Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Total War: Rome 2 #2


Sam

Öne çıkan mesajlar

geçimiş zaman oldu ama radinat mıydı neydi onun modlarını kurdum daha doğrusu unkeep vb. değerleri değiştirenleri kurmuştum. daha önce çok yazdım, unkeep yüzünden samuray yapamıyorsun, yiyecek yüzünden bina yapamıyorsun, yapay zeka devamlı okçu gönderiyor ya kaybediyorsun ya rahat kazanıyorsun, devamlı asugari ile savaşıyorsun vs. vs. bunları değiştirenleri kurmuştum oyun baya iyi olmuştu. ros ve fos bir şey yapmadım zaten fos baya iyi bir oyun, ros ise bir okadar gereksiz
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Modlamadan önce Shogun'ları bir vh'da bitirme cenderesini yaşayın arkadaşlar. Mod önermiyorum rof, s2 ve fos'ı en az 1 kere vh'da bitirin :D yapay zekanın hile yaptığını göre göre kafasını ezmek çok mutlu ediyor adamı.

Şu make war muhabbetinde de bir katakulli var. Zira steam değerlerine göre coh2'ye nazaran rome2 daha fazla oynanıyor, nasıl oluyor da adamlar faaliyeti kazandı anlamıyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

S2 tam hileli, vh oynayabildim, L ye yetemedim daha doğrusu uğraşmadım, gereksiz kasıntı işler ve tatmin sıfır...

ama r2 öylemi, daha basit değil ama daha makul, sen dört adam besleyecek paran olmamasına rağmen dört komşun 4 adet ordu ile sana saldırmıyor, hadi saldırıyor, yeniyorsun daha senin ordun düzelmeden tekrar saldırmıyor, gerçi son yamalar ile saldırıyor ama o kadar bariz abartmıyor
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 4 hafta sonra ...
son bikaç patchle accık adam ettilerdi gerçi oyunu, arada agentler saldırıyor, düzgün ordular geliyor flan, gerçi çok güçlüyseniz saldırmıyor kimse, keşke haritanın %85 ı benim elimde olmadan olsaydı tabi bunlar fds.


http://i.imgur.com/bslmDG3.png




ama zamanında şu videodaki julianın dediği revolutionary battlefield ai den eser yok tabi daha eheh tüm şehir savaşları aynı

http://www.youtube.com/watch?v=rWwr1D84VEM
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Patch 10 Notes

Build number is 10270.523837.

Beasts of War Update

Three additional Elite Units have now been added to the Beasts of War DLC, existing owners will be upgraded:

Wolf Warriors

In the Germanic world, the cult of Wodenaz was so large that people of the age often had wolf-related names, such as Vulfolaic ("Wolf-dancer"), Wolfhetan ("Wolf-hide"), and Wolfdregil ("Wolf-runner"). Wolfgang, or "Wolf-gait", has remained a popular German name to this day. The Wolf Warriors are available to the Suebi and as Mercinaries for holders of any province in Germania, drape themselves in wolf-hides and fight with the spirit of Wodenaz.

Sobek Cultists

Defender of the Nile and protector of Pharaoh's power, Sobek was the crocodile-headed god of ancient Egypt from the Old Kingdom period through to the Ptolemaic dynasty and beyond. As such, crocodiles were venerated for their violent, primal qualities, and were even bred on temple sites as a living personifications of the god, and mummified when they died. With titles such as "One who buries the bodies of the crocodile-gods of the Land of the Lake" and "prophet of the crocodile-gods", the priests of the cult of Sobek served him completely in the main temple at Shedet in defence of the Pharaoh and his subjects. Clad in the hides of the sacred crocodile, the Sobek Cultists are available to recruit for Egypt.

Nubian Leopard Warriors

Being Egypt’s neighbour, Nubia also became, at times, its greatest enemy, and the population were often enslaved and used as soldiers. In 750BC Nubians even managed to conquer Egypt, and ruled for one hundred years, such was the deep rivalry that existed between the two. Consisting mainly of mercenaries from its various regions, the armies of Nubia were famed for their aggression and fearlessness on the battlefield. The Leopard Warriors are no exception: clad in the skins of swift and deadly leopards, they are a force to be reckoned with. Available to as mercenaries when holding Egypt in the Grand Campaign.

Molossian Dogs and Celtic Warhounds campaign mercenaries have been added.

Berserker units will now wear bear skins instead of wolf pellets (for all users not just BoW owners).

