Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

War Thunder


Exodous

Öne çıkan mesajlar

mg ile ateş etmiyorlar çünkü, cannon ile ediyorlar. x1 20mm shvak var lagg serisinde. bitti mi? bitmedi. ek olarak ilk açılan hariç roket taşıyabiliyorlar. :)

t1'de US avantajı sürat. beaufighter t3'de kütüğe dönüyor bir anda. fighter/bomber olarak kullanıyorsun.

japon patates falan değil. aksine en grorious.

http://static.fjcdn.com/gifs/Grorious+Nippon_7bedf8_4875499.gif
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

abi çok fena bir saniye açıklık bulmasın yani anında yok ediyor

garibim japanlar ya :(

süratı nasıl avantaja çevirebiliriz? seviyorum aslında usa uçaklarını. hızla climb doğru orantılı mı? turn'leri hep 25-29 arasında usa'lerin, bir tane 22 var sanırım t2'nin sonunda. spitfire oynuyorum, 16 turnu olan var.

beaufighter kütüğe dönüyor dediğin iyi anlamda mı kötü anlamda mı? haraket kabiliyetlerini mi yitiyor? şu an t2'e 30 mm cannon geldi, 1 tane denk getirsin yetiyor fighterlar için fena zevkli.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

USA arcade oynayacaksan, p38 , air cobra, king cobra, kittyhawk ile oyna. gerisi arcade için efektif değil. arcade de genellikle turn n burn uçaklar dominant durumda. spitfire, zero, yak3 tarzı uçaklar.. arcade de uçaklar orijinal flight modellerini yansıtmıyor. bu sebepten 700km ile spitfire ile dalış yapabilirsin, kanatların kırılmaz, 13-14g ye uçağı maruz bırakabilirsin. 1 uçağa tüm mermini boşaltabilirsin vs..

bu kısıtlamaların olmadığı bir oyun ortamında, usa geride kalıyor. usa, Boom n Zoom, dalış hızı, dalışta uçağın nışan almadaki stabilitesi, +600km de kanat kırmaması, yüksek irtifada uçaklarının diğer uçaklara nazaran daha iyi performans göstermesi (p47 4000m üstünde supercharger devreye girer misal, diğer uçak motorları yüksek irtifada oksijen azlığından dolayı deprevation a girerken, bu uçağın motoru dahada hızlanır), dalış sonrası tırmanmada hızı daha iyi koruması, genelde 4-5 .50cal kullanmasından dolayı diğer uçaklardan daha fazla mermi kapasitesine sahip olması konusunda üstündür.

bu yazdıklarım arcade de tamamen gereksiz özellikler. savaşlar yerin dibinde geçiyor, insanların hepsi tunnel vision tek target a kitlenip turn n burn yapıyor.

realistic battle olayında ise işler tam tersi. vaktin varsa bir kere rusya ile realistic battle a gir, özellikle lagg serisiyle falan. arcade in tam tersine, LaGG ın nasıl tırmanamadığını, mermisinin ne kadar çabuk bittiğini, dalışa geçtiğinde kanatlarını nasıl kırdığını, wep e 10sn bastığında motorun nasıl overheat olduğunu ve en önemlisi dönmeye çalıştığında uçağın 'dönmeyecem lan düz gidecem' temalı flight modelini gör :)


arcade in tam tersinde realistic battle da iyi oynasanda oynamasanda en önemli şey düşmanla karşılaştığında [kinetik enerjin (o andaki hızın) + potansiyel enerjin (o anki irtifan)] düşmandan fazla olmasıdır. bu sayede agressor sen olursun. altındaki düşmana dalış yapıp, 6 pozisyonundan saldırabilir, başarısız olma durumunda ise hiç riske girmeden eski irtifana çıkabilirsin. usa uçakları buna izin veriyor.

bu yüzden realistic battle larda iyi dönen uçaklardan ziyade, tırmanış hızı, dalış hızı, ve dalıştan sonra tırmanışta hızını koruyabilen uçaklar ön plana çıkmaktadır.

