Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Motor sevdalıları için v3.1


inyormaynd

Öne çıkan mesajlar

Z-moto'ya laf ediyoruz ama, sıfır motosiklet tesliminde gidon amortisörü, koruma takozu ve stomp grip'leri taktırdım. 2-3 saat kadar işçilik sürdü ve bundan ücret almadılar.

Kartal'da Burak usta, kitapçığa harfiyen uydu, parçaları sorunsuz takmış. Açıkçası ilk izlenim olarak memnun kaldım.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Valla evet Z-Moto'yu ben de iyi duymadım ama aktiftablet ortaya attığından beri Triumph fikrine kaptırmıştım kendimi, sonra Korlas'ı bir okudum ki millet nasıl yaka silkmiş, korkutucu. Bakımdan bakıma bile gitsen sıkıntı, kaza falan yapsan felaket gibi görünüyor. Korktum resmen.

Var mı Ducati/Triumph/Aprilla geçmişi olup bu adamlarla tecrübesi olan? Yedek parça ve aksesuarı güzel sokacaklar o belli de bari servis hız ve kalitesi iyi midir?

@Laorx: Valla ben ilgilenirim abi farklarla, 12-13 bin TL fazla verip Triumph veya VFR almalı mıyım hiç karar veremiyorum. Aylardır araştırıyorum, geldiğim nokta bu.

VFR çok ağır ve fiyatı talebe bağlı olarak şişirildi bence. Fuardayken oraya öyle yazabilmek için 34.900'dü, fuar bitti 36.000 oldu, 5-10 gün önce de dövizde öyle gözle görünür bir sıçrama olmamasına rağmen 36.900 oldu. Orta sehpa da olmadığını düşünürsek çok gerçekten.

Triumph'a çok aklım gitti ama Korlas mevzusu çok gözümü korkutuyor. Çok çok fazla şikayet var, neredeyse hiçbirinde de düzgün bir çözüm sağlanmamış. Büyük firma şımarıklığı var belli ki. Çok büyük firmaysan, o iş kolu umrunda değilse kapatır gidersin. Yok illa yapacaksan da büyüklüğüne uygun şekilde yaparsın. Z-Moto'dan beter gibi duruyor. Her serviste, hasarda, aksesuarda sinir hastası olmaktan korkuyorum.

Kawasaki'yi marka olarak çok sevmiyorum, Z-Moto da biraz kötü bir şirket, ama Versys fiyatına göre çok iyi bir all-rounder olmuş bence. Tecrübem, yakıt tüketimi ve vergi dilimi açısından da 650'yi geçmemem yararıma olabilir.

Şu üç seçenek arasında tercih yapabilmem için her türlü bilgiye ihtiyacım var anlayacağınız, bu ay içinde de siparişi vermem lazım, yoksa Temmuz-Ağustos'a kadar motor bulamayacağım :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Suark said:

yaz yaw okuruz


herkesin bildiği çirkin ön grenaj tamamen değişti zaten, beğenmeyenler olmuş ama bence daha spor bir hava katmış. Motor bloğu dahil çoğu özelliğini aldığı kuzeni ninja'ya benzemiş. Yeni mapping ile 5hp beygir güç ve biraz tork kazandığı söyleniyor, önceki modeli kullanmadığım için bir yorumda bulunamıcam ama tork 5-8 bin rpm arası inanılmaz diyebilirim. Vücudumu geri tepmemesi için ağırlığımı öne vermek zorunda kalıyorum, duke 200 ile böyle bir şey yaşamamıştım, tecrübe eksikliği olabilir lel. Redline 9.5 bin rpm, rodaj/1600km) bu hafta bittiği için redline zorlamadım.

Onun dışında süspansiyonlar tamamen değişmiş, eski süspansiyonlar zaten övülüyordu, önlere ayarlanabilir Showa gelmiş, arkada ise gene ayarlanabilir KYB süspansiyonlar var. Default ayar benim kiloma göre biraz yumuşak kalıyordu, biraz oynayarak tam ayarını buldum.

Onun dışında arka şase güçlendirilmiş, eski modele göre daha ağır yük taşır deniyor. Bu yüzden biraz kilo artışı olmuş motorda ama beygir arttırıldığı için eski modele oranla çevikliğini kaybettiğini düşünmüyorum. Frenlerde de baya bi değişiklik olmuş, Nissin fren kaliperleri gelmiş, arka fren diskleri biraz daha genişp, gene eski modeli kullanmadığım için yorumum ne kadar faydalı olur emin değilim ama frenler çok iyi. Yani 140 kilo duke 200 ile nasıl duruyorsam, 210 kilo versys aynı şekilde frenleyebiliyorum. Mantıken kilo artınca durma mesafesi uzar diye düşünüyordum, ama neredeyse duke kadar iyi fren yapabilir. Abs saçma sapan devreye girmiyor, güzel ayarlanmış.

