Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Total War: Rome 2 #2


Sam

Öne çıkan mesajlar

cunku ulke buyudukce surekli artan bir expansionism ve culture yayilma etkisi var bole olunca durduk yere - oluyor iliskiler zaman gectikce, ben bunu rusvetle cozdum ticaret actiktan sonra o ulkeye 100g atiyorum her turn, en ufak ticaret 300-400g falan oldugu icin problem olmuyor.

hazineyi 1000 seviyesine cekmek gerek ama zor degil su binayi sunla degistir diyorum misal, sari binalarda pahali olanlar var 10k tanesi, sonra para gondermeyi bitirince binayi iptal ediyorum ayni turn, hazinem bende kaliyor.

zaten vergiyi falanda baya asa cektim ben az para geliyor, kisinda minimum a cekiyorum - olmadan.

ayrica dusman olmayan bi ulkeden birini keserken mutlaka spy ile kesmek lazim,
otekiler -veriyor iliskilere, spy vermiyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 1 ay sonra ...
yeni başlayabildim oyuna. shogun 2 gibi ilk turnlerde sağı solu elini kolunu sallayarak git al yok. acayip birimler var komşularda şehri koruyan. advisor'un dediği bu adamlar biraz zayıf hemen saldırsak iyi olur dediği adama bile 2. turn gittim iki katı askeri vardı alana kadar canım çıktı. baya farklı olmuş oyunun açılışları en azından. dur bakalım daha neler görücez. oyunun başı için tavsiyeleriniz varsa alabilirim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

başlangıç challange'ı düşük diye black sea koloniden massilia ile başladım. haritada nasıl ilerlemeliyim onu merak etmiyorum zaten diplomasiyi takip ederek onu yaparım da. merak ettiğim oyun açılışlarında dikkat edilmesi gereken şeyler var mı, ya da hızlıca gitmesi önerilen teknolojiler.

tolosa'yı 2. turn alıp province'ı tamamladım. sonra kuzeydoğumdaki benle arası kötü olan octuduran'a gidim dedim baktım dostu falan da yok. ajanı bi gönderdim herifte çok sağlam bir ordu var. burda bi gariplik var mı yok mu. yani oyunun başında bu kadar ordu. bi de gördüğüm her faction'da public order 100 normal mi bunlar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

massilia dediğin bugünün güney fransası?

öyleyse bu adamlar yunan ve kelt karışık orduları var, phalaks yok hoplit var, ağır kılıçlı adam yok hafif var, yani iki milletin ortalama birimleri var.

ilk başlarda hoplit yapabilirsin ama ilerisi için daha doğrusu "Thureos Spears" yapabildiğin zaman hepsini buna çevirmeni tavsiye ederim, bu ünite daha çok yönlü artı mızrak atıyor. piyade için fakirlik zamanlarında "Axe Warriors" iyi işler yapar ama çok geç çıkıyor galiba o yüzden peltasts düşünülebilir, ilerisi içinde iyi işler yapar ama dayanıksız olduğu için biraz dikkat etmek lazım, ben mızraklılar tutarken, yanlardan bunları salıyordum arkadan ve yandan kağıt keser gibi giderleri oyunun ortalarına kadar...
"Celtic Warriors" iyidir ama pek güvenmemek lazım, kendi sikletinde savaşması lazım, çok para olduğu zaman "Thorax Swordsmen" yapılabilir kendi sınıfında oyunun en güzel birimlerinden biri ama karşılama olarak mızrak kullanıyorsan axe w. daha da iyi iş yapabilir...

mızrak harici piyade için "Peltasts" iyi iş yapabilir, ama ucuz değiller ve fazla dayanmazlar ama ama rakibin arkasından ve yandan mızrak salladıklarında çok ölümcüller. ben normalde peltasts sadece yoklukta kullanıyorum ama massilia orduları zaten yokluk içindeler o yüzden denene bilir

not: keltler için "Thorax Swordsmen" daha iyi iş görür, hem kalabalıkları karşılamada, hemde misil atışlarında ama roma ve kartaca için peltasts ve axe w. daha iyi gider, zırhlı ve ağır piyadelere karşı bire birde

