Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Civilization V #2


Kaede

Öne çıkan mesajlar

bazı genel ipuçları veriyim

- oyunda hiç bir şeyi otomasyona bırakma. tek tek ilgilen
- şehirlerini elinden geldiğince büyütmeye çalış. asla unhappy olma
- citizenları yerleştirirken uygun gördüğün (genelde en büyük food yieldı olan) tileları kitle ve şehri production focusa al. turn gelirken ilk olarak yeni citizen hesaplanıp yerleştirildiği için bu taktikle her nüfus büyümesinde ufak ufak production kazancı sağlarsın. tabi turn başlayınca yeni gelen citizenı daha iyi bir tilea kitlemeyi unutma yoksa şehir büyümez/büyümesi çok yavaşlar
- liberty oynaması genel olarak daha zor. standart/standart oynuyorsan traditionla başla
- oyunun ilk turnleri çok önemli. elinden geldiğince dikkatli oyna
- karası bol bir mapse scoutla başla
- scout çıkana kadar ruinlerden culture bulamazsan scoutdan sonra monument yap
- eğer ilk iki tile rangeinde granary resourceu yoksa (deer, banana, wheat) granary hemen yapma
- bir kereye mahsus city stateden worker çalabilirsin. çaldıktan hemen sonra barış yap. ikinci kez yaparsan kalıcı olarak penaltı yersin hepsiyle. genelde t15-t20 arası çıkartırlar workerlarını
- hızlıca 4-5 populationa gelmeye çalış
- settler yaparken şehir küçülmez o yüzden bütün tilelarını productiona ver. korkmadan 4 hill kitliyebilirsin
- altında plains olan ormanları gönül rahatlığıyla kesebilirsin. hatta settler ve kritik wonderları basarken bol bol orman kes (iroquis değilsen tabi). tundradaki ormanları sakın kesme


ilk olarak amacın keşif. scout ve warriorını kaybetmeden gez dolaş. her bulduğun komşu trade şansı, her city state para ve şanslıysan faith, her wonder happiness ve her ruin bonus demek

- başkent 4 (şanslıysan 5) populationa geldiğinde etrafını iyice açmış olman lazım
- mümkün olduğunca sende olmayan luxury resourcelar alabilecek 3 şehir daha atıcaksın
- şehir atarken resourcelar dışında dikkat etmen gereken noktalar

1. taze su kaynağı (göl, oasis, river) olmazsa şehrin büyümesi büyük ihtimal bir noktada tıkanır. eğer river tileına atarsan tradee 25% bonus, water mill, hydro plant gibi artıları da olur
2. iyi production çok önemli (gold durumun çok iyi olmazsa taşıma suyla değirmen dönmez). hill üstüne atabilirsen hem extra city strength hem de +1 productionın olur
3. dağ yanına atabilirsen hem observatory (upkeepsiz +50% science) yaparsın hem de chichen itza gibi kritik bir wonder şansın olur
4. AIa yakın atmamaya çalış

yani kendi halinde, dağ yanında, hill üstünde, river tileda, boş fresh water tileı olan, unique luxuryli, bol resourcelu şehirler hedefin. hepsini tek şehirde çok nadir bulursun tabi ahah

- yeni şehirlerin luxurylerini hızlıca improvela. genel olarak şehir başına 1 worker ver
- granary resource varsa granary=>library yoksa veya granary yapmadan da şehir rahat büyürse library=>granary sırasını izle. paran iyi olursa son şehire libraryyi satın alabilirsin
- yerleşip infrastructure aşamasına gelince amacın mümkün olduğunca hızlı national college yapıp educationı çok geç olmadan almak. t120yi geçmemeye çalış. t100 falan yaparsan ne ala

science
- granary resourceların varsa ilk iş pottery
- bol boş plains ve/veya grasslandin varsa at çıkma ihtimalinden dolayı animal husbandry
- luxury teknolojileri
- barbarlar çok sıkıntı olursa veya etrafta barbar kesme city state questleri birikmeye başlarsa archery
- kritik bir wonder varsa onun teknolojisi
- filozofi=>education

sonrasında

science gidiceksen hızlı rönesans için akustik=>scientific theory=>industrialization=>plastics
arada obzervatuarlık şehirlerin varsa astronomy
gene arada yeni policy almana çok varsa rönesansa akustik yerine printing pressden girmeyi deniyebilirsin (pizza için)

