Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Motor sevdalıları için v3.1


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:
no no genel kontrol
oturuşumu bozuyorum farkında olmadan
terliyorum falan geriyorum kendımı
sonra aklıma gelınce ellerı boşaltıp bacaktan bilekten sıkıorm.
Mesaj tarihi:
Motorunla beraber katılabileceğin bir eğitime git, daha tam kontrolünde olmadığı ve motoruna alışamadığın için ister istemez bir güvensizlik hissediyorsun kasılmalar ondandır.

Motoruna alışdıkça geçecektir.
Mesaj tarihi:
Birde motorunla illa ki düşeceksin , muhakkak her seferinde korumaların ile birlikte binki en az hasarla atlat düşmeyi. Bu ilk acemilik yada yeni alınan motoru tanıma evresinde düşme kalkma riski yüksek oluyor.
Mesaj tarihi:
Suark said:

güvenli sürüş 2 ye hazırlığı alıcam olmadı hondada
ya bide 1 hafta kullanmadık gerisin geri sarmış skiller :/


Aradaki fiyat farkını bilmiyorum ama bütçe varsa direk gs2'yi alabilirsin. 1 gün yerine 2 gün idman yapmış olursun.

Her şerit çizigisinde de kaymaz motor, o kadar kolay kayıyorsa lastikler gerçekten kötü olabilir, bütçen varsa değiştir. Motoruna koruma demiri falan taktır, ve en önemlisi düzgün koruma ekipmanları giy, sana bir şey olmasın.
Mesaj tarihi:
tşşkürler
daha kotu alamadım, ama dizlik alacağım.
gs2 biraz ileri seviyeymiş izlenimi vermişti bana ondan ara eğitimi seçeyim dedim.

lastikleri değiştiricem biraz daha sonbahar gibi olsun.
artık alışıcaz =)

koruma demiri var aletin yanlarda, gerçi ufaklar ama işe yararlar herhalde.

aman ne bileyim ya, fıtı fıtı gidiyom ben zaten :/

yani daha "0" ken vespaya atlayıp 70-80 e çıkabilioken
bunda bu kadar güvensiz hissetmem enteresan.
bi 1000km olsun, hala böleyse lastiğe yorucam
Mesaj tarihi:
Bence ağır gelmiş, geriye oturmuş bir de. Ön tekerde ağırlık falan yok, tüy gibi hafif. Virajda da anında bırakmış :). Lastikte sorun yok.

Kawa er6f videosu çekecekti, bizim arkadaşın motoru istedi. Daha bindiği gibi bunun lastikler kötü bilmem ne diye başlamış. Yahu uçmakdere yollarında lastiği sıfırladığını gördük, lastik mükemmel tutuyor. Onun klasik yorumu olmuş artık.

Gerçi sonra er6f'i vermedi bizimki :P, gidip mt vs er6n videosu çekti onun yerine :D.
Mesaj tarihi:
uçmakdere yolunda ben orjinal lasitğiyle çok fena kaymıştım. Gidonu sıkmadığım için topladı motor düşmeidm ama korktum ve daha fazla zorlamadan döndüm.
Gerçi o zamanlar amortisörün ön yüklemesi yetersizmiş, sonradan keşfettim orası ayrı, ama orjinal lastiği kötü değilse de çok da iyi sayılmaz bence.
Mesaj tarihi:
Suark said:

güvenli sürüş 2 ye hazırlığı alıcam olmadı hondada
ya bide 1 hafta kullanmadık gerisin geri sarmış skiller :/

Başlarda öyle oluyor ya. Motor almadan gs1'e gitmiştim. 1 ay sonra motor aldım, 300 km motor sürdüm ama kim kimi belli değildi :P.

Dedim ben gs2'ye gideyim, böyle olmayacak diyip derhal eğitime gittim. Direkt tüm teknikleri yalan etmişim, yağmurlu ilk günü 6 kere düşüp, 2. günü tekrar hepsini hatırlamıştım.

GS2 hazırlık bence çok gerekli değil, 2'ye gidebilirsin.
Mesaj tarihi:

Honda CRF250L en temiz haliyle. Offroad için parçalar yolda, onlar gelsin, lastik değişecek, bir de karter koruma taktıktan sonra bu kadar temiz olmaz bir daha :P.





Enduro ayrı bir motor tarzı ama gerçekten en yakın zamanda offroad eğitimi alacağım. Birçok eğitim dvd'si bulmuştum, onları da uygulamaya başlarım sonrasında.
Mesaj tarihi:
Suark said:


Vitesler konusunda bir sıkıntı yaşıyor musun? Genel olarak şikayetim vites yarıda kalıyormuş gibi oluyor. Vitesi tamamen geçirip geri bırakmadığımdan mı oluyor yoksa motorun sıkıntı mı var anlamadım.

Birde ayaklık inikken 1e takınca stop ediyor mu
Mesaj tarihi:
NolaxThensbane said:

Suark said:


Vitesler konusunda bir sıkıntı yaşıyor musun? Genel olarak şikayetim vites yarıda kalıyormuş gibi oluyor. Vitesi tamamen geçirip geri bırakmadığımdan mı oluyor yoksa motorun sıkıntı mı var anlamadım.

Birde ayaklık inikken 1e takınca stop ediyor mu


var problemlerim
bazen 2-->3 geçişi geçmiyor resmen bakımda göstericem. Vardır bi ayarı
boşa almak bazen baya zor oluyor.

onun dışında ayaklık mevzuu güvenlik için var abi, ayaklığı açık unutup gitme diye.
Bu arada ayaklık uzerındeyken agırlıgını verme motora, kıtapcıgında falan ole yazıo.
Mesaj tarihi:
Arka çanta varsa, motor yan ayaklıktaysa, peg'lere basarak bineriz biz genelde. O parçalar sağlam aslında bir sıkıntı olmaz da, genel olarak ağır motorlar için yan ayaklık üzerinde döndürmeyi tavsiye etmezler.

Bir tek fuarda seleye ayakkabıyla iz bırakmamak için bu şekilde biniyordum ki, ayaklık stand zeminini çökertip motoru deviriyordu, baya tırstım :D. MV agusta mıydı neydi bir de, valla kan alırlardı :P. Gerçi bana birşey demediler de, stand görevlisi motorun durduğu yeri daha sağlam yere taşıdı.
Mesaj tarihi:
Offroad eğitimi bakıyorum da bir Honda GS eşdeğerinde birşey bulamadım hala. Bulduklarım da 1 gün için uçuk kaçık ücretler istiyor, o da kalsın istemez.

Bu gidişle dvd'den izleye izleye kendimi eğiteceğim :P.
Mesaj tarihi:
Motor yan sehpadayken, pege basıp binilebilir, sağlam olması lazım yani. Gerçi benim motorda yapmıyorum, korkouyorum :D

Vites geçişleri ilk yağ değişiminden sonra biraz daha yumuşayabilir. Unutmayın, sadece motor değil, şanzuman da rodajda ;)
Mesaj tarihi:
motor temizliği konusunu biraz bahsetsenize elde kovayla hortumla her yerine girişmeli mi. elektrik, aksam konsol, zincir korunmalı mı. bittiginde wd40 zincir yağı yapılmalı mı.

önceki motorumda 2sene boyunca suya sabuna dokunmadım buna titizlenecem ^^
×
×
  • Yeni Oluştur...