Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Motor sevdalıları için v3.1


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:
haleluya, 28.01.2025 17:44 tarihinde dedi ki:

hunter 350 aldım. ilk motorum. Marşa basmadan önce çıkan enjeksiyon sesi motor çalışırken de devam ediyor, çünkü enjektörler çalışıyor ve bu olması gereken bir şey mi? Yoksa benim motor bozuk mu? Dikkat etmem gereken neler var? Benzin koyup yavaş yavaş geziyorum şu sıralar.

Mavi mi kırmızı mı?

Hunter güzel motor. Yaklaşık 6k km kadar kullandım. Sonra hatun "Süremiyom hüğğğ" diye sattı. Tam şehir içi motoru. Motor çalışırken enjeksiyon sesinin gelmeye devam etmemesi gerekiyor.

  • 2 ay sonra ...
Mesaj tarihi:

Aranıza Honda CL 250 ile katılmış bulunmaktayım.   Scooter ile başladım 250 cc ile devam ediyorum.

 

Şu an iki sorunum var; 1 - Soğukta Marş basarken gaz verince çalışıyor; motor sıcakken tek marşta ama soğukken hafif gazla çalışıyor. 125cc ile tek marşta zınk diye soğuk sıcak demeden çalışıyordu, motoru satın aldığım kişi uzun süre kullanmamış onunla alakalı olabilir mi ? konuştuğum bir kaç arkadaş ciddi bir şey değil subap ayarı veya akü bağlantılarını kontrol ettir vs. dedi.  Burada bu konu hakkında bilgisi olan var mı ?

2 - Scooter'ın selesini kediler mesken edinmişti, sorun etmemiştim ama seleyi paramparça ediyor zibidiler ondan sonra yağmurla beraber sulu süngerin üzerinde seyahat ediyorum. CL 250'nin başına da bu durum gelmesin diye karabiber serptim, akşamları branda ile kapatıyorum. Şimdilik işe yarıyor gibi, sirke tavsiyesi var ama ne uzak tutar, daha pratik ve kalıcı tavsiye var mı ?  

3 - Uzun yola çıkmayı planlıyorum, tur camı taktırmazsam çok zorlar mı ? 

Mesaj tarihi:

Oo hoşgeldin. Güzel seçim olmuş. 

1) Bana da subap ya da gidon bağlantısı ile alakalı bir sorun gibi geldi. Kablosal sdfsdf Ama çok da emin olamadım. Muhtemelen çok rahat çözülür

2) Maalesef bunun tam bir çözümü yok. Benim motor otopark motoruydu. Bir kez dışarda bırakmak durumunda kaldım. Sabahına paramparça oldu. Koltuk da mis gibi deriydi mundar etti piçler. Eğer backpack varsa kılıf bakabilirsin. 

https://www.n11.com/urun/honda-cl-250-uyumlu-sele-koruyucu-branda-sele-ortusu-motosiklet-sele-brandasi-53502913 Şunun gibi

3) Bende de tur camı yok. İstanbul'dan Fethiye ve Samsun'a gittim. Bizim gruptan Yunanistan turu yapanlar da var. Gidiliyor gayet. Ama kask önemli. Kaskın kötüyse hem kafan rüzgar gürültüsünden ötürü şişiyor hem rüzgar giriyor hem de touring kaskı değilse sürekli olarak kafan sarsılıyor. (Keşke kasklar ucuz olsa da alsam...)

  • Like 1
  • Admin
Mesaj tarihi:
paparnoz, 05.05.2025 06:36 tarihinde dedi ki:

Aranıza Honda CL 250 ile katılmış bulunmaktayım.   Scooter ile başladım 250 cc ile devam ediyorum.

