Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Is the Gaming Industry Crashing Again?


Laurelin

Öne çıkan mesajlar

İşte kickstarterın büyük şirketlere rakip olmasına imkan yok, onların hedef kitlesi belli ha zarar ederlermi ederler tamam, ama yinede hedef kitlesine ürünü pazarlayabildiği sürece EA, Blizzard, Ubisoft, Übergrafikli skill ve hikaye noksunu userfrindly oyunlar yapmaya devam etsinler.

Kickstaterda hedef kitlesi daha yüksek orta yaş grubu, eski tip oyunları grafik aranmayan daha çok içerik ve sanatsal yönleri kuvvetli olan oyunları (ar-ge gerektirmeyen) finanse eder.

Kickstarter boka sarmış oyun piyasasını kurtarmıcak tabi ki, sadece azınlık için bir oyuncak olucak.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Kimsenin bir şey kurtarmasının gereği yok zaten. Piyasa genişledi. Herkes istediği kafada yapımcıyla muhattap olma fırsatını yakaladı. İsteyen balon AAAAAAA yapımlarını alabiliyor. İsteyen indie(ki ağırlıklı zombi temalı bir seçenek olarak görmek çok yanlış) isteyen kickstarter kafasına yönelebiliyor. Bence ortam şu an oldukça zengin.

Şu an D3 yüzünden çok kızdığım Blizzardın hiç bir oyununu almıyorum (HoS falan dahil) ve eksikliğini asla hissetmiyorum. Ortalıkta herkese hitap eden çeşit var.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Indie piyasasinda da kötü oyunların çıktığı oluyor kimsenin buna laf edeceğini sanmıyorum ama son 2 senedir içerik olarak beni doyurabilen oyunlar çıkıyorlar. Yani nasıl desem 10 saat gameplayi olan call of duty oynamak yerine 3-4 saat gameplayi olan sağlam bir indie oynamak beni tatmin ediyor.

En son şöyle bir simülasyon oyunu buldum enterasan geldi dedim mis gibi tycoon. Sitesine girdim bir baktım oyun da bedavaymış indirip oynamaya başladım resmen ters köşeye yattım her yerinden ayrıntı fışkırıyor. Uyuduğunuzda gününüz kötü geçtiyse ona göre kabus görüyorsunuz ve kabusda da kendinizi yönetiyorsunuz falan çok enterasan. Şimdi adam oturup bu ayrıntılarda bir oyun yapmış bir de dönüp diğer büyük firmaların oyunlarına bakıyorum hepsi tek düze basit oyunlara dönmüş. Bunun en basiti konsola da çıkaracaz diye HITMAN serisinin gözler önünde katledilişidir.

http://www.richardhofmeier.com/cartlife/release_images/topthing.gif
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Komutan said:

Viktor said:


freemium, pay2win vs vs uzerınden gıdıyor su anda asıl kazanc, insanalrı yumusak karnından yakaladılar

altın kural:
bir mal veya hizmet için para vermiyorsan orada pazarlanan şey bizzat sensin

beleş oynıyanları para veren eglensın dıye tutuyorlar resmen, silah karetllerinin dunyada yaptıgını adapte ettıler resmen, insanalrı karsı karsıya getırıp ustunlu kkrumaları ıcın alet edevat satıyorlar



Bu konuda bir genelleme yapmak yanlış. Dediğin gibi pay-to-win şeklinde olanlar da var(örneğin Stronghold Kingdoms), öyle olmayanlar da(örneğin Mechwarrior Online).

Micro transactionlar ile alınabilen şeyleri üçe ayırabiliriz:

1- Oyuncuya hiçbir avantaj sağlamayan şeyler, mesela farklı skinler.

2- Oyuncunun para harcamadan da ulaşabileceği şeylere daha hızlı ulaşmasını sağlayan bonuslar, mesela XP bonusu.

3- Oyuncuya başka şekilde kazanamayacağı avantajları veren bonuslar, mesela normalden daha etkili mermiler.

Bu saydıklarımdan üçüncüsü pay-to-win. Birincisi pay-to-win değil. İkincisi ise para harcamadan ulaşılan versiyonları abartılı bir süre gerektirmediği sürece pay-to-win değil.

