Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Orjinal MMO Fikri


imamizer

Öne çıkan mesajlar

gerçi onu yazıyodum ama yarım bıraktım.

böyle 5 hidden village da olacak, jutsu'lar swg'nin profession sistemi gibi olucak, seallar f1'den f12'ye kadar tool pane'e konulacak, jutsu'ya göre farklı sıra ile seal yapıcaksın falan. player city olarak köy kurma olacak, kendi evin olacak, fast travel olarak wow'daki kuş ile ordan oraya gitme sistemi olacak ama ağaçtan ağaca zıplayacaksın OFŞŞŞşşŞŞşŞ
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

scope koymak gerek çok spesifik. çok belli bir kesimi hedef alacaksın. herkesi mutlu edeyim, o da olsun, bu da olsun dersen elinde çük gibi bir şey oluyor her şeyin yarım yamalak hiçbir şeyin para etmediği. ayrıca mmo yapmak nedir, indie bile yapsan şu işi ÇOK CİDDİ yatırım istiyor. bir ara uzun uzun oturduk, hesabını yaptık. kenara 2-3 yıl boyunca gelir elde etmeyi hedeflemeden 1 milyon koyamayan adamın harcı değil bu işler. o da lokal marketi hedef koyarsan. para var huzur var diyorsan, respect.

business model arıyorsan sana GGG i gösteririm, path of exile'ı yapanlar, adamlar eş dost ve kendi life saving birikimleri/yatırımları ile şu an 4 köşe zengin oluyorlar. game developer falan da değil, d2 sevmiş, yaparız lan demiş adamlar. 5 yıllarını heba etmişler, cepte avuçta para kalmamış ama sonunda başarmışlar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Abi şimdi söle bir fikrim var aslında daha önce çok benzeri var,

Logistik ve Üretim Tycoon aynı zamanda MMO.

Hayali bir dünya üzerinde oluşturulan ülkeler ve bu ülkelere bağlı olarak yönettiğimiz bir şirketimiz olucak.

ülkeler random başlıcak arz talep ver üretilebilir binlerce yada yüzlerce ürün portföyü olucak. ilk etapta üretim işlerine girmeden bir çok taşımacılık ve alım satım gibi yerlere atılabilicez.

Tabi bir kaynak eritme yolu olmalı bunun için oyun parasını tamamen gerçek paraya çevrilebilir olması gerekli.

Atıyorum şimdi çinde buzdolabi lazım kime lazım ? bunu biz hayali yarattığımız popülasyona göre kendimiz ayarlamamız gerek aynı şekilde hindistandan buzdolablı alıcaksak o buzdolabinin x parçasını bi şirketden y parçasını bir şirketden alıcaz. her şirket bir oyuncu olucak.

combat olmadığı için kaynak erime olayını kendimiz yapmamız lazım. atıyorum fransaya buzdolabi lazım orda market boşluğu olmalı işte . burda sandox olayı bitiyor hemen.

ama şu var paranın erime olayınıda direk oyun içi parayı başka alanlarda kullanılabilir yaparsak. Atıyorum oyunda kazandığın parayı belli bir kurda başka bir paraya dönüştürüp o parayı yine bize ait olan bir bahis sitesinde kullanabilme yada yine bize ait olan bir kumar sitesinde kullanabilme gibi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

şu saydığın anno1777'de var. browser oyunu.

o gerçekten keyifli ve zevkli bir olay ama işte bana orjinal gelmiyor. sonuçta ekonomi simulatorü gibi birşey ortaya çıkıyor.

piyasa mekanizmasını oyuna yediriyorsun, üretim-tüketim yöntemlerini kurguluyorsun üstüne ticaret yöntemlerini neyim ekliyorsun.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Neden bir western mmo yapılmadı şimdiye kadar? oysa konu çok müsait.

Kovboylar, kızılderililer. Hatta meslekler bile hazır.

Demirci, at terbiyecisi, kızılderili şaman, şerif, asker, iz sürücü... Çoğalt çoğaltabilirsen.

İki faction arasında savaş falan. Çok süper olabilir.

