Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

PC Gaming #2


axedice

Öne çıkan mesajlar

İşte namessar o yüzden tepkiliyim ben obsidiana. Sende New Vegas kalitesinde oyun yapabilecek ekip varken, 4 küsur milyon kickstarter bütçesi almışken (o ana kadarki en büyük KS projesiydi yanlış hatırlamıyorsam) gidip release i aceleye getiren, tonla contenti iç eden dandik kararlar alıyorsan tepki yemeyi hak ediyorsun.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

obsidianin yaptigi tek sey izometrik fetishi olan, aslinda temel mentalitesi "good old days" disina cikamayan muhafazakar neckbeardlari tokatlamak. yaptiklari oyunlarin hem maliyeti dusuk, hem crowdfunding ile maddi olarak risksiz, kalite desen 98 den ileri gitmene gerek olmiyan ve innovasyon ihtiyaci yok. don baba donelim zihniyeti. bide magduru oyna, gecmis goygoyu yap ve tuketicinin nostaljisine sirtini yasla win/win

buna sey deniyor aslinda dimi

cashgrab


bioware/bethesda goygoy baya, bioware in son cikardigi rpg dragon age origins cunki ama o bile hem izometrik seveni tatmin ediyordu hemde 3rd person oynayabiliyordun

KOTOR 2, mask of the betrayer, new vegas filan diye sayarim "modern" RPG de VtM bloodlines gibi kusurlu ama gecis olarak basyapit diyebilicegimiz bisi var

bu kadar eski ile yeniyi guzel harmanliyan oyunlardan sonra turun izometrik guduk gameplay ve immersionli snorefestlere donusmesinin ve mainstreamde bioware&bethesdanin tekeline kalmasinin yegane suclusu bu "old guard" kafasi. obsidian yonetimi ise marka cocuklari kullanip topladi paralari iste TURUN TEMSILCISI BIZIZ, BIZ GIDERSEK BETHESDA GELIR HEHEHEYT diye

alpha protocol korkunc kusurlu bir oyundu ama dogru bir deney idi, keske oradan edindikleri tecrube ile yuruselerdi 98 tier oyunlara donmek yerine.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Laurelin said:

bu kadar eski ile yeniyi guzel harmanliyan oyunlardan sonra turun izometrik guduk gameplay ve immersionli snorefestlere donusmesinin ve mainstreamde bioware&bethesdanin tekeline kalmasinin yegane suclusu bu "old guard" kafasi


Bak bu da hatalı bi çıkarım, Obsidian tam tersine yıllarca AAA+++ oyun yapmaya çalışıp fergüsün yapımcıları korkutup kaçırması yüzünden başaramayan bi firma. Aliens, stormlands, adını bile duymadığımız hidden falan hep 3D IMMERSHUNZ oyunları, projeler iyi yönetilmediği için yapımcılar iptal etti teker teker. Oldguard kafası dediğin grognard oyunlarına yönelik kickstarterlarsa publisherların kovalamadığı bi nişin dipten gelen talep ve doublefine ın başarısı nedeniyle dolmasından ibaret, yoksa obsidianda çok ciddi direnç var izometrik oyun yapmaya karşı (yine fergüsün aptallığı).

Grognard oyunları da bi tür, sandbox ARPGler de bi tür, iyi yapıldığı sürece (fallout4 gibi birer bok çuvalı olmadığı sürece) hepsinin ayrı ayrı yeri ve seveni var oyuncular arasında. Janranın genel olarak sıkışmasının nedenini ben daha çok 6. ve 7. jenerasyon konsollar çıkarken steamin mevcut yaygınlığına ulaşamamış olmasına bağlıyorum. Yoksa arcanumdu bloodlinesdı hatta kotor2 ve motbdı falan bunlar çıktığında steam / gog şimdiki kadar yaygın olsa yüksek satışlar sayesinde 10 kere patchlenmiş ve düzeltilmiş olurlardı. Bak aradan 15 yıl geçmiş, Cain ve Boyarsky ancak şimdi Unreal4 ile oyun yapıp Arcanum un Fallout (ve Underrail ın) adını anabiliyorlar. Olay old guard kafasından çıkamamaktan çok, şartların olgunlaşmaya ancak izin verecek hale gelmesinde.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bethesda falloutlari, bioware guncel ne pazarliyorsa onlar varken RPGlerin butun sorunu, suclusu obsidian oyunlari cunku nostaljiye abaniyorlar? boyle sacma bir argumani ancak new vegas, kotor, bloodlines diye namedroplayarak desteklemeye calisirsin. ironik bir sekilde o oyunlarin pillars turevleri ile ortak noktalari oblivion turevlerinden coook daha fazla.

