Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Europa Universalis 4


Komutan

Öne çıkan mesajlar

DLC politikası ve dlc'lerin içeriğini eleştiriyor insanlar.


heryerden vuruyorlar valla ,
çok fazla immersion pack çıkarıyorsunuz,
daha fazla içerikli dlc'ler istiyoruz,
diğer paradox oyunlarının dlc'leri daha anlamlı,eu4 ise anca 40 yılda bir basılacak 3 tane tuş ekliyor

fln tarzı bir sürü eleştri var.


bide misal hosuma giden bir post .

said:
If you want unique units to play with Castile/Spain/Aragon/Portugal, you know, the typical nations you would play in an update called "Spain" update. You will need to buy these dlc:

Catholic Majors – Castile/Spain T1, T3, T4, also works for Navarra as of now

Catholic League – Castile/Spain T2

Conquistador UP – Portuguese and shared Spanish colonial models in Americas

Cossacks content pack – Spanish/Castilian cavalry

Common Sense content pack – Portugal

El Dorado content pack – Central and South American natives:

Mare Nostrum content pack – Maghrebi nations (still without Tlemcen and several minors)

Trade Nations unit pack – Aragon

Is this some kind of joke?

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ya daha fazla içerikten öte EU4'ün bence bir derlenme toparlanmaya ihtiyacı var. Yeni oyuncular için kabus bir oyun şu anda. Excel tablosu gibi oldu. Her yerden rakam buton fırlıyor. 1000 saat playedim var hala ne işe yaradığını bilmediğim rakamlar var umursamıyorumda. Hala trade mekaniğini çözebilen baba yiğit yok hala estimation yapamıyorsun illa traderı buraya al 4 gold oldu buraya koy hala 4.30 oldu bu burda olsa diye zaman geçiriyosun.

Hala çok basit eksiklikler var örneğin madem ledger açık bu oyunda herkesin ordu sayısını görebiliyorsun neden hala savaş açarken senin 100 k ordun var allylarınla onların 80k diye bi yerde yazmıyor. Neden hala elde hesap makinesi 10k atlısı var 3 tane topu var etti sana 13 k 10 k da infantry 23 k eder. Allylarında da xxx. diye hesap yapıyoruz.

Political map mode da terrain bonuslar net belli değil illa her toprağı tek tek gezmek zorundasın nerede kombat yapıcam diye. Salak saçma köşe kapmaca kombat sistemi devam ediyor. Sözde castle olayı bunun için geldi AI geliyo azına vuruyosun dolanıyo öbür taraftan giriyo. Mezo amerika gibi choke point olan noktada oynamıyosan köşe kapmaca oynamaya devam ediyosun. Sırf bunun için sürekli bi tane vassalla oynuyorum o siege yapsın ben ordu kovalayayım diye. Combatta 50 tane mekanik var combat width, discipline, tactics, unit pips, general pips , xxxx diye ama hala büyük ordu küçüğü döver combat sistemi. Pip stacklesen bile kötü rollayınca ordunun azına vuruyorlar.

Cossacksta gelen mesela adı neyse işte nobles, temple, merchant mantığı sadece düğmeye bas monarch pointi kap generali kap mantığında isliyor.

Neyse dediğim gibi bir overhaul lazım. Oyun kolaylaşsın noob friendly olsun demiyorum ama bazı life improvementlar şart. İşe yaramayan mekaniklerden oyunu sıyırıp aktif işe yarayacak bazı mekanikler eklenmesi, diplomasi olayının ülkeler arası taş kağıt makastan öteye geçmesi(sen fransaya düşmansın o zaman avusturyayı seversin avusturyayı seversen polonyaya düşmansın) ideaların biraz daha eğlenceli seyler yapması birde çöp idea groupların toparlanması lazım. Espionage mesela alan oluyor mu hiç aceba? Ya da quantity dururken örneğin gidip naval ideas kasan?

Neyse WoT yazdık ama her patchde yeni mekanikler geliyor eski mekanikleri çözemedikd aha biz.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ha son olarak birde end game için oyunu biraz daha monotonluktan çıkarmaları şart. Oyun sonunda tek yapılan şey aynı ülkelere truce bittikçe saldır bittikçe saldır bittikçe saldır. Challangeda yok. Zevkte yok, hızlı da geçemiyosun truce timer, manpower bekliyosun.

