Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Cyberpunk 2077


Desqpio

Öne çıkan mesajlar

axedice said:

Ahahah yuh ya 15 sene oldu la bloodlines çıkalı. 15 yıldır da aa bak FPS RPG de oluyormuş düzgün yapılınca diyoruz. Herr tartışmada aynı bayat argümanlar, insan 15 yılda hiç mi kendisini yenilemez lel.


Bloodlines is presented from first- and third-person perspectives

bizim istedigimiz de bu zaten.. yani benim istedigim daha rahat oynayabilmek icin ama su yukarda ki aciklama da neden fps sectiklerini guzelce aciklamis.

yavas yavas oynarim midem bulanmaz.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

applev0dka said:

Vattier
CD PROJEKT RED
RED Point
#169
We decided to go with First Person Perspective because it adds to the immersion - let you experience the game through eyes of the main character. We're not planning to allow switching to TPP for the same reason


sen TP kullanarak görüş açında olmayan adamları görüp, ona göre pozisyon alıp kendi oyun keyfini baltalama diye yapmış işte adamlar seni düşünerek..


hep istemezük, herşeye istemezük

adamın zatına, yazdığı başlıkta yazdığım mesajdan altıntılayım:
said:
The immersion is still there for the people who want it when you allow switching, it does not go away. This is not a logical reason. If we rather want to see our character, have decent melee gameplay or just prefer it so, we can opt out, if you give the choice.

third person araba sürüşü ve third person cutscene de olmaması lazım senin dediğine göre. ama konmuş. o kadar da sadık değiller o mantığa.
Redeagle said:

Daha yeni kingdom come çıktı ya. Babalar gibi melee babalar gibi rpg babalar gibi fp.

oyundaki en kötü husus fp melee.
toggie said:

abi oyun competitive multi degil ki 3rd person kamerayla etrafi kesmenin bir onemi olsun.

bence fp olmasinda bir sikinti yok. hatta shooting elements nedeniyle bana gore daha iyi secenek. olur mu olmaz mi tartismasi da gereksiz, oldugunu gorduk farkli oyunlarda.

tek sevmedigim yonu tabi ki custom yarattigimiz karakterin, oyunun buyuk bolumunde sadece ellerini gorebilecek olmamiz. witcher'daki armor tasarimlari o kadar basariliydi ki insanin gozu gonlu aciliyodu baktikca. bu oyunda da ayni kalitede olacagindan suphem yok.

ya competitive olsa direkt almam zaten oyunu ama sp için de iyi değil. önem sırasında yüksek değil ama "götçüler siziiii" feveranına karşı sayabileceğim gameplay nedenleri arasında. esas fp melee sıkıntı. fp cover almak da sıkıntı gerçi, gameplay anlatan yazılarda char cover alıyor gibi bir anlatım var 1-2 noktada.
quixef said:

Ya demek ki augmentationlarla baktığın objeler hakkında doğrudan bilgi alacaksın ya da hedefleri işaretleyecek falan FPS şeklinde kafayı çevirmeden bilgi kirliliği olur ekrandaki her şeyi mi gösterecek?

crosshair'in çevresini gösterir, fp'de de öyle yapmazsa fp'de de bütün ekran dolar zaten.

p.s: sataşmadan yazarsan böyle ben de normal cevap veririm.
Bone said:

first person ile third person yapmak arasında bir "zorluk" yok. first person yapabiliyorsan, third person da yaparsın. oyun kamerasını adamın gözünden değil de azıcık tepesinden koyacaksın. oldu bitti.

sanki yapamıyorlarmış, becerememişler, üşenmişler gibi konuşmaya gerek yok. half-life 1 gibi pure fps oyununda third person kamerayla oynamaya imkan sağlayacak özellikleri dahil etmişlerdi.

"ühühü niye third person değil, niye karakterimin poposunu göremiyorum, oysa şimdiye kadar oynadığım tüm rpg'ler third person'du" diye ağlamaktan önce, niye first person odaklı bir oyun yapıyor olduklarını düşünmeniz çok daha sağlıklı olur.