domination gidiceksen artillery için dynamite

diplomasi gidiceksen banking alıp sciencedan devam

cultural gidiceksen durum biraz karışık. oynadığın zorluk ve AIa göre cultural victory için izlemen gereken yol çok değişiyor. o yüzden onu komple farklı bir mesajda açıklarım

policylerde tradition opener=>legalism=>büyüyorsan landed elite/settler yapımına başladıysan monarchy=>diğeri=>aristokrasi=>oligarşi

tradition bittiğinde rönesansa girebilirsen direk rasyonalizm. yoksa mape ve düşündüğün victory conditiona göre patronage/aesthetics opener sonra rasyonalizm. rasyonalizm açıp sekülarizm verebilmek çok önemli. sekülarizmden sonra rasyonalizmin çok bir espirisi kalmıyor. hızlıca kömür kapıp 3 factory yapabilirsen ideolojiler açılır. ordan yardırırsın victory conditionına göre. ideolojilerden seçilecek policyler zaten çok belli o yüzden hiç girmiyorum. rasyonalizm finisher, oxford vs gibi beleş teknolojileri mümkün olduğunca sona saklamaya çalış. ideolojiyi doldurduktan sonra estetik/patronaj falan bitirirsin

aklında bir şey yoksa veya cultural gainin çok iyiyse (ya da kurwalar geldiyse) mape göre exploration da alınabilir. commerce keza çok güzel ikincil tree olabilir (venedik için mesela çok önemli veya savaşıcaksan ordu harcamalarını dengelemek için). honor genel olarak bayağı kötü çok özel durumlar haricinde o yüzden salla

religion için genel kural, özellikle victory conditionın için kullanmak istiyorsan, kendini idare edebilmesi. o yüzden çok özel bir durum olmadığı sürece pantheonu +faith üstüne kur. çöldeysen desert folklore, tundradaysan dance of the aurora, gem/pearl çoksa tear of the goddess vs. eğer dini bulmak için şehirlerinde shrine-temple senin yapman gerekiyorsa veya piety gitmen gerekiyorsa 99% o kötü bir dindir

diplomasiyle kazanıcaksan bilmen gereken altın kural herşeyin birbirine zincirlendiği. yani bir barbar kampı temizlemen seni bir cs ile ally yapar, ordan gelen porselen başka bir cs ile ally yapar, ordan gelen atlar başkasıyla yapar vs

domination gidiceksen bilmen gereken en önemli şey özel durumlar hariç melee ile şehir indirilmez. starcraft gibi timed attacklar yapıcaksın. ilk çağlar için composite bowman, crossbowman ile indirip hızlıca bir melee ile giriceksin. şehir strengthleri arttıkça aradaki boşluk siege ünitelerini zorunlu kılıcak. artilleryden sonrası zaten çocuk oyuncağı. olur da ileriki çağlarda savaş olursa ağır korumalı şehirleri almanın yolu bomberlardan geçer. domination için yapman gereken ilk başkentleri almak unutma. bütün şehirlerini almak zorunda değilsin adamların

