Akito Mesaj tarihi: Ocak 29, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 29, 2013 Myshkin said: Savaş zamanı diye birini müslüman olmadığı için öldürmek normal yani tartışmanın öncesi hakkında fikrimi belirtmiyim yalnız bu haliyle normal evet. çünkü savaş müslüman ve diğer belli başlı inançlara sahip insanlar arasında geçiyordu. "kafir" kelimesi de o düşmanları tasfir ediyor işte. mesela yunanlılarla savaşırken YUNANLILARA SALDIRIN denilmiştir tabii ki savaşta. ama bunun kitap olması kutsal olması falan bambaşka olaylar asdf. kutsal kitaplardan herhangi birine inanmadığım için pek ilgilendirmiyo zaten o kısmı. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Dworgian Mesaj tarihi: Ocak 29, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 29, 2013 GERGE said: Cahil degilim, art niyetliyim sadece din konusunda. niye ki? onlara ne benim inancımdan deniyorsa, size ne onların inancından da doğru bir yorum olmuyor mu? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Genel Yönetici GERGE Mesaj tarihi: Ocak 29, 2013 Genel Yönetici Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 29, 2013 Anladim. Yani Kuran o doneme ozel seyler iceriyor, evrensel ve zamansiz bir metin degil. Bu durumda tanriniz evrensel ve zamansiz metinler veremedigi icin mukemmel bir varlik degil ve buradan yola cikarak aslinda tanri da degil? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Akito Mesaj tarihi: Ocak 29, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 29, 2013 yakın arkadaşına yapıyor yalnız gerge bunu. sokakta gördüğün insana demek başka yakınına demek başka. o küçük ayrımı yapmak gerek. @gerge ben de genel olarak öyle olduğunu düşünüyorum işte. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Dworgian Mesaj tarihi: Ocak 29, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 29, 2013 aktiftablet said: wot Peki, bu ayet nasıl anlaşılmalıdır? Bu ayet gerçekten Müslüman-gayrı Müslim ilişkilerini mi belirliyor yoksa burada anlatılan başka bir şey mi var? Bunu anlamak için bu ayeti öncesiyle beraber okuyalım. Tevbe suresini 1. ayetten itibaren okursak 5. ayette öldürülmeleri istenen müşriklerin “bütün müşrikler” olmadığını, “antlaşma yapıp da antlaşmayı bozan savaş suçlusu müşrikler” olduğunu görürüz. 1) Antlaşma yaptığınız müşriklere, Allah ve Elçisi tarafından yapılan ilişkiyi kesme duyurusudur. 2) Bu topraklarda dört ay daha dolaşın. Bilin ki, Allah’ı çaresiz bırakamazsınız. Ama Allah, görmezlikten gelenleri (kâfirleri) rezil eder. 3) Bu büyük hac gününde Allah ve Elçisi tarafından bütün insanlara bildirilen şudur: Allah’ın o müşriklere desteği yoktur; Elçisinin de öyle. Ey müşrikler, tevbe ederseniz hayrınıza olur. Sırt çevirirseniz bilin ki, siz Allah’ı çaresiz bırakamazsınız. Görmezlikten gelenlere (kâfirlere) acıklı bir azabı müjdele. 4) Bu duyuru, sizinle antlaşma yapmış ve daha sonra bir kusur işlememiş, size karşı kimseye destek vermemiş müşrikleri kapsamaz. Onlara karşı olan andınızı süresinin sonuna kadar tam yerine getirin. Allah korunanları sever. 5) (Dört) yasak ay[1] çıkınca o müşrikleri bulduğunuz yerde öldürün. Onları yakalayın, onları kuşatın, onlar için her gözetleme yerinde oturun. Ama tevbe ederler, namaz kılarlar, zekât verirlerse yollarını açın. Allah’ın bağışlaması çok, ikramı boldur.” 5. ayette anlatılan müşrikler; savaş suçlusu olan, antlaşmayı bozan müşriklerdir. Ayetleri dikkatle okursak bunu çok kolay anlarız. Çünkü birinci ayette “anlaşma yaptığınız müşriklere ilişkiyi kesme duyurusudur.” dendiğine göre ayetler tüm müşrikleri/gayrı müslimleri kapsamaz. 4. ayette de “antlaşmayı bozmayanların ve Müslümanların aleyhine çalışmayan müşriklerin hariç tutulduğu” söyleniyor. Demek ki bu ayetteki ilişkiyi kesme duyurusu, anlaşma yapılan her müşrikle ilgili değildir. 5. ayette de “o müşrikler” deniyor. 