Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Wildstar #2


dreagloth

Öne çıkan mesajlar

addon desteği şu anda var. hatta birkaç aydır var. betanın forumlarında addon başlığı altında playerlar tarafından geliştirilmiş addonlar paylaşılıyor. direkt install edip betada kullanabiliyorsun. ben diğer başlıkta hangilerinin iyi olduğunu paylaşmıştım. 4-5 tane kullanıyorum. kombat log, scrolling combat text, nameplates ve performans arttıranlar.

release olmadan onlarca seçenek olacaktır UI için. default olanı önemli, ben UI için falan addon kullanmaktan yana değilim. şu an ki UI 90'ların websiteleri gibi. sürekli bir yerlerden bir şeyler pop'lıyor. baya kötü bir tasarımı var. bir sürü placeholder var zaten.

dps/healing meterlar falan çıkmış durumda. end-game'de classlar rotation deneyerek veri paylaşıyorlar theorycrafting için.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sparkcaster said:

fazlası oyunculuğu öldürüyor bence de ama korkunç ui tasarımı yapıp customizasyon koymamak da ayrı bir dangalaklık.


aynen öyle... bir de kime göre ne iyi çok değişken yani zevk meselesi sonuçta

Kimisi minimalist çizgiler sever sadelik sever, kimileri abartılı grafikler etc... Oyuncu customize etmeye başlayınca bence oyunu daha bi sahipleniyor gibi

yada bana öyle geliyor ne bilym
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

wow da kombatta gereken heal ve damage ptr a giren "buyuk" guildlerden sonra ayarlanıyor. o guildlerin oyuncuları da addonsuz oynamadıgı icin aslında oyun zaten addonlar etrafında optimize ediliyor. hic son raidleri addonsuz heallemeye calısanınız oldu mu bilmiyorum ama bırak raidi duz dungeon a yetismek zor oluyor. cunku herkesin refleksleri ve "zaman algısı" ona gore ayarlanıyor insanlar ve dungeonlar ona gore ayarlanıp ona gore calısıyor.

o yuzden heal asistin katkısı direk koalylastırma seklinde degil de "oyunun oynanma methodunu degistirme" seklinde oluyor.


yani demek istedigim eger wowda addonlar hic olmasaydı ve wow bugunku "kolaylıgını" korumak isteseydi gerekli rakamlar insanların sec spell at reflekslerini bufferlayacak kadar az olacaktı.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

full addon support ettigin anda herseye gebesin. bunu kontrol altina almakda mesele tabii.

ornegin wildstarda wowda olan tum oyunu kolaylastiran addonlarin cikisi kacinilmaz. cunku karsiliginda oyunun %98 ini olusturan iteme gidis var. ne kadar kolay o kadar cabuk item alip boss kesiyor ve yarista kaliyorsun.

hardcorelar uretiyor zaten geriside nasipleniyor.

,malesef.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

wildstar'da raidlerin zorluk seviyesinin wow ile aynı seviyede türde olacağını sanmıyorum. 2006'a kadar healing'in en büyük zorluklarından biri mana yönetimiydi. consumable kullanmadan kesinlikle yetişemediğin fightlar vardı mesela ragnaros'un ilk 3 ayı. in-combat while casting regenerationın olmadığı dönemler. sonrasında bu biraz daha dallanıp budaklandı ama hala birkaç dinamik üzerinden dönüyor.

wildstar'ın kombatı wow'a kıyasla ÇOK daha hızlı. bu healer içinde geçerli. tamamen mobile olan healerlar var oyunda. bunun sebebi kombatların genel olarak mobile olması. healerlar belli bir noktada 15 dakika durarak fight geçiremeyecek yani. healerın fightlara katılımı sadece healing, debuffing, buffin noktasında olmayacak.

mobility ve avoidance üzerine olacak büyük ölçüde diye düşünüyorum.

asıl noktayı eklemeyi unutmuşum : targeting.

healing spelleri aim alarak atılıyor, herkesin sürekli hakeret olduğu bir düzende nişan alarak heal atmak işin en zor yanı olacak diye düşünüyorum. heale edeceği kişiyle koordinasyon kurmak zorunda yoksa heallerin boşa gitmesi, o kişilerin ölmesi kaçınılmaz.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

