SeaGle Mesaj tarihi: Nisan 9, 2014 Mesaj tarihi: Nisan 9, 2014 Selam, Geçen ay arabaya vurdular, sol taraf komple boyandı doğuş oto'da. Geçen gün kuş pislemiş, genelde asla bırakmam hemen temizlerim ama basiretim bağlandı temizlemedim bikaç gün. Dün bi temizledim, lan boya gg. Bayaa boyadan kabuk kalkmış biraz. Verniği fln gitmiş. Kazadan dolayı boyanan yerde tabi bu. Servise götürmüş babam bugün, abi kuş pisliği demiş sdf. Onu biliyoruz da arkadaş bu arabanın her yerinde kuş pisliği oluyor, ilk defa böyle oldu deyince de "abi fabrikada 300 derecede fırınlanıyor biz burda 60 derecede fırınlayabiliyoruz o yüzden fabrika boyasının yerini tutmaz" demişler. Birincisi, 60 derecede fırın boya mı olur lan? Pastel boya mı bu? İkincisi, ben sonradan boyanan araçlarda böyle problem yaşandığını hiç görmedim. Adam bizi mi kekledi, yazayım mı şikayetvar'a fln? Kuşların kıçına bez mi bağlıycam abi ben, yolda giderken kuş pislese durup temizleyecek miyim? Böyle dayanıksız olacaksa niye boyatıyoruz kalsın hasarlı, öyle de korozyona uğrayacak böyle de zaten?
Esh Mesaj tarihi: Nisan 9, 2014 Mesaj tarihi: Nisan 9, 2014 fırınlanması için parçanın komple sökülüp fırına girmesi lazım. eğer tavanda veya sökülemeyecek bi parçaysa fırın yapmıyolar. fırına giren parçalar bagaj kapağı kaput kapılar falan.
SeaGle Mesaj tarihi: Nisan 9, 2014 Konuyu açan Mesaj tarihi: Nisan 9, 2014 Sol ön çamurluk, sol kapılar, sol arka çamurluk. Komple sol taraf işte.
SeaGle Mesaj tarihi: Nisan 9, 2014 Konuyu açan Mesaj tarihi: Nisan 9, 2014 Ki çamurlukların ikisinde de darbe vardı. Düzeltmesi için çıkarması gerekiyor kesin.
reyou Mesaj tarihi: Nisan 9, 2014 Mesaj tarihi: Nisan 9, 2014 abi yalniz nick-konu basligi uyumu sdfsdf
µh Mesaj tarihi: Nisan 9, 2014 Mesaj tarihi: Nisan 9, 2014 60 derece fırınlama mı olur, güneşe koyup beklesen daha çok ısınır metal
Esh Mesaj tarihi: Nisan 9, 2014 Mesaj tarihi: Nisan 9, 2014 sokmamışlaro zaman fırına abi. ama ben de eski arabamı boyattıktan sonra kuş pisliği boyayı kaldırmıştı, sonradan atılan boya kesinlikle fabrikasyon gibi olmuyo. olanı var da, cok pahalı.
reyou Mesaj tarihi: Nisan 9, 2014 Mesaj tarihi: Nisan 9, 2014 poop off! http://www.amazon.com/Poop-Off-Bird-Remover-Sprayer-32-Ounce/dp/B0002G7ZQE/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1397072153&sr=8-1&keywords=bird+cleaner+car
NolaxThensbane Mesaj tarihi: Nisan 9, 2014 Mesaj tarihi: Nisan 9, 2014 ashdahah olm baya baya yemişler seni fabrikasına kadar şikayet et kan alırlar adamın götünden kamil kan!
paramecium Mesaj tarihi: Nisan 10, 2014 Mesaj tarihi: Nisan 10, 2014 Selam, Ön çamurluk sökülebilir ama arka çamurluğu sökülebilen araç sayısı oldukça az. Ayrıca kapıların sökülmesi demek, komple contaların va iç parçalarının sökülüp cıbıl bırakılması demek. Kapı iç plastiği/kaplaması sökülünce genelde fabrikasyon bir film/kağıt/membran tarzı parça vardır ki dışarıdan veya cam kısmından toz/hava falan gelmesin. Ayrıca Boyanın tam olarak kürlenmesi ve sertleşmesi için gerekli bir zaman vardır. Örneğin 25°C 50%RH olan bir ortamda boya 3 saatte kürleniyorsa, 130°C 40%RH bir ortamda 30 dakika sürebilir bu işlem. Ayrıca boyanın kürlenme sonrasında da tam olarak setleşip normal kullanıma geçebilmesi için gereken bir süre var. Fırın ile ısı uygulaması sadece bu kürlenme süresini kısaltır. Ayrıca fabrikalar su bazlı boya kullanırken, bir çok servis sentetik boya kullanıyor. Çünkü su bazlıyı tutturabilmeleri çok zor oluyor. Ben tüm boyama işlemlerimi yazın yaptırıyorum. Boya sonrası da ilk pastayı mutlaka 3 hafta sorna yaptırıyorum. Taze boyaya ertesi gün pasta vurdurmuyorum asla. Sizin sorunda da boya tam olarak kendisini toplayamadan kuş pislemiş ve bu bir süre üstünde kalmış. Hele ki üstünde kaldığı süre zarfında güneş/ısı gördüyse, boyaya zarar verme işlemi hızlanıyor. Kışın sorun olmayan kuş pisliği, yazın ölümcül olabiliyor. Zaten boyada sıkıntı varsa kusma yapar, vernik tabakası alttaki boya tabakasından pul pul soyulup kalkar(bu benim başıma geldi, kürlenme düzgün olmamaıştı). Fırın sıcaklıkları çok farklı mevzular, adamın bahsetmesi bile saçma olmuş :) Sıcaklık süre ile orantılı, kalitesi ile değil. Saygılar.
paramecium Mesaj tarihi: Nisan 10, 2014 Mesaj tarihi: Nisan 10, 2014 Selam, Görsel paylaşır mısın? Saygılar.
moriQ Mesaj tarihi: Nisan 10, 2014 Mesaj tarihi: Nisan 10, 2014 benim şirket arabasının 4 tarafı boyalı hiç böyle birşey olmadı.
