Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Interstellar (2014)


LathspeLL

Öne çıkan mesajlar

Sahip olduğunuz tek karadelik bu filmdeki kara delik ile alakalı değil iken, karadeliğin içinde şöyle olmaz da böyle olur temalı "ben bu işe yıllarını vermiş fizikçiden -Kip Thorne- daha iyi biliyorum fiziği" soslu eleştirileriniz hakikaten çok edgy. Nolan diz çöktü, tövbe istedi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

xunn said:

Kimse karadelikte şöyle olur böyle olur demiyor. Film sana kendi ne oldugunu söyleyip sonra o kuralları çigniyor.

Bunu isterse Einstein kapımı çalıp söylesin yine dalga geçerim.

Argümanını enine boyuna ölçüp gel.


Filmde sana ilk söylendiği noktada bilinen o, onu söylüyorlar sana. Çünkü o zaman da kimse içine atlamayı denememiş.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

quixef said:

xunn said:

Kimse karadelikte şöyle olur böyle olur demiyor. Film sana kendi ne oldugunu söyleyip sonra o kuralları çigniyor.

Bunu isterse Einstein kapımı çalıp söylesin yine dalga geçerim.

Argümanını enine boyuna ölçüp gel.


Filmde sana ilk söylendiği noktada bilinen o, onu söylüyorlar sana. Çünkü o zaman da kimse içine atlamayı denememiş.


Ha yani şu an bile bilinen ve filmin beyan ettiği yer çekimi o kadar kuvvetli ki ışık bile kaçamıyor senaryosunda içinden çıkabilen tek şey astronotlar.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

kondumu bilmiyorumda neil abimizde yorum yapmis interstellar da kafasidna soru isareti birakan noktalar hakkinda


said:
If you can poke through a tesseract and touch books, why not just write a note & pass it through.

Stars vastly outnumber Black Holes. Why is the best Earthlike planet one that orbits a Black Hole

Who in the universe would ever know the titles of all their books, from behind, on an bookshelf.

How a pickup truck can drive with a flat tire among densely planted corn stalks taller than it.

If wormholes exist among our planets, then why can’t one open up near Earth instead of Saturn.

Gotta tell you. Mars (right next door) looks waay safer than those new planets they travelled to.

If you crack your space helmet yet keep fighting, the Planet’s air can’t be all that bad for you.

Can’t imagine a future where escaping Earth via wormhole is a better plan than just fixing Earth.

In this unreal future, they teach unscientific things in science class. Oh, wait. That is real.


Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Abi adamın karadelik içinden çıkmasına mı takıp "bilime aykırı" diyorsunuz? Filmin en büyük fiction kısmı orası zaten.

Birincisi film "love conquers all" söylemi üzerinden gitmiyor, hikaye anlatım aracı bile değil neredeyse. İnsanların olan bitene anlam yüklemeye çalışmasını resmediyor o kısım. Kızın sevdiği adamın gezegenin çıkması tamamen tesadüf, "Love" teması olayın tesadüflüğünü değiştirmiyor. Hem love olayı hem de "onlar" olayı olan bitene anlam yüklemeye çalışmalarından kaynaklı dialog sadece. Bence tamamen insanların acizliğini gösteriyor.

İkincisi film karadeliğin içine girilene kadar bildiğimiz fizik kurallarına, teorilerine bağlı ilerliyor. Hatırlatırım karadeliğin içi hala bir sır. Bildiğimiz şeyler kısıtlı. Gravity çok yüksek, ışık bile kaçamıyor. Çevresinden geçen ışığı büküyor, dolayısıyla zaman'ı etkiliyor falan. İçinde ne olup bittiğini tahmin ediyoruz. Film bunu fantazileştiriyor. Gerçeklikten çıkıp hayal gücüne yer veriyor. O andan itibaren "ışığın çıkamadığı yerden adam çıkıyor" demek anlamsız çünkü fizik kurallarını geride bırakıyorlar zaten.

Orada da film boyunca söylenen bir çok düşünce var ama film "şudur" demiyor. 5. boyut, onlar, gelecekte ki insanlar, bizler" gibi bir çok şey ortaya atıyor ve cevabı vermiyor.

