Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Total War: Rome 2


Komutan

Öne çıkan mesajlar

Komutan said:

Simdi bazilariniz yine laf edecek ama, aynen ilkindeki gibi bu oyunda da Roma icinde factionlar olacakmis ve belirli bir asamada Shogun 2'deki realm divide'a benzer bir olay olacakmis.

Ne gereksiz bişey, cumhuriyet ve krallık devirlerini yansıtsınlar tabii ama yine 3-4 gruba ayırmasınlar ya

MÖ 350-MS 350 yap her senesi 2 veya 4 turnden tamam işte
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Cuce said:

yalnız roam citizen ship mantığını yunan sehir devletlerinden alıyo.

atinada vatandaslık var cokta önemli kolelik var 2. sınıf ınsan olmak var. ve paralı askerleri yok. belli yastaki her erkekğin her hanenın adam göndermesi bekleniyor, veya gönüllü ordu toplanıyor.
ornek verin tabikide doğru ornek verin.




Yunanistanda her şehirde citizen mantığı var yanlız anlamamışın demek istediğimi.Spartalı adam Gidip Atina diye savaşmıyo this is sparta diye savaşıyo herif.Romada adam hangi şehirde hangi ırktan olursa olsun gidip Roma diye haykırıyo.
Ben sana verilebilicek en centralized örneği vermişim sen gidip en decentralized örnekle karşılık vermişin.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Cuce said:


nedense sanki roma ömri boyunca tırto bi imparatorluktu denmişim gibi bi durum olurmus, bi tekrar okuyun. rome total war'ın basladığı tarihte, roma ne galya kralları kadar ne kartaca kadar ne epherios kadar selükya kadar birleşmiş saka kabileleri kadar büyük bir kuvvet değildi.

italyanın güneyindeki sarmation kabilelerinden farkı kafaya bişey koymus olmalarıydı.


ben doğru anladım, bu yüzden açmak istedim,

bence savaşların medeniyetlerin var olma ve ilerlemesinde en önemli etken olduğu o çağlarda,roma baş at rakiplerinden daha farklı savaş doktrinleri ve en önemlisi herkese karşı ayrı silah ve taktik geliştirerek bu noktaya gelmiş

mesela carthacaya karşı, o zamanların modası olan paralı askerlik veya yunan sistemi ile çıkmamış o zaman için yeni bir askere adam alma sistemi ile ordu kurmuş ve nihayetinde kazanmış

galya ise için bahsettiğin gibi açık meydan savaşına girmek yerine farklı tarzlar denenmiş,

her ne kadar askeri açık fikirlilikten bahsetsem de, bu taktik ve str. leri geliştirecek liderlerin yetiştiren bir toplum olmaları çok önemli


ha diğer konu, medeniyet ağacı gerçek sıkıcı oluyor

aslında roma piyadesi biraz güçsüz ve ucuz olmalı ki gerçeğe yakınlık ola bilsin, sanki eb de falan öyleydi diye hatırlıyorum

birde shogun 2 fos da var dı, adamın 3-4 turnde yapılacak gemilerinden her turn 4-5 er batırıyorum ve adam ertesi turn yine, ve yine şu bayık lığa bi çare yapsınlar
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

BlackSheep said:

Cuce said:

yalnız roam citizen ship mantığını yunan sehir devletlerinden alıyo.

atinada vatandaslık var cokta önemli kolelik var 2. sınıf ınsan olmak var. ve paralı askerleri yok. belli yastaki her erkekğin her hanenın adam göndermesi bekleniyor, veya gönüllü ordu toplanıyor.
ornek verin tabikide doğru ornek verin.




