Sypro Mesaj tarihi: Temmuz 22, 2012 Mesaj tarihi: Temmuz 22, 2012 yine çok kararsız kaldım bilgisayar oyunları mu yoksa donanım yazılım mı diye ama yazılım tarafı ağır bastı. neyse. c# ile geliştirilen oyunların (eli yüzü düzgün oyunlardan bahsediyorum) listesini çıkartmaya çalışıyorum. öyle Unity3d içinde c# yazdım oldu değil, adam gibi komple c# ile yapılmış olanlar. ne kadar yaygın kullanılıyor onu anlamak için araştırıyorum. şu ana kadar bulabildiklerim: Terraria Magicka Bastion AI War Lucidity Cthulhu Saves the World Breath of Death VII Penny Arcade's On the Rain-Slick Precipice of Darkness 3 Blueberry Garden Bloodline Champions Sol Survivor Plain Sight bildiğiniz duyduğunuz başka oyun var mı?
Artariel Mesaj tarihi: Temmuz 22, 2012 Mesaj tarihi: Temmuz 22, 2012 c# öğrenmek gereksiz ve zaman kaybı bence. oyun yazacaksan birçok dil mevcut.
nedanko Mesaj tarihi: Temmuz 22, 2012 Mesaj tarihi: Temmuz 22, 2012 Gercekten oyun yazmak istiyorsan ve bu isi pro olaeak dusunuyosan flash ogren daha iyi. Is bulursun game developer olarak. Java da olur oyun mekkanigi yazmak backend e focus olmak daha hosuna gidiyorsa. Ha mobil de olabilir uzun vadeli. Desktop oyunu yazarak gecim saglanmaz tr de. Hobi icinse tabii bi dediklerimi gecebilirsin.
Kojiroh Mesaj tarihi: Temmuz 22, 2012 Mesaj tarihi: Temmuz 22, 2012 Braid de var C# Unity kullanılarak yazılmış oyunları da C# olarak kabul edebilirsin, kimi Javascriptle yazıyo kimi C#
Sypro Mesaj tarihi: Temmuz 22, 2012 Konuyu açan Mesaj tarihi: Temmuz 22, 2012 hal-i hazırda mobil için obj-c ve pc için c++ ile devam etmekte olan projelerimiz var zaten. yeni bir dil öğrenmek ya da bu işe gircem neyle gireyim sorusu değil bu. sadece merak ediyorum c# ne kadar yaygın diye. unity'yi c# kabul edemem açıkçası, unity'nin yaptığı işin üzerine ufak tefek script yazıp kutuyu sağdan sola götürdü diye tüm oyun c# ile yazılmış sayılırsa çok abuk olur. dediğim gibi, 'tamamen' c# ile yapılan oyunları arıyorum. yukarıdaki örnekler gibi. yoksa oraya Rochard, AaAAAAA falan da yazardım.
reyou Mesaj tarihi: Temmuz 22, 2012 Mesaj tarihi: Temmuz 22, 2012 adam xbox icin oyun yazar ya alla allaaa
Bone Mesaj tarihi: Temmuz 22, 2012 Mesaj tarihi: Temmuz 22, 2012 Sypro said: bildiğiniz duyduğunuz başka oyun var mı? oyunların hangi dilde yazıldığını nerden öğreniyorsun ki? wikipedia'da yazmıyor, röportajlarda da söylemiyorlar bu bilgiyi. nedanko said: Gercekten oyun yazmak istiyorsan ve bu isi pro olaeak dusunuyosan flash ogren daha iyi. Is bulursun game developer olarak. türkiye'de iş bulmak istiyorsan öyle de, "oyun yapmak" için çok kısıtlanmış olursun.
Sypro Mesaj tarihi: Temmuz 22, 2012 Konuyu açan Mesaj tarihi: Temmuz 22, 2012 Bone said: Sypro said: bildiğiniz duyduğunuz başka oyun var mı? oyunların hangi dilde yazıldığını nerden öğreniyorsun ki? wikipedia'da yazmıyor, röportajlarda da söylemiyorlar bu bilgiyi. işte sorun da o zaten. böyle bir bilgiyi paylaşan sayısı çok az. yukarıdakiler de bulabildiklerim. mesela Terraria gayet bilinen bir örnek c# denince, ama Bastion ve Magicka hiç bilmediğim iki oyundu.
Sypro Mesaj tarihi: Temmuz 22, 2012 Konuyu açan Mesaj tarihi: Temmuz 22, 2012 aklıma geldi RunUO ve Razor, ama yazmadım listeye. tam olarak oyun sayamadım onları nedense :)
senko Mesaj tarihi: Temmuz 22, 2012 Mesaj tarihi: Temmuz 22, 2012 Kojiroh said: Braid de var C# Unity kullanılarak yazılmış oyunları da C# olarak kabul edebilirsin, kimi Javascriptle yazıyo kimi C# hass javascript ile nasi oyun yazilir lan? iki menu yapacam diye canim cikiyordu benim
-Bonesoul- Mesaj tarihi: Temmuz 22, 2012 Mesaj tarihi: Temmuz 22, 2012 Artariel said: c# öğrenmek gereksiz ve zaman kaybı bence. oyun yazacaksan birçok dil mevcut. monogame vs ile c# hergecen gun daha fazla adından soz ettiriyor. indie'ler acısından hic de gereksiz degil bence.