Argoel Mesaj tarihi: Nisan 10, 2014 Mesaj tarihi: Nisan 10, 2014 Ben hayatımda doğuş kadar kötü bir servis hayatımda görmedim. Sanayideki ustalar bile daha özenerek yapıyorlar. Bizim jetta bir kazanın ardından doğuşta sözüm ona tamir edildi, o gün bugündür araç dikiş tutmadı. Devamlı arıza veriyor devamlı servise gidiyor. Bu arada garantisi bitmeye yakın bize bir fatura çıkardılar dillere destan, arabanın yarı fiyatı kadar. Biz bir önceki işlemlerim tutanaklarını Almanya ya yollayıp şikayet etmekle tehdit edince anında bedelsiz hemen hallettiler her şeyi. Kullanıcı hatası vs. deyip üzerine yatmaya kalkarlarsa tehdit et. Almanya dan çok tırsıyorlar :)
totemic Mesaj tarihi: Nisan 10, 2014 Mesaj tarihi: Nisan 10, 2014 60 derece fırınlama ne lan fırında tavuk bile daha fazla sıcaklıkta fırınlanıyor.
Liebe Mesaj tarihi: Nisan 10, 2014 Mesaj tarihi: Nisan 10, 2014 mikrodalgayı yaklaştırmışlar işte 60 derece dediği
Zikko Mesaj tarihi: Nisan 10, 2014 Mesaj tarihi: Nisan 10, 2014 o değil de kuşlar kimyasal sıçıyo, hayvan sıçar sıçmaz daha nemliyken temizlemek lazım.
Fistan Mesaj tarihi: Nisan 10, 2014 Mesaj tarihi: Nisan 10, 2014 koruyucu cilasını attırmazsan gelir forumlara ağlarsın böyle işte
aktiftablet Mesaj tarihi: Nisan 10, 2014 Mesaj tarihi: Nisan 10, 2014 ahahah 60 derece çok iyiymiş yalnız, kek bile pişmez lan o fırında
axedice Mesaj tarihi: Nisan 10, 2014 Mesaj tarihi: Nisan 10, 2014 Yok yok akrilik boyalar 60 derecede pişmez değil, abs falan gibi ısı direnci zayıf plastiklerin boyaları için zaten o sıcaklıklarda fırınlama yapılıyor. Ama en az 90-100 dk kadar fırında tutacaksın, ilk 24 saat darbe almayacak ve ilk hafta dış etmenlere maruz kalmayacak falan. O süre içinde boya tam kürleşmeyi tamamlamış oluyor.
axedice Mesaj tarihi: Nisan 10, 2014 Mesaj tarihi: Nisan 10, 2014 Arabalarda kullanılan akrilik boyalarla mühendislik plastiklerinde kullanılanlar hemen hemen aynı yapıda oluyor, da evet araba servisinin 60 derece fırınımız var abey cevabı baya özrü kabahatinden büyük olmuş. Seagle sen de yapıştırsaydın cevabı 60 derece kek bile pişiremezsin ÖKÜÜÜZ diye.
paramecium Mesaj tarihi: Nisan 10, 2014 Mesaj tarihi: Nisan 10, 2014 Selam, Abi yemek bölümüne yollasak tavuk/kek pişirenleri! Abi boya kurutma fırınlarının sıcaklıkları 60-80°C'dir. 300°C sıcaklıklarda menevişleme falan mı kasıyoruz, hayırıdr :) Örnek sıcaklık değerleri (Akzo Nobel AUTOCRYL PLUS) Hardener P35 Toz kuruma: 20m@20°C veya 4-7m@60°C Dokunma kuruma: 4h@20°C veya 15m@60°C Montaj kuruma: 8h@20°C veya 25m@60°C Sert kuruma: 11h@20°C veya 35m@60°C Saygılar.
axedice Mesaj tarihi: Nisan 10, 2014 Mesaj tarihi: Nisan 10, 2014 Ben 120 derecede bakalit kuruttum çabık çabık :P Ki metal malzemede daha yüksek dereceleri de görebilirsin.
aktiftablet Mesaj tarihi: Nisan 10, 2014 Mesaj tarihi: Nisan 10, 2014 paramecium said: Selam, Abi yemek bölümüne yollasak tavuk/kek pişirenleri! Abi boya kurutma fırınlarının sıcaklıkları 60-80°C'dir. 300°C sıcaklıklarda menevişleme falan mı kasıyoruz, hayırıdr :) Örnek sıcaklık değerleri (Akzo Nobel AUTOCRYL PLUS) Hardener P35 Toz kuruma: 20m@20°C veya 4-7m@60°C Dokunma kuruma: 4h@20°C veya 15m@60°C Montaj kuruma: 8h@20°C veya 25m@60°C Sert kuruma: 11h@20°C veya 35m@60°C Saygılar. Öyleyse fabrika boyasının sırrı ne? Biz hep fırının yüksek sıcaklığa çıkması diye bilirdik?
Öne çıkan mesajlar