Cyberpunk dünyası dediğiniz, silah çatışmalarının olduğu bir ortam. öyle Morrowind gibi Witcher gibi kılıç ile birbirine dalmak olmayacak. Haliyle combatların %99'ı tabanca tüfek kullanmaktan ibaret bir oyunda, nişan almana imkan tanımayan Third Person kamera da anlamsız olacaktı.

işte redditteki fanboylara bakılırsa oyunu bir yıl daha ilerletirmiş, şirketi zarar sokarmış vs vs. zor değilse seçenek olarak koymamanın özrü yok. oyuncuya nispet mi yapıyorsunuz diye sorarlar şirkete.

sorman gereken soru "neden seçenek olarak koymuyorlar". cdp demiş nedeni zaten MUH IMMERSHUNZ. millet bana dalıyordu yıllarca fp immersion verir dedikçe ben, bir anda kıymete bindi cdp deyince. üşenmesem çat çat çıkarırdım o postları. :p

melee combat olacak, walljumplar, tavanda yürümeler executionlar vs. hepsi anlatılmış, linklere bakarsın yeni konan.
Bone said:

Deus Ex, System Shock, Dark Messiah gibi bir oyun mu istiyorsun,
yoksa Gears of War gibi bir oyun mu.
konu bu Sam.

her gördüğünüz RPG'yi Skyrim ile kıyaslamanız gerçekten anlamsız bir davranış şekli.

iki seçenek yok, başından beri üçüncü seçeneği söylüyorum. İKİSİ BİRDEN.
axedice said:

Class yerine skill based sistem açıkçası mantıklı geldi bana, P&P sisteminde çok fazla "ara" class var cyberpunkın, o kadar güçsüz / etkisiz olmasalar da D&D 3E'nin NPC classları gibi hissettiriyorlar hatta. Misal fixer dediğin bildiğin görev görev veren npclerin classı, hatta special skilleri böyle trading gibi bi olay. Shadowrundaki şu kahvesi olan türk gibi düşünün, adamın işi crimelord / corporate typelarla street level runnerların bağlantısını kurmak bi nevi. Başka bi class nomadın en büyük olayı nomad clanıyla bağı ve onlarla birlik olması gerektiğinde yardıma çağırıp yardıma gitmesi falan, yani tüm classları bilgisayar oyununa eklemek tabletop kadar kolay olmayabilir onu normal karşıladım. Hatta işte corporate background seçip yine corporate skiller alabilmek falan iyi olmuş baya, bence core class olarak tek eksiklik Rockerboy olmuş, gayet CRPGye uyumlu bardic abilityleri falan olabilirdi. Ama onu da cross class talentlarla vereceklerse eh yetinebiliriz.

Bence ENN büyük eksiklik statlarda Empathy / Humanity'nin olmayışı. Zaten Cyberpunk ı bilenler de aynı şeyi yazmış hep incelemelerde, bu cyberwareları abartıp humanityni çok düşürdüğünde şu ilk yayınlanan teaserda olduğu gibi cyberpsychosis e bağlayıp etrafındakileri et yığını olarak görmeye başlıyor rage e girip herkesi kesiyor falan, bloodlinesda humanitynin çok düşüp karakterin rage e girmesi gibi. Sağlam bi gameplay öğesi + kısıt olurdu, niye çıkarmışlar bilmiyorum.


Faction questleri ve herkesin tuttuğu kendine mottosunu demoda yansıtmaları iyi olmuş, daha ilk questlerden corporate pawn olarak kullanılıp yine bunu demoda göstermelerini de sevdim. Background / lifepath olayını zaten bekliyorduk, eğer skill seçimlerini düzgün bi şekilde buna bağlayıp (atıyorum corporate perkleri için ilgli backgroundu seçmiş olmak) witcher kadar yüzeysel skill / feat sistemi koymazlarsa bence 10 numara oyun çıkar.


TPS/FPS geyiği gereksiz abartılmış ona katılıyorum da CDPR forumlarında tonlarca insanın motion sickness yaşıyorum plspls TPS koyun demesine ve internetin alev almasına falan şaşırdım baya. FPS melee KC: Deliverance'da gördük yeterli derecede olmuş. Ha bizim için kocaman bi /care hangi açıdan oynandığı, önemli olan içerik ama şuna da değinmeden geçemeyeceğim.

