Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Pillars of Eternity


Norak

Öne çıkan mesajlar

abi mantığına göre günümüzün oyuncusuna o zaman RPG yapmamak gerekiyor? sabırsız, okumayan/hızlı tüketen* vs. oyuncu yapısı ise günümüzdeki?

rpg coop oynayacak adamlar rpg seven adamlar olacak. sp'de bu adamlar ne ise coop'da da odur yani. single'da ılımlı farklı bir yapıya sahip de coop'a girince farklılaşmıyor ki?

hayır adamlar yapamadık diyorsa eyvallah. ama coop'un olmamasının savunulacak bir yanı yok. adamların kaynağı, kazamanı yoktur yapamamıştır. anlaşılabilir bir şey bu.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Olm adam gibi rpg yapan mı kaldı zaten? :)

RPG diye karşımıza Skyrim çıkıyor, Dragon Age (birincisi güzeldi hakkını vereyim) çıkıyor. Mass Effect çıkıyor. Arada old-school rpgler çıkıyor ama onlar da old-school yapıcaz diye oldluğun bokunu çıkaran indieler oluyor.

Tamam aslında belki haklısın da; yıllar sonra adam gibi izometrik rpg oynıcaz diye gaza geliyoruz (hem de bu işi layığı ile yapmış adamlar tarafından yapılıyor bu oyunlar), bizi de mazur görmeniz lazım :)

Sp <3 ben

işin içinde fanboyluk var tabii yalan söyleyemem
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

butun infinity oyunlarinda multiplayer yok, en iyisinde yok mesela belki duymussundur Torment isminde :P ama dert olan da o degil, zira kesinlikle olmasin diye bir derdim de yok, ama ana hikayesi tek karakter uzerine kurulu, bol dialog iceren SP focus'u olan oyundaki en gereksiz ozellik acik ara. kisitli butcede bir seyler kesilecekse coop kesilir cok net, BG2'de de coop gayet anlamsizdi (IWD'de daha mantikliydi mesela o oyun daha fazla Action-RPG), sen oynamissin eglenmissin ona lafim yok, ama olmasaydi oyunun oyun tarihindeki yerinde zerre fark olmayacakti.

might konusuna gelince ben adamlarin ne amacla design ettiklerini belirttim. Lead Designer haftalardir konu uzerine muhabbet ediyormus forumlarinda. Mesela ben farkinda degildim, yeni baktim dev tracker'a, bak adam aralikta soyle soru sormus. Eger "might" kelimesi cok fiziksel geliyorsa, might yerine ne bileyim huseyin falan koydular varsay attribute ismine. Adamlarin amaci mumkun oldugunca az dump stat yaratmak, mumkun oldugunca fazla build'i elle tutulur yapmaya calismak. ne kadar becerirler bilemiyorum, sonucta matematigin oldugu yerde min-max vardir, her sey balanced olmayacak bariz, ama bunun kafayi bozacak bir sey oldugunu dusunmuyorum
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

@Hellhound (Yazarken araya birisinin girme ihtimaline karşı)

1 - Seni çok demagog gördüm. Torment in spirituel devamı ayrı bir proje, onda coop olmasın zaten. Bununla onun hiç ilgisi yok.

2 - Adı Hüseyin de olsa, hem physical power ı, hem magical power ı arttıran bir attribute saçma. Ne yani mantığı?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

demagoglukla alakasi yok, smiley'den anlasilmasi lazim tabii cok ciddi arguman olmayip mavra amacli cumle oldugu ama not olarak dusmem gerekirse, "Hunted: The Demon's Forge"un unutulmaz yapimcisi kickstarter madenini bulup Torment ismine coktu diye bu oyundan beklentilerimi oynatacak degilim (ha boyle diince bundan bir Torment bekliyormusum gibi oldu, ama demek istedigim o da degil, sadece alakasiz degiller kesinlikle). Yine de bu oyundan coop beklentisiyle yola ciktiysaniz, hem asiri derecede azinliktasiniz hem de en basindan beri belirtmedikleri bir seye odaklanmissiniz demektir, "sene 2014 nasil coop yok?" isyani yapacak bir konu oldugunu dusunmuyorum, daha fazla kaynaklari olsaydi eklerlerdi belki BG2 gibi bir seyler. Yok, bence sorun da degil.

Class farketmeden pure damage arttiran Attribute koymak istemisler iste. Mantik bu, cok basit. Amaclari da oyun da her wizard'in 6 str 25 int master of the universe build'i olmasini engelleyip bazi insanlarin keyiflerine gore dusuk might/yuksek int az single target damage ama genis aoe adami olmalarina, baska insanlarinda daha yuksek might/daha dar alana kisa paslasarak dusuk int ile keyiflerine gore build yapmasina izin vermek. Bunun niye cok anormal geldigini anlamiyorum.

Edit: Ha bu arada attribute isi kesinlik kazanmis da gozukmuyor, "olmadi bu, skill/feat/hede/hodolere oturmadi" diye cat diye degistirebilirler. Hic belli olmaz.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ben gidişattan memnunum ya. sistemi görmeden statlar hakkında konuşmak boş iş... ama farklı statlar farklı classlar (tu)

icewind ve bg2'yi deli gibi coop yapardık. bunda da olmalıydı açıkçası.

ha ama almam ben bunu diyeceğim bişey yok ortada.

export özelliğini koymuşlar. o da en çok mp de işe yarıyordu. enteresan...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

coop o kadar elzem değil, hatta oyunların "multide nasıl oynanır" diye 'denge'lenmemesi açısından daha bile iyi artık benim gözümde uzun zamandır.

öte yandan diyaplo3 mantığı burada sırıtmış, ekşın rpg olsa anlarım da buraya uymamış. işlevsiz stat istenmiyorsa buna başka çözümler var dendiği gibi. feat koyarsın stat ister filan. fot'ta 8ch char yapan adamım. böyle düz mantık bu oyuna gitmemiş.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

elle kavranmayan birşeyin isabet şansının dexterity ile yönetilmesi saçmalık. constitution bile olur, zihni odaklamak için vücut dayanıklılığı gibi.

dungeon siege 4 yapsınlar böyle offense, defense, hp kıvamında statlar yapacaklarsa. aynı pencereye biography bilmemne yazıyorsun, sonra şu yaptığın işe bak. bütün havası gitmiş oyunun.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Misafir
Bu konu yeni mesajlara artık kapalıdır.
×
×
  • Yeni Oluştur...