şöyle bir durum var, son seviye kelt ve germen adamları hariç hafif ve orta seviye adamları, bunların Thorax s. birebirde üstün gelebilir, olmadı hafif bir süvari dokunuşu yetebilir ama lejyoner veya libyalı piyadeler için geçerli olmuyor, iki tane Thorax s. kullanman lazım geliyor ki oda pek gerçekçi olmuyor, bunun yerine, merkezi tutan mızraklar dayanana kadar ki uzun bir süre dayanırlar savunma pozisyonunda, arkadan ve yandan axe w. veya peltast ile saldırmak daha iyi sonuçlar veriyor

tabi önce rakibin süvarilerini, sonrada menzili birimlerini halletmek lazım...

1 tane Shock Cavalry -orta ayar-, 3 tanede meleee cavalry si var ki onlarda ortalama askerler ama "Light Horse" -Massilia için pek light olmuyor- güzel ve iş yapan bir birimdir "Citizen Cavalry" de keza öyle

ama burada ne amaçla kullandığın önemli, ben şahsen süvarinin hızlı gideni ve zor yorulanı ve iyi ısıranı nı seviyorum çünkü, arkadan okçu kovalarken veya kaçan düşmanı kovalarken iyi iş yapıyorlar. böyle bi kullanım yapacaksan "Light Horse" biçilmiş kaftan, biraz daha sağlam dursun ama yavaş olsun diyorsan "Citizen Cavalry", bir diğeri "Massilian Cavalry" hiç kullanmadım ama ikisinin ortası gibi duruyor...

birimlerden anlaşıldığı gibi askeri gücü vasat bir ülke özelikle oyunun sonlarına karşı, ağır lejyon veya kelt piyade ve süvarilerine karşı duracak iyi adamları yok


eyalet merkezi ile başladığın için duvarların var bu yüzden ortalama bir birlik ile şehir savunurken ana kuvvetin fetihler yapabilir

provincia da birlik sağlaya bilirsin ilk olarak ama olmasa da olur o kadar sorun değil, fransa içi pek iç açıcı yerler değil, fethi zor, coğrafya dağınık, gelir az, tehdit çok, ama italya hem kolay, hem zengin, hem merkezi, hem bir birine yakın, fransa iki şehir alacak yürüyüş ile kuzey itayayı feth edebilrsin, veya doğu ispanya, ve sicilya, veya korsika... buraları donama ile de rahat feth edebilir ve elde tutabilirsin, afrikaya çıkıp kartacaya bulaşmak bile daha karlı olabilir.

son olarak benim tavsiyem, yapabildiğin en iyi mızraklı ve melee adamları, süvari, varsa onager ile destekleyip denizden romaya çıkmak ve orayı işgal etmek, en kolay ve en karlı hedef orası

tabi verilen görevlere göre gidersen ekstra para alırsın ama bazı ülkelerde çok saçma görevler var
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

evet black sea colonies pack ile bedava geldiği için öyle yazdım yoksa karadeniz ile alakası yok. sen yazmışsın emek vermişsin ama zaten 10 turn oynamıştım onlarla sonra pontus'a geçiyim dedim atalarımızla oynayayım.

pontus'la baya karıştırdım ortalığı. kapadokyayı yıktım hemen.
baktım sardes herkes ile savaş içinde, fırsattan istifade iconium'u aldım. tabi bunlara dalınca seleucid'in city state'leri olduğu için onlar da daldı. seleucid'le savaşa girince ermenistan geri kalmadı onlar da savaş açtı.

orta anadoluda 3 şehir almış oldum fakat hellenic kültürümü pek yansıtamadan herkesle savaş içine girince gelen para askere gitmeye başladı dolayısıyla kültür ve income binaları pek yapamadım oralarda şu an -70lerde order fakat yavaş yavaş artıya geçiyor.

samosata'ya ermeniler çok ciddi bir orduyla saldırdı orayı savuşturdum fakat bir sonraki turn mazaca'yı selecuid'ler işgal etti, fil de getirmişler. bakalım orada da bayağı az adamım var ne yapıcaz quick save edip çıktım.

yani biraz hızlı gittim herhalde ekonomi adam olmadan direkt her cephede savaşta buldum kendimi.