Balancing changes including strength and durability to:

Molossian Dogs,
Celtic Warhounds,
Mercenary Syrian Armoured Elephants,
African Elephants,
Camel Cataphracts,
Snake Pot Ballista,
Scorpion Pot Ballista,
Beehive Onager.
Performance improvements

General performance improvements:

Additional Support for AMD Crossfire multi-GPU configs.
Further improvements to GPU performance and reduction in CPU-bottlenecks for all configs.
Improved core Battle performance scenarios.
Resolved CPU core-affinity threading issue.
Implemented borderless window when running at desktop resolution in Windowed mode.
There is no longer an upper limit on the graphics settings that a user can select in the frontend. Previously if the game determined that a user’s machine was low-end then it would not allow them to select high graphics settings. This limitation is now gone. Note that selecting high graphics settings on low-end machines will negatively affect performance.
Improved consistency of reflections on shiny textures.
‘Unlimited Video Memory’ option improvements:

Unlimited Video Memory is now selectable for all integrated GPUs running on 64-bit operating systems from Windows Vista onward. Integrated GPUs use system memory as video memory at all times, as they have no dedicated video memory of their own. This code change now allows our integrated GPU customers to use all of their system memory as video memory. When Unlimited Video Memory is enabled, discrete GPUs use system memory as an extension of their dedicated GPU video memory, when their dedicated video memory is not enough to run at their chosen graphics quality settings. Please be advised that in both cases, using system memory as GPU video memory can impact performance as it is generally not as fast as dedicated GPU video memory. Also, if system memory runs low (or out), the user’s hard drive will be paged, resulting in reduced framerates.
For users running on an integrated GPU in 64-bit Windows (Vista onwards), with Unlimited Video Memory available but not selected, we have increased the amount of video memory that the game sees from 800MB to 1024MB.
Fixed an issue causing Unlimited Video Memory to be unavailable for users with certain discrete video cards.
Fixed an issue that was causing Unlimited Video Memory to become disabled on some multi-GPU configurations.
Battle performance improvements:

Eliminated battle pathfinding performance spike which caused battles to stutter.
Addressed a crash in siege battles which occurred on some maps after breaching walls with artillery.
Addressed a crash in Egyptian Large City battle caused by the map data.
Addressed a crash caused by squads within the same unit attempting to use different formations.
Fixed a UI lock-up when opening the steam overlay during the introduction sequence at the start of an ambush battle (while defending).

Gameplay Improvements

Battle AI improvements:

Fixed an issue which could cause the attacking siege AI to stall when attempting to breach the walls with artillery.
Improved coordination of AI defenders in city, port and town battles when they are outside the settlement. This improves the behaviour of disembarked naval units and reinforcement armies.
Addressed an issue which caused disembarked naval AI defenders in siege battles to become inactive.
Improved the battle AI's ability to predict the outcome of combat actions, allowing it to better commit its troops in combat.
Battle AI in field battles is now encouraged to outflank earlier when necessary.

General battle improvements:

Improved ladder docking in Rome city map.
Addressed collision gaps in fort walls caused by auxiliary buildings, which sometimes allowed units to pass through walls.
Prevented siege ladders/towers being pushed into the wall of a settlement on the battlefield.
Settlement gates no longer close on friendly units during battles.
Smoothed uneven terrain under a dockable wall in Egyptian port battle map.
Fixed wall in large Barbarian city map.
Fixed floating buildings in some Roman City and Barbarian battle maps.
General Campaign improvements:

Improvements made to the campaign auto-resolver's modelling of melee-based infantry, which corrects a wide range of auto-resolver imbalances.
In campaign mode, garrisoned Hastati will now upgrade correctly after researching the 'Cohort Organization' technology, which converts Hastati to Legionaries.
Slave army leaders will no longer always look Hellenic in Campaign mode.
Unit cards no longer appear outside of the merge window UI while merging units in campaign modes.
Settlement labels in Campaign modes now consistently display the diplomatic relationship status that is currently held with the owning faction. Red = War, Blue = Allied With, Grey = neutral.
Improvements made to the accuracy of the unit tooltip threat indicator in the battle UI.
Needs more Hamilcar.
Cinematic Mode shortcut key now works consistently in different languages.
Usability Improvements

Addressed a number of minor audio issues.
Battlefield death animations no longer with the victim in a kneeling pose.
Category icon no longer incorrectly appears on elephant units once the unit is out of control.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Norak hata etmişsin. Roma ile oynanır mı yav? Artık tamam bundan sonra yama yok dedikçe Roma ile oynamam :D

