Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Fallout 4


Feamer

Öne çıkan mesajlar

Sam said:
Başlığı kim parsellerse parsellesin hate speech ile geçecek yarısı zaten. Ama evet bu parselleme şeklinden kaçının, kitlemeyi düşünmedim değil heh.

neye dayanarak kilitliyorsun? badesta dandik dendi de kalbin mı kırıldı?

quixef said:

Gereksiz moderasyon olmuş. İnsanlar Fallout 3 te şöyleydi, Fallout 4 te böyle olsun falan diyemeyecekler mi?

this. bıragh sam, yemezler. hate speech nedir ayrıca, ırkçılık, ayrımcılık mağduru musunuz? consumer speech bunlar, deal with it.

fallout 3 ile new vegas arasındaki farkı şakşakçı oyun medyası bile kabullenmişken burada hala savunanın çıkması komik. sene 2013 hala NMA deniyor, eşeğin wii remoteundan dolayı dense aynı geçerliliğe sahip. fo3 hakkında o zaman nasıl über haklı çıktıysak bilinç altınıza yer etmiş.

şurada ağız tadıyla fallout badestanın hak ettiği bir franchise değil diyemeyeceksek bu bölümde hiçbir oyundan şikayet hakkı kalmamıştır.

fifa 14 çıkarken fifa 13'den bahsetmek de yasak mı? kalıbına da uydururuz ayrıca. bethesda diye bir başlık açarım, fo3 topikini uplarım nedir ki. o zaman ne yapacaksın? hadi obsidian new vegas'ı yaptı, bedestoyu kurtardı, seni kim kurtaracak? bu arkadaş gibi youtube'a düşersin:

http://www.youtube.com/watch?v=_2amrf66Zjk
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

birincisi moderasyonla ilgili şikayetiniz varsa özelden bana, onu istemiyorsanız bölümün diğer moduna veya yöneticilere iletebilirsiniz. spesifik ve çizgileri net olarak belli konu üzerine açılmış başlıkta ağır derail yapılınca görülebilen bir uygulama, ilk de olmaz son da. burada tartışmaya açık bir konu değil.

bethesda diye başlık açabilir veya fo3 başlığına yazabilirsin elbette arcane. zaten bunu ben kendim önermişken neyin yaygarasını koparıyorsun orası da muğlak. duyan da eleştirisi engellendi birisinin sanacak. firaxis forumu değil burası, olabildiğince özgür ve hür tartışma ortamı. kısaltma küfür editlendi, derail engellendi diye dellenecekseniz garbaja gidebilirsiniz.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Warhero said:

Oblivion'dan Skyrim'i geçişi düşünürsek, Fallout 4 bence çok keyifli olacak. Ama Fallout 3'ü gözükapalı çamur yağmuruna tutan kişiler eminim F4'ü de yerin dibine sokacaktır.


Fallout3 ün üzerine def-i hacet bile etmem, ha'cetim kirlenir.

Fallout bi rpg serisi arkadaşlar, aksyon serisi değil. Beğenen adamların mesajlarına bakıyorsun rpgnin rsi yok, combatlar daha güzeldi main quest sonrasında gezdim ettim minvalinde hep. Biz rpg istiyoruz, konsol köylüsü aksyonu değil. Çok istiyorlarsa tactics gibi bi ara fps oyunu yapıp engelli hedef kitlelerinden mangırları toplasınlar yine, ama Fallout ipsini böyle kalitesiz yapımlarla kirletmeye hakları yok.

Badhesda problemine bir "nihai çözüm" üretmek lazım, sevenleriyle birlikte şirket çalışanlarını bir araya toplayıp kendi içlerinde oyun yapıp oynayabilecekleri mahallelere yerleştirsek mesela hiç fena olmaz.

Sonuç olarak önümüzde skyrim örneği de varken fallout4ün nasıl bi yapım olacağı belli, bu defa random generated cave crawlları MUHTEŞEM YENİ TEKNOLOJİ diye gözümüze sokacaklar, iki gram zihin göstergesi olmayan main quest npclerinin peşinden o lineer quest senin bu lineer quest benim hikayeye ve dünyaya hiçbir katkı yapmadan gezip dolanacağız. Combatları birbirinize anlatır anlatır kendinize dokunursunuz sonra.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sorun Obsidian'ın yapmıyor olması değil. Badesta'nın yapmayı becerememesi. Umarım dediğin gibi olur da hatta bir aşama da ben üzerine koyayım, New Vegas'dan da güzel bir oyun olur. Ancak ben malımı bilirim. Ayrıca Oblivion > Skyrim çapında bir aşama FO3'ü adam etmeye yetmez.