Bu yüzden filmin o kısımlarına "yanlış" diyemem. Tek diyeceğim yerler adamların karadeliği cooper'a açıklaması gibi şeyler.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
Abi adamın karadelik içinden çıkmasına mı takıp "bilime aykırı" diyorsunuz? Filmin en büyük fiction kısmı orası zaten.


http://i.imgur.com/Ulx7Bzi.png

Farkındayım abi o "fiction" değil. Aynı zamanda climax de bu. Suspension of disbelief bu şekilde işlemiyor. "Nasıl o 3 gezegenin yörüngesinden çıkacak enerji üretebiliyor o araç?" dersem o dediginde haklı olursun. SoD o noktaya uygulanır ve izleyiciyi triggerlamaz. Gidip karadeliğin orbitinden içine düşene kadar nasıl oksijeni bitmedi diye aglarsam yine haklısın. Ama nasıl öyle bir çekim kuvvetinde spagettificationa maruz kalmaz? Nasıl o suit bütünlüğünü korur? Nitpicking insanı değilim, senin climaxin bu.

Fiction =/= asspul. Hiçbir counter measure almadan kendi koydugun büyük engeli bu kadar eforsuz harcarsan bilimsel, sci-fi olarak saçma sapanlıgını geç, kurgu olarak, film making olarak çok zayıfsın kalır.

said:
Birincisi film "love conquers all" söylemi üzerinden gitmiyor, hikaye anlatım aracı bile değil neredeyse. İnsanların olan bitene anlam yüklemeye çalışmasını resmediyor o kısım. Kızın sevdiği adamın gezegenin çıkması tamamen tesadüf, "Love" teması olayın tesadüflüğünü değiştirmiyor. Hem love olayı hem de "onlar" olayı olan bitene anlam yüklemeye çalışmalarından kaynaklı dialog sadece. Bence tamamen insanların acizliğini gösteriyor.


http://i.imgur.com/ODTfFA1.jpg

Hayır, ben bunun dersini alıyorum bir buçuk senedir. Hiçbir yazar, çizer, film yapımcısının böyle bir ögesi "tesadüf" değildir. "The Gutter" her zaman çok çok önemlidir. Karede arka plana atılmış her öge aslında mesajdır. "Ha o orada ama tesadüf o" diye birşey yok. Ve senin ima ettigin gibi The Gutter'a atılmış birşeş değil Love. Korkunc bir screen time ve hikaye üzerinde odak baştan sona. Adamın kızına, şahane bacaklı anne ablamızın oynadıgı salak karıya kadar bütün plota kendini embedlemiş bir pozisyonda. Trailerında bile var lan, "Belki bütün matematik ve bilimle bosuna bunu acıklamaya calıstık ık bık" gibi aptal sentimental bir cümle var.

said:
İkincisi film karadeliğin içine girilene kadar bildiğimiz fizik kurallarına, teorilerine bağlı ilerliyor. Hatırlatırım karadeliğin içi hala bir sır. Bildiğimiz şeyler kısıtlı. Gravity çok yüksek, ışık bile kaçamıyor. Çevresinden geçen ışığı büküyor, dolayısıyla zaman'ı etkiliyor falan. İçinde ne olup bittiğini tahmin ediyoruz. Film bunu fantazileştiriyor. Gerçeklikten çıkıp hayal gücüne yer veriyor. O andan itibaren "ışığın çıkamadığı yerden adam çıkıyor" demek anlamsız çünkü fizik kurallarını geride bırakıyorlar zaten.


http://i.imgur.com/4BNRHDP.jpg

Nolan'ın yaptıgını kendin tek postta yapmışsın. Büyük bir engel koydun plota karakterlerin aşması için. Sonra hiçbir açıklama, efor sarfettirmeden bu perilden çıkardın. Kendin establish ettiğin engelleri görmezden gelerek plotun içinde tutarsızlık yarattın. Tebrikler, çok kötü bir film yazarısın.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Abi gerçek hayattan alınma bir şeyin hikayesi değiştirilmeden film falan yapılmış da bizim mi haberimiz yok? Yani tüm konuşulanları geçtim de, "osur osur ipe diz" formatında filmde karının sevdiceğinin olduğu gezegen doğru gezegen çıkıveriyor işte. Osuranı belli, ipe dizeni belli. Adamlar böyle ayarlamış.