Benim gözlemlediğim kadarıyla, firmalar üç numaranın oyuncuları soğuttuğunu ve götürüsünün getirisinden fazla olduğunu anladıkları için bire ve ikiye yöneliyorlar.


problem zaten orada

skin satsın, grafık efektı satsın, sapka satsın, don satsın hepsi okaydir

ama gidipte 1 aylık grindla alınan silahı 5 dolara koyup "ehehe bakın kasarakta alınıo" diyince olmuyor, pay 2 not play oluyor o zaman, ios ve facebook oyunları bunun uzerıne kurulu zaten

beklemek yerıne para ver gec insanlıgın en eskı gudusu olabılır, dunya uzerındekı zamanımız seneler ile limitli cunkı, kimse beklemeyi sevmez o yuzden

bir oyuna zaman ayırıyorsun, sonra o oyun sana zamanını geri satıyor

cok basit bir şekilde insanın dogasındaki zaafın somurusu bu

XP bonus vs de oyle hep, hiçte harmless degiller ki EA en son sarjoru doldurmak için microtransactiondan ve on the fly mermi satmaktan bahsediyordu lol
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Elbette indie oyunların bir çoğu kötü olacaktır, sırf oyun sektöründe değil her sektörde doğaları gereği indielerin büyük kısmı kötüdür.

Önemli olan aradan sıyrılan iyi indieler.

Viktor said:



beklemek yerıne para ver gec insanlıgın en eskı gudusu olabılır, dunya uzerındekı zamanımız seneler ile limitli cunkı, kimse beklemeyi sevmez o yuzden

bir oyuna zaman ayırıyorsun, sonra o oyun sana zamanını geri satıyor

cok basit bir şekilde insanın dogasındaki zaafın somurusu bu

XP bonus vs de oyle hep, hiçte harmless degiller ki EA en son sarjoru doldurmak için microtransactiondan ve on the fly mermi satmaktan bahsediyordu lol


Tamam, ama insanların bunu yapmasının oyunlara bir zararı yok. Yani ben para harcamadan da rekabet edilebildiği sürece bir sorun görmüyorum. Bunun haricindeki harcamalar zaafın sömürüsü olsa da en nihayetinde insanların kendi seçimi.

Tabii, tekrar ediyorum, harcanan süre abartılı değilse. Bir aylık grind için beş dolar kötü tabii.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Viktor said:
sam iki hatan var şunda

ilki deli gibi shovelware pompalanıyor şu anda endustriye, nintendonun wii ve ds/3ds arşivine bak misal ki ubisoft wii yuzunden batıyordu neredeyse

freemium, pay2win vs vs uzerınden gıdıyor su anda asıl kazanc, insanalrı yumusak karnından yakaladılar

altın kural:
bir mal veya hizmet için para vermiyorsan orada pazarlanan şey bizzat sensin

beleş oynıyanları para veren eglensın dıye tutuyorlar resmen, silah karetllerinin dunyada yaptıgını adapte ettıler resmen, insanalrı karsı karsıya getırıp ustunlu kkrumaları ıcın alet edevat satıyorlar

su anda korkunc bır oyun coplugu var ortada

full price ile satılan AAA title lar için bu gecerlı dııl tabıkı, burdada rehash ustune rehash yaparak surduruyorlar, bı oncekı oyunun serverları bosalınca bır sonrakıne gecıyor ınsanlar mecbur, ama nereye kadar tuketıcıyı tutarlar orası muamma, guıtar hero ve rock band bu skeılde can verdı unutmamak lazım

ıkıncı hatan ise blizzard oyunlarını bu kategorıye sokman

blizzarda bende cok kızıyorum son 3 senedir ancak bu cıkardıkları oyunların kalıte olarak en ust sınıf oldugu gercegını degsıtırmıyor, oynanabılırlık konusunda nintendo ıle blızzardın elıne su dokebılen yok ne yazıkkı, problem berbat hikayeler ile kotu iş etigi sadece, 6 unıte ekleyıp yarım yamalak bır sıngle playerdan expansıon cıkartması sorun.

diabloda dırek kotıck efektı ıle ıtem satısını manopolize etmeye calıstılar, lvl captekı kotu dızayn kararlarının ustune kısaltılmıs oyun ve AH eklenınce omru cok kısa bir oyun cıktı ortaya, oyunu degil AH yi oynadı millet resmen

ben su an delı gıbı d3 oynamak ıstıyorum ancak oynıyamıyorum cunkı oyuna gırınce yapıcak bısı yok, AH ıle ugrasmak ıstemıyorum cunkı ve AH ıle ugrasmayınca ve ınfernoyu bıtırınce oyunun amacı kalmıyor ki zaten inferno acana kadar 3 kere bıtırıyorsun oyunu, oyunun omru kısa

wii'de evet benzer bir durum yaşandı çünkü nintendo'nun sistemleri oyun üretmek için ps/xbox kadar pahalı değil, daha yalapşap iş çıkarmak mümkün. sony ve ms giriş çıtasını yüksek tutarak eliyor ama bu sefer de pahalı klon oyunlar sorun yaratıyor.