çok hevesliyim ya o dönem için hahaha 40 kişilik raid götü yanık kedi gibi etrafta koştururken aim alarak heal atmaya çalışmak. vanilla seviyesinde challenge sunacak gibime geliyor. o zamanlarda inanılmaz koordinasyon gerekiyordu başarılı olmak için.

vanilla zamanındaki 40 man raidlerde healing rotationları hala hatırlıyorum. tanklar için healerlar assign edilirdi. healerların ayrı kanalı olurdu. birinin manası bittiğinde druidlerden innervate istenirdi, manası biten cast etmeyi bırakır mana doldurmaya başlardı. rotationdaki diğer healer heallemeye başlardı. eğer bir healer rotation dışında heal ederse veya regene ettiği noktada cast yaparsa mana yetmezdi ve wipe olurdu.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ben şimdilik level 15 adventure'u yaptım. 5 kişilik grupla gw2 pathler gibi sisteme sahip olan instancelar. 1 tank, 3 dps, 1 healer.

bossların abilityleri şöyle planlanmış:

1) hızlı cast edilenler ve avoid etmesi aşırı zor olanlara - orta derecede damage vuruyor. heal etmek gerekiyor, mana konusunda yönetim gerekiyor fakat oyuncuların kaçması mümkün - zorunlu değil.

2) yavaş cast edilen ve daha ufak alanlara sahip olan abilityler, eğer bunlar avoid edilmezse genelde tank dışında targetlara 90-95% civarı vuruyor, direkt mana pool'u sömürüyor. eğer 100% değilse takım, hit yiyenler büyük ihtimal ölüyor.

3) utility abilityleri var, disable vb. şeyler yapıyor bossların cast ettiği - avoid edilenler var edilmesi çok zor olanlar var. blind mesela çok fena etkiliyor, hiçbir şey göremiyorsun ekranda. disorient* aynı şekilde, yerdeki telegraphlardan kaçamıyorsun vs. vs. biraz daha wildcard niteliğinde.

20'de ilk gerçek instance'a giricem healer olarak, forumlarda sel olmuş göz yaşlarından böyle zorluk mu olur diye, birinci elde deneyeceğim bakalım, yazarım girer girmez bir review.

oyun pug'la oynanmaz ama benim ilk instance gördüğüm kadarıyla o kadarı kesin. wow'daki gibi pugla raide gireyim, loot alayım diye bir konsept yok. nasıl zamanında UBRS, LBRS instanceları randomlarla yapılmıyordu, aynısı olacak high level instancelarda. sistem affetmiyor çünkü avoid edilmesi gereken şeyler avoid edilmediğinde.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

addonlarla gelir onlar auto targetting var sonucta. addon en dusuk healliyi secer targetler atar gene.

oynadigim kadari ile auto target tab target vs hepsi ayni klasik oyunlarla. sadece yerde cizgiler desenler vs. warrior oynadim iste tab targete al bas otomatik gidiyor adama zaten eklemisler.

pve de en azindan hersey wow gibi. birde etrafta cil yavrusu gibi kosup durmak zor bir sey degil bir cile. deli gibi renk takip et.

mob ne yapacak eskiden addon yazar gosterirdi simdi oyun gosteriyor anasini satiyim. boss az sonra kirmizi hali icersindekilere su kadar saniye sonra (saniyede geriye sayiyor bu arada) sunu yapacak. eh be abicim. bu oyunu zor degil daha cok guitar hero seviyesinde bir seye cekiyor. hop kirmizi kac, mavi gir, yesil zipla.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

sel olan goz yaslarida bir dinmedi, buda baska bir anasini satayim noktasi. agladiklari nokta dungeonun akli zorlugumu yoksa hopla zipla kac geri gel seklinde movement zorlugumu acep. hani birisi jeyif verir digeri illet ettirir. birinde cozunce oh be dersin digerinde eh be. cok basit ayrimlar ama beyaz siyah gibi aslinda.