bethesda ve bioware'in basi cekmesinin sebebi andromeda, fallout 4 gibi oyunlara premium para verenler olabilir mi? daha buyuk cashgrab mi var rpg aleminde?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

yani elbette ki 98 nostaljisi diye giriş tier prodüksiyonla 30+ yaş çekirdek hayran kitlesine "vay be ne oyun yapmışlar" dedirten oyun yapıp geçiştirmek daha kolay ve daha az riskli büyük yatırımla teknoloji isteyen oyun yapmak yerine. izometrikte grafiğe fazla özenmeye gerek yok, zaten devir ileride çok parodisi yapılacak retroya prim devri. cutting edge değilse hiç çabalama, comfort zone'a dön.

rpg'ler pc oyunculuğundaki popüler birkaç türden biriyken işte maalesef türü geliştirip ilerletme şeklinde değil de, shooter veya action'a doğru hibridleşme veya geçmişte takılıp kalma gibi iki ana akımdan birine sıkıştı büyük ölçüde maalesef. burada oyuncular arasındaki trendlerin değişimi de etkin faktör. 90'ların başındaki en popüler türlerin hepsi neredeyse tamamen yokolmuşken 90'ların sonundakilerin hiç değişmeden aynı popülaritede kalma beklentisi temelsiz olur.

herkese hitap edecek seçenekler olması önemli ama hala "ben sevmiyorsam rpg değil" kafasında takılıp kalmamak lazım, 15 yıldır aynı safsata dönüyor forumda. "izometrik değilse rpg değil", "3d ise rpg değil" mesajları arşivlerde boy boy duruyor, geleceğe bu kıvamda fosil mesajlar kalmasın artık.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

daha kolayini soyleyeyim kamera acisiyla alakasi yok, konsol'a cikmissa RPG degildir.

konsolcu adam 3 tane tusa basabilir en fazla gaz fren, pas sut.

bildigim tek exception Skyrim, cok begendigim bir oyun degil ama oynanamayacak kadar kotu degildi konsol dusunulerek yapilmasina ragmen, o menuler/inventory falan.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

aksine konsol odakli oyunda daha fazla tusa basiyorsun cunku ozunde aksiyon oyunu oluyor. sikinti orada zaten. PC'deki sadece menuler icin tusa bastigin RPG'ler kadar salt deneyim baska yerde yok. demek ki degil 3 tus 1 tusa basarak da yapilabiliyormus...

mesela bethesda dorduncu fallout'da seriyi daha da soyup sogana cevirirken FPS temeli duzgun olan bir oyun yapmis olsa daha basarili bir sonuc alirdi. item modlari bunun sinyaliydi ancak beceremediler. gunplay umurlarinda bile degil. obsidian'a bir tur verdikleri gibi bir tur da id'ye verseler yine kendilerinden daha iyi oyun cikar. iki turun su katilmisi yerine en azindan birini iyi kotarmis bir oyun olur. morrowind with guns meme'di, zamanla gercek oldu.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

dogrusun. bir sirket daha bethesda'nin elindeki trademark'i bethesda'dan iyi kullanirsa utanc katlanir.

hicbir seye dokunmasinlar. yapilmis en patato gunplay ile 1st person, realtime combat oynayalim. weapon modding gelsin hepsi modded potato kalsin. obsidian'in rpg yapmayi daha iyi becerdigini kanitlamasi gibi bir de id fps yapmayi daha iyi becerdigini gosterirse butun dunyaya rezil oluruz.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

oyle esnemez bir gercek olsaydi verdigin ornekteki gibi pillars gibi bir oyunu konsola portlamakla ugrasmazlardi. pc'de icewind dale, konsol'da dark alliance gibi ucubeler gormezdik. vesaire vesaire.

fakat temelinde gozardi edilen nokta konsol oyuncusuna cater edilmeye calisilmasi. sizin rpg ansiklopedisinde yaziyor mu bilmem, 2000'ler ilginc vakitlerdi. mesela brian fargo ismi bard's tale olan, kendisi baska bir sey olan oyun yapmisti... fallout 4'de dakika 1'de bebeye emzik power armor gelmesi ayni nedenle. zira mevcut IP'lerin sulandirilmasi izometrik oyunlarin crowdfund edilmesi kadar rahatsiz etmeyince hakedilen oyun bu.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

https://twitter.com/producerjohan

In about 7 days and 2 hours or so,
we'll announce the new game I've been working on...
And I just posted the first teaser...

https://forum.paradoxplaza.com/forum/index.php?threads/teaser-1-11th-of-may-2018.1097137/

Teaser #2

https://forum.paradoxplaza.com/forum/index.php?threads/teaser-2-12th-of-may-2018.1097340/

(:D
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...