Sam said:

neyse, "izometrik değilse rpg değildir"den bugünlere bir yol katedilmiş demek ki. :P


Ahahah yuh ya 15 sene oldu la bloodlines çıkalı. 15 yıldır da aa bak FPS RPG de oluyormuş düzgün yapılınca diyoruz. Herr tartışmada aynı bayat argümanlar, insan 15 yılda hiç mi kendisini yenilemez lel.

classların çöpe atılmasını desteklemen seni rpg şeyhülislamlığından indirdi, bir ömür boyu ne desen fayda etmez artık. :p betheda yapsa 10 sayfa dumbed down mesajları, cdp yapınca "reis yapar onlar konuşur". :p

evet o empathy/humanity meselesi lazımdı bence de kesinlikle. acaba dumbed down deme vaktin geldi mi? :p

işte evrildiğin en son nokta "fp ile immersion olmaz" idi, cdp yapınca /care oldun. adamlar rpg'lerini shooter'a doğru çevirdikçe herşeyi kabullendirecekler anlaşılan. (:P)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

SPECIAL direk classless sistem, World of Darkness ın gerek P&P gerek CRPGleri classlesstı, arcanum hakeza classless.

Ve rabbları buyurdu; Biz class based sistemi sevap kılmadık ki classless olunca mekruh olsun (ax - 18:10)



IMMERSHUNZ konusunda benim de yazdıklarım forumda baki, first person olması önemli değil içerik önemli dedim, özellikle de bloodlinesdan sonra. Ki daha yeni Kingdom Come çıktı combatını grafiklerini falan övdük hep, bilmiyorum CDPR nerde fikrimi değiştirmiş.

Burnuma taze saman kokusu geldi ama...

https://pbs.twimg.com/profile_images/2296746757/n37nkkimyns6wr51ud16_400x400.jpeg
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sam said:

quixef said:

Ya demek ki augmentationlarla baktığın objeler hakkında doğrudan bilgi alacaksın ya da hedefleri işaretleyecek falan FPS şeklinde kafayı çevirmeden bilgi kirliliği olur ekrandaki her şeyi mi gösterecek?

crosshair'in çevresini gösterir, fp'de de öyle yapmazsa fp'de de bütün ekran dolar zaten.


Senin dediğin şekilde oyun point & click adventure a döner biraz. Gözler özellikle vurgulanan bir augmentation obje obje zoomlama tagleme gibi şeyler olacaksa FP daha başarılı bence.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bethesta feature çıkardığında herhangi bir role play elementine yetememesi sebebiyle o genre'dan uzaklaşmak amacıyla yapıyor.

CP bize quest, karakter ve değişik seçimler yazabildiklerini gösterdi. Open world yapacaz dediler, onu da yaptılar. Bu açıdan kimsede "bu yetolar yapmayı beceremediği için bu featureları kaldırdılar" gibi bir imaj oluşmaması çok doğal.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

quixef said:

Senin dediğin şekilde oyun point & click adventure a döner biraz. Gözler özellikle vurgulanan bir augmentation obje obje zoomlama tagleme gibi şeyler olacaksa FP daha başarılı bence.

bu tarz interaksiyonlar için düğme olur zaten, kafayı çevirdikçe her yerden popup fışkıracak bir oyun fp olarak da aynı sıkıntıyı yaşar. alt tuşuna başına objeleri highlight eden oyunlar gibi. investigation modları filan düğmelerle aktive edilen tonla oyun da var, yapılmış şeyler yani.
Redeagle said:

Bethesta feature çıkardığında herhangi bir role play elementine yetememesi sebebiyle o genre'dan uzaklaşmak amacıyla yapıyor.