Bunun dışında tek beğenmediğim nokta ön cam boyuma göre(1.83) kısa kalıyor ve tüm rüzgarı vizörüme yönlendiriyor, inanılmaz bir rüzgar var şu an. Naked motor kullanırken bile bu derece rüzgar almıyordum, daha uzun bir ön cam satın almam lazım galiba. Bir de lastikler berbat, dunlop sportmax d222 diye bir model, 3-4 kez düşme tehlikesi geçirdim, çünkü asfaltı adam gibi kavrayamıyor. Ani gazlamada arka tekerin sanki altına yağ dökülmüş gibi sağa sola gittiğini hissettim, zorunlu kaldığımdan iş dönüşü 4-5 kez yağışlı havada da kullandım ama 3.5 3.5, en kısa zamanda düzgün bir şey ile değiştirmek lazım.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

seigen said:

Z-moto'ya laf ediyoruz ama, sıfır motosiklet tesliminde gidon amortisörü, koruma takozu ve stomp grip'leri taktırdım. 2-3 saat kadar işçilik sürdü ve bundan ücret almadılar.

Kartal'da Burak usta, kitapçığa harfiyen uydu, parçaları sorunsuz takmış. Açıkçası ilk izlenim olarak memnun kaldım.


Burak da Tolga da gayet iyiler. Diyalogları iyi, işlerini de iyi yapıyolar. 2 senedir er6f kullanıyorum. Ufak tefek şeylerden ek ücret almıyorlar vs vs. Hatta bazen kafadan indirim bile yapıyolar bana.

Ama z-moto şirket olarak bir garip hakkaten. Adamlarda kawasaki gömleği var çok güzel. Birgün sordum, kasadaki adama, sanki kankasına hava atar gibi "bunlardan size yok, sadece bize bunlar" dedi. Ulan hazır gelmiş müşteriyim, sat 50liraya, hem sen kazan, hem müşteriyi memnun et. BMWnin bin çeşit gömleği tshirtü anahtarlığı boku püsürü var. Marka aidiyeti yaratıyorlar, ve bir sürü de para kazanıyorlar. z-motoya hala mesafeliyim, ama kartal servisindeki ustalar gayet iyi. Güvenle motoru teslim edebilirsiniz.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Baggio said:

Valla evet Z-Moto'yu ben de iyi duymadım ama aktiftablet ortaya attığından beri Triumph fikrine kaptırmıştım kendimi, sonra Korlas'ı bir okudum ki millet nasıl yaka silkmiş, korkutucu. Bakımdan bakıma bile gitsen sıkıntı, kaza falan yapsan felaket gibi görünüyor. Korktum resmen.

Var mı Ducati/Triumph/Aprilla geçmişi olup bu adamlarla tecrübesi olan? Yedek parça ve aksesuarı güzel sokacaklar o belli de bari servis hız ve kalitesi iyi midir?

@Laorx: Valla ben ilgilenirim abi farklarla, 12-13 bin TL fazla verip Triumph veya VFR almalı mıyım hiç karar veremiyorum. Aylardır araştırıyorum, geldiğim nokta bu.

VFR çok ağır ve fiyatı talebe bağlı olarak şişirildi bence. Fuardayken oraya öyle yazabilmek için 34.900'dü, fuar bitti 36.000 oldu, 5-10 gün önce de dövizde öyle gözle görünür bir sıçrama olmamasına rağmen 36.900 oldu. Orta sehpa da olmadığını düşünürsek çok gerçekten.

Triumph'a çok aklım gitti ama Korlas mevzusu çok gözümü korkutuyor. Çok çok fazla şikayet var, neredeyse hiçbirinde de düzgün bir çözüm sağlanmamış. Büyük firma şımarıklığı var belli ki. Çok büyük firmaysan, o iş kolu umrunda değilse kapatır gidersin. Yok illa yapacaksan da büyüklüğüne uygun şekilde yaparsın. Z-Moto'dan beter gibi duruyor. Her serviste, hasarda, aksesuarda sinir hastası olmaktan korkuyorum.