haldir haldir hareket et dur birde heal at eah.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

auto targeting veya target'a otomatik hareket etmesinin raidlerde bir kullanışı yok. gideceğin route'u senin seçmen gerekiyor, otomatik kullanırsan mal gibi telegraph'ın içine girer, en kısa yolu takip edecek sonuçta.

addon'un en düşük hp'li target'ı seçmesinin bir önemi yok. sen yerdeki telegraph'ı göremezsen veya disorient yer ve karakterin kontrolünü yitirirsen (her tuşta başka bir yöne hareket ediyor) addon sana yardımcı olamaz. telegraph'dan kaç addonu yazamazlar, static bir şey değil.

adamlar mobility üzerine kurmuş kombatları, eğer sen koşturmak - hareket etmeyi çile olarak görüyorsan büyük ihtimal pve'den zevk almazsın. çünkü adamların en öne çıkan featurelarından biri bu. değişecek bir şey değil yani.

mobların ability kullanımı randomize olursa, hiçbir addon sistem tarafından bir haber vermiyorsa ön göremez. örnek olarak "butcher preparing to execute" gibi bir mesaj gelirse abilityden önce, ancak o şekilde ön görebilir. veya sabit bir scripti olması gerekiyor wow'da olduğu gibi.

telegraphlarda bu arada wow'daki gibi değil. klassik aoe alanları düşünme. yuvarlak daireler şeklinde değil telegraphların çoğu. 8gen, 6gen, şekilsiz bir şekilde olabiliyor ve ortalarında safe spotlar oluyor mesela. çözüm sadece alandan çıkmak değil, alan içindeki safe spotlarda pozisyon almak da söz konusu. bazı noktalarda dışına kaçmana fırsat tanımıyor, sadece safe spot'a kaçacak kadar zaman veriyor.

mobility, avoidance, targeting pve'de en öne çıkan sistemler. bunlardan zevk almayan bir oyuncunun pve'den zevk almasını ben şahsen beklemiyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

yine beni wow u savunmak durumunda bıraktırmayın işte.

wowda tier tier raidler var.

super dandik herkes content gorsun LFR
biraz daha zor kendin grup kur gir normal
kac kisiyle girersen okadar zor flex
en uber zor heroic

karsılıgında aldıgın odulun seviyesi artıyo.

simdi ben seni duzgun gearla random bi heroic raidine atıyım ne oluyor yeaaa diye kalırsın yerinde. o yuzden lutfen su anlamsız "hehe yerde kırmızı var kacıyorsun" tier yorumdan cıkın.

aradıgınız sey diger tier zorluklarda olabilir. suan mesela hic zorluk istemiyorum sadece lfr girip cıkıyorum legendary cloak a kasıyorum oturuyorum. olsa da canım cekse ya heroicte bi garrosh kessem desem suan cıkıp biri bana garrosh heroic yapabilen karakterini verse girip o boss u yapamam en az 2 3 hafta surer gercek manada tasınmadan o boss u yapabilmem raid kompozisyonuna alısmaydı boss un tum abilitylerine omurilikten reflex gostermekti karakterin %100 unu kombata aktarabilmek gibi seyler.


en son lich king zamanında hardcore a yakın oynuyordum o yuzden o zamanalrdan yorum yapayım lich king heroic fight ini bitirebilen guild sayısı bir idi (sayıyla 1) nerflerden once. ussa taunta videosunu izlememisiz belliki. olayın sadece kırmızı ısıktan kacmaktan fazla oldugu yerleri gormeden denemeden "ısıktan kacmak yetiyor meh" demek sadece anlamsız bi arguman oluyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bingildak said:

ondan pek hakim değilim son durumlar ne wow'da. pandaren'de 2-3 raide girdim ama lfr'di baya basitti.
zaten oyle olması icin oyle. yıllardır bu forumdaki en byuk dert bu zaten wow a laf atarken. adamların sana verdigi "bak madem bu sana kolay geliyor gel sunu yap" secenegini "yok ben bunu yaptım onu istemiyorum" diyip sonra "bu yaptıgım kolaydı keh keh" diye oyunu hor gormeye calısmak.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Misafir
Bu konu yeni mesajlara artık kapalıdır.
×
×
  • Yeni Oluştur...