genelde fabrikasyon bir film/kağıt/membran tarzı parça vardır ki dışarıdan veya cam kısmından toz/hava falan gelmesin.

Ayrıca Boyanın tam olarak kürlenmesi ve sertleşmesi için gerekli bir zaman vardır. Örneğin 25°C 50%RH olan bir ortamda boya 3 saatte kürleniyorsa, 130°C 40%RH bir ortamda 30 dakika sürebilir bu işlem. Ayrıca boyanın kürlenme sonrasında da tam olarak setleşip normal kullanıma geçebilmesi için gereken bir süre var.

Fırın ile ısı uygulaması sadece bu kürlenme süresini kısaltır. Ayrıca fabrikalar su bazlı boya kullanırken, bir çok servis sentetik boya kullanıyor. Çünkü su bazlıyı tutturabilmeleri çok zor oluyor.

Ben tüm boyama işlemlerimi yazın yaptırıyorum. Boya sonrası da ilk pastayı mutlaka 3 hafta sorna yaptırıyorum. Taze boyaya ertesi gün pasta vurdurmuyorum asla.

Sizin sorunda da boya tam olarak kendisini toplayamadan kuş pislemiş ve bu bir süre üstünde kalmış. Hele ki üstünde kaldığı süre zarfında güneş/ısı gördüyse, boyaya zarar verme işlemi hızlanıyor. Kışın sorun olmayan kuş pisliği, yazın ölümcül olabiliyor.

Zaten boyada sıkıntı varsa kusma yapar, vernik tabakası alttaki boya tabakasından pul pul soyulup kalkar(bu benim başıma geldi, kürlenme düzgün olmamaıştı).

Fırın sıcaklıkları çok farklı mevzular, adamın bahsetmesi bile saçma olmuş :) Sıcaklık süre ile orantılı, kalitesi ile değil.

Saygılar.
Mesaj tarihi:
Ben hayatımda doğuş kadar kötü bir servis hayatımda görmedim. Sanayideki ustalar bile daha özenerek yapıyorlar. Bizim jetta bir kazanın ardından doğuşta sözüm ona tamir edildi, o gün bugündür araç dikiş tutmadı. Devamlı arıza veriyor devamlı servise gidiyor.

Bu arada garantisi bitmeye yakın bize bir fatura çıkardılar dillere destan, arabanın yarı fiyatı kadar. Biz bir önceki işlemlerim tutanaklarını Almanya ya yollayıp şikayet etmekle tehdit edince anında bedelsiz hemen hallettiler her şeyi.

Kullanıcı hatası vs. deyip üzerine yatmaya kalkarlarsa tehdit et. Almanya dan çok tırsıyorlar :)
Mesaj tarihi:
Yok yok akrilik boyalar 60 derecede pişmez değil, abs falan gibi ısı direnci zayıf plastiklerin boyaları için zaten o sıcaklıklarda fırınlama yapılıyor. Ama en az 90-100 dk kadar fırında tutacaksın, ilk 24 saat darbe almayacak ve ilk hafta dış etmenlere maruz kalmayacak falan. O süre içinde boya tam kürleşmeyi tamamlamış oluyor.
Mesaj tarihi:
Arabalarda kullanılan akrilik boyalarla mühendislik plastiklerinde kullanılanlar hemen hemen aynı yapıda oluyor, da evet araba servisinin 60 derece fırınımız var abey cevabı baya özrü kabahatinden büyük olmuş.

Seagle sen de yapıştırsaydın cevabı 60 derece kek bile pişiremezsin ÖKÜÜÜZ diye.
Mesaj tarihi:
Selam,

Abi yemek bölümüne yollasak tavuk/kek pişirenleri!

Abi boya kurutma fırınlarının sıcaklıkları 60-80°C'dir. 300°C sıcaklıklarda menevişleme falan mı kasıyoruz, hayırıdr :)

Örnek sıcaklık değerleri (Akzo Nobel AUTOCRYL PLUS)
Hardener P35
Toz kuruma: 20m@20°C veya 4-7m@60°C
Dokunma kuruma: 4h@20°C veya 15m@60°C
Montaj kuruma: 8h@20°C veya 25m@60°C
Sert kuruma: 11h@20°C veya 35m@60°C

Saygılar.
Mesaj tarihi:
paramecium said:

Selam,

Abi yemek bölümüne yollasak tavuk/kek pişirenleri!

Abi boya kurutma fırınlarının sıcaklıkları 60-80°C'dir. 300°C sıcaklıklarda menevişleme falan mı kasıyoruz, hayırıdr :)

Örnek sıcaklık değerleri (Akzo Nobel AUTOCRYL PLUS)
Hardener P35
Toz kuruma: 20m@20°C veya 4-7m@60°C
Dokunma kuruma: 4h@20°C veya 15m@60°C
Montaj kuruma: 8h@20°C veya 25m@60°C
Sert kuruma: 11h@20°C veya 35m@60°C

Saygılar.


Öyleyse fabrika boyasının sırrı ne? Biz hep fırının yüksek sıcaklığa çıkması diye bilirdik?
×
×
  • Yeni Oluştur...