Yunanistanda her şehirde citizen mantığı var yanlız anlamamışın demek istediğimi.Spartalı adam Gidip Atina diye savaşmıyo this is sparta diye savaşıyo herif.Romada adam hangi şehirde hangi ırktan olursa olsun gidip Roma diye haykırıyo.
Ben sana verilebilicek en centralized örneği vermişim sen gidip en decentralized örnekle karşılık vermişin.


atladığın bir nokta var, roma o noktaya çok sonraları geliyor, işin başında italyayı birleştirenler roma şehri ve çevresi

ki o zamanlar o atina şehri sicilyaya normandiye çıkarmasına kadar yapılmış en geniş kapsamlı ve kalabalık çıkartma harekatını yapacak kadar güçlü bir şehir, keza atinaya karşı spartadan yardım isteyen sicilyalılara karşı spartada sadece 3 kurmay gönderecek kadar taşaklı bir şehir...

bilenler bilir bu bir roman konusu,
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

roma piyadesi neden güçsüz olsun arakadaş, hannibal bile cannae'de "roma piyadesi güçlü, o gücünü çembere alma maksatlı kullanacağım" diye plan yapıyor. 1940 model italyan askeri düşünmeyin yani heh. defalarca sayısal üstünlüğü olan kuzey kabilelerini bozguna uğratıyorlar, dandik piyadeyle olacak iş değil yani.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:


atladığın bir nokta var, roma o noktaya çok sonraları geliyor, işin başında italyayı birleştirenler roma şehri ve çevresi

ki o zamanlar o atina şehri sicilyaya normandiye çıkarmasına kadar yapılmış en geniş kapsamlı ve kalabalık çıkartma harekatını yapacak kadar güçlü bir şehir, keza atinaya karşı spartadan yardım isteyen sicilyalılara karşı spartada sadece 3 kurmay gönderecek kadar taşaklı bir şehir...

bilenler bilir bu bir roman konusu,


Abi benim dediğim zaten roma hep güçlüydü herkesi döverdi değilki.Benim dediğim dediğin gibi tamam Atina sicilyaya çıkarma yapmış ki çok iyi bilmiyorum ama yeniliyolar sanırım ama Roma fethetmedik yer bırakmamış.Ha bak eğerki Yunanlılarda tek şehir tek millet vs.gibi bi anlayış olsaydı sadece atina şehri değil bütün yunanlılar katılırdı ve belkide başarılı olurlardı.Ki ozamanın devletleri hep bu şekilde decentralize şekilde.Devlet anlayışından çok kabile-şehir vs.anlayışı hakim.

Yani demek istediğim Roma nekadar yer fethederse etsin sırf toprağı değil insanınıda kendine katmış Yunanistanda olduğu gibi sen Atinalı ben spartalı anlayışı yerine(ki ikiside sonuçta yunan)Romada cermen kabilelerinden tut galyalı trakyalı iberyalı köylüleri bile Romalı yapmış.

Romanın en büyük başarısıda budur bana göre.Mükemmel derecede asimile etmişler fethettikleri toprakların insanlarını bi idoloji sayesinde.

Edit:Roma askerlerinide ne daha az güçlü ne daha az güçsüz yapsınlar.Moral bonusu olsun bütün ünitelerinin böylece Roma askerlerinin daha disiplinli olduğu gerçeğiyle bağdaşabilir.Veya formationlarla oynasınlar.Ama gidip geri kalan devletlerden daha güçlü armoru yüksek üniteler olmasın.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

BlackSheep said:

said:


atladığın bir nokta var, roma o noktaya çok sonraları geliyor, işin başında italyayı birleştirenler roma şehri ve çevresi

ki o zamanlar o atina şehri sicilyaya normandiye çıkarmasına kadar yapılmış en geniş kapsamlı ve kalabalık çıkartma harekatını yapacak kadar güçlü bir şehir, keza atinaya karşı spartadan yardım isteyen sicilyalılara karşı spartada sadece 3 kurmay gönderecek kadar taşaklı bir şehir...

bilenler bilir bu bir roman konusu,


Abi benim dediğim zaten roma hep güçlüydü herkesi döverdi değilki.Benim dediğim dediğin gibi tamam Atina sicilyaya çıkarma yapmış ki çok iyi bilmiyorum ama yeniliyolar sanırım ama Roma fethetmedik yer bırakmamış.Ha bak eğerki Yunanlılarda tek şehir tek millet vs.gibi bi anlayış olsaydı sadece atina şehri değil bütün yunanlılar katılırdı ve belkide başarılı olurlardı.Ki ozamanın devletleri hep bu şekilde decentralize şekilde.Devlet anlayışından çok kabile-şehir vs.anlayışı hakim.