freemium/p2w evet en büyük tehlike olabilir, çünkü kesin bir çizgi yok birşeyin nerede makul, nerede kumar batağı benzerine dönüştüğünü belirtebilen. oynayıp görmek gerekiyor çoğu zaman. "para verenleri eğlendirmek için tutuyorlar" tespitin çok doğru lol, aynı düşündüğüm şey konuyla ilgili.

lakin blizz konusunda ayrılıyoruz. sc2 bu cod vs'deki "aynı şeyi yeni grafikle sat, insanlar alacaktır" düşüncesinin en uç noktası. pc'de satış rekoru kırması cod'un satış rekorundan bile beter bir durum. öbür türlü hadi shooter oynayanlar seçici değil denip görmezden geliniyor durum. buradaki durumsa tüketicinin 15 yıllık remake kıvamında oyunu 180$'a almaya gönüllü olduğunu gösteriyor. fps bile 15 yılda nereden nereye geldi, rts bile ilerlemişken hooop birden gerisin geriye gitti. tüketici cüzdanıyla oyluyor diyoruz, burada oylanan şey activizya formülünün kucaklanması oldu.

d3 ise gene benzer bir durum, lakin orada 180$ nakiti direkt çekmek yerine rmah ile p2w'in karanlık sularına yelken açtılar. bunu yapış şekilleri ise p2w'den bile kötü, çünkü normalde parayı bastın mı zaferi garantileyen birşeyler ediniliyor. burada ise bildiğin düz oyun içi ticaret sisteminden komisyon kesmek suretiyle bunu yapmaya çalıştılar ki bundan rezil bir sistem piyasada yok, hatta denk rezillikte başka sistem de yok. ürettiğin içerik sıfır, oyuncuya verdiğin şey sıfır ve para kazanıyorsun. gerçek hayattaki değnekçiliğe eşdeğer bir olay.

"me3 kötü çünkü sonu özensiz", "hebele kötü çünkü sonu özensiz", "bilmemne kötü çünkü aynı oyunu tekrar tekrar çıkarıyorlar" dedikten sonra "d3 kötüydü ama wow, sc2 iyi, almaya devam!" deyince maalesef öncekiler havada kalıyor. sc2 me3'den facia hikaye, gameplay klonlaması olarak da cod'dan beter bir halde. "beğeniyorum, aynı şey olsa da oynuyorum" denirse eyvallah, en azından zevkle alakalı bir durum o. cod vs aynı gameplay'le her yıl tekrar satıyorsa gene bu sebepten ötürü.

ama işte burada yaşanan sıkıntı şirketlerin çoğu en büyük gelir en kolay ve en risksiz şekilde böyle edilebiliyor diye düşünmeye başlayınca doğan durum. herkes aynı şeyi reskinleyip satmaya başlıyor, sonra da "vay neden böyle" deniyor. e cod bilmemkaç melyor, sc2 bilmemkaç melyor, d3 bilmemkaç melyor satarsa yaşanacak durum bu.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

me3 rage ile aynı tutma, acıkcası solemek gerekirse piyasadaki oyunalrın %80i oynanabilirlik olarak çöp seviyesinde, oyunu oynarkenki o akıcılıgı, o kontrol hissini blizzard ve nintendo dışında alamıyorsun resmen

me3 un hıkaye anlatımını kenara cıkarınca elinde hicbirşey kalmıyor

gameplay rezil zaten
lore vasat
muzikler piyano kısmı hariç bok gibi
multiplayerı pay 2 win co-op

blizzardın başarısız oldugu kısım depresyondan cıkıp parayı vurmus, rock yıldızı modunda takılan metzende isyan etmesi

düşmanı olan orca sırf onuru yuzunden yardım eden ve onu linç edilmekte nkorudugu için ailesi, rutbesi malı mulkunden olan o paladinin hikayesini yazan metzen yok artık, orclar tarafından soykrıım yiyip ucubelere donusen draneileri retconlayıp kurtaran metzen var artık