DAHA "TESADÜF" NE DEMEK YA, HASTA MISINIZ? Yazı tura mı atmış senaristle Nolan oturup? Nesi tesadüf, bildiğin dümdüz romantik(!) cheesy Hollywood finali işte. Tesadüf ne lan.

Valla sadece ve sadece şu anlamsız savunma noktasına takıldım, tutamadım kendimi, iyi geceler.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

xunn komple haklı bunu söylemek istedim.

ayrıca kara deliğin içinden aksi bir haber getirilip yanlışlanana kadar kara deliğin doğası hakkında sağlam fikirlerimiz var.

beynimizin %10 unu kullanıyoruz beyin hakkında çok şey bilmiyoruz diyip lucy aslında olabilir abi neden olmasın dense ben gülerim mesela. neyse ki lucy kendini o kadar ciddiye almıyor.

hayır hiç değilse quantum woo yapın abi, bilimsel sihir için moda o.

ama buna da şükür nolanları hiç değilse ışık hızını aştırmaktan iki hafta boyunca uğraşarak vazgeçirmiş kip thorne.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Xunn, dediğin herşey doğru ama işte filme uygulanma noktası yanlış bence.

Nolan acaip seviyor sağdan soldan "bariz" alt metin sokuşturmayı. Ama aklınca bu mesaları "aynı zamanda ikilemde bırakıyorum seyirciyi kıh kıh" diye kullanmaya çalışıyor. Dark Knight'ta anarşi, insan psikolojisi, kaos temalarında bunu çok net kullanıyor. Aslında çok direkt anlattığı bazı olayları, "şu dialogu da koyarsak ahanda mesaj olur" kafasıyla zenginleştirmeye çalışıyor.

Bu filmde de çok ağır ve derin bir konuya girip sağa sola mesaj serpiştirmeye kasarak iyice zor duruma sokuyor kendini.

Ben Love Conquers all'u hala kabullenmiyorum çünkü adam geçmiş filmlerinde psikoloji üzerinden nemalanıyor hep, burda da aynı şeye bakınca aşk temasını yüzeysel metin ama yokoluşa karşı acizliği daha geniş çaplı algılıyorum. Love'da buna alet oluyor. Cooper'ın kızı, Brand'in astronotu, Prof. Brand'in egosu falan hepsi acizlik.

Kostümde ki oksijen, geminin yakıtı falan dediğin gibi irdelenecek şeyler değil. Yukarda da "film'de karadeliğe kadar bilimsel olarak doğru" dememin nedeni Tyson gibi adamların böyle söylemeleri.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Abi zaten film karadelige kadar saç baş yolduracak kadar saçmalamıyor. Hala eleştirilebilecek birçok şey var ama ortada o varken sıra gelmiyor. Herşeyin resolve oldugu sahneyi arka plana atamazsın. "Sadece burada fantezi var" diyip kenara itemezsin öyle küçük bir event değil o.

Daha ilk postumda dedim, Docking sahnesinden sonra bitse film iyiydi götü kurtarmıştı. Tam bir climax anı, THE STRUGGLE IS REAL, herşey okey. Matthew zaten çok iyi bir oyuncu. Matt Damon dünyanın en kötü cast, o sideplot baştan sona bir trainwreck. Neyse dagıtmayayım.

Ama duramadı abi. Zırvalamadan duramadı adam. Poetry kastı, Science kastı, Post-apo kastı, fantezi kastı, LOOOOOVE kastı. Ve hiçbir öğeyi dogru yapamadı yani. Hepsi yarım yamalak temsil edilen şeyler.

Dünyanın post-apo oldugunu adamın evi dısında gösteren bir kare yok, şiirin spamini söyledim zaten, fantezi MLP tier, Love desperate housewives.

Ve çok düzgün çekiyor, CGI abuselanmamış, kullanmayabildigi heryerde designlar iyi. Müzik her zaman ki gibi allahsal. Ama yok abi, bu adam source material'ını düzeltemedi gitti yıllardır.

The Dark Knight bu konuda çok acı çekmedi çünkü source material iyi. Aktörler canavar. Ama Rises? Tam bir katasrof. Bane gayet iyi, film "Beni ateşe verin" tier. Ama bu adam Memento'yu yaptı, en başarılı ve yapması zor plotlarından birine sahip coherent olması açısından? Yemin ederim anlamıyorum ben Nolan'ı.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...