CP bize quest, karakter ve değişik seçimler yazabildiklerini gösterdi. Open world yapacaz dediler, onu da yaptılar. Bu açıdan kimsede "bu yetolar yapmayı beceremediği için bu featureları kaldırdılar" gibi bir imaj oluşmaması çok doğal.

basbayağı temelsiz iddia. arena, daggerfall, morrowind keyword'e tıklanarak info alınan, dialog olmayan oyunlarken dialog ağacı entegre ettiler oyuna. random generated world iken, hand-crafted world'e geçtiler. npc'ler gene her biri hand-crafted hale getirildi vs sürüyle büyük örnek sayarım böyle. yapamadıkları şeyleri yapmaya çalıştılar.

yapabiliyorlarsa yapsınlar, özrü yok seçenek vermemenin. ben yapamadılar demedim zaten, yaptıkları şeyi çıkarmışlar kafalarına göre.
axedice said:

SPECIAL direk classless sistem, World of Darkness ın gerek P&P gerek CRPGleri classlesstı, arcanum hakeza classless.

Ve rabbları buyurdu; Biz class based sistemi sevap kılmadık ki classless olunca mekruh olsun (ax - 18:10)

IMMERSHUNZ konusunda benim de yazdıklarım forumda baki, first person olması önemli değil içerik önemli dedim, özellikle de bloodlinesdan sonra. Ki daha yeni Kingdom Come çıktı combatını grafiklerini falan övdük hep, bilmiyorum CDPR nerde fikrimi değiştirmiş.

Burnuma taze saman kokusu geldi ama...

lakin cp20 tabletop'ta class varken classların yokedilmesi...

dınınınınını
dumbed dowwwnnnn

dınınınınını
dumbed dowwwnnnn, dumbed dowwnnnn, dumbed downnnn

hani bu basmakalıplardan temelli kurtulduysan ne mutlu forumumuza, başka oyunların başlıklarında anımsatmamız gerekmez umarım bu yeniden doğuşunu. :p

anlatmışsın zaten bu dumbing down.. ahem.. streamlining neden yapılmış. ben duruma göre değerlendiriyorum, burada mixed feelings biraz. tabletopunu oynamış olsam üzerdi büyük ihtimalle. çıkan sonuca bakacağım ama oyuna açılışta wikiyle başlatmayan sistemler olumlu ilk bakışta şayet karakterin gelişimini sınırlandırmıyorsa.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bir ton örnek sayarken o geliştirdikleri dialog ağacına F4'de ne yaptıklarını da sayıver.

Edit: 90lardan 2018 girmişiz. Npc çiziyorlar diye kimse kimseyi övecek hali yok kusura bakma. Kim çizmiyor bu dönemde o npcyi? Hangi AAA fps hangi AAA rpg random generated çizilmemiş dünyada geçiyor? Dünya standartı bunlar. Yapmak zorundalar zaten.

Ama special statlarınla dünyada kilit açmaktan farklı bir etkileşimde bulunabilmek dünya standartı değil. Bundan kaçabildiklerini keşfettikleri anda kaçtılar. Karmadan kaçabildikleri anda kaçtılar. Git dungeonda adam öldürden fazla derinliği olmayan questler dayayabildiklerini keşfettikleri anda sadece bunlara abandılar.

Bir yanda bare minimum ne dayasak yerler diye fırsat kovalayan bethesta var bir yanda kimse talep etmemesine rağmen "biz bu oyuna open world de ekleriz lan" deyip ekleyen CP var. Adamların bu kadar kredisi varken anca sıvarlarsa eleştiri gelmesinden doğal bir şey yok.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

geri gittiler o konuda fo4'te ama yapamadıklarının da üstüne giden bir şirket bethesda, 25 yıllık gelişmelerini unutmamak lazım.

hala çizmiyor herkes, rpg'lerin çoğunda yürüyen et yığınları npc'ler. tes1 arena'dan farkı yok çoğu oyunda eğer npc koca şehirdeki 3-4 quest kiosk'tan biri değilse. yok yani öyle bir standart. tek satır cevap bile vermiyorlar üstüne yürüyünce. kaldı ki buradaki olay senin "yapamadıkları için" argümanının mesnetsiz olması.

special'ı iyi değerlendiremediler, kaçtılar argümanı falso çünkü special kalkmış değil. perkler kalkmış değil. "yapamadılar diye yokettiler" falso 2.

