Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Motor sevdalıları için v3.1


inyormaynd

Öne çıkan mesajlar

Bursadayım hacı

dün plakasız plakasız dolandım mahalle aralarında
ilk benzinini aldım 14lt deniyordu 5lt koyduktan sonra deponun yarısınından fazlasının dolduğunu gördüm
demekki yalanmış 14lt olayı (iyiki fulle demememişim)

30km yaptım dün biraz motoru denemek adına inşallah bugun uygunluk raporum gelirde cuma plaka işlerini halleder bayrmda yola çıkarım

rodaj konusunda her türlü desteginize açığım

evet aynalar kötü, benzin kapağında aldıgımda hoş olmayan lekeler vardı çözümü nedir? debriyaş kolu çok sert geldi. vites geçişleri rodaj olmadığından dolayı mı sert?
son olarakta 1vitesten boşa alamadım bir türlü 2den geçiyorum sürekli sorun bende mi

lan bide fıtı fıtı diye gidiyor ya ilk başta bu ne la scooter gibi demiştim ama şimdi baya hoşuma gitmeye başladı fitifitifitifitifitifiiiiiiii
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

14 lt diyen kuralkan, yanlış yazmış onlar
kitapçıkta ve bajaj kendi sitesinde 12 yazar, 2 si reserve işte.

vites sıkıntılı, bende 2-3 geçişi çok kötüydü bakımda göstericem.

vıyk vıyk diye ses gelmeye başladı frenden.
Ama güzel alet hala f/p olarak iyi =).

ilk bakım paralı bu arada.

he bide kitapçığı oku abi rodajı anlatıo orda
ilk 1000 rodaj
sabit devirde kullanmıcan
yüksek devir yapmıcan falan filan.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

NolaxThensbane said:

rodaj konusunda her türlü desteginize açığım


Öncelikle kitapcıkdaki talimatlara uyman gerek, ilk x km de x devirin üstüne çıkmayın denir veya benzeri. Ani hızlanmalar, motoru agresif kullanmalar ve artçılı kullanmalar yapmaman lazım.

Birde rodaj şehiri içi sürüşde daha iyi yapılır, çünkü amaç her vitesde ve izin verilen devir aralığı içerisinde dalgalı bir biçimde kullanmak, sürekli bir devirde ve vitesde kullanmak yerine sık sık vites yükseltip düşürebileceğin ve dolayısı ile izin verilen devir aralığı içinde değişik devirlerde kullanmak rodaj için en sağlıklısı oluyor. Bu imkanıda en çok şehir içi kullanım sağlıyor.

Çıkayım bir otobana edirne yapıp geleyim sürekli aynı hız ve devirde ile sağlıklı rodaj olmuyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

NolaxThensbane said:

plakasız ruhsatsız trafiğe çıkarsak ne olur?


Ruhsatsız çıkmanın cezası aracın bağlanması, çok çevirmiyorlar motorları ama plakan olmadığı için de çevrilme olasılığın çok artıyor.

Ben ehliyetim yokken plakayı taktırmaya gidememiştim birkaç hafta mesela, yepyeni plaka daha deliği yok vs. belli yani taktırmaya gittiğim ama sırf o yüzden çevirdiği an ehliyet de soracak, patlıycam diye :p
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Dual purpose motorda crf'ti, klx'ti, wr'dı, çok gittim geldim. Sonunda wr'ı sıfır almaya karar verdim, yarın nihayete erdireceğim bu işi.

CRF'te daha 2014 motor gelmemiş, 2 bin lira zam yemiş, depoda 1 yıl duran motorlar üzerinde kar etmeye çalışıyorlar, etmediğim laf kalmadı. 2. el desem hiç düzgün motora rastlamadım. Fiyat olarak herkes şişirmiş.

Üçünü de denemiş olmam sonucunda, wr'ın yanında diğer ikisinin oyuncak motor olduğuna karar verdim. Aradaki fiyat farkını güç + süspansiyon farkıyla bence hak ediyor. Bakalım offroad'a başlangıç motoru + kısa mesafe commuter olarak kullanacağım. Fuar zamanı da yanına naked birşeyler alırım. Yamaha olur o da, honda'dan yamaha'ya transfer olacağım böylece.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Llama said:

şekil yapcam diye düşmüş sonra lastiğe bok at


Ağır apaçi bu adam, şu custom motoru ile bir videosu var trafikde nasıl sürüyorum diye, ne bir sinyal var nede birşey bama güme aralara girme, ona korna buna korna adam dandun ilerliyor. Öyle motorcuya herkes sinir olur, trafik kurallarını kendiside gayet güzel ihlal ediyor.

Birde tekteker nasıl yapılır onu eğitimini veriyor, ver tamamda trafikde yapmayın de bari, ama risk sizin diyor. İyide akan trafikde bir yere patlasan başkalarının canınıda tehlikeye atıyorsun.

Motor konusunda bilgisi iyi ama harbi trafik canavarı eleman.

Birde ilk kazasıda değil, yine bir programında çekim sırasında tekteker yapmaya çalışırken, (motoru şu an hatırlamadım enduro gibi birşeydi) motoru üstüne devirdiğinden bahsetmişdi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Suark said:

beyler egzersiz önerileri bekliyorum

motor altımdan kayıyor ya sanki bazen. hele o beyaz şeritlere gelince asfalt üstünde, fıtı fıtı kayıyor resmen.
lastikten değildir herhalde? bu kadar da olamaz yani.

Napayım? nası antrenman yapayım


Bacaklarla motoru sıkı tutup, gidonu olabildğnce yumuşak tutmak haricinde yapacak çok bişi yok. Kaymaya alışıp kayma anında panik yapmamak gayet güzel bir yetenek.

Süspansiyon ayrına bi bak?
Bu arada motor ne? Lastik ne takılı?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

motor bajaj pulsar

şimdi tatilden geldim biraz bindim eblekleşmişim iice :/
trafikte gerilince, ayakları sıkmayı bırakıp elle sıkıyorum böle bi problemim var.
o da olmasa, rüzgar estiğinde yana yatık gidiyorum hafiften, e yol köstebek yuvası zaten baya tedirgin oluyorum.
Hele hele yokuş aşşağı viraj varsa 20 lere falan düşürüyorum hızı ki aslında benim için daha tehlikeli.

alışıcaz herhalde

ama mesela, ataşehirde yollar böle Arnavut kaldırımı gibi, asfalt değil. Orda süper rahat kullanıyorum. Sorun bende muhtemelen tabi.
yani fabrika çıkışlı alet, lastikler kötü diyorlarda bu kadar da kötü değildir herhalde?
(mersinde gördüm herifler mobiletlerle 100 falan yapıolar parmağım kadar lastikle, geçen yolda bisiklet geçti beni caddede =/()
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...