hizmet ettigi sistem tarafından olume terkedilen, tam aşkı bulmuşken sevdigi kadın, lideri tarafından insanlıgın baskentıne kendı elıyle actıgı bi zerg beaconına kurban giden ve istenmeyen adam ilan edilen. Sevdigi kadın corrutped olup gelip inandığı herşeyi yakıp yıkarken, en iyi arkadaşını oldururken çaresizce izlemek zorunda kalan adam gitti, artık "a wizard did it" seviyesinde açıklanan motivasyonalrla hariket eden, cool dursu ndşye gecmişinde emo ganster olan adam geldi, sevgilisi bokcekkadın artık başkente saldırmadan sivillerin tahliye edilmesini bekliyor filan

diablo apayrı bir facia, hiç başlamamak lazım yzmaya

depresyon yazarın bir numaralı dinamosudur, depresyondan çıkan adam artık eskisi gibi yazamaz zaten, yazmaya zorlar ortaya aynı hıkaye çıkar hep

a prophet warns about an apocalypse, a boy answers the call, a girl gets corrupted, some corrupted beings with divine origins invade, deus ex machina, happily ever after

ama diablonun gameplay hala on numara

starcraft kadar hem izlemesi hem oynaması zevkli RTS yok, battle net cidden cok iyi hale gelmiş HoTS ile

gameplay olarak ne yazıkki hala WoW un eline kimse su dokemiyor, WoW un iki sene onceki halini kopyalıyorlar anca

mekanikler desek zaten AD&D ve devşirmeleri dışında hep blizzard bayrak taşıyıcısı, talent sistemlerini getiren blizz, pasif talentların bi boka yaramadıgını ilk keşfeden gene blizz, stat dagılımını oyuncuya bırakmanın A&DD de mantıklı ancak oyunalrda salakca oldugunu ıl kkabul eden gene blizz

kotickin eline düştüler, yapıcak bişi yok iyi bile dayanıyorlar yani oyle bir ortama ki scrub of the year jay wilson sonunda doktu incileri, cok samimi oldu bu

said:
Wilson said that before Blizzard launched the game, the company had a few assumptions about how the Auction Houses would work: He thought they would help reduce fraud, that they'd provide a wanted service to players, that only a small percentage of players would use it and that the price of items would limit how many were listed and sold.

But he said that once the game went live, Blizzard realized it was completely wrong about those last two points. It turns out that nearly every one of the game's players (of which there are still about 1 million per day, and about 3 million per month, according to Wilson) made use of either house, and that over 50 percent of players used it regularly. That, said Wilson, made money a much higher motivator than the game's original motivation to simply kill Diablo, and "damaged item rewards" in the game. While a lot of the buzz around the game attacked the real money Auction House, "gold does much more damage than the other one does," according to Wilson, because more players use it and prices fluctuate much more.

"I think we would turn it off if we could," Wilson said during his talk. But the problem is "not as easy as that;" with all of Blizzard's current players, he says the company "has no idea" how many players like the system or hate it. Blizzard, Wilson said, doesn't want to remove a feature that lots of players will be unhappy to see go. But he did say that the team is working on a viable solution, without giving any other details about what that would be like.


dogru
dogru
dogru

sunu kabul edebilmek olgunluk ister, obur yanda EA ya bakıyoruz bide, "DRM para veren oyuncuları uzmek dışında bi işe yaramıyor" diye aıcklama yapıyor, peşinede "hayır simcityde kullandıgımız DRM diil cunki oyun mmo gibi" diye pişkin pişkin ekliyor, yan şehire makarna komur satmakla mmo halıne geldıgını yıyoruz bizde

diablo 3 için bu saatten sonra bin takla atsalar fayda etmez, biraz kibire kapılmayıp tuketiciyi dinleselerdi bunlar olmıycaktı
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

O yazıdaki "gold does much more damage than the other one does," lafından yola çıkarak sırf gold AH'i kapatıp RMAH'i açık tutmayı planladıkları sonucuna da varabiliriz belki ;)

Ama sanmıyorum. Zaten bence bu olaydaki sorun AH olup olmaması değil, oyunun tamamen item toplama hırsı ile dönmesi. İşin o yönü değişmedikten sonra itemların nasıl satıldığı işin sadece ayrıntısı. D2'de de item satışı oluyordu neticede.