Kawasaki'yi marka olarak çok sevmiyorum, Z-Moto da biraz kötü bir şirket, ama Versys fiyatına göre çok iyi bir all-rounder olmuş bence. Tecrübem, yakıt tüketimi ve vergi dilimi açısından da 650'yi geçmemem yararıma olabilir.

Şu üç seçenek arasında tercih yapabilmem için her türlü bilgiye ihtiyacım var anlayacağınız, bu ay içinde de siparişi vermem lazım, yoksa Temmuz-Ağustos'a kadar motor bulamayacağım :)


2 tane çok yakın arkadaşım multi kullanıyor, birinci ağızdan duyuyorum korlas şikayetlerini. Fakat tirumph'ı aldıkalrından beri bi değişim var sanki. Ataşehire büyükçe bir showroom açtılar. Oraya iki kere gittim, eskiden kızıltoprakta müşteriyi kovalayan korlas yerine, gayet ilgilenen bir korlas gördüm. Hatta baya baya motor satmak istiyor gibiydiler. (benim arkadaşlar multileri yalvararak aldılar resmen) Sanki bir değişim var gibi.

Haa bu arada son gittiğimde yeni kasa multiler gelmişti. Aabiii, aağbi, offf.. :(


edik: ha bu arada performans olarak versys tatmin edecekse seni hiç düşünme bile. Sınıfının kesin lideri. Ama 800lük alacaksan bence japonlar overpriced kalıyor orada, triumph aradan parlıyor.
Sırf motoru güçlü diye, zamanında nasıl fazer a hücum edildiyse, şimdide de tracera hücum var. Apaçi motoru olup çıkacak o motor. Motor gücü dışında tiger800e rakip olamaz.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Patiler,
şu R25'in yedek parçaları kendi sınıfındaki diğer motorlara oranla ne seviyede (fiyat olarak) bilen veya bi link atabilecek olan var mı acaba? yedek parçadan kastım biz bunu devirince aynasını, farını, yan karenajını kırınca çok canımızı yakar mı?

dipnot: doğal olarak bi honda kadar ucuz olmaz diye düşünüyorum ama örneğin şu yeni ninja sl ile falan kıyasladığımızda ne durumda?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

tam emin değilim ama bana lastik ve ön forkların kalitesine yüzünden olabilir gibi geldi. Duke ile o tırtıklı yoldan geçerken baya rahatsız oluyordum, şimdi versys ile lastikler genişledi, o forklar daha uzun. daha rahat geçebiliyorum. tamamen kullandığın motor'a bağlı olablilir, tabi dengeye de bakar. çünkü o yola girdiğin an sağa sola kaymaya başlıyorsun.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

yeni asfalt dökmeden önce eskisini kazıyola, tırtık tırtık, onu diyosun.

Şimdi gidonu (her zaman olduğu gibi) hiiç sıkmadan, yumuşacık tutuyosun. Üzeirnde yürüken gidon hafif sağa sola oynayarak o tırtıklarda yolunu buluyo. Bu arada dümdüz bi çizgide gidemiyorsun çünkü o tırtıklara göre motorun hafif hafif bi sağa bi sola oynuyo yavaştan.

Gidon yumuşak, gaz yumuşak, ani hareket yok. Bu şekilde bir problem yaşamaman lazım, lastiğin ne olursa olsun.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Abi ben bu sele yüksekliği işini anlamadım ya. CBR'da 77-78cm idi gayet rahat yere falan basıyordum iki taraftan, geçen gittim Tiger 800 denedim 81-83 cm diyor ayarına göre, çocuk gibi kaldım üstünde. Orta sehpada da değildi yan ayaktaydı yani motor. Versys incelemelerine bakıyorum, 84 cm selesi var aletin ama kısa biniciler için bile iyi bir motor diyor, e ben de 1.77'yim yani kısa sınıfına da girmiyorum ortalamayım aslında.

Neden böyle oluyor? Götüm büyük diye aşağı zor mu yetişiyorum nedir? Yoksa CBR alçaktı diye her iki ayakla tam basmaya alıştım da şimdi parmak ucuyla dokunmak garip mi geliyor acaba, nedir bunun standardı?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bacak boyun gövdene göre kısa olabilir, aşırı kiloluysan yine fark eder veya selenin genişliği fazladır geniş olunca bacaklararası mesafe artınca yine yere ulaşmak biraz daha zor olur vs.

mtO9 ve 07 nin selesi dardır muadillerine göre yani selenin ön tarafı haliyle 1-2 cm de öyle kazanılıyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...