Kickstarter bizi çoktan kesti. Yeterince düzgün gözüken RPG fundladık. Wasteland, Eternity, Torment, Shadowrun. ;)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

shadowrun en hafifiydi onların, zaten hemen release olabilmesinden de belli. bence de gameplay ve grafikler falan tablet oyunu, zaten o amaçla yapılmış gibi baştan ama dead man's switch senaryosu fo3 ve dlc'lerinin toplamından 10 kat daha fazla zevk verdi bana, rpg dediğinde adam gibi senaryosu dialogları olacak seni içine çekecek, gerisi güzel olursa bonus oluyo işte shadowrunda bonus 0'dı ama olsun iyiydi yine de.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

arcane said:

Umarım dediğin gibi olur da hatta bir aşama da ben üzerine koyayım, New Vegas'dan da güzel bir oyun olur.


Umarım. Hatalarından ders çıkarırsa neden olmasın? Oblivion'daki saçma level scaling sistemini gittikçe daha düzeltiyor olması mesela...
Keşke Bethesda+Obsidian ortak yapsa, biri oyun motoru ve dünyasıyla ilgilenir, diğeri dialog ve questlerle.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Silphatos said:

shadowrun en hafifiydi onların, zaten hemen release olabilmesinden de belli. bence de gameplay ve grafikler falan tablet oyunu, zaten o amaçla yapılmış gibi baştan ama dead man's switch senaryosu fo3 ve dlc'lerinin toplamından 10 kat daha fazla zevk verdi bana, rpg dediğinde adam gibi senaryosu dialogları olacak seni içine çekecek, gerisi güzel olursa bonus oluyo işte shadowrunda bonus 0'dı ama olsun iyiydi yine de.


İçimde bir umut var, acaba biri shadowrun un oyun motorunu ve dünyasını alır da sağlam bir rpg yapar mı? Oyunun biraz üstünde çalışılsa (bazı mekanikler çok boktan, loot olmaması mesela en hafifi) hikaye falan uydurulsa yeminlen fallout 1-2 yi aratmaz...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Warhero said:

arcane said:

Umarım dediğin gibi olur da hatta bir aşama da ben üzerine koyayım, New Vegas'dan da güzel bir oyun olur.


Umarım. Hatalarından ders çıkarırsa neden olmasın? Oblivion'daki saçma level scaling sistemini gittikçe daha düzeltiyor olması mesela...
Keşke Bethesda+Obsidian ortak yapsa, biri oyun motoru ve dünyasıyla ilgilenir, diğeri dialog ve questlerle.

tarif ettiğin şey new vegas işte. bethesda'nın teknolojisi + obsidian'ın RPG deneyimi. yani bodesta'nın ekstra birşey yapmasına gerek yok, direkt obsidian'a yaptırtsınlar taşeron olarak eheh. yalnız önce o karakter yaratma toolunu adam etsinler. bütün NPCler birbirlerine benzemesin. bir de obsidian da singleplayer oyun nasıl olsa diyip OP perkleri doldurmasın sdfsdf.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bethesta'nın npc yaratma sistemin büyük sorunlar var. Başta güzel görünüyor tipler ama konuşurken mimik yaparken ağzının üst kısmından itibaren yüz kasları hareket etmiyor adamların. Oyun grafikleri ne kadar iyi olursa olsun inanılmaz yapay karakterlerin oluşmasına sebebiyet veriyor bu.

İkinci olay morrowind'den beri insanlarla rpg oyunu havası verecek kadar uzun uzadıya konuşabildiğin, geniş backroundlu, trivia bilgili, ilginç karakterler ve dialog ağaçları yaratamıyorlar. Büyük ihtimalle motorda dialoglarla ilgili kısıtlamalar var, bu nedenle obsidian'da normal obsidian oyunları kalitesinde companion ve npcler oluşturamadı.

Oblivion'da da vardı bu, Skyrim'de de fazla fazla var. RPG oyununda dünya yaptığın şeyleri fark etmek zorunda. Ya bu hissi verdireceksin ya da şehirleri atom bombasıyla yok ettiğin, ülkeleri kıyametten kurtardığın görevler yaptırmayacaksın.