Bence Blizzard oyunlarının hikayeleri hala "bilgisayar oyunları için" çok iyi. Asıl sorun oyun mekaniklerini hemen hemen hiç geliştirmemelerinde.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ya işte zevkle alakalı. bliz oyunları gameplay açısından bayık, yorgun, sonuna kadar harcanmış ve bitmiş halde. diablo'su da öyle, sc'si de. nintendo ayrı bir alem zaten, 2013'de hala çocuk oyunlarıyla, 1980'deki magnavox oddyssey'de pazarlanmaya çalışılan aile oyunları mantığında sürdürmeye çalışıyor. e o mantıkla tabii wii fitness vs 2-3 gimmick oyunla bütün nesil bitip geçiyor. şirketler de ilgilenmiyor tabii böyle platformla, donanımı zaten hep iki adım geride olduğu için hiçbir şey portlanamıyor. en son unreal engine 4 wii u'da çalışmayacak diye açıklandı, tabutuna çivi oldu resmen aletin. yılda tek oyun alan adamı hedeflemekte para yok sayıları milyonlar olsa bile.

metzen filan hikayeden çok daha büyük gameplay sorunları var bliz'in, elindeki hayran kitlesi neyi aldıysa tekrar tekrar aynısını veriyor her yıl ve bunu daha uzun bir zamandır yapıyor cod vs'den. nereye kadar gidecek bu sistem belirsiz. nasıl dna'da hiç çeşitlilik olmayınca yeni ortaya çıkan rakip organizmalar tehdit teşkil ediyorsa, ortama adapte olmakta güçlük çekilmeye başlıyorsa bu yöntemin de ilelebet gidemeyeceği aşikar. id software örneğinde gördük, oyun tarihinin en popüler türünü yaratıp büyüten şirket oyundan düştü resmen aynı şeyi sunarak devam ettirebileceklerini sandıkları için.

sc'de bu uç noktada, işte mp kitlesiyle, onların yarattığı hype ile filan sürdürüyorlar şimdilik ama formül yorgun. en çok sesi çıkan kitlenin taleplerini takip etmek zayıflatıyor dizaynı. wow'u aynı şekilde oyuncu kitlesinin %1'i üzerine kurdular yıllarca, yanlış tasarım direkt.

talent sistemi de yanlıştı, talentsız sistemi de beceremediler gene yanlış yaptılar. başka oyunlarda onların yarattığı sorunları başka şirketler çözdü hep. d3'te de 10 milyar kombinasyon dediler gene cookie cutter'ı kaşıkla yedirdiler insanlara magic find bonus diye. magic find yanlış dedik dinlemediler, oyunu çıkardıktan üç ay sonra çark ettiler "evet siz haklıymışsınız" oldu. en kısa sürede en çok fikir değiştiren, düşünerek tasarım değil kneejerk tasarımın bir numaralı adresi oldular. bir yamada getirdiklerini sonraki yamada geri alacak kadar hem akılsız, hem yüreksiz bir şirket.

kotick'in eline düşmeden önceki şirketin kendi iç sorunları bunlar hep, kotick geldikten sonra maddi bakımdan da tam sömürü düzenine geçerek her bakımdan rezil bir şirket oldular. eskiden sadece sektördeki tasarım hatalarının kaynağıyken şimdi sömürü sistemlerinin de kaynağı haline geldiler. bugün batması sektörü en çok güzelleştirecek şirket actiblob kesinlikle, ea lesser evil kalıyor yanlarında.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

tam tersine, buradaki sc'ci geçinenlerin sc'den haberi yokken ben "sc gelecek" diye bekliyordum. ilk çıktığında çatır çatır oynadım, iyi de oyundu. 98'de. ama aynı oyun 1000 kere çıkarıldı, 100 kere oynandı o vakitten beri. 15 yıl sonra reskinleyip koymayın yani.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

e o zaman konuşulacak bişi yok burada zaten, cod da, me3 de beğenilip oynanıyor, alıcısı var hep. metacritic'te 1.5 puanlı oyunlar da milyonlar satıyor, parasını çıkarıyor. "aldım ama beğenmedim kenara attım"ın bir etkisi yok şirketler üzerinde, zaten hesabınla ilişkilendiriyorlar, ikinci elden de satamıyorsun.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

birbirinden yeterince farklı, iki tane sc oyunu çıktı. reskin diyerek konudaki cahilliğini gözler önüne serdin. hayır bir de bunu paradox oyunlarının, elder scrolls serisinin başkanı olarak diyorsun ya o da ayrı bir bomba. onlar reskin diye demiyorum, senin mantığınla onların da reskin olması lazım diye...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

"yeterince farklı" dediğin nedir, bildiğin aynı oyun yeni birimler vs hariç.