Hadi çalın fikrimi izin veriyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

öncelikle kolay gelsin,
konu olarak bir fikrim yok üzgünüm.belki Silmarillion gibi olabilir..
-swtor ' daki (en azından free olmadan önceki) story ilerlemesi npc' ler ile konuşmak uzun olsada oyunu çok güzel yapıyordu.Darkside konuşma puanlarına göre karakterin değişmesi güzeldi.
-mxo ' daki pvp mantığı/sistemi güzeldi hoş npc/mob'lar ile de aynıydı ama.. Interlock denen bir sistem kullanıyorlardı ve filmlerde izlediğimiz dövüş sahnesini aratmıyordu.Okudum adrenalin isteyen arkadaşlarlar için iyi olabilir.

olur da yapar/yazarsan (o kadar code kolay gelsin) tester olarak yardım etmeye çalışırım
ps: inventory'i lütfen "I" yap " B" çok sinir bozucu
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

benim aklımda bir mmorpgde bence olması gereken bir kaç nokta var, tabi ki tamamen kişisel. katılmayan olacaktır.

1) Keep it simple.

bir kaç nerd adamı mutlu edicem die über sofistike skill veya craft sistemi tasarlamaya çalışma. Gerçekçi olsun diye 1000 lerce skill koyma yüzme, nefes alma, yemek yeme zıplama vs. iş komplexleşmesin yani, sonra binlerce bug, tutarsızlık , onu kasmak için gereken amelasyonlar, abuselar ( bknz Mortal Online) UO yu baz alabilrisin, blacksmithse blacksmith olsun, yok işte piercing weapon smithing, yok dagger smithing, metal lore vs. armor smithing falan ayırmaya bile gerek yok. Ha craftı farkılaştırabilirsin tabi insanların customize edebileceği toollar ekleyerek.

2) Solo content bolluğu

Sandbox tarzı bişey düşünüyorsan, illa insanları grupça aktivite yapmak zorunda bırakma. Bazen insanlar gerçekten uğraşacak zamanı olmuyor 1 saat girip çıkayım diyor. Her an her saat bireysel olarak uğraşabileceği rahatlatacak contentler olması şart. Kendi bahçeni düzenleme olsun, treasure hunting olsun, bişeyler inşa etme olsun, ekip biçme olsun vs. Toplu oynayınca zaten ne oynasan çok zevkli oluyor.

3) Rahat ve hızlı karakter gelişimi

Karakter progressionı çok uzun ve grind gerektirecek şekilde tasarlama. Yeni girenler ile eski girenler arasında hiç bir zaman yakalnamayacak uçurum olmasın. Bu insanları oyundan baştan soğutur. (bknz Eve Online) Eski oyuncularla yeni oyuncunun arasındaki güç farkı karakterine hakim olmasından, doğru yerde doğru tepkileri vermesinden olsun. Skill based dediğimiz muhabbet yani bu klasik. Burada da Mount and Blade warband combat sistemi aklıma geliyor. Warbandde deneyimliysen, çıplak bile olsan, full zırhlı adamı kesebiliyorsun sırf kişisel kabiliyetinle. Yani adam compete edemiyorsa eski oyuncularla suçu kendi kabiliyetinde bulsun, oyun sisteminde değil. Tabi oyunu da sırf itemın veya karakter statlarının hiç önemsiz olduğu bir hale de getirmemek lazım onun dengesi artık bi şekilde yapılır.


Bunun dışında player-driven economy, open world vs muhabbetlerini saymıcam, onlar zaten fix olması gerek :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

salem online kapıldı diyorsun. Bunun uzay versiyonunu yap. bi colony söz konusu olsun.

ben tarihi mmo görmek istiyorum. amerikanın keşfi sonrası oradaki yerli kabilelerinden bir savaşçı olup kıtaya gelen ingiliz, fransız ispanyolları kesmek istiyorum. oyunun adına da "new world" dersin. "tarihi baştan yazmak ister misiniz?" vs diye bir soru açarsın. ingiliz fransız vs oynamak istemeyen de gider yerli olur.

age of empires'taki oduncu olmak istiyorum :P craftingi bol olsun. housing olsun.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

reampage said:

utlima bence gayet complex bir oyun. becerenler pk beceremeyenler madenci oluodu.


UO hiç komplex bi oyun değil abi

60 tane skill var

neyin ne yapacağı net

kılıç kullanacaksan swordsman kasiosun
kılıç kalkan yapacaksan blacksmith kasiosun

crafting çok basit, madeni kaziosun eritiosun ve yapiosun bu kadar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...