Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Star Citizen


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:

The update introduces the new Pyro star system, which is made up of six planets, six moons, and countless outposts and bases. Maybe the highlight of the update, however, is that the game now uses server meshing, which means that the maximum number of players supported per server has shot up from 100 to 500. That effectively bumps up the player count on each server to MMO scale, where before it was just, uhhh, MO scale. The amount of changes in the update also means that all servers are getting reset and wiped, with everyone starting afresh with an extra 20,000 aUEC of in-game currency, while of course getting to keep their hangars of absurdly pricey (in real IRL money) ships.

https://www.pcgamer.com/games/11-years-and-usd750-million-later-star-citizen-now-has-a-new-star-system-and-mmo-scale-server-sizes/

 

Mesaj tarihi:
Phyx, 20.12.2024 13:45 tarihinde dedi ki:

30 gunluk refund hakki var

30 gunde cıkmayacakkı oyun.

Yani hiç çıkmayacak aslında, çıkarsa alırsınız ama çıkarmaları için bir sebepte yok.

Mesaj tarihi:
tiLi, 21.12.2024 01:07 tarihinde dedi ki:

server meshing ne? sharding ve layering gibi mi?

özetle, birden fazla server, tek server gibi çalışacak. play areanın belli bölümlerini farklı serverlar yönetecek, fakat entity streaming ve replication layer denilen techler sayesinde o 2 server birbirinde yaşanan aktiviteleri görecek, müdahale edebilecek. A server'ında duran player, B serverında duran playera mermi sıkabilecek yani. Player hangi serverda olduğunu anlamayacak. 

7-8 senedir üzerinde çalıştıkları tech'ti bu. SC'nin olmasını mümkün kılacak tech'ti. yapamasalardı patatesti. Yaptılar, bekliyoruz bakalım nasıl perform edecek.

Mesaj tarihi:

layering dediğin, instance ise, o yine var yalnız. anlık tüm playerlar aynı shard üzerinde olmayacak, eskiden 1 shard 100 kişilikti, şimdi bunun sayesinde 500'lere çıkacak işte. Sadece o tek shard'daki 500 kişiyi, tek bir server yönetmeyecek. Birden fazla server yönetecek fakat serverlar arası iletişim olacağı için sanki aynı servermış gibi davranacak. Bu da çok fazla calculationu daha fazla servera yayarak smooth eksperyans demek. Ama tabi o tek shardtaki 500 kişi aynı anda aynı şehirde olursa ne olur i dunno sdf

 

 

Mesaj tarihi: (düzenlendi)

abi 500 kisi ayni anda ayni sehirde degil, ayni uzayda combat yapicak , scale edebilecek iste, amac o anladigim. Ayni anda 500 kisiyi tek servera sokmak yerine scale edicek surekli. 

reampage tarafından düzenlendi
Mesaj tarihi: (düzenlendi)

abi brit banka gittiğimde her gün aynı adamları görebilecek miyim

sadece bank diil sonra destard'da yine bu adamlarla karşılaşcak mıyım yoksa 100k playerdan rastgele playerlar mı görcem destardda? bottan farksız randolar

 

massive uzay oyununda sadece 500 kişi olmıycağına göre benim dediğim olmaz

tiLi tarafından düzenlendi
Mesaj tarihi: (düzenlendi)

degil ya, kubernetes iste oyun da microservis mimarini uyarlamis adamlar, bir tane asil server o serverin kapasite 50 kisi, orda bir oyuncu gitmis mesela bir planete inmis, eventi baslatan adam ilk instancein sahibi, 50 kisi dolunca o instance, o instance ile simultane calisan instancelar olusmaya basliyor, hepsi 1 instanca bagli hareket ediyor. arada bir replikator var. kubernetes de boyle calisiyor, herhalde oyunu oynamasi gereken adamlar oyalansin diye high end super tech icad ediyoruz videolari yayinliolar.  sdf , ha bende 60 dolar verdim umarim yanilirim. 

bu sistemin iyi yani kaynak kullanimi iste, 500 kisilik serveri her an hazir tutmuyorsun savas olursa diye, doldukca expand ediyor. 

500 kisi cok az zaten, cunku adamlarin dedigi o arada ki projectile hesaplamalari filan, high tech algoritmalar, yoksa bu kadar uzun yillar surecek bir durum sadece network olayi degildir.

reampage tarafından düzenlendi
Mesaj tarihi:

evet tamamen olay cloud uzerinde calistirmak oyunu amaclari bu, new world de zaten bunu deniyordu, 50 kisiden sonra sonra koye geri isinliyordu seni, cunku savasin oldugu node daha fazla expand edemedigi icin. 

new world veya fps turevi oyunlarda kisi sayisi artinca ortamda onlarin yarattigi butun fiziksel, mermi, büyü vb. hesaplanması gerekiyor server tarafından. sonucta adam hedef almıyor kimseyi ortama mermi sıkıyor ve onun gittiği yön vb. hep hesap kisi sayisi artınca bütün bu hesaplar inanılmaz yük oluyor. 

https://starcitizen.tools/Amazon_Lumberyard new world bu engini kullanıyordu işte orda da koye geri atıyordu. 

https://robertsspaceindustries.com/comm-link/press/15660-Star-Citizen-And-Squadron-42-Utilize-Amazon-Lumberyard-Game-Engine

adamlar AWS uzerine inşaa ediyorlar oyunu . Tek bir server olucak ama inanilmaz scaleable olucak iste, 1 uzay her planet her, ya da her hangi bir event icin catir catir expand edicek uzay.  istersen 50.000 kisi sokabilecen servera ama ayni nod uzerinde 500 kisi max olabilecek. eger basarabilirlerse. 

simdilik bu sistem var ama koye geri isinliyor 50 kisiden sonra 😄

  • 3 hafta sonra ...
×
×
  • Yeni Oluştur...