bana teknoloji olayında ufak bi guide lazım ne yapmak lazım önce vs hangi birimi basman gerektiğinden ziyade. şu teknoloji ağacını bayağı inceledim ama önce nerelere gitmem gerektiğine karar veremedim.

ha bu arada nicomedia'yı sardes bithynia'dan aldı, bi de orayı belli bi süre savunmak zorunda kalıcaz sanırım. yukarda da cimmeria ile savaştayım otomatikman savaş halinde başladı. onlar da gemi getirirse artık nasıl bir coşku olur bilemiyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

tw oyunlarının ana merkezi, askerler ve onları kullanabilme kabiliyeti ile onların bakımlarını yapacak ekonomiyi şekillendirmek

bu yüzden teknoloji ve diğer unsurlar, bunları yapmayı sağlayacak destekleyiciler olmalı

misal, mevcut şehirlerin ve/veya kültürel özelliğine göre ekonomik gelişim öngörebilirsin, madenlerin varsa bölgede sanayi binalarına öncelik verip, sanayi binalarına bonus veren ve geliştiren dallara yönelebilirsin ama unutmamak lazım ki her bölümü bitirince extra bonuslar veriyor

bunu dışında, kuşatma teknolojileri bek öncelik verdiğim şeyler değildi, zira hiç eksikliğini duymadım ama eskiden şimdi değişti galiba son oyunları hatırlamıyor, kalelerin kapılarından kızgın yağ dökme ve şehir kulelerini güçlendirme teknolojileri var onlar araştırılabilir ama 1-2 kere yapmışımdır anca...

dediğim gibi sivil tekno. ler de nasıl bir ekonomi istersen oraya öncelik gidebilirsin, veya dengeli gidebilirsin ama yönetim alanında ki ararştırmalarıda göz önünde bulundurmaklazım, yozlaşmayı düşüren ve + düzen verenler de önemli

ama dediğim gibi öncelik askeri gelişim ve onu besleyecek ekonomi...

orduya gelirsek, general birimin seçilmesi ilk başta dikkat edilmesi gereken hususlar. selucia ile oynarken sırf general birimleri ile savaşta fark yaratığım olmuştu, pike savunma için, atlı saldırı için, pike dururken kılıçlı olan pek düşünmem, at arabası doğru kullanılırsa fil kadar iş yapıyor ama handikaplı bir ünite

Hillmen,Pontic Swordsmen, Pikemen, Citizen Cavalry, Pontic Peltasts, Cappadocian Cavalry bunlar Pontus un 2. seviye bina ile yaptığı askerler ve açıkçası oyunun sonuna kadar götürecek askerler ne yaptığını bilirsen

bu yüzden askeri gelişimde o kadar hayati değil, hemen hemen onun başında yapabildiğin askerler bunlar, Holosideros Barracks ı bulmak ve yapmak yeter
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

yardırdım ya daha sonra. ermenileri temizledim. seleucid'ler rhodos ve pergamon'lar ile savaşıyor, pontus'ların arası hellenic'lerle iyi olduğu için pergamon ve rhodos ally'im benim, sıra şimdi seleucid'lere geldi. doğuya doğru açılmak istiyorum. batı komşularım hep hellenic onlarla aram mükemmel. yalnız inanılmaz bi saldırı oldu ermenilere yokedene kadar her turn hem seleucid'ler hem ermeniler samosata'ya dalıyordu, çok kanlar döküldü orada.

teknoloji olayında şehirlerime bakıyorum hangi bina lazımsa onun teknolojisi yapıyorum, hala izlediğim bir yol yok ama herşey düzgün gidiyor.

generalde genelde atlı seçiyorum saldırmak için. massilia ile ilk turnlede atlı basabiliyordum tw serilerinde genelde işe flank için atlı kullanıyorum arkadan dolaşma vur kaç charge değerlerine göre genelde atlarla taktiğim bu. ama pontusda niyeyse daha yeni basmaya başladım herhalde binalarını yapmadım. o yüzden generali atlı yapıyorum bakımı yüksek olsa da. bi de inanılmaz güçlüler ben hiçbir tw serisinde böyle güçlü generaller hatırlamıyorum. bir çok savaşı generallerin saldırısıyla almışımdır hehralde.