Osmanlısın toprakların İrandan Hindistan sınırından başlayıp Viyana kapılarını yıkıp geçerek girdiğin Roma'da bitiyor. Rusya ile savaşıp aldığın toprak sayısı ne 5 tane province neden Moskova çok değerli. Ok oyun başında OPM'sindir bi savaş kazandın diye bütün dünyayı ele geçirmiceksin tamamda ulan koskoca frank kralıyım ispanya ile dünür olmuşuz boş vakitlerimde orayada bakıyorum, vişne çürüğü imparatorluğunu ayaklar altına almışım. Savoy denen götü boklu pembe ülkeyi vassallıyamıyorum yada komple alamıyorum neymiş efenim illa 3 defa savaşıcam yarım yarım alıcam. Ulan adamı tarumar ettim bütün sehirlerinde devastation %100 herifin 20 tane borcu var kralının çükünü keserim eyfelden sallandırırım yok olmaz. Aggressive Expansion mantıklı bir mekanik ama bu savaş puanı olayı bence kendi ülkenin ve rakip ülkenin boyutlarına göre şekillendirilmeli. Oyun bu sonuçta 2 saat bir savaşla uraşıp 3 tane province almak insanın sinirini bozuyo.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Son 6-7 dlc'nin hepsi oyunu yeni başlayanlar için kolaylaştırdı aslında. Yeni gelen mekaniklerin hemen hepsinin dezavantajı yok, anlamasan da en kötü ihtimalle verimsiz kullanıyorsun.
Misal Estate'in yok darbesi falan var, ama hikaye, en fazla bir defa o hataya düşer oyuncu.
Profesyonellik keza, hiçbir dezavantajı yok.
Çağlar geldi, ama her çağda farklı bonus vermekten başka bir olayı yok.
Institution belki zorluk diye düşünülebilir ama o da aslında Afrika-Asya ülkelerini oynamayı kolaylaştırıyor.

Oyun harita boyamaydı, bir yandan oynamayı kolaylaştırırken harita boyamayı zorlaştırmaya çalıştılar. Sonuçta hem oyun keyfi azaldı, hem de oyuncuya sınırlamalar geldi.
Oysa zaten gerçek hayatta çok büyüyen imparatorluklar ne sıkıntı çekmiş diye düşünüp ona dair bir mekanik ekleseler çok daha zevkli bir içerik olur gibime geliyor.


said:
diğer paradox oyunlarının dlc'leri daha anlamlı,eu4 ise anca 40 yılda bir basılacak 3 tane tuş ekliyor


şunu yazanı da tanıyorum, adam her paradox oyunu dlc'sini çıktığı gibi alıyor. Adamı fiştekliyorum sürekli, yazıp yazıp kaç kere banlandı forumlardan.
Buna rağmen dlc'leri alanlar zaten bu dlc'lerin baş sorumlusu.

Ayrıca diğer oyunların dlc'lerinin iyi olduğuna da katılmıyorum. CK2 rp yapmak isteyenlere içerik sunuyor, o açıdan belki alan alabilir. Fakat oyunun temeli, harita büyüdüğü zaman bozuldu. Daha da toparlanamadı. HOI4 konusunda da iddialı olmayım, en son Japonya ve sonra Çin'le WC yapınca biraz baydım. Yeni dlc ile gelenleri görmeden hadi konuşmayalım yine, görünce eleştiririm.
Stellaris yeni gelecek DLC çok iyi olacak diyorlar, o oyunu da hiç oynamadım. Uzay temalı oyunları sevemiyorum. Dolayısıyla Stellaris konusunda hiç yorum yapamıyorum.
Bence Paradox genel anlamda düşüşte.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

CK2 de detay ıncık cıncık eklenmesi mantıklı adam RP'si yapıyoruz sonuçta.
Eu4'te gelen makaniklerde sıkıntı şu. Yeterince etkili değil. Aylarca antreman yapıyor adamlar 2 savaşta aylarca antreman çok oluyor. Harcadığın paraya 2 katı mercenary tutarsın sayıyla döversin durumu okuyor.