cultural dediğim gibi çok farklı bir dünya. onu sonra tartışırız

oyunun temellerini kavramak için bunlar yeterli olur sanırım

edit: AI kısmını unutmuşum

http://i.imgur.com/ucHkUsE.png

random personalities yapmadığın sürece +-2 oynayabilir

- AIa yakın şehir kurma
- embassy vererek ufak diplomasi bonusu kazanabilirsin ama aynı zamanda adamlara direk yerini de belli etmiş olursun. expansionist veya warmongerlara karşı çok akıllıca değil earlyde. ileride zaten mecburen veriyorsun
- fazla luxurylerini 1-1 tradele. olmuyorsa 7 gold per turn olarak satabilirsin. friendlere 8gptye iteleyebilirsin
- kullanım fazlası strategic resourceları tanesi 2gptden itele. tam fiyatları 45g/tane olduğu için toptan satarsan daha ucuza gider
- early game open border satabilirsin 1gpt ile ama ileride özellikle religion savaşları başlayınca büyük sıkıntı olur (open border olmayan topraklarda misyonerler her turn 250 power kaybeder. prophetlara işlemez). border açmak aynı zamanda turizm baskısını da arttırır. onu da iyi tartman lazım
- diplomatik durumu iyi oku. herkesle dost olucam diye her gelen dostluk teklifini kabul etme
- warmonger civleri tradele başkalarına saldırtabilirsin
- educationdan sonra friendlerle research agreementa girebilirsin. paran olduğu sürece gir
- penaltı almadan bir kereye mahsus adamların sınırları içinden arkeolojist ile dig yapıp çalabilirsin. mırın kırın ederler ama birşey olmaz. ikinci defa yapma
- spylarla teknoloji çalıcaksan uzaktakileri tercih et
- AIın kendi religionı yoksa (pantheon değil, religion) git kendi dinini yay. diplomatik bonus alırsın. cultural gidiceksen kongreden world religion geçirmen kolaylaşır
- world congresse yapılan öneri işine geliyorsa ya da önemli değilse kendi oyunu öneriyi yapana sat. aynı şekilde geçirmek istediğin önemli bir karar varsa başkalarının base oylarını satın alabilirsin (cslerden gelen bonus oyları alamazsın)
- genelde AIn önerdiğinin biraz fazlasına satıp, biraz ucuzuna alabilirsin
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

^
Bu mesajı onaylıyorum.

Yalnız açılışla ilgili bir tavsiyem var,erken keşif çok önemli o yüzden ilk scout bittiğinde warriorla daha açamadığın çok kara görünüyorsa ikinci scoutu da yap.

Tradition oynayacaksan şansına güven monumenta hiç girişme, liberty oynayacaksan araya monument sıkıştır.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş


Kaede said:

bazı genel ipuçları veriyim

- oyunda hiç bir şeyi otomasyona bırakma. tek tek ilgilen
- şehirlerini elinden geldiğince büyütmeye çalış. asla unhappy olma
- citizenları yerleştirirken uygun gördüğün (genelde en büyük food yieldı olan) tileları kitle ve şehri production focusa al. turn gelirken ilk olarak yeni citizen hesaplanıp yerleştirildiği için bu taktikle her nüfus büyümesinde ufak ufak production kazancı sağlarsın. tabi turn başlayınca yeni gelen citizenı daha iyi bir tilea kitlemeyi unutma yoksa şehir büyümez/büyümesi çok yavaşlar
- liberty oynaması genel olarak daha zor. standart/standart oynuyorsan traditionla başla
- oyunun ilk turnleri çok önemli. elinden geldiğince dikkatli oyna
- karası bol bir mapse scoutla başla
- scout çıkana kadar ruinlerden culture bulamazsan scoutdan sonra monument yap
- eğer ilk iki tile rangeinde granary resourceu yoksa (deer, banana, wheat) granary hemen yapma
- bir kereye mahsus city stateden worker çalabilirsin. çaldıktan hemen sonra barış yap. ikinci kez yaparsan kalıcı olarak penaltı yersin hepsiyle. genelde t15-t20 arası çıkartırlar workerlarını
- hızlıca 4-5 populationa gelmeye çalış
- settler yaparken şehir küçülmez o yüzden bütün tilelarını productiona ver. korkmadan 4 hill kitliyebilirsin
- altında plains olan ormanları gönül rahatlığıyla kesebilirsin. hatta settler ve kritik wonderları basarken bol bol orman kes (iroquis değilsen tabi). tundradaki ormanları sakın kesme


ilk olarak amacın keşif. scout ve warriorını kaybetmeden gez dolaş. her bulduğun komşu trade şansı, her city state para ve şanslıysan faith, her wonder happiness ve her ruin bonus demek

- başkent 4 (şanslıysan 5) populationa geldiğinde etrafını iyice açmış olman lazım
- mümkün olduğunca sende olmayan luxury resourcelar alabilecek 3 şehir daha atıcaksın
- şehir atarken resourcelar dışında dikkat etmen gereken noktalar

1. taze su kaynağı (göl, oasis, river) olmazsa şehrin büyümesi büyük ihtimal bir noktada tıkanır. eğer river tileına atarsan tradee 25% bonus, water mill, hydro plant gibi artıları da olur
2. iyi production çok önemli (gold durumun çok iyi olmazsa taşıma suyla değirmen dönmez). hill üstüne atabilirsen hem extra city strength hem de +1 productionın olur
3. dağ yanına atabilirsen hem observatory (upkeepsiz +50% science) yaparsın hem de chichen itza gibi kritik bir wonder şansın olur
4. AIa yakın atmamaya çalış

yani kendi halinde, dağ yanında, hill üstünde, river tileda, boş fresh water tileı olan, unique luxuryli, bol resourcelu şehirler hedefin. hepsini tek şehirde çok nadir bulursun tabi ahah