2 - Scooter'ın selesini kediler mesken edinmişti, sorun etmemiştim ama seleyi paramparça ediyor zibidiler ondan sonra yağmurla beraber sulu süngerin üzerinde seyahat ediyorum. CL 250'nin başına da bu durum gelmesin diye karabiber serptim, akşamları branda ile kapatıyorum. Şimdilik işe yarıyor gibi, sirke tavsiyesi var ama ne uzak tutar, daha pratik ve kalıcı tavsiye var mı ?  

3 - Uzun yola çıkmayı planlıyorum, tur camı taktırmazsam çok zorlar mı ? 

2- En temizi indikten sonra branda ile ortmek. Bir boy ufak branda alabilirsin az yer tutsun diye. Motorun yarisini bile sarsa yeter.

3- Tur cami artilari ve eksileri var.

Ayarlamasi bazen sor olabiliyor ama wind buffeting denilen en bayik seylerden birine yol acabiliyor. Surus hizin, senin boyun, kaskinin tipi, motoru surerken one egilim acin, tur caminin sekli ve yuksekligi isin icine giriyor ve wind buffetting yani ruzgarin suratina surekli saplak atiyor gibi vurma durumu olusabiliyor. Engellemek icin biraz daha egilebiliyorsun ya da hizini artirip azaltabiliyorsun da bir sure sonra bayiyor. Ek agirlik yapmasi da ayri bir dert. Ufak bir sey takarsan etkisi fazla yok. Buyuk olursa da agirlik ve aerodinamik olarak negatif etkisi iyi degil. Genelde problem degil derler ama bence gorusu biraz kotulestiriyor da. Ornegin surerken Ingilizce black-ice denen, yolda kendini gostermeden tekerini kaydiran unsurlari gorememene yol acabilir (ornegin, arabalardan dokulen yag, micir, camur, yaprak ve hatta islak mazgal ve serit boyalari).

Eger yuksek suratte 10dk ve uzeri sure ile surmeyeceksen bence gerek yok. Cruiser larda dik otururken mesela yuksek hiz surunce onde cam yoksa baya gym de boynuna 40kg agirlik baglayip boyun kasi idmani yapmaya donuyor surus. Senin alette pek olmaz o cunku surerken omuzlar hafif ice geciyor, boyun kisaliyor, kask onde.

Artilari var ama baya. Diger araclarin tekerinden firlayacak cakil taslari olsun, saganak yagisa yakalaninca seni nispeten kuru tutabilecegi olsun, yuksek hizda giderken ruzgari suratina yemeyip boyun agrimasini engelleyecek olmasi olsun pek cok faydasi var. Bence o motora gerek yok. Turlarken de 120km hiz ve uzeri surmezsen hafif one egilip suruldugu icin boynun cok agrimaz. Ruzgar dinamigi guzel kaliteli kask al. Full korumasiz surme. Ceket, eldiven, motorcu pantalonu ve botlarin tam olsun. Surus mesafeni koru. Gidis gelis yollarda giderken seridin tam ortasi degil de, seridini 5 cizgiye ayirirsan dis kisimdan 2. cizgide sur. Hizini da ona gore ayarla.

  • Like 1
Mesaj tarihi:

Gene sorularla geldim;

1. Egzoz borusu paslanmasına karşı ne yapılabilir ? Egzoz borusunu temizlemek için ne kullanıyorsunuz ? Bazı motorlarda egzoz borusuna ısı yalıtım malzemesi sarıldığını görüyorum.

2. Zincir yağlama kaç km yapıyorsunuz ? Hangi marka zincir yağı tercih ediyorsunuz ? Ben önceki motorda gaz yağı (temizlemek için) + motul c4 kullanıyordum, güzel temiz oluyordu.  iPone tavsiyesi üzerine yeni motorda bunu denedim ama her tarafa bulaşan yapış yapış bir yağ, hiç beğenmedim. Bir sonraki sefere würth kullanmayı düşünüyorum. Sizin  tavsiyeleriniz neler ?

Bazıları çıkma yağ, yanık yağ kullanıp, yağa hiç masraf etmiyorum diyor. 

×
×
  • Yeni Oluştur...