Bu arada CK2 de de işe yaramayan saçma detaylar varda bir lekilde dönüyor sonuçta oyun.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

CK2'nin son dlc'si , gırtlağına kadar content dolu abi. Hani şunu beğenmedim desen , eklenen daha 20 tane güzel feature fln var, iyi bir dlc. Oyunun her noktasına irili ufaklı dokunuşlar yapmış. Portraitler'den , bizans'ın heir seçim mekaniklerine , crusade'lerden tut yeni eventlere tonla şey ekledi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

BonePART said:


Hala çok basit eksiklikler var örneğin madem ledger açık bu oyunda herkesin ordu sayısını görebiliyorsun neden hala savaş açarken senin 100 k ordun var allylarınla onların 80k diye bi yerde yazmıyor. Neden hala elde hesap makinesi 10k atlısı var 3 tane topu var etti sana 13 k 10 k da infantry 23 k eder. Allylarında da xxx. diye hesap yapıyoruz.



ya ben uyduruyo muyum : eskiden ledger'dan bina yapabiliyorduk. Bunu kaldırdılar sonra geri ekliyemediler enayiler.

Yahut al sana en basit eksik : ana menü'de "lan dur oyunun müziği açık kalmış" diye ayarlara bakayım diyorum , back tuşuna tıklayım HAYDAAAA EXITING , oyun rebootluyoruz

2018 yılında , oyun ana menüye dönmek için ayı gibi loading screen cıkarmamalı.





said:

Political map mode da terrain bonuslar net belli değil illa her toprağı tek tek gezmek zorundasın nerede kombat yapıcam diye.


simple terrain map mode diye seçebiliyorsun sağ alttan, onu kullan , normal terrain view'dan bende HİÇ anlamıyorum orası orman mı dağ mı göl mü nolyo.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

BonePART said:

Savoy denen götü boklu pembe ülkeyi vassallıyamıyorum yada komple alamıyorum neymiş efenim illa 3 defa savaşıcam yarım yarım alıcam. Ulan adamı tarumar ettim bütün sehirlerinde devastation %100 herifin 20 tane borcu var kralının çükünü keserim eyfelden sallandırırım yok olmaz. Aggressive Expansion mantıklı bir mekanik ama bu savaş puanı olayı bence kendi ülkenin ve rakip ülkenin boyutlarına göre şekillendirilmeli. Oyun bu sonuçta 2 saat bir savaşla uraşıp 3 tane province almak insanın sinirini bozuyo.



savoy'un development'ı AYI gibidir abi . İsveç'ten fln da toprak alıyor,Vassal'ını annexliyor fln. Normal bence bi savaşta annex edememen :p

Bu eskiden beri öyle , Misal osmanlıyla bi savaşta memlüğü indiremiyorsun gerçekte olduğu gibi.
Yahut Uzun Hasan'ın yaptığını yapamıyorsun, Adam gerçekte ak koyunluyu oyun başındaki halinden alıp ayı gibi ülke haline getirmiş .



Bence eu4' development cycle artık bitsin. Bu motor bu ui bu kadarını kaldırıyor. Yeni mekanikler ekledikçe yalap şalap bişi olmaya az kaldı.

Daha fazla otomasyonlu , daha böyle "akan" bir eu5 yapmaları lazım. ama yıllaaaaar var buna :/



eu3'ün serinin en yükseği olduğunu düşünüyorum ,oyuna güzel çok şey eklendi o günlerden beri ama karşılığında mana points'lere bağımlı kaldık resmen. Herşey kağıt manası, kuş manası ve kılıç manası.