- yeni şehirlerin luxurylerini hızlıca improvela. genel olarak şehir başına 1 worker ver
- granary resource varsa granary=>library yoksa veya granary yapmadan da şehir rahat büyürse library=>granary sırasını izle. paran iyi olursa son şehire libraryyi satın alabilirsin
- yerleşip infrastructure aşamasına gelince amacın mümkün olduğunca hızlı national college yapıp educationı çok geç olmadan almak. t120yi geçmemeye çalış. t100 falan yaparsan ne ala

science
- granary resourceların varsa ilk iş pottery
- bol boş plains ve/veya grasslandin varsa at çıkma ihtimalinden dolayı animal husbandry
- luxury teknolojileri
- barbarlar çok sıkıntı olursa veya etrafta barbar kesme city state questleri birikmeye başlarsa archery
- kritik bir wonder varsa onun teknolojisi
- filozofi=>education

sonrasında

science gidiceksen hızlı rönesans için akustik=>scientific theory=>industrialization=>plastics
arada obzervatuarlık şehirlerin varsa astronomy
gene arada yeni policy almana çok varsa rönesansa akustik yerine printing pressden girmeyi deniyebilirsin (pizza için)

domination gidiceksen artillery için dynamite

diplomasi gidiceksen banking alıp sciencedan devam

cultural gidiceksen durum biraz karışık. oynadığın zorluk ve AIa göre cultural victory için izlemen gereken yol çok değişiyor. o yüzden onu komple farklı bir mesajda açıklarım

policylerde tradition opener=>legalism=>büyüyorsan landed elite/settler yapımına başladıysan monarchy=>diğeri=>aristokrasi=>oligarşi

tradition bittiğinde rönesansa girebilirsen direk rasyonalizm. yoksa mape ve düşündüğün victory conditiona göre patronage/aesthetics opener sonra rasyonalizm. rasyonalizm açıp sekülarizm verebilmek çok önemli. sekülarizmden sonra rasyonalizmin çok bir espirisi kalmıyor. hızlıca kömür kapıp 3 factory yapabilirsen ideolojiler açılır. ordan yardırırsın victory conditionına göre. ideolojilerden seçilecek policyler zaten çok belli o yüzden hiç girmiyorum. rasyonalizm finisher, oxford vs gibi beleş teknolojileri mümkün olduğunca sona saklamaya çalış. ideolojiyi doldurduktan sonra estetik/patronaj falan bitirirsin

aklında bir şey yoksa veya cultural gainin çok iyiyse (ya da kurwalar geldiyse) mape göre exploration da alınabilir. commerce keza çok güzel ikincil tree olabilir (venedik için mesela çok önemli veya savaşıcaksan ordu harcamalarını dengelemek için). honor genel olarak bayağı kötü çok özel durumlar haricinde o yüzden salla

religion için genel kural, özellikle victory conditionın için kullanmak istiyorsan, kendini idare edebilmesi. o yüzden çok özel bir durum olmadığı sürece pantheonu +faith üstüne kur. çöldeysen desert folklore, tundradaysan dance of the aurora, gem/pearl çoksa tear of the goddess vs. eğer dini bulmak için şehirlerinde shrine-temple senin yapman gerekiyorsa veya piety gitmen gerekiyorsa 99% o kötü bir dindir

diplomasiyle kazanıcaksan bilmen gereken altın kural herşeyin birbirine zincirlendiği. yani bir barbar kampı temizlemen seni bir cs ile ally yapar, ordan gelen porselen başka bir cs ile ally yapar, ordan gelen atlar başkasıyla yapar vs

domination gidiceksen bilmen gereken en önemli şey özel durumlar hariç melee ile şehir indirilmez. starcraft gibi timed attacklar yapıcaksın. ilk çağlar için composite bowman, crossbowman ile indirip hızlıca bir melee ile giriceksin. şehir strengthleri arttıkça aradaki boşluk siege ünitelerini zorunlu kılıcak. artilleryden sonrası zaten çocuk oyuncağı. olur da ileriki çağlarda savaş olursa ağır korumalı şehirleri almanın yolu bomberlardan geçer. domination için yapman gereken ilk başkentleri almak unutma. bütün şehirlerini almak zorunda değilsin adamların

