Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Ateiste havaalanında dayak girişimi


Aket-Atum

Öne çıkan mesajlar

Myshkin said:

Savaş zamanı diye birini müslüman olmadığı için öldürmek normal yani

tartışmanın öncesi hakkında fikrimi belirtmiyim yalnız bu haliyle normal evet. çünkü savaş müslüman ve diğer belli başlı inançlara sahip insanlar arasında geçiyordu. "kafir" kelimesi de o düşmanları tasfir ediyor işte.

mesela yunanlılarla savaşırken YUNANLILARA SALDIRIN denilmiştir tabii ki savaşta. ama bunun kitap olması kutsal olması falan bambaşka olaylar asdf. kutsal kitaplardan herhangi birine inanmadığım için pek ilgilendirmiyo zaten o kısmı.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • Genel Yönetici
Anladim.

Yani Kuran o doneme ozel seyler iceriyor, evrensel ve zamansiz bir metin degil. Bu durumda tanriniz evrensel ve zamansiz metinler veremedigi icin mukemmel bir varlik degil ve buradan yola cikarak aslinda tanri da degil?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

aktiftablet said:

wot

Peki, bu ayet nasıl anlaşılmalıdır? Bu ayet gerçekten Müslüman-gayrı Müslim ilişkilerini mi belirliyor yoksa burada anlatılan başka bir şey mi var? Bunu anlamak için bu ayeti öncesiyle beraber okuyalım. Tevbe suresini 1. ayetten itibaren okursak 5. ayette öldürülmeleri istenen müşriklerin “bütün müşrikler” olmadığını, “antlaşma yapıp da antlaşmayı bozan savaş suçlusu müşrikler” olduğunu görürüz.

1) Antlaşma yaptığınız müşriklere, Allah ve Elçisi tarafından yapılan ilişkiyi kesme duyurusudur.
2) Bu topraklarda dört ay daha dolaşın. Bilin ki, Allah’ı çaresiz bırakamazsınız. Ama Allah, görmezlikten gelenleri (kâfirleri) rezil eder.
3) Bu büyük hac gününde Allah ve Elçisi tarafından bütün insanlara bildirilen şudur: Allah’ın o müşriklere desteği yoktur; Elçisinin de öyle. Ey müşrikler, tevbe ederseniz hayrınıza olur. Sırt çevirirseniz bilin ki, siz Allah’ı çaresiz bırakamazsınız. Görmezlikten gelenlere (kâfirlere) acıklı bir azabı müjdele.
4) Bu duyuru, sizinle antlaşma yapmış ve daha sonra bir kusur işlememiş, size karşı kimseye destek vermemiş müşrikleri kapsamaz. Onlara karşı olan andınızı süresinin sonuna kadar tam yerine getirin. Allah korunanları sever.
5) (Dört) yasak ay[1] çıkınca o müşrikleri bulduğunuz yerde öldürün. Onları yakalayın, onları kuşatın, onlar için her gözetleme yerinde oturun. Ama tevbe ederler, namaz kılarlar, zekât verirlerse yollarını açın. Allah’ın bağışlaması çok, ikramı boldur.”

5. ayette anlatılan müşrikler; savaş suçlusu olan, antlaşmayı bozan müşriklerdir. Ayetleri dikkatle okursak bunu çok kolay anlarız. Çünkü birinci ayette “anlaşma yaptığınız müşriklere ilişkiyi kesme duyurusudur.” dendiğine göre ayetler tüm müşrikleri/gayrı müslimleri kapsamaz.
4. ayette de “antlaşmayı bozmayanların ve Müslümanların aleyhine çalışmayan müşriklerin hariç tutulduğu” söyleniyor. Demek ki bu ayetteki ilişkiyi kesme duyurusu, anlaşma yapılan her müşrikle ilgili değildir.
5. ayette de “o müşrikler” deniyor. 4. ayette antlaşmayı bozmayanlar hariç tutulduğuna göre geriye sadece “antlaşma yapıldığı halde antlaşmayı bozan müşrikler” kalıyor.
Ayetteki ilk muhataplar Mekkeli müşriklerdir. Onca suçlarına rağmen yine de bunlara dört ay süre tanınıyor ve yanlıştan dönenlere (tevbe edenlere) ve çekip gidenlere dokunulmayacağı bildiriliyor. Ayet böyle olduğu halde ayeti bağlamından koparıp burada “o müşrikler” diye anlatılan müşrikleri, “tüm müşrikler” olarak anlamak ve bu ayeti Müslüman-gayrı Müslim ilişkilerinin merkezine oturtmak tam bir cinnet olsa gerektir. Zaten dikkat edilirse ayette; “el-müşrikîn” kelimesi geçiyor. “el- müşrikîn” “o müşrikler” demektir. Arapça kurallara göre bir kelimenin başına belirlilik takısı (el) gelirse bilinen bir şeyden bahsediliyor demektir. Dolayısıyla 5. ayette bahsedilen müşrikler tüm müşrikler değil, antlaşmayı bozan müşriklerdir. Ama maalesef tarihte, bu özel olayı anlatan ayetler tüm müşriklere genellenmiş ve buna göre hukuk oluşturulmuştur.
Aslında bu ayetler, Mumtehine suresi 8-9. ayetlerle ilgili bir örnektir.


