Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

İlk Türk Elektrikli Aracı Etox 30k ya satılık


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:
Haber

Ankara’da 6 yıl önce yerli spor arabası Etox’u üreten Malkoçlar Otomotiv, yıl sonundan itibaren Türkiye’nin ilk yerli elektrikli otomobili ile hafif ticari aracını yıl sonunda piyasaya sürmeye hazırlanıyor. Motoru dışında bütün parçalarının Türkiye’de üretildiği Etox E-V, 30 bin liradan satışa sunulacak. 100 kilometrelik mesafeyi 1.5-2 liralık enerji ile kat eden araç ile İstanbul’dan Ankara’ya 2-3 defa şarj ederek yaklaşık 8 liraya gidebilecek. Malkoçlar Otomotiv Mühendislik Müdürü Özer Arslan, “Araç iki ayrı modelde geliştirildi. Biri iki kişilik ve arkası boş hafif ticari araç, diğeri de 4 kişilik binek otomobil olarak planlandı. Bataryası bize ait. Motoru Amerika’dan . Yüzde 95′i Türk Malı” diye konuştu. Etox elektrikli aracın plastikten yapıldığını, güvenliğinin sağlanması amacıyla alüminyum konstrüksiyondan uzay kafes şeklinde örüldüğünü aktaran Özer, “Testlerimizde saatte 130 kilometreye kadar çıktık. Bataryası normal prizden 6-7 saatte, hızlı şarjla 45 dakikada doluyor” dedi. Tip onay belgesi için beklediklerini dile getiren Özer, “Bundan sonrada seri üretime başlayacağız. Hedefimiz 3-4 ay içerisinde testleri tamamlamak ve yıl sonunda satışı yapmak. İlk planımız 50 adetlik siparişi teslim etmek” diye konuştu.
haberin linki


komik olan %95 i yerli diyor ama motor ve piller yerli değil. gerisini de akülü araba yapan firmalar bile yapabiliyor zaten :)
Mesaj tarihi:
moncici said:

benim yıllardır anlamadığım araba motoru üretmek bu kadar zor bişey mi de sadece bazı ülkeler üretebiliyor?
yoksa yatırım, maliyet meselesi mi

bilgi meselesi..
Mesaj tarihi:
içten yanmalı motor yapmak artık pek akıllıca değil zaten ama. elektriğe yönelmek her ne kadar mantıklı da olsa bu kadar kalitesiz bir zihniyetle yaklaşmak kötü olaya. 200.000 liralık arabaların ayda 1000 in üzerinde satıldığı bir ülke zaten burası.
Mesaj tarihi:
istanbul ankara örneğini niye vermiş ki
150 kmlik menzil şehir içidir

alumuniyum şasisi için odtü de santez çalışması vardı
euroncap beklemiyoruz ama sadece aluminyum kullanımı güvenli değil, yorulmalı yerlerde çelik kullanmaları lazım
Mesaj tarihi:
alüminyum şasenin kazalarda koruyacağını hiç zannetmiyorum, bir de motor ithalse, nasıl %95 türk malı diyebiliyor?

müteahhit mi bunu yaptıran? diyordum ki, cidden müteahhit çıktı herifler.
Mesaj tarihi:
%80 ini şarj etme olayı, herhalde 1 saat deildir ya.

Bide şey düşündüm hemen, benim ev iş arası istanbul 40 km
git gel 80 km.

2 lira yakacak

AVVVVYİSSSSSSSS

akşam eve dönünce takarım prize sabaha kadar dolsun dolmasın banane yani

süperlan
2lira lan 2 lira
Mesaj tarihi:
oğlum yaaa
tüplü araba bile o yolda trafikte
(9.19*2.65)*0.8 = 19.48 tl yakıyor.

YUH günde 17 lira kar.
ayda 340 lira ki bu sırf iş günleri. Hani haftasonunu vs saymıyorum


senede 4k lira kar eder.
http://i1.ytimg.com/vi/JQCP85FngzE/maxresdefault.jpg
Mesaj tarihi:
axedice said:

Bu tür araçları pili tamamen bitmeden şarj edebiliyor muyuz?




bütün lityum pilleri istediğin zaman şarj edebiliyorsun buda aynı...



bu araçlarda mtv yok...


tek derdi pil çok pahalı ve ağır o sebeple renonun pil kiralama modeli en mantıklısı. gerçi oda çok avantajlı omuyormuş herhalde.

http://www.aksiyon.com.tr/aksiyon/newsDetail_getNewsById.action?newsId=33158
×
×
  • Yeni Oluştur...