Ek olarak bir aleti %13 ihtimalle tamir edebilmek gibi bir durum olamaz. Bir şeye yeteneğin ya yeter ya yetmez. Ha şansın yüksek olur belirli şeylere hiç kafan basmasa da şans eseri bir tuşa basarsın çalışır. 100'e giden skalası olan tonlarca skill olan bir oyunda yapabileceğin en kötü şey skill'lerle dünyada savaş dışında hiçbir şeyi etkileyememek.(oblivion) İkinci en kötü şey ise dialogları, eylemleri etkileyen skill'leri şans yüzdesine bırakmak(skyrim, f3).

Dialog sistemi, skill etkileri, npc davranışları ve tepkileri gibi oyunu rpg yapması gereken kısımların ağır bir şekilde elden geçmesi gerekiyor.

edit: En büyük bela olan level scalingden bahsetmeye gerek bile duymuyorum. F3'te koşarak tüm haritayı gezip oyun boyunca her yeri easy mode yapabildiğin, oblivionda belli bir level sonra şehir kapısı(yükleme ekranı) ile korunmayan her npcnin katledilmesine neden olan ana yollarda bile BOSS KING OF ALL BOSS spawnları gibi çözümler açık dünya oyunlara asla ve asla yakışmıyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

morrowind'de dialog ağacı diye birşey yoktu ki. konu başlıklarına verilen sabit cevaplar vardı.

skill check'te zar sallama olayı dnd'den beri var. illa skill ya yeter ya yetmez diye bir olay yok rpg konseptinde.

major main quest etki bırakıyor npc'lerde, 127652nci faction side quest'te ne yapıldığının npc'leri etkilediği rpg yok gibi birşey. skyrim'i ASASİNOOO creed sananların yanılgısı o.

hiç lvl scaling olmayan oyun lineer olmak zorunda. ya da komik şekilde ezip geçiyorsunuz oyunda challenge olmadan kısa süre sonra. istediğiniz türde oyuna bakın, aynı durum mevcut.

fo4'ten benim en büyük beklentim special'ı doğru düzgün kullanmaları bu sefer. skyrim'de statları öldürdüler, burada bari hakkını versinler. perception, agility filan gereksiz kalmasın.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Morrowind'de olmayan dialog ağacından bile daha kötü dialoglar oluşturuyor olmaları benim değil onların sorunu. DnD'nin de her şeyini uyarlamayı başardın bir tek dice check sisteminin bir kısmını olduğu gibi almak kaldı. İyi ki obsidian'da iki gram akıllı adamlar var. İlk yaptıkları şey onu olduğu gibi kaldırmak oldu. F3 ve oblivionda uygulanan level scalingin ne kadar "berbat" olduğunu daha fazla anlatmanın bir manası yok. Herkes malın ne olduğunu gayet iyi biliyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

morrowind'de npc'lerin verdiği cevapların %90'ı birbiriyle aynıydı. o sistem daha iyi diyorsan yorum yok.

"skill check eşiğine kadar getir bırak" çok daha kötü bir sistem. 100 puanın anlamı yok, 4 puan olsa skill aynı hesap. "dnd'in ahlaksızlığını almışlar" serzenişi yersiz, skill+roll yapan sistem de var rpg'lerde, sadece skill check yapan da.

bayıldığınız fo1 & fo2'de adamdan %10 steal ile binlerce cap çalabiliyorsun da, çalamıyorsun da. obsidian'daki 'akıllılar' yaptı o oyunları da.

evet herkes malın ne olduğunu biliyor, "çok güçlendim oyun çok kolay" diye ağlayan insanları hergün görüyoruz şu forumda.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Şimdi npc'ye sorduğun soruların %90'ı olmadığı için daha kötü evet.

Hırsızlık oyunu bütün tes oyunlarında aynıydı. Çalabilene kadar save load yap. Skyrim'de az buçuk tweaklediler de belli bir orandan sonra neyse %0 şans veriyor. 20 sene önce çıkmış oyunun üzerine bu kadar radikal bir değişiklik yapabilmeleri baş döndürücü olmuş.

%13 ihtimalle makineyi tamir edebilirsin maskaralığının, bütün skilleri hırsızlığa çevirip on kere load yaptırmaktan başka işe yaramadığının ve anayolun ortasına boss spawnlamanın yaşayan dünya iddiasıyla uzaktan yakından alakası olmadığının muhasabesini daha fazla yapmayacağım, evet. Oyun çok kolaysa oyuna zor alan eklersin. Town'a balık satmak için yürürken manavın yanında kıyamet şovalyesi spawnlatmazsın.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Misafir
Bu konu yeni mesajlara artık kapalıdır.
×
×
  • Yeni Oluştur...