Yani demek istediğim Roma nekadar yer fethederse etsin sırf toprağı değil insanınıda kendine katmış Yunanistanda olduğu gibi sen Atinalı ben spartalı anlayışı yerine(ki ikiside sonuçta yunan)Romada cermen kabilelerinden tut galyalı trakyalı iberyalı köylüleri bile Romalı yapmış.

Romanın en büyük başarısıda budur bana göre.Mükemmel derecede asimile etmişler fethettikleri toprakların insanlarını bi idoloji sayesinde.


hocu ikiside yunan değil işte biri spartalı biri atinalı yunan diye bir şey yok
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

abi yunan var.

ama birisi spartalı diğer atinalı. aynı dili konuşuyorlar aynı kültüre sahipler nereye yunan yok? ikisi farkli şehir devleti eyvallah savaşmişlardir şudur budur da bu 'yunan yok' diye birşeyi göstermez. yeri geldi mi gayette yunaniz muhabbeti de yapiyorlar. bkz pers istilası.

ayrıca evet romanın asil olayı kamu alanları ile gittiği yeri romalılaştırmak.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sam said:

roma piyadesi neden güçsüz olsun arakadaş, hannibal bile cannae'de "roma piyadesi güçlü, o gücünü çembere alma maksatlı kullanacağım" diye plan yapıyor. 1940 model italyan askeri düşünmeyin yani heh. defalarca sayısal üstünlüğü olan kuzey kabilelerini bozguna uğratıyorlar, dandik piyadeyle olacak iş değil yani.


güçsüzden kastım teçhizat olarak çok über donanımlı olmadıkları, yani kolay askere alma ve eğitimi sağlayacak basit silahlarla donanımlı olmaları -itirazlar için alta açıklama yapacağım- bu da onların ucuz olmasını sağlıyor, lojistik vs gibi konulardaki üstünlükleri de bakım masraflarını kısıyor.

şimdi biraz geriden alırsak, celt kabileleri romanın ilk yıllarında resmen roma ile dalga geçer gibi çıkardıkları her orduyu yenmişler ve her seferin romayı ya yağma yada çok büyük haraca kesmişler (işte romanın büyük tarafı, adamlar bir iş yapmak için toplanıp fikir geliştir yor, işi uzmanında bırakıyor, asimile politkiaları falan hep buralarda bu şekilde geliştiriliyor) romalılar düşünmüşler taşınmışlar, biz bu adamlar nasıl yeneriz diye fikir yürütmüşler.

celtler demir işlemekteki başarıları sayesinde dönemin en iyi örme zırh ve uzun kılıçlarını, güzel kalkan ve miğferlerini yapabiliyorlardı, buda teçhizat olarak onlara üstünlük sağlıyordu, ayrıca 1,80 - 2 mt arasında değişen boyları ile (ki en uzun romalılardan birinin sezar olduğu onunda boyunun 1,50 gibi olduğunu farz edersek) romalılardan cüsse ve boy olarak da uzundular.

eskiden beri uyguladıkları klasik yunan sitemi işe yaramıyordu, keltler uzun kılıçları ile mızraklarını kırıp yanlarına geliyordu vs. vs.