asker kompozisyonunu da savunma ön hat için levy pikemen alıyorum, phalanx mod inanılmaz efektif mızrakları dikince kimse yaklaşamıyor, arkalarına varsa javelin koyuyorum range'leri düşük ama çok ciddi hasar veriyorlar. range olarak archer hiç kullanmadım pontus'un archer birimi olmasın rağmen slinger'lar daha iyi gibi geldi bi de ammunition değerleri çok fazla. melee saldırı için de pontus swordsmen yaptım, hoplite olayına hiç girmedim pontus'da bir tane bile basmadım sanırım. yalnız range üniteleri çok güçlü geldi bana hepsinde otomatikman skirmish özelliği olması.

oyun baya baya hareketli diğer serilerine göre tansiyon hiç düşmüyor, bayağı hoşuma gitti. şu campaign bitsin oturur bazı taşlar oyun hakkında. ajan convert olayı da çok çılgın turn 25 sanırım 3 tane 6 yıldızlı ajanım var.

bir de şu imperium mudur nedir, maks general sayısı, maks ajan sayısı gibi şeyleri etkiyelen neye göre açılıyor, aldığım province başına mı? bende henüz 2. seviyede.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

aldığın bölgelere göre hesaplanıyor ne kadar gelinşlersen o kadar + ve - özelik geliyor, ve iç savaş riskini başlatıyor...

levy lerede fazla güvenme bir üst modeline geç, çok çabuk dağılıyorlar. anadolu için idealde, iran içlerine falan girince falan sorun çıkıyor...

selucia filli generali gör birde en az 500 kill...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bu hammer anvil baktığım kadarıyla cavalry ile piyadelerin moralini düşürrmek için kullanılan bir vur kaç taktiği. shogun 2'de zaten yüksek zorlukta sürekli bunu yapmak zorunda kalıyorsun. tabi orada önceliğin general oluyor, general öldükten sonra ordunun morali düştüğü için daha sonrasında arkadan genel orduya dalıp flank edince zaten bitmiş oluyordu. tabi onda charge değerleri yüksek cavalryler veriyor ilk etaplarda o yüzden sürekli vur kaç vur kaç taktiği ile orduyu eritiyordun. rome 2de de bu şekilde kullanıyorum zaten birebir çarpıştırmanın anlamı yok. yanlarda, arkalarda bekletip dolaşıp flank ediyosun. charge yüksek değil şu an atlılarım o yüzden çok vur kaç yapmadım ama flank etmek tabii ki çok önemli.

napolyon, empire gibi oyunlarda genelde yalan oluyor sadece vurup kaçıyosun kendini gösteriyosun ya da menzilli cavalry ile flank ediyosun onda çünkü kendi askerlerinin mermileri adamlarını vuruyordu sürekli.

bi de şu oyunda hep düz haritalar geldi bana, asker gizleyip flank pek yapamadım. bi kere geldi ağaçlı onda da full ağaçlıydı zaten önünü göremiyordun. shogun'da halbuki çok efsane haritalar oluyordu, yamaçda bekle tepelere ağaçlara adam sakla bir askerle pull yap vs efsane şeyler çıkıyordu ortaya.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

yazmıştım ama gitmemiş, şimdi baştan yazmak gerekirse, önceki sayfalarda anlattığım Makedon oyununda çokça kullanmış bulunup, iskenderin bu buluşunun ne kadar önemli ve tahrip edici olduğuna tanıklık etmiş bulunmaktayım. Zira oyunun başında veriği tek companion cav. tek süvari, ortalama 400 küsür kill ile gitti

Kullanım için püf noktaları vermek gerekirse, naçizane kendi tespitlerim olarak

1. olarak: shock cavalry kullanmak lazım, diğer süvarilerde işe yarar ama ilk şok etkileri az olduğu için kullanılan süvarinin gücüne göre düşmanı seçmek gerekir, ağır piyade ve mızrakçılara karşı kullanıldığı iyi sonuçlar vermeye bilir, ama tabi arkadan saldırmanın rakibin moralini bozduğu ve gafil avladığı da bir gerçek.

