Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Motor sevdalıları için v3.1


inyormaynd

Öne çıkan mesajlar

crf cross degıl mı? o tarz ıstemıyorum ya. Bıde uzun yol gıtmez sanki o.
Glatheros said:

Suark said:

cbr250 daha bi motor adama guven verıo, bas bas dıo. Pulsar daha bı sehır ıcı.

Kıssadan hisse,
cbr ile dunya turu yapabilirim sanırım, bıraz daha dık olsa tabı. Onun ıcın inazuma yetıcek herhalde bana.
Şehir içi gene pulsar döver ama, aradaki fiyat farkını hakedıomus resmen.


CRF 250l e bak. Lastikleri değiştirerek şehir içinde rahat kullanırsın. Yüksek bir motor trafiğe hakim olursun. Tekerleri büyük çukur mukur dinlemez. Gidon dönüş kabiliyeti çok geniş. Ayrıca satma değiştirme ihtiyacı hissetmezsin 1000 lik 1200 lük motorun bile olsa 250l i tutmak istersin. Güzel bir yatırım. Fiyatı da cbrdan ucuz.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bılmem rahatsız gorunuo onlar bana. Bi fikrim yok binmedim hiç, sanki çok rüzgar alırmıs sagdan soldan otobanda sıkıntı yaratırmıs gibi.

sanırım kafası oynayamayan bişiler alıcam ya :D olsada bınsem ulan

bidaha grenajsız motor almam ama, sanırım o karsıdan esen ruzgarı hiç hissettirmemesi grenajla alakalı. Adam gram hissettirmedi ya. Kurşun gibi gidio
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Al cbr 250 R madem, oturusu pizosyonuna alisiyorsun bir yerden sonra. GSR 600 e biniyordum yillar evvel, inazuma nin hormonlusu, naked motor dik oturus pozisyonlu. CBR 650 F e gectim, ilk hafta yamuldum, alisinciya kadar.

Simdi cok rahatim, memnunum, naked motorlardaki 140 dan sonra yenen ruzgar dayagi olmayinca.

Ozet, pozisyon a cok kafan takilmasin, 250 R nin birden fazla kullanim acisida var hem.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ben dün hocayla artçılı denedim. Düz kalkışta sorun yok ancak, durdun, dönerek kalkıcaksın o biraz sıkıntılı. Ss motorların durur pozisyonda dönmesi için biraz ilerlemesi gerekiyor. Gerçi ben de çok çömezim.

Rüzgar konusunda birşey diyemiyeceğim. Hız yapmadım.

Tipi itibari ile herkes uçup kaçmanı bekliyor. Sakin kullanımda sürücüler biraz sıkıntılı.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Gladmir said:

samcro said:

birkaç aksesuar siparişi vermiştim, geldiler.


Iron 883 mu o alet?


XL 1200X Forty-Eight.

Suark said:

Zamanla hızlanırsın ya. Benim öyle oldu yani, zaten hızlandıkça güvenliğin artıyor, bela sürücülerden kurtuluosun kamyonlardan falan.


katılmakla beraber şunu eklemek isterim. 130-140 gibi hızlara motorun maksimum torkunu verdiği devrin 1500 aşağı 1500 yukarısı civarında çıkabiliyor olmak önemli. böylece belirtilen hız hem motorun canını alacakmış gibi hissettirmiyor hem de gerektiğinde atağa kalkabilecek bir aralık sağ elinde duruyor olmaya devam ediyor.

sürüş zevki, konfor ve güvenlik hissiyatı açısından oldukça önemli.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Cok guzel sportster masallah.


Glath, suruculerin motor kullanicilarindan her zaman beklentisi ucup kacmasi, ayak altinda dolanmamasi, neye bindiginin onemi yok ne yazik ki motor surenin.

Ana arter de ise istedigin kadar uc kac, senden beklentileri ucus kacis larini emniyet seridinden yapman, yine ne yazik ki yurdum insan i gidilen yolda emniyet seridi var ise seni orda gormek istiyor, en sag seritteysen ustune kiriyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

yol bossa yolu ortalıyorum ben, azamı gayret sınyalızasyon kullanıyorum, buna paso yapılan selektor dahıl. Bide sapak falan varsa aha dıyorum manyagın bırı 120 le uzerıme kırıcak, ya daha hızlı gıdıcem ya 90 a dusup korna cala cala sol sınyalı vere vere gıdıcem.

bıde makas atan okuzler var kı onu genelde sıkısıkımsı trafıkte yapıolar, en iyisi makas atılcak pozısyonda olmamak.Yani mesela


| _ _
_ | _ boyleyse durum, ya ortadakı arabanın arkasından gıdıcen yada emnıyet serıdınden . Sagdan gıdersen makas kurbanı olabilirsin.

ha bide sapık mınıbusler var, 4 serıt bosken senın uzerıne suren. İşte o noktada otoyolda topuklaman lazımki iblisler yetisemesin, oda zamanla oluo ıste. 40 ın uzerıne cıkamıodum ben bı ara, sımdı versen ateslerım 150 ye. yeterki tırlar mınıbusler arkada kalsın
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bu sene sürücülerden yana şanslıyım ben. Eskiden olsa hergün 3kişi öldürmeye çalışırdı. Şimdi 3günde bir kişi öldürmeye çalışıyor. Ya ben öğrenmeye başladım bu işi yada millet bilinçlendi.