cultural dediğim gibi çok farklı bir dünya. onu sonra tartışırız

oyunun temellerini kavramak için bunlar yeterli olur sanırım

edit: AI kısmını unutmuşum

http://i.imgur.com/ucHkUsE.png

random personalities yapmadığın sürece +-2 oynayabilir

- AIa yakın şehir kurma
- embassy vererek ufak diplomasi bonusu kazanabilirsin ama aynı zamanda adamlara direk yerini de belli etmiş olursun. expansionist veya warmongerlara karşı çok akıllıca değil earlyde. ileride zaten mecburen veriyorsun
- fazla luxurylerini 1-1 tradele. olmuyorsa 7 gold per turn olarak satabilirsin. friendlere 8gptye iteleyebilirsin
- kullanım fazlası strategic resourceları tanesi 2gptden itele. tam fiyatları 45g/tane olduğu için toptan satarsan daha ucuza gider
- early game open border satabilirsin 1gpt ile ama ileride özellikle religion savaşları başlayınca büyük sıkıntı olur (open border olmayan topraklarda misyonerler her turn 250 power kaybeder. prophetlara işlemez). border açmak aynı zamanda turizm baskısını da arttırır. onu da iyi tartman lazım
- diplomatik durumu iyi oku. herkesle dost olucam diye her gelen dostluk teklifini kabul etme
- warmonger civleri tradele başkalarına saldırtabilirsin
- educationdan sonra friendlerle research agreementa girebilirsin. paran olduğu sürece gir
- penaltı almadan bir kereye mahsus adamların sınırları içinden arkeolojist ile dig yapıp çalabilirsin. mırın kırın ederler ama birşey olmaz. ikinci defa yapma
- spylarla teknoloji çalıcaksan uzaktakileri tercih et
- AIın kendi religionı yoksa (pantheon değil, religion) git kendi dinini yay. diplomatik bonus alırsın. cultural gidiceksen kongreden world religion geçirmen kolaylaşır
- world congresse yapılan öneri işine geliyorsa ya da önemli değilse kendi oyunu öneriyi yapana sat. aynı şekilde geçirmek istediğin önemli bir karar varsa başkalarının base oylarını satın alabilirsin (cslerden gelen bonus oyları alamazsın)
- genelde AIn önerdiğinin biraz fazlasına satıp, biraz ucuzuna alabilirsin



bu arada dağ üstüne chichen itza değil ama Machu Picchu ve Neuschwanstein ki bence çok önemliler
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

abi o genel tarihi bilinen her civde var işte
dediğim gibi vanillanın kötü dizaynlarından biri. patch çıkarmaya devam etseler kesin rework yiyeceklerden biridir osmanlı

bir kere kafadan 2 tane melee UUi var ve birbirlerine destek vermiyorlar/upgradelenmiyorlar
UA ile UUlar alakasız

yani yapabileceği tek şey domination ve onu destekleyen hiç bir şeyi yok resmen. privateerların gemi captureı geldiğinden beri UAsinin de yarısı pert

sipahiyi kaldırıp yerine medrese diye üniversite koyucaklar. science yanında +3 faith vericek
UAyı da kaldırıp yerine senin majority dinini takip ettiği sürece (hem din bulamadığın için patlamazsın bizans gibi hem de tarihi olarak doğru olur) puppet/annex şehirlerden mutsuzluk yememe koyucaklar

there i fixed your ottoman

edit: machu pichu evet
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

BonePART said:

genel olarak ırkın neyse ona gore victory condition secmek lazım
rakiplerinide goz onune almak sart
india greece carthage felan gibi horonspu cocukları varsa yanında surekli sana dalıcaklarını goze alıp ona gore yapılandırmak lazım
bide amacına göre ilerlemek wonder ve sehir yapısı geliştirmek lazım
yane kültür gitceksen az şehir çok imporevement felan gibi
zamandan yetiştirememek değilde
herşey mükemmel ilerlerken greece has won a diplomatic vitory insanı çileden çıkarıyo

abi inanmazsın, 2000'lere geldiğimde greece o etrafı silip süpüren rusyayı almıştı ve farktmeden 26 küsür delegeyle girdi world congrese, hasktr nidalarıyla hemen siam'a falan para verip savaş ilan ettirdim ben savaş açtım falan direk çöktüler, spylarla city stateleri falan aldım,
bi de yaptığım büyük hata freedom idolojisini seçmemek oldu science victory için parayla alabileceğim yerde, uzay mekiklerini kendim yapmak zorunda kaldım ama okuduğumda scienceçılar kendi yapabiliyor sandım, meğer o production'ı mekiklere harcmak içinmiş galiba onu da beceremedim gerçi.