usa da bu konuda genelleme yaparsak tırmanış hariç (bf109 - fw1990) diğer konularda bu iş için en kalifiye uçaklara sahip ülkedir.

arcade oynayacaksan mother russia all the way.

realistic battle için ise, usa yada germany.

tabi turn n burn e girmeden adam gibi BnZ oynandığını var sayıyorum burada.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bingildak said:
beaufighter kütüğe dönüyor dediğin iyi anlamda mı kötü anlamda mı? haraket kabiliyetlerini mi yitiyor? şu an t2'e 30 mm cannon geldi, 1 tane denk getirsin yetiyor fighterlar için fena zevkli.


climb gidiyor bir anda. tam bir görev uçağı oluyor. iyi aslında ama işte t1-2'deki olayı o değil malum sdfds.

terimlere buradan bakabilirsin:

http://warthunder.wikia.com/wiki/Tactics

arcade'de de kazanmak istiyorsan yüksek irtifada kapışmak zorundasın çünkü bomberlar orada. base bomba gidenleri durmazsan ticket yarışını çok net kaybediyorsun. ayrıca arcade fighter vs fighterda da boom and zoom uçakları daha iyi. turn and burn BnZ oynayan biri gelip seni indirene kadar efektif.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Turn n Burn kısaca yatay düzlemde savaşmaktır. buradaki 'burn' enerjinin yakılması anlamına gelir. her manevra yaptığında uçağın enerji kaybeder, hız ya da irtifa olarak. İyi dönebilen hafif uçakların kullandığı savaş taktiğidir. kanatların şekili köşesiz, elipsimsi şekildedir, uçağın ağırlığına oranla kanatlar büyük ve incedir. bu sayede daha çabuk dönmelerine karşın, enerjiyi koruma konusunda başarısızdırlar. enerjiyi koruyamadıkları için, bu tip uçaklar düşmanın arkasına yapışır, karşı tarafın yaptığı her manevranın aynısını onlardan daha kısa sürede yapabilecekleri için peşlerini bırakmazlar. örneğin bir bf109 un arkasına spitfire geçmişse, ikisininde enerjisi 1-2 manevradan sonra eşitlendikten sonra, bf109 peşindeki spitfire ı kuyruğundan atamaz. arcade de kanatlar hızdan dolayı kopmadığı için, bf109 dalarak kurtulamaz.

turn n burn nasıl kullanılır? gayet düz mantık işliyor burada. senden daha iyi dönemeyen uçakları seninle birlikte dönmeye zorlarsın. yatay düzlemde dönerek ya önüne alırsın, yada arkasındaysan, kuyruğundan seni atamayan düşmanı öldürürsün.



Boom n Zoom da ise olay tam tersi. savaş komple dikey düzlemde düşünülür. yatay olarak manevra yapılıp, hızın boşa harcanmasından kaçınılır. yapılan her manevra dikeysel yapılıp, hızın fazlası yüksekliğe çevirilmeye çalışılınır. bu tip uçakların ağırlık merkezi burundadır. kanatlarının uç tarafları genelde köşeli veya kesiktir. kanat boyları kısadır. bu şekilde hava sürtünmesi minimuma indirilmiştir. enerji olarak hızı yüksekliğe ya da yüksekliği hız a daha efektif olarak çevirebilmelerine karşın, dönüşlerde başarısızlardır. bu tip uçaklara en iyi örnek fw190, corsairlerdir.