2. olarak: nereden saldırdığın önemli, arkadan ve yandan saldırmak her zaman tercih edilmeli, doğal olarak :), ama genel süvari taktiği olarak süvarinin gücüne ve rakibin duruma göre direkte saldırılabilir, zira saka katapraktı iki seferde, tam takım doğulu mızrakçıyı imha edebiliyor.

Bu arada not olarak, bildiğiniz gibi melee cavalry ler birebir e girdikleri zaman işlevlerini yapan üniteler, shock cavalry ise melee de ne kadar kalırsa, rakibin gücüne göre o kadar dez avantajlı olan üniteler

3. olarak: nasıl saldırdığın, önemli, shok cav. Saldıracağı adamın cephesi kadar cepheye yayılarak saldırması daha efektif sonuçlar veriyor,

Yorgun saldırı yapmamak lazım geliyor

4. olarak da: saldırdıktan sonra ne yapman gerektiği. Shock cav. Adı üstünde vurduğu zaman “şok” etkisi yapan askerler ve en az 10 ölü alabiliyorlar ve bunu dengi yada iki katını ise dağıtıyorlar ve bu süre zarfında biraz daha öldürüyorlar, işte bu aşama 2-3 saniye kadar sürüyor ve bundan sonra rakibin toparlanma süresi ve karşı durma süresi başlıyor dediğim gibi son seviye saka ve parth katapraktları hariç bu aşamadan sonra efektif olan atlı yok bu yüzden durumu iyi gözlemlemek, dağılmaya başladıysa geri çekmeden savaşa bilir ama dağılmadıysa 2-3 saniye içinde geri çekmek gerekiyor, çünkü bu süreden sonra geri dönüş sırasında rakibin takibi veya saldırısı gibi durumlardan ötürü kayıp vermeye başlıyor.

Geri çektikten sonra dikkat edilmesi gereken bir diğer husus ise rakip ve senin birimin toparlanmadan geri saldırı yapmamak, eğer senin birimin dağınık saldırır ise ilk şok etkisi sınırlı olur, eğer raki dağınık olur ise yine ilk şok etkisi sınırlı olur, rakibin cephesinden daha dar bir cephede saldırırsan yine etkisiz olur, unutmamak lazım bu birim gücü ilk saldırıdan geliyor.

Bir diğer husus ise “çekiç” için ilada süvari olmasına gerek yok, baltalı adamlar (ki üç tane falan var, Avrupa da İsviçre civarı, Yunanistan ve doğulu hilmen) ki onların hafif ve hızlı olanları, veya peltast veya arkaya geçen bir sapancı, bunlarda iş yapıyorlar, peltastlar ise özelik güzel iş yapıyorlar ama sapancı ile birlikte gerekli manevrayı yapması zor birimler.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

custom battle'dan unit roster'lara biraz baktım. rome ve kartaca harici diğer faction'ların roster'ı bayağı bir dar. dolayısıyla pontus campaign bittikten sonra yeni unit ekleyen mod'lara bir göz gezdireyim dedim her ne kadar oyunun balance'ını bozduğunu düşünsem de.

workshop'da en populer unit mod'u şunu gördüm. kullananlar varsa feedback verebilirlerse iyi olur ya da başka tavsiye ettiğiniz bir mod varsa.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Mutlaka yazılmıştır ben de okumuşumdur ama aklımda kalmamış tekrar soralım;

Expansionism yüzünden gelen -75 için çare var mıdır? Sivil savaş çıkmış durumda şu anda, imperium durumları yani (ceasar in gaul). Ne gibi önlemler alınabilir, evde mi oturmam lazım bi süre :p
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

iliskileri yuksek tutup trade vs ile dengeleniyor, bide arada rusvet vercen duzenli ufak ufak, ayrica birini keserken ajan disinda birim kullanmamak lazim yoksa - yaziyor gene. savas mavas yoksa herkesle friendly olursun :p

ben hannibal oynarken tum harita friendly olmustu bi ara, sonra ben savas actim bi kismina gerci kartaca da yokolup dusman kalmayinca.

http://i.imgur.com/99Gsvb0.jpg
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...