Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

PC Gaming #2


axedice

Öne çıkan mesajlar

urquhart'in kibarca ifade ettigi sey finansal bir aydinlanma degil gecmise dair itiraf. pc gaming oldu diye balon bir bandwagon olustu ve biz de kek gibi bindik diyor. konsol stili RPG norm oldu. fallout, bg vesaire devam edemedi ve akabininde RPG ronesansi bitti diyor. bu kadar acik soylenmisken is ve paranin oldugu yerde her zaman varolan kaidelerle oldugundan daha siki iliskilendirmeye gerek yok. daha yapardik, satardik, oynanirdi diyor. indie dev, crowdfunding ile alakali finansal aydinlanma ile arada 10 sene fark var zaten.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

arizona sunshine diye bi oyun, sp oyun modlarından birini "intel i7 işlemci'niz yoksa martta açılacak size trololo" diye processor-exclusive yapmış. insanlar forumlarda falan "bu bende niye var, sende niye yok" diye sorarken (önceden bunu açıklama haber verme bile yok yani) developer mal gibi "he timed exlusive yaptık biz onu" diyor.

spoiler alert: isyan çıkınca açmışlar lel

http://www.pcgamer.com/vr-shooter-arizona-sunshine-has-features-locked-behind-timed-cpu-exclusivity/
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sam said:

aslında şu akılsızlık bütün konsol sisteminde mevcut işte, nintendo yaptı aynısını "new" 3ds ile. pc camiası neyse ki bağımsızlığına düşkün.


new 3ds ellerinde patladi yanliz, exclusive cikarmalari gereken birsuru oyunu cikaramadilar

nintendoyu cok itin poposuna attim yaptigi is nedeni ile ama asil sorunlari baska imis onu gorduk ve o sorunu cozebilmek icin yapabilicekleri en les yola gittiler.

Nintendo 3rd party devoloperlari cekemiyor multi platform oyun cikartamadigi icin, AAA bir oyun pc-ps4 ve iksboksda asagi yukari ayni oyunu cikartabiliyorken korkunc downgrade yemesi lazim nintendo ev konsolu icin. buna cozum bulamadiklari icin nintendo konsollari tamamen nintendo exclusivelerine muhtac cihazlar oldu. rehashlerle bile 2 konsolu tek basina destekleme sanslari yoktu zaten, buna cozum olarak ayni oyunu bi ev konsolu bi el konsolu olarak releaselemeye calistilar.

3ds donanimi yetemedi artik buna, smash gibi bir hit bile yarali ve eksik cikti ustune son zeldadaki performans problemleri sonrasi cope gitti bu fikir, olmiyor yani. new 3ds olu dogmus bir cocuk oldu ancak.

switch ile duzeltiyorlar bunu obur yandan tarihlerinde ilk defa baska platformlara aciyorlar en kiymetli IPlerini. bundan 5 sene once ios da nintendo IP si olucak denilse dalga gecilirdi filan ki pokemon go ile lisans verip baskasina yaptirdiklarinida gorduk filan

PC her sekil en iyi, en esnek platform. bu sene oyniyamadigin oyunu seneye oynama veya grafikleri dusurup oynama gibi opsiyonlarin var.

PC pazarinda 2 temel sorun var ama

1-casual oyuncu icin cok kafa karistirici hala, steamdeki cop miktari google play ile filan yarisiyor ama ustune paywall var

2-desktoplar giderek yokoluyor, cok kucuk bir kitlenin elinde kaldi pc oyunculugu. laptoplar cok buyuk zarar verdi bu pazara

eskiden bir numara korsandi ama gaben reiz tek basina bitirdi korsan sorununu resmen :P

ilerde isletme tarihine altin harflerle kazilicak "Piracy is almost always a service problem" lafi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

İşlemciler max. performans olarak çok gelişemeseler de efficiency olarak ciddi yol katettiler. Ultrabook'ların ve üst seviye tabletlerin, laptop'ların izlediği, limiti PC olan performans artışı yolunu takip ettiği rahat görülebiliyor. İtibariyle giderek daha ufak cihazlara sığdırılan daha fazla computing power'la Mobile Gaming de PC Gaming'e doğru yol almaya devam edecek.

PC gaming de kaybolan birşey değil, tam tersi giderek gelişen ve yaygınlaşan bir sektör. Yıllar geçtikçe insanların PC donanımı hakkındaki bilgisi de artıyor. Bundan 15 sene önce PC build edebilen adam sayısı sınırlıyken şu an 10-15 yaşındaki çocuklar hemen birleştirebiliyorlar aletleri.

PC gaming'in tek sorunu kalitedeki beka sıkıntısı. Geçmişte daha derin ve kapsamlı oyunlar yapılabilirken günümüzde firmalar daha kısa sürede üretilen ve çabuk tüketilebilen oyunları yapmayı tercih ediyorlar. AAA title'larda söylendiği gibi geçmişte standart olan şeyler saçma sapan şekilde azalabiliyor. Buna da çözümü gamer'lar parasıyla getirecek, başkasından beklenmesi söz konusu değil.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

demek istedigim katalogun oyun sayisi olarak artmasi kaliteyi hic gostermiyor. pati grubunun steamdeki oynadiklari oyunlara baktim, 20 kisiye falan, oynanan oyunlar belli yani.

gene klasik bildigimiz firmalarin urunleri. cok az arada bildigimiz indieler var.. 10000 indieden 10 u falan oynanmis bu kisiler tarafindan.

yani ne kadar laf edilsede oynadigimiz oyunlar gene ayni firmalardan bir sekilde.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

senko'ya da baktin mi iyi anliyor sanki bu islerden.

buyumeye dair yazdigim laptoplarin muazzam etkisine ve pc gamingin kucuk kitlesine hitabendi. masaustume baktigimda kaliteli, indie, early access, farkli firmalardan oyun kisa yollarini gorebiliyorum. bu senenin 10%'u en kotumser tabirle tatmin ediciydi.

kalan 90%'a gelince, submit sekli calisan, agirlikli cop olmayan store yok. muhtemelen one sureceginiz ornek dahil.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...