eu3'te herşeyin paraya bağlı olması fln daha mantıklıydi bence.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Abi tamamda yemişim de3velopmentı onu diyorum bende. Bütün avrupayı almışım götü boklu Savoy'u mu ekleyemeceğim topraklarıma. Tamamlan şehirleri yıksınlar sadece toprak olarak teslim etsinler bana. Atilla Roma'ya kadar gelirken aman development yüksektir italyanın kenarından mı geziyim demiş ülkeyi döversin yenersin alırsın biter. Kend, ülkene entegre etmek zor olabilir isyan çok çıkabilir o ayrı mesele.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Adamlar o kadar dlc ve expansion gomdu ki oyuna, gelecekteki bir EU5'i imkansizlastirdilar bu sayede. Bu oyuna 300 dolar bayilmis bir oyuncu kitlesine su saatten sonra "biz bunu birakip EU5 cikaricaz" da diyemezsin cunku. Oyuna yeni oynanislar getirmek adina surekli afaki mekanikler cikartma tuzagina dogru ilerliyorlar bu sayede. Ayni ulkeye art arda 3 kere savas acamazsin diye bir kural gelirse sasirmam.

Su gemiyle kale duvari yikabilme olayi hic hosuma gitmedi mesela. O zaman karadaki ordulara da ates acabilsin anasini satayim, niye sadece kaleye ates ediyor da adama etmiyor?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Austria ile HRE yapma olayı herkesin bi defa denemesi gereken bir campaign bence. Eğer güzel açılırsan çok zor değil aslında.
Bohemia PU
Hungary PU
Burgundy Inheritence
Spain PU
Center of Reformationlara Heresy CB ve Convert

Ama resmen achievementı almak için son clicki yapmadan save al sonra save scum geri dön. 50 tane vassalın olunca istediğin ülkeye tıkla git çay al gel savaş bitsin. WD bile mümkün biraz uraşıyla aslında.

EU4 ün late gameinde yukarda sikayet ettiğim herşeyin sonu HRE resmen tıkla kazan annexle tıkla kazan puppetla.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

DoGMeaT said:

BonePART said:

Savoy denen götü boklu pembe ülkeyi vassallıyamıyorum yada komple alamıyorum neymiş efenim illa 3 defa savaşıcam yarım yarım alıcam. Ulan adamı tarumar ettim bütün sehirlerinde devastation %100 herifin 20 tane borcu var kralının çükünü keserim eyfelden sallandırırım yok olmaz. Aggressive Expansion mantıklı bir mekanik ama bu savaş puanı olayı bence kendi ülkenin ve rakip ülkenin boyutlarına göre şekillendirilmeli. Oyun bu sonuçta 2 saat bir savaşla uraşıp 3 tane province almak insanın sinirini bozuyo.



savoy'un development'ı AYI gibidir abi . İsveç'ten fln da toprak alıyor,Vassal'ını annexliyor fln. Normal bence bi savaşta annex edememen :p

Bu eskiden beri öyle , Misal osmanlıyla bi savaşta memlüğü indiremiyorsun gerçekte olduğu gibi.
Yahut Uzun Hasan'ın yaptığını yapamıyorsun, Adam gerçekte ak koyunluyu oyun başındaki halinden alıp ayı gibi ülke haline getirmiş .



Bence eu4' development cycle artık bitsin. Bu motor bu ui bu kadarını kaldırıyor. Yeni mekanikler ekledikçe yalap şalap bişi olmaya az kaldı.

Daha fazla otomasyonlu , daha böyle "akan" bir eu5 yapmaları lazım. ama yıllaaaaar var buna :/



eu3'ün serinin en yükseği olduğunu düşünüyorum ,oyuna güzel çok şey eklendi o günlerden beri ama karşılığında mana points'lere bağımlı kaldık resmen. Herşey kağıt manası, kuş manası ve kılıç manası.


eu3'te herşeyin paraya bağlı olması fln daha mantıklıydi bence.


baskan ilk defa cidden eu3 en iyisiydi diyen biri ile karsilastim, bayagi kotuydu oyun her acidan pls. AGCEEP-eu2 ve eu3 magna mundi'lenmeden oynanacak halde degildi. eu4'de bayagi oturdu oyun, ozellikle art-of-war'dan sonra.

su mission treeler degistiginden beri ben de mutsuzum ama su an gayet challenging/historic olayini genel olarak oturttular. bazi eventler tam yansimiyor tabii, her oyun burgundy ispanya'ya dusmedigi gibi osman da 2 orduya stackwipe atip capitale forced march cekmiyor, eh.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...