evet kültürel için okudum baya gerek wonder yapımlarını, çok şehir değil az şehir olmasını falan. bakalım bu akşam denicem bi.

bi de hız olarak ne oynuyorsunuz? ben standartta gittim de insanlar nasıl science victory'i 2000'lerde falan kazanıyorlar pek anlamadım.
spylarla sürekli teknoloji mi çalıyorlar?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

http://www.alteredgamer.com/civilization-5/91272-civ-5-civilization-v-cultural-victory-guide/
şunu okuyarak gidiyordum da brezilya falan yazmamışlar en iyi kültür wini için.
yapılması gereken wonderlar bunlar heralde?
bi de ben adalarda oynamayı seviyorum ama adalarında işte biri savaş ilan etti mi bütün trade route'larını yok etmeleri kötü para çöküyor bazen.
one city challange adada imkansız hale geliyor o zaman venice için falan.

kaede bi de great artistleri falan yazarsan süper olur, başlarda heralde şehirleri dolduracak kadar create great work, daha sonralarında müzisyenler çıktığı zaman diğer şehirlere konser di mi?

şimdi eski sayfaları falan da okudum da,8 kişilik oynuyorum ben, herkes din çıkarıyor felan. dine bonus veren city stateleri almaya çalışıyorum bi de kültür hedesini, spylar ile teknoloji mi çalmaya kasayım genel olarak, yoksa oy mu kasayım bütün city stateler için ilerisine yönelik?

sorulcak o kadar soru var ki sdfhudsg ne oyunmuş amk.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

şöyle bir bakıyım dedim de cv için belki de en önemli wonder olan pizza kulesi bile yok sıralamasında. at çöpe gitsin

cv = senin o zamana kadar ürettiğin toplam turizmin hayattaki diğer bütün civlerin ürettikleri toplam kültürü tek tek geçtiği an oyunu kazanırsın

bu yüzden oyundaki en değişken ve en çok adaptasyon isteyen vc

science
önceki mesajımda anlattığım şekilde ilerle ama observatory için durumun varsa bile önce rönesansın kritik wonderlarının teknolojilerine git. rönesansa ya akustik ya printing pressden giriceksin. burada durumu senin tartman lazım. akustik ile girersen hem hızlı girmiş olursun, hem sistine alarak culture/great work slot wonderı kaparsın, hem de başkalarının almasını engellersin. printing pressi zorlarsan hem çok kritik bir wonder kaparsın, hem great engineer çıkartıp ikinci bir cultural wonderı rushlarsın hem de world congress lideri olup erkenden worlds fairi aradan çıkartabilirsin. eğer worlds fair sona kalır da başkası kaparsa o 100% culture sistinei kaptırmak gibi işini çok uzatır
scientifi theory/industrialization sonrası radioya giderken exploration açıp louvreı da kapman gerekiyor
oxfordu radio için kullanabilirsin
plastikten sonra telekominikasyon=>internet

policyler
tradition bitir
mümkün olduğunca hızlı rasyonalizm+sekülarizm
mümkün olduğunca hızlı freedom doldur
louvre zamanı geldiğinde exploration opener
arada kalan vakitlerde aesthetics (fina arts ve flourishing of the arts epey işine yarar)
rasyonalizm finisherı telecom veya interneti almak için kullan

religion
din bulman şart değil. hatta eğer bulucağın dinin iyi bir faith per turnu olmıycaksa uğraşma bile (bu dini komple salla demek değil. sadece bulmak için ekstra efor sarfetme. arada gene shrine/templaları yap ve religious citystateleri kap). kesinlikle dominant bir din olsun topraklarında ki great people satın alabil. özellikle internet sonrası alıcağın great musicianlar için 1000+1500+2500 etc birikmiş faithin olsun