dialog ağacı kimse istemeden kondu oblivion'a. gene hand crafted world morrowind'e konması kendilerinin yaptığı birşey. millet gezilebilen dünya ufaldı diye eleştirdi hatta o vakit.

sıvamışlar zaten, eleştiri gene yok. buyrun eleştirin, tp varken kaldırmışlar. class varken kaldırmışlar. empati varken kaldırmışlar. beceremediler diye mi kaldırmışlar yoksa becerebildikleri hatta işgüzarlık mı etmişler, buyrun konuşalım.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Şehirde olmayan districtten geldiğini ve benim oraya gidemeyeceğimi iddia eden dangalak nazim'i görmesem elle emek verilen npclerin bir değeri var sanacam. Çoğu oyun npcsinin tırnağı kadar karaktere sahip olsalar yine hadi neyse derdim.

Senin special olarak gördüğün şey kilit açma harici combat modifierı olmaktan başka bir işe yaramıyor. Mobil vault oyununda da var o kadar special. Orjinal falloutlarda ve new vegas'a kadar nasıl kullanıldığını bilen adam için senin şu an "ortada special var, kalkmadı, falso" demen parodinin kendisidir.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

npclerle quest kiosklarını karıştırmamak lazım. sokakta duran/yürüyen herşey npc. üstüne gidince "huh" yapıp yürümeye devam ediyorsa yürüyen ettir o. bunlardan etrafa 50 tane koyup, aralarına bir tane "!" quest kiosk koymak dünya standardı uzun süredir. o kadarını grand theft auto da yapıyor. cp77 böyle olmaz umarım.

specialın iyi değerlendirilemesi birşey, specialın kaldırılması bambaşka birşey. nv deme hiç, onda da bethesda special'ı. nv'de perception neydi ki nv diyorsun? nv'de ch neydi ki? dump statlar gene fo3 & fo4'teki gibi, oyunda 3-4 kere dialog seçeneği açtı diye special'ın hakkı verilmiş olmuyor. special'ın bu oyunlarda iyi kullanılamaması benim 10 yıldır yazdığım birşey kaldı ki.

lakin "kaldırıldı" demek için post-truther filan olmak lazım.

hadi deflecting'i geçelim de cp77'yi konuşalım. tp, classlar, empati, ne oldu bunlara?

https://metro.co.uk/2018/06/13/cyberpunk-2077-preview-game-next-generation-7627025/
said:
At this point the game seems like a relatively straightforward first person shooter, as V makes use of a short term buff, taken via an asthma inhaler style device, and uses a slow motion effect to get a drop on the fairly ordinary-seeming bad guys.

beni telaşlandırmıyor da sizin hiç üzerinde konuşmadığınızı görmek garip cidden.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

We watched 50 minutes of uncut Cyberpunk 2077 gameplay

Cyberpunk is a first-person role-playing game.
You play the game from a first-person perspective,
shooting weapons in the traditional FPS style,
with dialogue choices appearing on screen.

https://www.eurogamer.net/articles/2018-06-13-we-watched-50-minutes-of-uncut-cyberpunk-2077-gameplay-and-interviewed-cd-projekt-about-it

Detaylı ve anlaşılır.

..While many of the characters you can romance in our game are bisexual..
Artık tüm oyunlar böyle olacak gibi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

F3 ve NV'da bulunan special F2 specialının paradosidir. F4deki special NV'dakinin parodisidir. Aynı şeyi Morrowind dungeonları neymiş skyrimde ne olmuş, questler neymiş ne olmuş diye uzar gider. Bethesta 10 küsür senedir bunu yapıyor. Minimum neyse kalanı eritmekle meşgul.

Mevzu teknik olarak special var, teknik olarak dungeon var, teknik olarak quest var meselesi değil. O senin "ortada sorun yok" gözlüğün. CP şu an böyle bir gözlüğe ihtiyaç duyduğumuz bir firma değil. İlerde olursa burada ilk seveni eleştirir zaten.