Iceni ve Parth dışında kasmadım. 27 Mart'ta şu Hannibal da gelsin, 3. campa öyle başlayacağım. Büyük medeniyeteri seçmiyorum bilerek. Mısır, Makedon, Selevkos, Roma, Kartaca ile yama olayı bitene kadar oynamayacağım.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

kartacada başta pasif durup askeri olarak güçlenmen sonra da ispanyayı ele geçirmen gerek -ispanya dağınık kabilelerle dolu cok zor değil- bunları yaparkende afrikadaki kabilelerle savaşmak yerine ticaret falan yapacaksın. çünkü kartaca tam çizgide başliyor. yani güçten düştün mü herkes savaş açiyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

kartaca ile bu oyunda bence yapılacak en iyi hareket ilk olarak sicilya sonra romaya yürümek, ispanya veya afrika hedefleri için, very hard altı oynamadım bilmiyorum, oradaki kabileler it sürüsü gibi dolaştıkları ve menzilli piayedeye abandıkları ve fetih için gönderdiğin orduyu karşılayacak zengin topraklar olmadığı için bence değmeyecek uğraşlar, diğer taraftan zaten sağın ve solun müttefiklerin ile çevrili afrika ve ispanya kabileleri ne zorluk olursa olsun sana direk saldırmayacakları için ilk başta oralarla ilgilenmemek daha doğru olur,

sicilya kalabalık hoplit ordusu çıkarta biliyor ama dengeli bir ordu ile üstesinden gelinebilinir, burada en büyük şans fil general birimi, doğru kullanılırsa tek başına en az 500 adam alabiliyor.

bunlardan sonra roma için 2-4 süvari ile destekleniş 20 kişilik bir ordu yeterde artar bile elini kolunu sallayarak romayı ve italyı alabilirsin, hoplitler direk roma piyadesine rakip olamıyorlar ama menzilli tacizi olmandan bir hoplit, hoplit forumda yeteri kadar uzun süre hattı tutabilir, nedir o süre, arkadan süvari veya yanlardan piyade saldırısı için, hattı tutmak önemli, greek orduları için

savaşmakta zorlanıyorsan 4 süvari ile düşmanın arkasına sark menzillileri taciz et, göbekte sağlam hoplit ve phalaksın olsun yeter yine zor olursa, düşman bölgesinde şehre yakın kamp kur, toplamıp sana saldıracaktır, saldırmaz ise 12-15 kişi kadar git,

savunmada yine zorlanırsan, 3 kapı için en az 3 phalaks olsun, 4 süvari dışarda menzillileri avlasın, ekonomine göre hoplit veya libya piyadesi tercih edebilirsin

kartaca deniz ve kara ordusu dengeli ve selucia ve mısırın bir tık altında, bol birimli güzel bir ülke, bina ve tapınakları keza bol ve avantajlı, paarlı askerleri ucuza almaları ise hiç kullanmadım ama yerine göre büyük avantaş olabilir
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

aslında oyunun en büyük sorunu,

birimlerin çok hızlı hareket ediyor olamaları ve çok uzun süre koşabilmeleri ki, düşürmelerine rağmen hala çok hızlılar,

bu kadar hızlı olunca ve birimler çabuk çözülünce taktik namına bir şey yapamıyorsun, o zamanda roma gibi güçlü birimlerin olduğu ülkeler ile biri sal öldürsün oyununda dönüyor,

germen ve göçebe ülkeler gibi basit ama taktiksel birimlerin olduğu ülkeler zor oluyor, misal atlı okçuyu gönderiyorsun arkadan dahi yeteri kadar adam öldüremezken manevra yaparken düşman piyadesine yakalanmak gibi absürt işler yapabiliyor oyun

bu yüzden çok istememe rağmen iskitler ile kasamadım, çok kasıntı oluyor legendry de, ben ne yaptım masagetelıları aldım ve 10+ saka katapraktı ile ki filden sonraki en güçlü birim, yara yara ilerledim niye sal süvariyi bir daha bakma birimi olduğu için, oyun adamı buna itiyor

birim hızlarını ve koşma sürelerini düşürecek bir mod var mı bildiğiniz?

bunlar bence en elzem şeyler, yani ordunun üstüne yürümesine göre dizilişini değiştirebilmelisin ama senin adamların daha mevzi almadan rakip koşarak üstüne abanıyor

genel sıkılmasın, rahatça savaşsınlar diye böyle tasarladıklarını düşünüyor ama bizim günahımız neydi?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ya eski oyunlarda da çok hızlı yoruluyorlardı, klasik bir charge yaptırsan birbirlerine çarpar çarpmaz warmed up oluyordu. europa barbarorum deli gibi arttırmıştı mesela stamina değerlerini, buradan bile daha hızlı yoruluyorlardı.

bir de defansif birimler yorulunca çöpe dönüyordu phalangite, phalanx vs. mızrakların arasından girip kesmeye başlıyorlardı. burada da öyle olur bundan hızlı yorulurlarsa.

hız namına işte teknoloji ağacına koymalarına gerek yoktu run speed bonus aslında.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...