Birde sıkışık trafikte bazen geldiğimi görüp yanlara açılıyorlar yol veriyorlar yanaklarını sıkasım geliyor
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

anayolda tır kamyon oluyor ya. Bide şeridin kenarından gidince psikolojik olarak arkadakıne geç beni hacı dıosun ( arabada bile var bu ya, zorla gecırtıyorum bazen kendımı sdfs ).

ortadan gidince you shall not pass durumu oluo. Tamamen algı


evet bazen cok ıı adamlar oluyor ya.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ortadan gitmemeye çabalıyorum ben öyle olunca makascılar kıstırıp yolundan atıyor. Genelde trafikle aynı hızda gitmemeye çabalıyorum illa 10-20 farklı olacak, makas atacam. Aynı gidince yanında ki herif seni unutup üstüne kırıyor.

Şehir içinde ezdirmiyorum kendimi de şehirler arası yolda pulsarın boynu bükük kalıyor =( o zaman işte sıkıntı oluyor dediğin gibi. En sağ şeritte bile yoldan atmaya çabalıyorlar. Lanet olası 200ccler 600istiyorum artık ben.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bu gün kontrole gittim. arada performans bujisi takalım buna niye stok kalmış ki dediler.

screamin eagle iridyum buji taktılar.

"çok etkilemez zaten düşük devirli makine" diyordum ancak ciddi fark etti. motor çok daha canlı çalışıyor. sesi bile değişti.

var mı iridyum buji kullanıp çok memnun kaldım diyen? bir yandan kendimi mi kandırıyorum acaba diyorum kendi kendime.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 3 hafta sonra ...
Yine çok kararsızım :)

iş yerinin uzaklığı nedeni ile iyice kafaya koydum motoru.
ağırlıklı olarak şehir içi kullanım

scooter özellikle de x-max çok güzel duruyor.

üstelik hiç motor tecrübem yok daha iyi gözüküyor ek olarak bagaj rahatlığı spora falan giderken kullanırım.

ancak içimde önlenemez bir enduro isteği var. Tecrübelenince ayağımda transalp gibi aletler olsun istiyorum :)

bu nedenle scooter bu tecrübeyi pek sağlamayacak
o yüzden ktm ybr, cbr ya da bajaj pulsar düşündüm.

burada da en ekonomik bajaj pulsar hem de hoş motor.
duke çok pahalı :(

ne tavsiye edersiniz?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

İhtiyacını belirlemen önemli, çok farklı iki kulvarda fikir sormuşsun. "İşe gidip geleyim, çok yağmur çamur değmesin, ucuz yollu olsun, fazla yakmasın" diyorsan scooter iyidir. İleride Enduro falan düşünüyorsan scooter iyi değil ama, normal motorla dengesi çok farklı, o zaman dediğin gibi ufak hacimli bir sport touring daha iyi olur.

Bajaj yeni çıktığında çok popülerdi ama 20-30 bin km. yapmış sahiplerinden samimi görüşler almak lazım dayanıklılığı konusunda. Bence maceraya gerek yok.

KTM ufak tefekliği ve hafifliğiyle başlangıç motoru olarak iyi ama bir yandan da masraflı, yedek parça açısından Avrupa yerine Japon motor seçmekte fayda var.

Oturuşunun tam racing gibi olmaması, yaygınlığı ve parça fiyatlarıyla temiz bir ikinci el 2014 CBR250R işini görecektir bence.

Scooter diyorsan da en ideallerinden biri XMax ABS.

Şahsi fikrim sırf "geçici motor zaten ya" diye çöp markalara kaymaman. Japon'dan, hadi olsun olsun Bajaj'dan aşağı düşme yani; Mondial'miş, Kanuni'ymiş. Yolda kalma, yükseltirken satmakta sıkıntı çekme.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

6k kmdir bajaj kullanıyorum. Paran sıkıntılıysa al geç bende enduro düşünüyorum ileride. Kuma sahile dağa taşa çamura köy yollarına her yere girdim. Az yakıyor çok kaçıyor içinde apaçi ortaya çıkıyor.

Mondiallere hiç bulaşma en aşağı kalite bajaj olsun. Paran yetiyorsa daha güzel markalara yönel.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ktm veya kawa 250sl alacagına pulsar al, aynı motor lol, daha ucuzu.

enduro sevıosan aga 2 sport touring var onunde butcene gore.
1 suzuki inazuma ( giyinik veya açık olanı )
bu biraz fazla yakıo ama rahat motormus, 2 silindir. Titremez hem, hemde çok rahat. Ağır felan
2 honda cbr250r
Buda titremio aslında ama yatıon bırazcık
ha butcen daha azsa pulsar direk.
pulsar dıek sehır ıcı olarak dıgerlerınden ustun, daha ucuz ama tıtrıo 100 falan yapınca. Koltukta sert baya
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

takım elbise giyiyorum da otelde çalıştığım için kendi odam dolabım falan var zaten takımları da otelin kuru temizlemesine veriyorum o yüzden üstümü iş yerinde değiştirebilirim.


şimdi x-max abs'li harika da ileride yetmeyeceğini düşünüp enduro isteyebilirim çünkü her beyaz yakalı gibi motor üstüne atlayıp yunanistan turu ege turu hayalim var :p

bir de ek olarak ailem izmit'te olduğundan bol bol izmite giderim hsonları.

x-max alsam ileride geçmek istersem çok mu sıkıntı yaşarım?
bunlarda 10k tl

bajaj pulsar 5-6bin e var çok güzel.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...