Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Navigasyon ekranı dediğin böyle olur: Tesla S


paramecium

Öne çıkan mesajlar

mevcut arabaların hepsi dandik geliyor hepsi bi teneke havasında ilkel en pahalısı bile

böyle şeyler çıkıp yaygınlaşsa ne güzel olur

yollara tesla coil döşesinler wireless elektrik çeke çeke gitsek mesela bataryayı tüketmeden

zamanında edison puştunu kesselerdi şimdi wireless elektrik kullanıyor olabilirdik :/ pil mil derdimiz olmazdı hiç
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 2 hafta sonra ...
  • 4 hafta sonra ...
  • 6 ay sonra ...
  • 2 ay sonra ...
Elon Musk,CEO said:

Yesterday, there was a wall of Tesla patents in the lobby of our Palo Alto headquarters. That is no longer the case. They have been removed, in the spirit of the open source movement, for the advancement of electric vehicle technology.

Tesla Motors was created to accelerate the advent of sustainable transport. If we clear a path to the creation of compelling electric vehicles, but then lay intellectual property landmines behind us to inhibit others, we are acting in a manner contrary to that goal. Tesla will not initiate patent lawsuits against anyone who, in good faith, wants to use our technology.

When I started out with my first company, Zip2, I thought patents were a good thing and worked hard to obtain them. And maybe they were good long ago, but too often these days they serve merely to stifle progress, entrench the positions of giant corporations and enrich those in the legal profession, rather than the actual inventors. After Zip2, when I realized that receiving a patent really just meant that you bought a lottery ticket to a lawsuit, I avoided them whenever possible.

At Tesla, however, we felt compelled to create patents out of concern that the big car companies would copy our technology and then use their massive manufacturing, sales and marketing power to overwhelm Tesla. We couldn’t have been more wrong. The unfortunate reality is the opposite: electric car programs (or programs for any vehicle that doesn’t burn hydrocarbons) at the major manufacturers are small to non-existent, constituting an average of far less than 1% of their total vehicle sales.

At best, the large automakers are producing electric cars with limited range in limited volume. Some produce no zero emission cars at all.

Given that annual new vehicle production is approaching 100 million per year and the global fleet is approximately 2 billion cars, it is impossible for Tesla to build electric cars fast enough to address the carbon crisis. By the same token, it means the market is enormous. Our true competition is not the small trickle of non-Tesla electric cars being produced, but rather the enormous flood of gasoline cars pouring out of the world’s factories every day.

We believe that Tesla, other companies making electric cars, and the world would all benefit from a common, rapidly-evolving technology platform.

Technology leadership is not defined by patents, which history has repeatedly shown to be small protection indeed against a determined competitor, but rather by the ability of a company to attract and motivate the world’s most talented engineers. We believe that applying the open source philosophy to our patents will strengthen rather than diminish Tesla’s position in this regard.


:)-D budur
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 3 ay sonra ...
Turkiye nin fiat ya da renault tarafından burada birleştirilmeyen gerçek arabasını yapmasının tek yolu kendisine ait elektrikli araçlar üretmek. tesla nın patentleri cidden bu fırsatı çok daha yükseltti.

gerçi inşaat sektörü ile günlerce övünüp, batırma tünelini ya da 3. köprüsünü yabancıya yaptıran ülkeyiz.

tren kaçıyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

abi tesla'nın tek başına daha fazla büyümesi kolay değil, herif ölür o olmadan, uzaya gitme planlarını göremez vs, üzülür sdfd.
teslanın yayılması için, kendisi dışında onlarca elektrikli araç üreticek şirkete ihtiyacı var ki infrastructure otursun. Elektrikli araçlar doğrultusunda lobbying yapması için adam lazım. E diğer şirketlerin oluşması için onların ağızlarına vurulmasını engellemesi lazım, o yüzden patentleri kullanın diyor, gaz veriyor, hem aynı sektörde yanında olacak şirket çıksın, hem de public support alsın, haliyle elektrikli araçlara karşı lobicilerin altında ezilmesin, olay bu anladığım kadarıyla.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

piyasada kullanabilecek sayıda elektrikli araç olsa zaten çok ciddi baskı olucak, yakıtlıların yokolması için. LED lambalar oturunca mesela EU çatır çatır banladı mesela tungstenleri, spot lambaları da seneye banlıyorlar, elektrikli ısıtıcılar banlanıyor ufak ufak, hollanda zaten trol zaten, yakıt kullanılmasın diye iyi kasıyor, şehir içinde bisiklet default zaten, tren fiyatları yüksek olması biraz saçma ama o da tren kapasitelerinin yetmemesi, şirketin özel olması vs, insanlar ciddi ciddi işyerinin yanına taşınıyor iş değiştirdikce, yol gitmemek için.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...