Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Atatürk Havalimanı'nın Akıbeti Belli Oldu


paspatur

Öne çıkan mesajlar

İstanbul’a 3. havalimanının inşa edilmesinin ardından Atatürk Havalimanı’nın tasfiye edilmesine ve 2016’dan itibaren ticaret ve kongre merkezine dönüştürülmesine karar verildi.

İstanbul’a yapılacak 3. havaalanı için çalışmalar son aşamaya gelirken ihale hazırlıkları sürüyor. Yılda 150 milyon yolcu kapasitesiyle dünyanın en büyüğü olarak hizmete girmesi planlanan yeni havalimanının açılmasının ardından, Atatürk Havalimanı'nın tasfiye edilmesi planlanıyor.

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığının beraber yürüttüğü çalışmalar kapsamında tasfiye çalışmalarına 31 Aralık 2016'dan itibaren başlanacak. Ayamama Deresi çevresinde başlatılan yüksek prestijli Turizm ve ticaret merkezi projesi kapsamında, Atatürk Havalimanı 2016'dan itibaren ticaret ve kongre merkezine dönüştürülecek.

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığının planına göre, 31 Aralık 2016'dan itibaren özel uçakların boyutları küçültülerek değeri yüksek ama hafif ürünlerin kargo taşımacılığı yapılacak ve projeye havalimanı çevresindeki fuar ve İstanbul Dünya Ticaret Merkezi binaları da dahil edilecek. Havalimanının küçültülmesiyle ortaya çıkan araziler ticari olarak değerlendirilecek. Elde edilen gelir ise yeni havalimanı ve şehrin inşaatı için finans kaynağı olarak kullanılacak.


haber

Yeni ve daha modern bir havalimanı yapılmasına karşı değilim ama, bu havalimanının kapatılması bana çok yanlış geliyor. Yani biz kapattık arkadaşım hadi terkosa mantığı doğru mu? İnsanların metroyla rahatlıkla ulaşabildiği bir havalimanını kapatıp Terkosa havalimanı yapmanın mantığını çözemiorum. Dünyadaki örenekleri nelerdir? Bu şekilde komple kapatılıp taşınmış havaalanları var mı acaba?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

paspatur said:

Bu şekilde komple kapatılıp taşınmış havaalanları var mı acaba?


Ülkemizdeki uygulamaların dünyanın doğru düzgün memleketlerinde görülme oranı %10 falan olduğu için, çok şaşırmaman lazım.

Adının Atatürk Havalimanı olması da büyük bir faktördür kuşkusuz. Sadece adını değiştiremezsin, isyan çıkar. O zaman komple kapatırsın, hem yeni yapılacak ihaleyi hem de eskisinin rantını yandaşa verirsin, Atatürk isminden kurtulursun, sonra "dünyanın bilmemne merkezi, filanca kalbi falanca böbreği" diye süsler modern görünürsün. Yiyene işte.

Yenisinin adı da bir Osmanlı kahramanından falan gelir muhtemelen. U jelly?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Baggio said:

paspatur said:

Bu şekilde komple kapatılıp taşınmış havaalanları var mı acaba?


Ülkemizdeki uygulamaların dünyanın doğru düzgün memleketlerinde görülme oranı %10 falan olduğu için, çok şaşırmaman lazım.

Adının Atatürk Havalimanı olması da büyük bir faktördür kuşkusuz. Sadece adını değiştiremezsin, isyan çıkar. O zaman komple kapatırsın, hem yeni yapılacak ihaleyi hem de eskisinin rantını yandaşa verirsin, Atatürk isminden kurtulursun, sonra "dünyanın bilmemne merkezi, filanca kalbi falanca böbreği" diye süsler modern görünürsün. Yiyene işte.

Yenisinin adı da bir Osmanlı kahramanından falan gelir muhtemelen. U jelly?


Abi aynı şeyi düşündüm. Fatih Sultan Mehmet havalimanı nasıl?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
Dünyadaki örenekleri nelerdir? Bu şekilde komple kapatılıp taşınmış havaalanları var mı acaba?

kai tak -> hong kong international
stapleton -> denver
brandenburg'da kapatılacak.

stapleton burada dediği gibi değerlendiriliyor olmalı. brandenburg'a ne yapılacak hatırlamıyorum. kai tak da buradaki gibi bişiler olsun istemişlerdi, ama çinliler yıkmadan önce bi bütçe ve arz-talep planı yapmadığı için henüz bi bok yapmayı beceremediler.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

İçine metro giden, şehir merkezine taksiyle gidilebilecek kadar insaflı uzaklıkta olan, ama şehrin trafiğini de etkilemeyecek kadar şehrin dışında olan ideal havaalanını sırf rant için cehennemin dibine taşıyacak zihniyet, ismi de elbet aklının köşesinde tutuyordur. Aksini iddia etmek körlük abi.

Metrobüs ve Havataş kesin gider gerçi oraya, OLEY!
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

çok mantıklı bi karar değil ama çok mantıksız bir karar da değil.
olay runwaylerin ve terminalin kapasitesi ile, çevredeki binaların yüksekliği ile falan alakalı.

o bölgede daha yüksek yapılaşmaya da izin verilmiş olacak böylece.
ki bu istanbul için çok da iyi bir şey değil.


bunu kapatmak yerine sabiha gökçeni kapatsalar daha çok sevinirdim.

allahın unuttuğu yerde be! nefret ediyorum sabiha gökçen'e inmekten! ki ben anadou yakasında oturuyorum, ona rağmen eve gelmem atatürk'ten gelmemden daha zor ve uzun sürüyor.


burada 2016 tarihi sıkıntılı. 2016'ya kadar havalimanını bitirdin diyelim, e nerede bunun metrosu? 4senede nereden nereye metro çektikleri görülmüş ki!

2020 de canımı ye.

isim olayı ayrı bi konu
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Abi havalimanından genelde taksiye binilmez. Yane taksi mesafesinde olmaz. Uçakların kalkıp inerken yarattığı gürültü cart curt. MEdeni ülkede havalimanından metre yada tren vardır binersin gitceğin yere gidersin. Hatta çok medenisinde trene biner en yakın şehrin tren istasyonunda iner mesela yandaki şehre gideceksen o trene biner orda iner bölgesel trene yada metroye biner evinin önünde inersin.

Tüm bunlarıda insan gibi oturarak temiz ve ucuz araçlarda yaparsın. Gözünü sevdiğimin Deutsche-Bahn ı ya. Ahlaksızlığını alcağımıza adamların şunu alsaydık keşke.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

@baggio:

abi şu metrobüs'ü kakalayanı yakalasam sarılıp elini öpeceğim, büyüğümsün diyeceğim, o kadar seviyorum ki kendisini boğulana kadar sıkacağım. boğulduktan sonra sıkmaya devam edeceğim. sık sık sık.. çok sevimli, mübarek bi adamdır kendisi kesinlikle.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...