-Bonesoul- Mesaj tarihi: Temmuz 22, 2012 Mesaj tarihi: Temmuz 22, 2012 + Funcom/Bloodline Champions + infiniminer + FEZ + XBLA'da ki birçok oyun ( http://marketplace.xbox.com/en-US/Games/XboxIndieGames?SortBy=ReleaseDate - http://catalog.create.msdn.com/en-US/gamescatalog.aspx ) + suradada sunburn kullananlar var mesela: http://www.synapsegaming.com/clients/ + daha uzun bir xna listesi: http://en.wikipedia.org/wiki/Microsoft_XNA + monogame oyunları: http://monogame.codeplex.com/
Sypro Mesaj tarihi: Temmuz 22, 2012 Konuyu açan Mesaj tarihi: Temmuz 22, 2012 işte budur. efsane listeler. teşekkürler, bu beni bir süre oyalar sanırım. bi bakayım ne var ne yokmuş.
-Bonesoul- Mesaj tarihi: Temmuz 22, 2012 Mesaj tarihi: Temmuz 22, 2012 unutugum seyler vardı; oncelikle su frameworklere kesin goz at; [list] [*] monogame ( http://monogame.codeplex.com/ ) - xamarin'in xna alternatifi, 2d su anda %100 uyumlu, 3d branchıda yakında tamamen hazır olacak. sharpdx tabanlı. [*] anxframework ( http://anxframework.codeplex.com/ ) aynen monogame gibi xna alternatifi ama monogame'in hayli gerisinde. [*] exen ( http://andrewrussell.net/exen/ ) andrew russel'in xna alternatifi ve gelisitirilmesi durmus durumda. mobil platformlarda bi miktar oyun mevcut exen kullanan. [*] shardpx ( http://sharpdx.org/ ) directx managed api wrapper, monogame ve anx bunu kullanıyor ve en popüleri. [*] slimdx ( http://slimdx.org/ ) managed directx'in bitişi ardından çıkan vakti zamanında hayli popüler olan ama şu anda sharpdx'ın gerisinde kalan bir managed api wrapper. siteside 3-5 oyundan bahsediyor kullanıldığı. [/list] birde reddite niş bir konu olsada block engine listesi mevcut hazırladığım, aralarında dikkat çekici ve release edilmiş/yakında edilecek oyunlar mevcut; http://www.reddit.com/r/VoxelGameDev/comments/why8x/the_big_list_of_block_engines/
Artariel Mesaj tarihi: Temmuz 23, 2012 Mesaj tarihi: Temmuz 23, 2012 bombilo said: Artariel said: c# öğrenmek gereksiz ve zaman kaybı bence. oyun yazacaksan birçok dil mevcut. monogame vs ile c# hergecen gun daha fazla adından soz ettiriyor. indie'ler acısından hic de gereksiz degil bence. yok abi c# gözümde microsoftun forced memeinden başka bir şey değil umarım hayatım boyunca ilgilenmek zorunda kalmam.
Artariel Mesaj tarihi: Temmuz 23, 2012 Mesaj tarihi: Temmuz 23, 2012 javacıları çekerim diye j# denen fail ürününü çıkarmış bir şirket, sadece os yapsın otursun
Sawer Mesaj tarihi: Temmuz 23, 2012 Mesaj tarihi: Temmuz 23, 2012 yani bir yazılımcı ne kadar dar bir görüşe sahip olabilir ?
-Bonesoul- Mesaj tarihi: Temmuz 23, 2012 Mesaj tarihi: Temmuz 23, 2012 abi olayı sadece .net'den ibaret düşünürsen bi yere kadar anlayabilmek mümkünde, işin dığer tarafında xamarin ve miguel de icaza oldukca iyi is cıkarıyor.
Ractamainus Mesaj tarihi: Temmuz 23, 2012 Mesaj tarihi: Temmuz 23, 2012 .net'ten ibaret görse bile anlamak mümkün değil. os yapsın otursun dediği os'un büyük bir parçasının da .net'le yazılmış olması, hayli ironik.
-Bonesoul- Mesaj tarihi: Temmuz 23, 2012 Mesaj tarihi: Temmuz 23, 2012 abi o konuda açıkcası pek katılmıyorum, managed olması nedeniyle zaten işletim sistemlerinin temel parçalarında kullanılması pek mümkün değil (ha singularity gibi araştırma projeleri mevcut ( http://research.microsoft.com/en-us/projects/singularity/ ama halen araştırma projesinden ileriye gidebilmiş değil ). onun dışında microsoft'un .net ortamında yazdığı yazılım sayısı da hayli az aslında.
Öne çıkan mesajlar