4. ayette antlaşmayı bozmayanlar hariç tutulduğuna göre geriye sadece “antlaşma yapıldığı halde antlaşmayı bozan müşrikler” kalıyor. Ayetteki ilk muhataplar Mekkeli müşriklerdir. Onca suçlarına rağmen yine de bunlara dört ay süre tanınıyor ve yanlıştan dönenlere (tevbe edenlere) ve çekip gidenlere dokunulmayacağı bildiriliyor. Ayet böyle olduğu halde ayeti bağlamından koparıp burada “o müşrikler” diye anlatılan müşrikleri, “tüm müşrikler” olarak anlamak ve bu ayeti Müslüman-gayrı Müslim ilişkilerinin merkezine oturtmak tam bir cinnet olsa gerektir. Zaten dikkat edilirse ayette; “el-müşrikîn” kelimesi geçiyor. “el- müşrikîn” “o müşrikler” demektir. Arapça kurallara göre bir kelimenin başına belirlilik takısı (el) gelirse bilinen bir şeyden bahsediliyor demektir. Dolayısıyla 5. ayette bahsedilen müşrikler tüm müşrikler değil, antlaşmayı bozan müşriklerdir. Ama maalesef tarihte, bu özel olayı anlatan ayetler tüm müşriklere genellenmiş ve buna göre hukuk oluşturulmuştur. Aslında bu ayetler, Mumtehine suresi 8-9. ayetlerle ilgili bir örnektir. ek: 60. Mumtehine 8: Allah, din konusunda sizinle savaşmamış ve sizi ülkenizden çıkarmamış olanlara iyilik yapmanızı ve onlara karşı adil davranmanızı yasaklamaz. Allah herkesin payını verenleri (adil davrananları) sever. olay şeye benzemiş, bir röportajda gazetecenin tek cümleyi alıp röportaj yaptığı kişiye yüklenmesi gibi. aslında tüm kitapları alıp okumak lazım da işte Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
aktiftablet Mesaj tarihi: Ocak 29, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 29, 2013 GERGE said: Anladim. Yani Kuran o doneme ozel seyler iceriyor, evrensel ve zamansiz bir metin degil. Bu durumda tanriniz evrensel ve zamansiz metinler veremedigi icin mukemmel bir varlik degil ve buradan yola cikarak aslinda tanri da degil? O döneme özel şeyler içermesi evrensel ve zamansız olmadığı anlamına gelmiyor. Ama bazı dersleri tek bir ayete ya da sureye bakarak çıkaramıyorsun. Aslında şu surede de savaş durumuyla ilgili evrensel ve zamansız öğütler var. En basitinden, dediğim gibi işte, teslim olanlara zarar verilmemesi emri. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Genel Yönetici GERGE Mesaj tarihi: Ocak 29, 2013 Genel Yönetici Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 29, 2013 Allah'in tum kitaplarini okudum ben abi, hepsi boyle. Bir Incil biraz hippi kitabi gibi ama onun da cevresi kotu, Malleus Maleficarum , Eski Ahid filan... Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Dworgian Mesaj tarihi: Ocak 29, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 29, 2013 Akito said: yakın arkadaşına yapıyor yalnız gerge bunu. sokakta gördüğün insana demek başka yakınına demek başka. o küçük ayrımı yapmak gerek. @gerge ben de genel olarak öyle olduğunu düşünüyorum işte. yakın arkadaşım gelip benim inanışımı değiştirmeye çalışsa yürü git derim. zira inanç kavramı mantık ile açıklanamayacak bir şey. adı üstünde "inanç". Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
aktiftablet Mesaj tarihi: Ocak 29, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 29, 2013 hepsi böyle derken neyi kastettin anlamadım Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Dworgian Mesaj tarihi: Ocak 29, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 29, 2013 GERGE said: Allah'in tum kitaplarini okudum ben abi, hepsi boyle. Bir Incil biraz hippi kitabi gibi ama onun da cevresi kotu, Malleus Maleficarum , Eski Ahid filan... işte dediğim gibi. saygı duymak lazım. ben bir tek soruya cevap bulursam sorgulayabilirim inanışımı. big bang evreni yarattı ok. ama eğer hiç birşey yoktan var ve vardan yok olmazsa (termodinamik dediydi birileri), o big bang e sebep olan maddeler nereden geldi vs vs Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
troglodyte Mesaj tarihi: Ocak 29, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 29, 2013 Hemen panik yapmayın müslüman kesim sandığınız kadar cahil korkunç tipler değil. Tamam çoğunluk öyle ama bunun yanında onları dizginleyen azımsanmayacak miktardada dini doğru yorumlayan insan var. Cemaat dershanesine gitmiştim zamanında ordan biliyorum son derece hoşgörülü aklı başında insanlar melek gibiler bildiğin. Bu tarz olaylara bizden çok onlar üzülüyordu. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Genel Yönetici GERGE Mesaj tarihi: Ocak 29, 2013 Genel Yönetici Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 29, 2013 Occam's razor. Varolan en kompleks yaratik mi vardi ilk once ve yaratti, bilmedigimiz cok basit bir sekilde mi ortaya ciktilar? Soru ama dairesel sekilde tanrilar nereden geldi sorusuna da gelir. Occam's razor ama. En basit cozum dogrudur buyuk ihtimalle, varolan en kompleks yaratik cozumu degil. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