paradox oyunları 10 yılda sc'nin 15 yılda geliştiğinden 100 kat fazla gelişti, "konudaki cahilliğin" dedikten sonra şunu alttaki satırda yazman ironide zirve noktası olmuş. adamların 5$'lık dlc'sinde bile daha fazla yenilik var. arada hafif-siklet, zayıf 1-2 spinoff oyunları oldu, onları da kıyasıya eleştirdim.

elder scrolls ileriye giderken geriye de gitti, hangi alanlardaysa onları da eleştirdim yazdım ben hep burada. lakin daggerfall'dan morrowind'e öyle bir ileri zıplayış var ki, bilizort bütün şirket hayatı boyunca öyle bir ilerleme yapamadı. 3 boyuta geçip bunun getirdiği avantajlardan bir zerre faydalanmadı.

çifte standard işletmiyorum yani. yanlış tutum almışsın heh.

ha zaten civ arcade'i filan herşeyiyle kucaklayan insanların oyunları basitleşmesi, zayıflaması konusunda yorum yapma ehliyeti yok o da ayrı heh.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Warcraft1->Warcraft2->Starcraft1->Warcraft3 şeklinde giden Blizzard rtslerine bakarsak, hepsinde oynanışa eklenen bir şeyler var ve tek fark değişik birimler olması değil. Fakat Starcraft2 ile Blizzard bu çizgisini bozdu ve kendini tekrar etti, aynen daha sonra Diablo 3'de yaptığı gibi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Blizzard'ın Activision'dan sonra değiştiği ortada ama halen oynanabilirlik açısından sektörün fersah fersah önünde olduğu gerçeğini değiştirmiyor malesef.

Sam'in SC2'ye aynı oyunu kakaladılar yorumuna gülüyorum zira;
http://forum.paticik.com/read.php?35,6792496,6792511#msg-6792511

Diablo 3 mesela; mevcut AH sistemi ve dumbed down loot sistemi ile o bütün güzelim gameplayi yutuyor, yazık dedirtiyor. Yine spirütel takipçisi Path of Exile'a bakıyoruz, Diablo franchisenin hakettiği 3. oyuna yakışır içeriğe sahip ama rezil gameplayi ile senin oraya kadar devam edecek sabırı göstermene mani oluyor.

Ama işte hayalcilik olur dibine kadar kapitalist sisteme bürünmüş dünyada gaming sektörünün bundan nasibini almamasını beklemek. Bu saatten sonra oyunlara hala sanat eseri gözüyle bakan oldschool tayfanın yapacağı tek şey kickstarter kovalamak ya da "bence" varoluş amacından çoktan sapmış, bizde buradan ekmek yeriz ver 8-biti retroyu diyen çakma developercılarca bok çukuruna dönüştürülmüş indie havuzuna düşen nadir güzel oyunları yakalamak olacaktır. Herkese hitap eden oyun hala var neticede piyasada.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bir sey calisiyorsa bozmicaksin onu cunki

Sc2 gayet calisiyor, mirror unitelerle oynanan wc 1&2 ile kiyaslamak bariz haksizlik, wc3 dede heroculuk oyniyordun, allahtan o kismi cikarip mobaya aktardi oyuncularda bi trend olarak kalmadi

Sc2 de releasedeki unitelerle simdikilerin bile alakasi yokken denge olarak "skinleyip yeni oyunyapiolar" direk kotu bi elestiri

Sc2 nin cok yuksek bir giris bariyeri var, hotsda bazi improvementlar var ama yeterli diil, dahada ileri gitmeleri mumkun diil zaten bu konuda

Lan yok kotick yuzunden

Hikaye tirt

Expansion diye hepi topu multiplayera 6 unite vermeleri zaten efsane komik, ha oyunu degistiriyormu? Baya degisitiriyor

Paradox oyunlarinin bi onceki ile goruntu olarak minimal farki var, haritada kucuk askerler ama oynatiyor cunki mekaniklere kasiyor herifler, 30dk HoI oynamaya calisip bu ne lan diyen adamin "boktan oyun" demesine benziyor korsan single player oynayip oyun bundan ibaret kafasinda olmak

Tek brimi spamayip, turretlari dikip turtle la oyunu kazanamiyorsun, rakibinle akil oyunu oynaman lazim 30dk suresince, risk alip baseden cikman, rakibin ne yaptigina ve nasil oynadigina dikkat etmen lazim. Oyunu kazandiricak garanti bi strateji yok, varsada nerfliyor herifler zaten ki releasede kullandigim hicbir build AI ya karsi bile calismiyor
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...