önemli noktalar

- en önemlisi iyi bir başkent. toprağı bol, nüfusu yüksek ve productionı fazla olsun
- yapabilirsen denizden, olmadı karadan, başkente yemek gönderip besle. hatta wonderlar riske girerse production bile gönderebilirsin
- stabil bir büyüme sağladıktan sonra spec slotları çalıştır
- bütün cultural wonderları kapmaya çalışma, hepsini dolduramazsın büyük ihtimalle
- st/indust sonrası arkeolojiyi geciktirme. geldiği gibi arkeolojist spamla ve heryeri kaz. bir civden 2 kere çalma. citystateleri sömür. olur da yeteri kadar dig yapamazsan veya great art work çıkartamazsan freedomdan sonra araya ufak ufak exploration serpiştirip bitirdikten sonra hidden siteları kazabilirsin
- AIla great work tradeleyip theming bonusları tamamla. başta ufak gözüküyor ama bütün modifierlar çarpıldığı için internet sonrası etkisi çok büyük oluyor. eğer theming bonus alıcaksan great artist/writer bir iki çağ bekletip öyle great work yaptırtabilirsin. great personın doğduğu değil expandlendiği çağa göre çıkar great work
- eğer oyun çekişmeli geçicek ve internete kadar uzuyacak gibiyse musician guildi erken yapma ki turizmin maksimuma ulaşınca great musician çıkartman 30 turn sürmesin
- AIla iyi geçinmeye çalış. bol bol politika oyna. kültürü alıp başını gidicek biri var gibiyse başkalarıyla savaşmasını sağla (monty varsa yapma tabi bunu. cultureı alır başını gider sonra)
- turizminin düşük olduğu turnlerde o kadar önemli değil de sonrasında open border/trade/ideoloji vs modifierlarına dikkat et. gerekirse trade yap, border açmaları için para ver, spy gönder vs
- kogreyi iyi kullan. worlds fairi erkenden aradan çıkarmak çok önemli. arts funding keza çok işine yarar. scienceda geride kalırsan (ki kalmaman lazım) scholars in residence işine yarar
- stden sonra akademi koymaya gerek yok. onun yerine great scientistleri beklet ve research labler bittikten 8 turn sonra patlat
- elinden geldiğin cultural city stateleri kap ki AI almasın

atladığım yerler vardır kesin de şimdilik idare et bunlarla. zorluk arttıkça cultural victory katlanarak zorlaşıyor. bir zorlukta tutturduğun taktik bir sonrakinde tutmayabiliyor. ben sana genel bir fikir veriyim dedim. yoksa yani düşük zorlukta liberty gidip eli yüzü düzgün bol şehir basıp sacred sitesla bile cv kazanılabilir. deityde genelde en az bir tane t300de 60k culture biriktirmiş bir runaway oluyor :/
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bence din oyunda bayaa gereksiz, yani oyun başlarında sağlam bir faith kaynağı yoksa sunak bile inşa etmiyorum.

o verdiğin link eski yalnız, ona bakıp oynama. BNW önce turizm yoktu, sadece policy topluyordun.

Ben arts funding sevmiyorum cultural victory için, hiç kültür giden yoksa ancak. Yoksa adamı da bufflıyor, sonra uğraş dur çok ilerki tarihlerde geliyor, science victory giden sıkıştırıyor seni. Ya da alternatif olarak kültür gidenleri yok edip, kalanları etkileyebilirsin.

Bu arada çok biliyormuşum gibi görünmesin immortal zaferim yok daha :D.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Kaede said:

sipahiyi kaldırıp yerine medrese diye üniversite koyucaklar. science yanında +3 faith vericek
UAyı da kaldırıp yerine senin majority dinini takip ettiği sürece (hem din bulamadığın için patlamazsın bizans gibi hem de tarihi olarak doğru olur) puppet/annex şehirlerden mutsuzluk yememe koyucaklar


http://inciswf.com/1287946508.swf
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

benim için de deitynin altı settlerdan farksız

benim anlatmak istediğim olay cvnin vcler arasında en kolaydan en zora kadar her aralığa denk gelebilmesi

AI;
asla science slotlarını efektif çalıştımadığından scientific
warmonger hateden gelen diplomasinin altından kalkamadığı için domination
kasasındaki 30k goldu kullanamadığı için diplomatik
theming bonusları yapamadığı için cultural

victoryde hep kendini handikaplıyor zaten

AMA neredeyse her civ kontrol edilmezse/kaçarsa imkansız culture kastığı için turizminizin geçmesi lim n->∞ a doğru yollanıyor ve iş çoook uzuyor
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...