Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Bisiklet


Killer

Öne çıkan mesajlar

İyi de 800 değil de hadi kastı 2.000 verdi diyelim, alacağı bisiklet yine 8 kilo full karbon fiber olmayacak, olsa olsa 13 kilo olacak. Herkes de profesyonel yarışçı maşallah, 2 kilo ağırlık dünyaları değiştiriyor hayatında :p

Dağ bisikletinin saçma sapan gereksiz tutunma yüzeyleri ve daha küçük jantları nedeniyle, şehir bisikletindeki o "fazla" 2 kilonun yaratacağı yükten çok daha fazlasına katlanmak zorunda kalırsın.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Rerore said:

abi şimdi bu lastikle kaldırımda sürebiliyorum di mi


Evet, dana gibi çukurlara dikkatsiz girersen yarılabilir ama, toprakta da daha az tutunur. Kaldırımın kenarına dangır diye vurdurarak üstüne çıktığında da alabilirsin eline falan. Bİraz dikkatli gitmen gerekiyor anlayacağın ama asfalt/betonda büyük rahatlık.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Baggio said:

İyi de 800 değil de hadi kastı 2.000 verdi diyelim, alacağı bisiklet yine 8 kilo full karbon fiber olmayacak, olsa olsa 13 kilo olacak. Herkes de profesyonel yarışçı maşallah, 2 kilo ağırlık dünyaları değiştiriyor hayatında :p

Dağ bisikletinin saçma sapan gereksiz tutunma yüzeyleri ve daha küçük jantları nedeniyle, şehir bisikletindeki o "fazla" 2 kilonun yaratacağı yükten çok daha fazlasına katlanmak zorunda kalırsın.


pahalı bisiklet almak demek hafif olması demek değil zaten..
üstündeki fren sistemi aktarıcılar dişliler değiştikçe fiyat artar.
zaten bisikletlerin hepsi aynı kadro çıkar üstündekilere göre fiyat değişir
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Rerore said:

sostizm said:

Güle güle kullan. ÇOK yakında iyi bir bisiklet isteyeceksin ama söylilyeyim, o da artık 1600-1800 bandına çıktı yeni kur sebebiyle.


neden daha iyisini istiycem
çok ağır değil

14 kilo daha pahalıları


Kilo bisiklet seçerken en önemli kriter değil.

1- Kadro
a) geometri ( hız için öne yatık, kontrol için daha dik)
b) malzeme ( karbon, aluminum, çelik polipropilen v.b. Sadece karbon maşa bile sürüş keyfini çok değiştiriyor)

2- Dişli/vites/göbek setleri. ÇOK önemli, shimano altus ve deore arasındaki fark tofaşla audi arasındaki fark kadar. Gerçi eski deoreler şimdiki aceralar ayarında.

3- Ağırlık. zaten sen önemsemişsin

4- Cant ve lastik. Bence doğrudan vücutta en çok hissedilenlerden biri de bu. Ortalık boşuna inceltilmiş tekerlekli MTB dolmadı. Senin bisikletin cantları iyi bu arada. Doğru seçilmiş, sadece dış lastik ister 1-2 sene içinde.

Mesela şu bisiklet ile senin bisiklet ayni ağırlıkta ama çık bak üstüne ne kadar fark var

http://sedonabisiklet.com/sedona_bisiklet-345.html
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Llama said:

pahalı bisiklet almak demek hafif olması demek değil zaten..
üstündeki fren sistemi aktarıcılar dişliler değiştikçe fiyat artar.
zaten bisikletlerin hepsi aynı kadro çıkar üstündekilere göre fiyat değişir


Onu diyorum ben de zaten. Hadi adam fiyat/performans peşinde, alabileceği aktarıcı donanımı falan belli de gerçekten dağda veya çok toz toprak yolda kullanmayacaksan, şehirde gezinmece içinse, dağ bisikleti çok gereksiz. Hep Bianchi neslinin kalıntıları bunlar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Baggio said:

şehirde gezinmece içinse, dağ bisikleti çok gereksiz. Hep Bianchi neslinin kalıntıları bunlar.


O yüzden işte ortalık ince tekerlekli, tuhaf geometrili MTB dolu. Kimse mutlu değil, ama gene öneriyorlar dağ bisikletlerini.

Ben fiyat/performans olarak İLLE DE DAĞ BİSİKLETİ diyenlere de Mosso öneririm.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Benim ilk bisikler bmx ti ve bildiğiniz bisikletçiden aldım. 4.5 milyon bisiklet parası, 4 milyon garantisi. Bisikletçi fena kazıklamış babamı. Gerçi binemedim o bisiklete ve zırt, bırt tekerleri patlardı. Sanırım dükkanın rafında sürekli güneş gören bisikleti vermiş geri zekalı
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...