ek: 60. Mumtehine 8:
Allah, din konusunda sizinle savaşmamış ve sizi ülkenizden çıkarmamış olanlara iyilik yapmanızı ve onlara karşı adil davranmanızı yasaklamaz. Allah herkesin payını verenleri (adil davrananları) sever.



olay şeye benzemiş, bir röportajda gazetecenin tek cümleyi alıp röportaj yaptığı kişiye yüklenmesi gibi.

aslında tüm kitapları alıp okumak lazım da işte
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

GERGE said:

Anladim.

Yani Kuran o doneme ozel seyler iceriyor, evrensel ve zamansiz bir metin degil. Bu durumda tanriniz evrensel ve zamansiz metinler veremedigi icin mukemmel bir varlik degil ve buradan yola cikarak aslinda tanri da degil?


O döneme özel şeyler içermesi evrensel ve zamansız olmadığı anlamına gelmiyor. Ama bazı dersleri tek bir ayete ya da sureye bakarak çıkaramıyorsun. Aslında şu surede de savaş durumuyla ilgili evrensel ve zamansız öğütler var. En basitinden, dediğim gibi işte, teslim olanlara zarar verilmemesi emri.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Akito said:

yakın arkadaşına yapıyor yalnız gerge bunu. sokakta gördüğün insana demek başka yakınına demek başka. o küçük ayrımı yapmak gerek.

@gerge ben de genel olarak öyle olduğunu düşünüyorum işte.


yakın arkadaşım gelip benim inanışımı değiştirmeye çalışsa yürü git derim. zira inanç kavramı mantık ile açıklanamayacak bir şey. adı üstünde "inanç".
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

GERGE said:

Allah'in tum kitaplarini okudum ben abi, hepsi boyle. Bir Incil biraz hippi kitabi gibi ama onun da cevresi kotu, Malleus Maleficarum , Eski Ahid filan...


işte dediğim gibi. saygı duymak lazım. ben bir tek soruya cevap bulursam sorgulayabilirim inanışımı.

big bang evreni yarattı ok. ama eğer hiç birşey yoktan var ve vardan yok olmazsa (termodinamik dediydi birileri), o big bang e sebep olan maddeler nereden geldi vs vs
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Hemen panik yapmayın müslüman kesim sandığınız kadar cahil korkunç tipler değil. Tamam çoğunluk öyle ama bunun yanında onları dizginleyen azımsanmayacak miktardada dini doğru yorumlayan insan var.
Cemaat dershanesine gitmiştim zamanında ordan biliyorum son derece hoşgörülü aklı başında insanlar melek gibiler bildiğin. Bu tarz olaylara bizden çok onlar üzülüyordu.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • Genel Yönetici
Occam's razor. Varolan en kompleks yaratik mi vardi ilk once ve yaratti, bilmedigimiz cok basit bir sekilde mi ortaya ciktilar? Soru ama dairesel sekilde tanrilar nereden geldi sorusuna da gelir. Occam's razor ama. En basit cozum dogrudur buyuk ihtimalle, varolan en kompleks yaratik cozumu degil.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

alakasız olacak ama occam's razor en basiti seç şeklinde değil, en az varsayım olanı savunur. ben öyle biliyorum en azından.

edit: şimdi wikiden baktım. hem benim dediğimi, hem de basit seçeneğini yazmışlar. neyse cok alakasız oldu konuyla alakalı :D
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Suark said:

yalnız, inanan sapkın adamlar inanmayan sapkın adamlardan daha az tehlikeli oluyorlar.


din için işlenen suçlar (cinayet, recm vs) ile geri kalan suçların dünya çapında bir rakamsal karşılaştırması var mı?

bu sözüne dayanak olsun diye?

edit: böyle bir kıyaslama nasıl yaptın onu merak ettim de
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...