Edit: bethesta dendiği anda koşup gelip bir de üzerine deflecting demek nedir ayrıca?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

koşup gelip? günlerdir başlıktayım, yazıyorum haberler geldikçe. koşup gelen sensin bana kıyasla. :p bethesda diye tutturdun, cp77'yi unuttun, "reis ne yapsa yanındayız" dedin bıraktın. :p

"ilk seveni eleştirir zaten"

hadi buyrun eleştirin takım tutar gibi şirket tutmuyorsanız. 3 kere sordum class, empati diye, tık yok. hala bethesda. "ekonomi battı" dedikçe hala "cehağpeeğğğ" denilmesi gibi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bethesda ile alakası yok konunun, benim adım sam değil de başka biri olsam zaten oraya odaklanmayacaksınız sayfalarca cdp'ye eleştiri gelince.
Redeagle said:

Bethesta feature çıkardığında herhangi bir role play elementine yetememesi sebebiyle o genre'dan uzaklaşmak amacıyla yapıyor.

CP bize quest, karakter ve değişik seçimler yazabildiklerini gösterdi. Open world yapacaz dediler, onu da yaptılar. Bu açıdan kimsede "bu yetolar yapmayı beceremediği için bu featureları kaldırdılar" gibi bir imaj oluşmaması çok doğal.

buradan başladın varsa yoksa bethesda. ne bethesdaymış arkadaş. tek dediğim "başkası yapsa dumbed down diyeceğini alkışlamışsın" olmuş axe'a, uçarak geldin sahiplendin.

e tabii ki oyunun sistemi tabletoptan değil mi? dnd crpg yapınca "sınıfları kaldırdık hepsinden feat alacaksınız" dense ne düşünürsün? ben hadi rpg düşmanıymışım, sizin çıt çıkarmamanız çok acayip. sevdiğiniz şirket yapınca siz de tamamsınız anlaşılan kırpmalara.

karma kalktı diye kahrolduysan empati kalkması sorulunca neden hiç oralı olmuyorsun mesela? ben tabletop oynamadığım halde okuyunca "önemli bir feature, neden yok" diye sorguladım yani.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Orada ilk başladığım mesajdan başka bir yere gitmemişim farkındaysan. "Bethesta rpg genresinden uzaklaşmak için feature yok ederken CP'nin böyle bir yönelimi yok" demişim. Her mesaja yok npc çizmişler, yok "teknik olarak" special duruyormuş gibi cevaplar vererek konuyu gereksiz uzatan sensin. Bethestanın speciallarının güncel durumu benim ilk mesajımda dediğimin ispatıdır. Savunacam diye her mesajda debelenen sensin. Sonra "ne bethestaymış" Bence de ne bethestaymış!!

Daha ilk defa bu hafta gameplay çıkmadı mı arkadaş? Dünya üzerinde cyberpunk tabletopı oynamış iki kişiye sormak lazım empati faydalı bir işe yarıyor muymuş? Yarıyorsa keşke ekleselermiş? Ne bileyim ben daha önce oynamadığım oyunun pcye aktarımında ne ne kadar hayati olacak.

Sen argüman nasıl bulsam diye kasarken oyun serisinin her iterasyonunda aptallaşmayla ilk defa tabletop portu yapılan bir evrenin bütün tabletop kurallarını içermemesini aynı kefeye koymak isteyebilirsin. Bence pek alakalı mevzular değiller. Orjinal kitap edgelordluğu yapacak olsaydık shadowrunlara hiç dokunmayalım mesela. At gitsin çöpe. Neyse ki böyle bir şey yapmıyoruz. Burada birçok insanın shadowrunları beğenmesinin gizli bilgi olduğunu düşünmüyorum. Ayrıca DnD 3.5 kurallarının 4 ile alakası yok, warhammer fantasy kurallarının age of sigmar ile alakası yok. Versiyonlar arasında bile dağlar kadar fark olabiliyor tabletopda, codexlerde, orda burda. Bir de üzerine bilgisayar oyunu olarak yeniden yaratacaksın. Bütün her şeyi tek tek beklemenin imkanı yok.

DnD oyunu olarak göstereceğin her pc oyunu tabletop kurallarının kısmi portudur zaten. Açarım kitapları tek tek bu yok diye gösteririm. Hiçbir firma da bunun önünü alamaz.

