Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Motor sevdalıları için v3.1


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:
Geçmiş olsun. Neyse ki ufak şeylerle atlatmışsın.
Bende havalar güzelleşmeye başladı işe motorla gidip geleyim diyorum bu yaz. Ama hergün trafik içinde o kadar yolu git gelde ayrı yorabilir bakalım.

Bu arada Suark pantolon üstüne giymelik olan hangisini tavsiye edersin?
Mesaj tarihi:
bu var bende ama bıraz bol gıbı gıbı
tech 90 daha rahat ya
http://www.motosikletaksesuarlari.com/REVIT-AXIS-PANTOLON_32296.html?_sgm_campaign=scn_3a44da470c3f6000&_sgm_source=32296&_sgm_action=click
Mesaj tarihi:
http://i.imgur.com/7Twjp6l.jpg

Surusu mukemmel sesi mukemmel ama biraz kucuk geldi bana sanki arka frene basarken dizim grenaja degiyor hafif sıkısık

Rodaj bitsin daha detayli yazarim. Birde rodaj icin guzel rota tavsiyelerine acigim :)
Mesaj tarihi:
Motorun 10.000 bakımından beri vites geçişlerinde motor ısınana kadar sertlik oluyor, garip titreşim sesleri geliyor falan. Bilin bakalım ne olmuş?

Kıllanıp servis faturasına baktım. Korlas, Triumph resmi distribütörü, manualında 10W-40 yazan motora 15W-40 motor yağı koymuş.

Yaklaşık 2.000 km. böyle kullandım motoru, ne gibi sakıncaları olur? Gidip kavga edeyim mi, yoksa bir daha hiç o lanet yere uğramadan düzgün yağla mı değiştirteyim özel servise?
Mesaj tarihi:
Valla her şey olabilir. Maltepe Mototriple'a gideceğim bir uydurduğumda, yağı kendim değiştiririm kassam belki de filtre de değişsin eli değmişken.

Bakıma girmeden önce yumuşak geçişler biraz sertleşmeye, yer yer takılarak geçmeye başlamıştı. Bakımdan sonra eski yumuşak haline döneceğine, o bakımsızlık sertliği gitti ama sanki böyle bir yapışarak, direnerek gibi geçmeye başladı, tam anlatamasam da yağdan olduğunu düşünüyorum yani. Dediğin gibi yarı sentetik de olabilir 15 fazla gelmiş de olabilir.
Mesaj tarihi:
abi bu rodaj konusunda bir konsensus yok anladıgım kadarıyla

bir grup mamuel ne diyorsa onu yap diyor

2. sapkın bir grup var motoru iyice ısıttıktan sonra tüm power band'i kullan diyor pistonların iyice birbirine oturmaları için

nedir bu işin dogrusu?
Mesaj tarihi:
Quel-Thul said:

abi bu rodaj konusunda bir konsensus yok anladıgım kadarıyla

bir grup mamuel ne diyorsa onu yap diyor

2. sapkın bir grup var motoru iyice ısıttıktan sonra tüm power band'i kullan diyor pistonların iyice birbirine oturmaları için

nedir bu işin dogrusu?


Tabii ki manuale göre. Kendin demişsin zaten "sapkın" diye, onlar bilmiş görünmek için hata yapan apaçiler.

Örneğin benim motorda 0-250 km 4k, 250-600 km 6k devir vs. diye kademeli rodaj limitleri vardı. Her motorun, her üreticinin farklı yoğurt yeme şekli var. Ona göre savsaklamadan rodajı tamamlayıp, sonra da hemen gidip yağı değiştirteceksin. Tek dinlemen gereken yönerge bu :)
Mesaj tarihi:
yav adam motoru yapmış yazmış oraya nası olcagını -))
bole muabbetler oluo "aga BENZIN ALDIGINDA KOKYELECEN BI ACACAN MOTORU"

Kitapçık iyi ya, hatta servisle kitapçığın servis aralıkları falan tam oturmuyodu ben ısrarla kitapçığa uyudoum.
Mesaj tarihi:
manueldeki yonergeler herkesin uygulayabilecegi foolproof bir yontem sunuyor

işini az bucuk bilen adam için farklı yontemler olması o kadar garip degil ki

meraktan soruyorum zaten tamamen, biraz da 1000km gazlayamamanın verdigi üzüntü var :(
Mesaj tarihi:
abi cok eglenceli ozellikle donusler falan, gidon acısı bayagı geniş şehir içinde manevra vs cok rahat oluyor,

sesi, duruşu vs harika, kafalar donuyor insan icinden geçerken, egzozla cok iyi olabilir sesi ama 2-3 bhp icin deger mi bilmiyorum 500-600€ henüz düşünmüyorum

farlarını da cok begendim led gündüz farı + orta tek far var cok iyi aydınlatıyor

malzeme kalitesi muhteşem, 250lik yapar gibi yapmamış adamlar ozendikleri belli, ozellikle gostergeler ve led stoplar (tu)

motoru henüz cok zorlayamadım dedigim gibi rodajdan dolayı ama r25 motoru işte çift silindirli gaza tepkisi cok iyi, titreme falan hiç yok

şuan tek sıkıntım debriyaj biraz geç kavrıyor bir de biraz sert geldi bana sol el agrıyo trafikte ama o heralde biraz alışmayla alakalı

IRC lastiklerle ilgili henüz bir sıkını yaşamadım, bu yazı geçirir gibi, eylül gibi değiştiririm büyük ihtimal

biraz ufak yapmışlar motoru, mt-125 daha iri bir motor hatta oyle soyleyeyim, sele yüksekligi de daha alçak mt-125ten, boy 1.88 benim çift ayak pedlerdeyken sıkıntı yok arka fren yaparken dizim grenaja sürtüyor hafif 1.90 boy üstüne gitmez pek

şehir içi 5L gosteriyor şuan yaklaşık cok gazlamamama ragmen, rodajdan sonra düşer büyük ihtimal
Mesaj tarihi:
yahu bunun absli abssiz arasinda fiyat farki niye bu kadar fazla

http://www.yamaha-motor.eu/tr/products/motorcycles/roadster/xj6-diversion-f.aspx

abbsiz 25.5k
absli 32.2k
×
×
  • Yeni Oluştur...