Boom and Zoom nasıl yapılır? irtifa avantajı(enerji) kesinlikle sizde olmalıdır. irtifa avantajı yoksa, stratejide bir hata vardır. iyi planlanmamıştır. en yakın takım arkadaşına doğru, yükselmeniz gerekir. İrtifa avantajı sağlandığında, düşmanın 1.5 - 2km üzerinden onun baktığı yöne doğru, dik bir şekilde %70-80 derece açıyla aşağıya dalışa geçilir. 300-400m kala ateş edilir. ve tekrar dik bir şekilde kazandığınız hız, irtifaya çevrilir. düşman sizin farkınıza vardıysa, ve yatay düzlemde sola yada sağa sert manevra yaptıysa sakın peşinden dönmeyin. tekrar yükselin. olabildiğince enerjinizi koruyup, aynı işlemi tekrarlayın. karşı taraf sizi savuşturmak için her yatay manevrada enerjisi dahada azalırken, siz bu enerjiyi tekrar irtifaya çevirdiğiniz için işler her defasında sizin aleyhinize dönmeye devam eder. genelde ilk yada ikinci BnZ da işlem biter. BnZ da siz hata yapmadığınız sürece, karşı taraf defansif manevra yapmak zorundadır. tersini yapıp sizin dalışınızdan sonra burnunu size dikmeye çalışanlar, bir süre sonra enerjisizlikten stall duruma geçer. tek yapabilecekleri şey sizin hata yapmanızı beklemektir.

eNtaK var, war thunder hakkında baya bilgilendirici videolar yapıyor. ondanda BnZ u dinleyebilirsiniz. görüntülü olarak daha açıklayıcı olur. yazarak anlatmak zor :)

http://www.youtube.com/watch?v=M9pnsuFY194
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Undisclosed eyvallah bilgiler için

2 türde çok hoşuma gidiyor ya

usa ile enerji kaybettin mi sıçıyorsun ne yazık ki aşırı disiplinli oynamak gerekiyor, bazen oluyor bazen olmuyor. survival direkt gg oluyor disiplini bozdun mu

ingilizler bu konuda daha iyi hemen her uçaktan enerji kaybı çok yaşamadıysan manevra ile kaçabiliyorsun. fakat motorlar usa e göre çok güçsüz ve firepower daha düşük gibi.

usa uçakları çok güzel ya tip olarak, bırakamıyorum. 2 oyunda bir yine ingilizlere dönüyorum vice versa.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

rusları bir deneyim dedim, bildiğim oyunu hard'da oynuyormuşum ya. böyle bir şey yok. her uçağın death/kill ratiosu 1/5 gibi bir şey şu an. t3'e dayandım neredeyse şu kadar kısa sürede. light fighter'lar nedir abi öyle. oyuncak planörle aircobra indiriyorsun 2.5 sn de. lagg ve yak serisini hiç söylemiyor, bir dokunsun yeter, paramparça.

adamlar oyunu acaba realistiğe göre mi dengeliyor?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

typhoon ile gidiyorum baktım dogfight çıkacak, payloadu bıraktım bulutların üstündeyim. bi dakika sonra kendi baseini bombaladın dedi ceza kesti. üç dakika sonra kendi baseini patlattın dedi ceza kesti. ben ne yaptım :(

daha da iyisi b25 indirdim bi tane, adam AAA'in falan birşeyin üstüne düştü, onun killini bana friendly kill olarak yazdı oyun. the fuq...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

arcane said:

typhoon ile gidiyorum baktım dogfight çıkacak, payloadu bıraktım bulutların üstündeyim. bi dakika sonra kendi baseini bombaladın dedi ceza kesti. üç dakika sonra kendi baseini patlattın dedi ceza kesti. ben ne yaptım :(

daha da iyisi b25 indirdim bi tane, adam AAA'in falan birşeyin üstüne düştü, onun killini bana friendly kill olarak yazdı oyun. the fuq...


Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

arcane said:

typhoon ile gidiyorum baktım dogfight çıkacak, payloadu bıraktım bulutların üstündeyim. bi dakika sonra kendi baseini bombaladın dedi ceza kesti. üç dakika sonra kendi baseini patlattın dedi ceza kesti. ben ne yaptım :(

daha da iyisi b25 indirdim bi tane, adam AAA'in falan birşeyin üstüne düştü, onun killini bana friendly kill olarak yazdı oyun. the fuq...

http://static.tvtropes.org/pmwiki/pub/images/dachief_5768.jpg
tam bir 'da chief' sahnesi yaşanmış.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...