barbu Mesaj tarihi: Ocak 29, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 29, 2013 alakasız olacak ama occam's razor en basiti seç şeklinde değil, en az varsayım olanı savunur. ben öyle biliyorum en azından. edit: şimdi wikiden baktım. hem benim dediğimi, hem de basit seçeneğini yazmışlar. neyse cok alakasız oldu konuyla alakalı :D Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Dworgian Mesaj tarihi: Ocak 29, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 29, 2013 öyle evet. ama yine de burada tatmin edici olmuyor Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Akito Mesaj tarihi: Ocak 29, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 29, 2013 GERGE said: En basit cozum dogrudur buyuk ihtimalle, varolan en kompleks yaratik cozumu degil. And God said, Let there be light: and there was light. EN BASİTİ BU BENCE Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
kek Mesaj tarihi: Ocak 29, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 29, 2013 Allah istemeseydi bu forum olmazdı. Herşey O'nun izniyle meydana gelmektedir. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
hamsilipilav Mesaj tarihi: Ocak 29, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 29, 2013 Sene 2013 olmus adam hala dine falan inaniyorsa paticikte tartisip ikna mi edeceksiniz? Birakin gecsin Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Somon Mesaj tarihi: Ocak 29, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 29, 2013 Dünyadaki müslümanların %93'ünün kuranı okumadan müslüman oldugunu düşünürsek. Hmpss sonra ben terliymişim, üstümü çıkartmış, o sırada annesi alışverişten gelmiş, annemler geç gelicekmiş.. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
aktiftablet Mesaj tarihi: Ocak 29, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 29, 2013 hamsilipilav said: Sene 2013 olmus adam hala dine falan inaniyorsa paticikte tartisip ikna mi edeceksiniz? Birakin gecsin şu hakaret mesela, ya da en azından aşağılama var. "utanmıyo musun içki içmeye" ile birebir aynı Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Dworgian Mesaj tarihi: Ocak 29, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 29, 2013 hastasıyım buradaki varsayımların =) o mantıkla ateistlerin de %95 inin özentilikten ateist olduğunu düşünürsek fln Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Suark Mesaj tarihi: Ocak 29, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 29, 2013 yalnız, inanan sapkın adamlar inanmayan sapkın adamlardan daha az tehlikeli oluyorlar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
copry Mesaj tarihi: Ocak 29, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 29, 2013 Bu da klişe ve yanlış bir düşünce bence. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
_Rave Mesaj tarihi: Ocak 29, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 29, 2013 abi isteyen güneşe tapar isteyen maymuna tapar size ne başkasının işinden seni gelip taciz etmiyosa? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Dworgian Mesaj tarihi: Ocak 29, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 29, 2013 Suark said: yalnız, inanan sapkın adamlar inanmayan sapkın adamlardan daha az tehlikeli oluyorlar. din için işlenen suçlar (cinayet, recm vs) ile geri kalan suçların dünya çapında bir rakamsal karşılaştırması var mı? bu sözüne dayanak olsun diye? edit: böyle bir kıyaslama nasıl yaptın onu merak ettim de Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
aktiftablet Mesaj tarihi: Ocak 29, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 29, 2013 ediyo işte, inanan da inanmayan da birbirini ediyo. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar