Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Pillars of Eternity


Norak

Öne çıkan mesajlar

tamamaen sistem ve statlar açıklandı mı? neyi, neye göre tartışıyorsunuz anlamadım ben. burda konuşulanlar kesin bilgi mi?

bu arada mp sp den bişey götürmez. arkalarda dendiği gibi yapamıyoruz diyorlarsa neyse... bir eşitleme yapmaya da çok gerek yok. bg veya iwd'nin çok eğlenceliydi multiplayerı; denge filan da yoktu. biz çok eğlenirken axedice bi köşede niye druid veya fighter açtım diye sessizce ağlardı ama bu hiç biz geri kalanların zevkini etkilemedi.

daha doğrusu sp de ezik kalanlar mp de de eziliyorlar. onun dışında çok bi denge gerekmiyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

sistem ve statları açıklamışlar işte doggy anlattı. dev'ler açıkladıysa, resmi ss varsa daha nasıl kesin olsun güvenilirliği?

mp sp'den götürür bu "aman herşeyi dengeleyelim, boşa stat olmasın" tasarım mantığı varsa. işlevsiz stat olmasını istemeyen tasarımcı, işlevsiz sınıf olmasına izin verir mi?

ha maksat "işlevsiz sınıf veya stat olsun, daha keyifli öyle" değil. bu dengeleri yapacağım derken abuk sabuk dexterity ile fireball atma vs olayları olmaması. ne pahasına olursa olsun denge bu tarz bir oyuna gidecek bir tasarım mantığı değil.

ha ayrıca coop zaten net code vs bir sürü emek gerektiren bir olay, buna gelene kadar oyuna konmaması için çok makul neden var.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

her spell e accuracy gerektiğinden emin miyiz? yoksa sadece masaüstündeki ranged touch attacklar gibi olabilir mi? yada fireball u x-com daki roket gibi areasını tutturmaya çalışıyor olabilir miyiz?

dump stat olmasın ne güzel.

infinity oyunlarını deli gibi oynamış biri olarak söyleyeyim mp de denge sp de hiç class ın aşırı güçsüz olmamasını gerektirir. onun dışında hiç bir ayarlamaya gerek yok.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

yukarda edit'te belirttigim gibi hic bir sey tam olarak kesin degil. zaten o yuzden diyorum gidin adamlarin forumlarina dert varsa Sawyer gayet aktif paso bir seyler yazip dialoga giriyor diye

bak mesela adam 17 aralik'ta ne demis:

said:
Strength affects your Health and number of inventory slots. Constitution affects Stamina. Dexterity affects Accuracy. Perception affects Critical Damage. Intellect affects Damage and Healing. Resolve affects Durations and AoE size. We may slightly shift these, but this is what we will be working with in the foreseeable future.


goruldugu uzere en yeni update ve screenshotta olay degismis durumda

sabit olan tek sey adamin attributelara olan genel yaklasimi

said:
I know this disappoints some people, but PoE is going to have both classes and attributes (ability scores). Exactly what they're named and exactly what they affect is still flexible. My goals for them are what I said before: every attribute can be bumped for some meaningful benefit for every class and every attribute will inflict a meaningful loss for every class if it is dumped (i.e., there are no "opt out" penalties). Meaningful = more than just the bonuses/penalties to the defenses.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ya zaten çeviklik ile ok atmak veya misil atmak ta pek mantıklı bir şey değil, kas gücü gerektiren şeyler bunlar

100 yıl önce aklı eveller öyle tasarladı diye öyle gidiyor

ha el becerisi, maharet diye alırsak, yine gücün ve dayanıklılığın yoksa fiziksel bir şeyin atılması, çekilmesi veya sallanmasına bir fayda sağlamaz

öte yandan fiziksel olarak güçlü büyücülerin, fiziksel olarak güçlü olmayanlarına karşı daha avantajlı olmaları faktörü hep kullanılan bir şey, oyunlara bunu yansıtmıyorlar o ayrı
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

öte yandan sınıflar için,

aşırı güçsüz sınıflar olabilir ve olmalı, bir hırsızı niye bir dövüşçü ile mukayese edelim? onun iş yapacağı yer ayrıdır öbürünün ayrı, oyuna iş yapacağı mekanik veya yer koymaz isen, sınıfı ve kuralları çarpıtmak niye?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ben her stat'ın her sınıf için bir yararı olmasını doğru buluyorum. Aksi takdirde olay çok basit bir min-max'e dğru gidiyor ve statlara verilen puanların aslında hiçbir anlamı kalmıyor.

İşin mantığı ise lore ile halledilebilir. Ne bileyim, iyileştirme enerjisinin direk fiziksel güce bağlı olduğu bir sistem düşünülebilir. Büyüler de el ile fırlatılıyor olabilir. Neticede yeni yaratılan fantastik bir dünyadan bahsediyoruz, oyunu yapanlar dışında kimse neyin nasıl işlediği konusunda uzman değil.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Feamer said:

öte yandan sınıflar için,

aşırı güçsüz sınıflar olabilir ve olmalı, bir hırsızı niye bir dövüşçü ile mukayese edelim? onun iş yapacağı yer ayrıdır öbürünün ayrı, oyuna iş yapacağı mekanik veya yer koymaz isen, sınıfı ve kuralları çarpıtmak niye?

aşırı güçsüzden kasıt o değil. mesela bg2'nin saf druid'i. baya ezikti ve thief gibi trap bulma filan gibi kendine özel bişeyi de yoktu. e şimdi bunu mp da sorcerer ın yanına koyunca arkaplanda dekor olarak kalıyor.

said:
ya zaten çeviklik ile ok atmak veya misil atmak ta pek mantıklı bir şey değil, kas gücü gerektiren şeyler bunlar

ya evet. longbow filan hayvan gibi güç gerektiren şeyler. hani dex le de alakasız değil ama "8 str'li elf rogue um longbow kullanıyo" deyince insan rahatsız oluyor :P

büyüleri de yıllardır dex le atıyoruz. neden şimdi ayaklanma oldu anlamadım.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş


fenris said:

Feamer said:

öte yandan sınıflar için,

aşırı güçsüz sınıflar olabilir ve olmalı, bir hırsızı niye bir dövüşçü ile mukayese edelim? onun iş yapacağı yer ayrıdır öbürünün ayrı, oyuna iş yapacağı mekanik veya yer koymaz isen, sınıfı ve kuralları çarpıtmak niye?

aşırı güçsüzden kasıt o değil. mesela bg2'nin saf druid'i. baya ezikti ve thief gibi trap bulma filan gibi kendine özel bişeyi de yoktu. e şimdi bunu mp da sorcerer ın yanına koyunca arkaplanda dekor olarak kalıyor.

said:
ya zaten çeviklik ile ok atmak veya misil atmak ta pek mantıklı bir şey değil, kas gücü gerektiren şeyler bunlar

ya evet. longbow filan hayvan gibi güç gerektiren şeyler. hani dex le de alakasız değil ama "8 str'li elf rogue um longbow kullanıyo" deyince insan rahatsız oluyor :P

büyüleri de yıllardır dex le atıyoruz. neden şimdi ayaklanma oldu anlamadım.




iyide kalsın dekor olarak zaten, druid sorcer ile kıyaslanacak veya kapışacak biri değil ki, yaptığı yapacağı işler farklı, vaukenin şehrinde elin druidi ne yapsın :)

40k nın oyununda kıl olmuştum acayip bu işe, oyuna denge olsun diye sm dövüyordun
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Class güçsüzlüğü konusunda multiplayerde güçsüz classları bol bol oynamış biri olarak denge olması gerektiğine kesinlikle katılıyorum :P Waukeen in şehriyle falan bi alakası yok, doğal ortamda da druid gayet güçsüzdü infinity oyunlarında. AD&D olanlarda bi ranger/cleric multi ya da dualclassla zaten bütün büyülerini alabiliyordun, gerisi de kitler vs. dahil combat özürlüydü. Bu tür denge iyi tasarım için gerekli bi öğe.

Space marine falan tamamen farklı bi konu, D&D bunun için level adjustment kullanıyor ve şimdiye kadar oyunlarda en fazla +4 olan raceleri gördük. Eternityde bu kadar bile uçurum olmayacak.

D&Dde bazı ranged spelllerin dex kullanmasının diğer ranged attacklardan farkı yok, el göz koordinasyonuyla attığını vurman gerekiyor. Fireball u bi alana atarsın, charmda gördüğün birini hedeflersin, melf's acid arrowla adamı vurursun. Hence bazı spell attacklar için accuracy tutarlı.

Ama hem melee hem spell damage ı etkileyen power gibi bi stat olması yine tutarlılık açısından mantıklı gelmiyor bana. Madem tabletop değil bilgisayardayız, o zaman daha karmaşık bi sistem yapar, int + strle melee damage , willpower + int için spell damage ı arttırırsın mesela. Hatta spell ve attackların çeşidine göre bunları değiştirirsin falan. Dump stat olmaması için her statın her işe yaraması iyi bi çözüm değil.

Coop eğlenceli oluyor baya, ama belki de denge için istemediler bilmiyorum. Unitynin dandikliğinden de olabilir.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

axedice said:

Madem tabletop değil bilgisayardayız, o zaman daha karmaşık bi sistem yapar, int + strle melee damage , willpower + int için spell damage ı arttırırsın mesela.


şu mantıklı. benim de aklıma white wolf gibi farklı statlar ve skillerle bi dice pool oluşturmaları gelmişti.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ya iyide, druid şehirde sorceres ile yarışacaksınız diye tasarlanmış bir sınıf değil ki, niye o kuralları temel alan bir oyunda dengelenmek istensin

keza, bu oyunda druide diyelim niye alakasız şeyler eklensin aynı mantık ile

oyunda orman yoksa, sınıf düzgün çalışmayan rp öğesi olarak kalmış ise, öyle kalsın
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ya inatla asıl noktayı kaçırıyorsun. hiçbir işe yaramayan class lar var. sorc la kıyaslandığında değil, hiç bi şekilde. sadece kötü.

oyunda orman var. druid in ormanda da yapacak bişeyi yok.

biz o class hiç olmasın demiyoruz ki. doğru dürüst tasarlansın diyoruz. role play le ne alakası var?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

iyide bende onu diyorum işte, hiç bir şey yapamıyorsa, o oyunda misal druide gerek yoktur, adamlar iş olsun diye koymuşlar.

burada benim iddiam, druide bir iş yaptırmak isityorsan oyunu genel olarak o şekilde kurman, misal druidin genel ilkelerinin dışına çıkacak şeyler olmasın. misal adam thief yaratmış, fightırı niye dövemiyorum diye ağlıyor, bunu duyan yapımıcı abidik gubidik işler yapan thief yaratıyor

gerçi farazi oldu, belki çıkmadan da ekleme yapılabilir ama bütün deneyimlediğim multi denge çabalarının işin suyunu çıkardığı yönünde

ve şu, drowlar çok küçlü -4 mantığınıda anlamıyorum, ben onları güçlü oldukları için seçiyorum misal, niye çomak sokuyorsun ki
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Misafir
Bu konu yeni mesajlara artık kapalıdır.
×
×
  • Yeni Oluştur...