İyi bir featuresa oyunu zenginleştirecekse koysunlar tabi. Ama ilginç bir özelliği ünlü diye atamayıp oyunda sadece combat bonusuna indirgeyecek kadar düşeceklerse burada çıkıp "teknik olarak empati var beyler" diye kendimi komik duruma düşürecek halim yok.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

mesnetsiz iddiada bulundun, hayhay deyip geçeyim mi ne yapayım? ben cdp'ye tasocu deyince huraa diye üşüşmedi mi insanlar yani kabullenmedikleri bir savın karşısında duruyorlar tabii.

yazmış yukarıda axe yarıyor muymuş yaramıyor muymuş, kaldı ki verilen link/video vs'de bahsi var. ben de oynamadan biliyorum, demeki okuyunca öğrenilip anlaşılabilen birşey yani. ha ilgilenmiyorsan ona da eyvallah sonuçta sınav yapmıyoruz. ben garipsedim demişim bu ilgisizliğe sadece.

hadi empatiyi fuzuli dedik attık, class sistemi fuzuli mi? herhangi birşey mi? "her iterasyonda geriye giden" iddiasındaki, kayıpları reddeden bir insanın benimseyeceği birşey mi kaldırılması? olabilir belki de ama koca başlıkta arcane hariç rahatsız olan çıkmadı. son derece acayip. üç tane redundant skill kalkınca 20 sayfa dövünen bir ortam burası.

empati combat bonusu olacak birşey değil işte, bloodlines yapmış benzerini, anlatıldı.

bütün bu sohbetin en ironik kısmı, müşteriler şirketlere böyle açık kredi uygulayınca cyberpunk evreni gibi megacorp distopyası oluşmuş herhalde 70 yılda. (:P)

neyse gamescom'da demoyu gösterirler belki deniyor, o zaman daha iyi görürüz belki bazı detayları daha sağlıklı konuşmak için.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bir firma ile ilgili söylenenlere hay hay deyip geçemiyorsan deflect ediyorsun veya ne bethestaymış veya konuyu uzatıyorsun demeden önce bir zahmet düşünüver o zaman.

Oyunun bir adet iterasyonu gelsin sonra iterasyonları arası kötüleşmeyi konuşuruz.

Şahsen gameplay göremedim oynayamadım. Görsek keşke de class olmadan oyun sığ kalmış mı falan konuşabilsek. Malzeme yok. Tabletopdan birebir kopyalamak da mümkün değil rpgye de mümkün değil, warhammer total warda da mümkün olamadı yani. Bu konuda her zaman yapacak bişe yok.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

deflect ediyorsun denir çünkü üstüste cp77 ile ilgili sorularımı görmezden geldin her defasında, paso bethesda. textbook deflecting.

tabletop game var işte. bilgisayara aktarılmamış olsa da bir rpg var ortada.

wh tw ancak "inspired by" denebilecek bir oyun. turn-based, figür yürütmeli bambaşka bir oyun olur zaten aktartılmaya çalışılsa. ondan ziyade bg, nwn gibi oyunlar örnek gösterilebilir belki.

gazetecilerin seyrettikleri demoyu anlattıkları yazılar var işte oradan zaten bu class vs olayları char yaratımını da gösterdiği için.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Shadowrunın tabletopı vardı. DnD oyunlarının hepsinin başında dnd var. Warhammer total warın başında milyon kitaplı codexli evren var. Witcherın başında kitap var. GoT başında kitap var.

Bu ürünlerin hiçbiri birebir klon değil. Kurallar eksik veya alenen farklı, karakterler değişik, oynanış farklı. Bu her zaman böyle olur.

Herhangi bir tabletopdan uyarlama seçebilirsin. Şu eksik bu eksik diye saatlerce sayılır sorun değil.

Edit: CP özellikle çıkıp biz tabletop cyberpunk tecrübesini bilgisayar ortamına getireceğiz gibi bir misyon üstlenmediği sürece bunun bir sorun teşkil etmesi çok mümkün değil.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...