(bunları zaten biliyorsunuzdur) adamlar ne yaptılar, büyük, yan yana durunca duvar oluşturacak ve arkasında bütün vücudu saklayabileceğin kalkanları yaptılar, celtler kılıçlarını kafalarını üstünden sallayarak saldırdıkları için, vücutların alt bölgelerinin korumasız olduğunu gözlemlediler ve bunu için kalkanı havaya kaldırıp kılıcı durdurduktan sonra dar alanda rahatça kullanabileceğin saplama kılıçlarını yaptılar ve kullandılar,

mızrak olarak ise bunları geliştirdiler:


http://www.itusozluk.com/image/pilum_413888.jpg



http://historywarsweapons.com/wp-content/uploads/image/Pilum2.jpg



şimdi bu mızrağın güzel tarafı klasik mızraklar dan da farkı, ucunda ki metal kısım bunun faydası çok, öncelikle düşmana atınca ve saplanınca metal kısım, arkasının ağırlığı ile eğilip tekrar kullanım için imkansız hale geliyor, böylece düşman kaldırıp geri atamıyor, ayrıca tahta kırılmadığı için savaş sonrasında toplanıp kolayca tamir edilebiliyor...

ha birde üsten saldırmalara karşı siperli miğfer

toparlayalım, bütün bu anlatmaya çalıştıklarım standart roma piyadesi standart donanımı oluşturuyor, hiçbirin ne yapımı zor, nede pahalı, nede kullanmayı öğrenmek için uzun eğitim gerektiriyor ve zamanında tekbir düşmanı yenmek için tasarlanmış celtler,

rakibe bakalım, kelt soylusunu ele alalım, uzun kılıç veya güçlü mızrak, kalın örme zırh, güçlü miğfer bunlar pahalı teçhizatlar ve mesela uzun kılıç kullanmayı öğrenmek veya kullanabilecek güce kavuşmak, gladiusu kullanmaktan daha zordur, ayrıca celt soyluları 25-30 yaşlarda bu kalifiye ye gelirken, roma 18-20 yaşlarındaki çocukları bile standart donanıma sahip olabiliyordu, bu da tek bir amaç için ve taktikler savaşacak fazla sayıda asker çıkarta bilmelerini sağlıyordu ki keza yukarıda saydığım hususlardan ötürü zaten rakiplerine karşı bir üstünlük sağlıyorlardı, ve buda onları güçlü kılıyordu,

yani demem o ki, ucuz ve basit teçhizatla, ama doğru taktikle adamlar dünyayı feth etmiş, her gittikleri yerde yeni şeyler öğrenmiş kendilerini geliştirmişler, işi ehline yaptırmışlar, memleket meseleleri de kavgalarını bir kenara bırakabilmişler, geçince yine birbirlerine girmişler,

keza romayı roma yapan en önemli iki fetih kartaca ve galyadır.

sezarın askeri olmayan dehasını, askerlik içinde mükemmel kullanması ve genel şartlardan iyi yaralanması galyayı rahatça feth etmleri sağladı, yoksa benim kanatım, birleşmiş ve yurtlarını savunan galyalıları hiç o zamanki hiç bir kuvvet yenemezdi, germenleri yenemediği gibi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

pronoit said:

abi ucuz teçhizat dediğin pillum sadece kalkanı kullanilmaz hale getirmek için fark ettin mi ?


evet oda var,

ucuz dediğim rakiplerine kıyasla ucuz ve bütün ordu için standart bir donanımları olası ve tek tip ve tek taktikler savaşan kalabalık birliklerin olması, dengi yunanda var ama onuda zaafını adamlar rahatça çözdükleri için orada da zorlanmadılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

abi roma ordusunu da diğer ordular gibi öğreniyor. hatta o döneme göre fazla adaptasyonları çok yüksek. hatta burada örnek verildi ya 1000 senelik savaş arabalarina güvenen kral vardı roma karşisinda. roma öyle değil. bakiyor deniyor olmazsa reform yapiyor ki bunlar kolay şeyler değil.

kaldi ki zıth ve kiliç coğrafyasal bir zorunluluktur. bizim coğrafyada ağır zırhlı adam göremezsin bu demek değil ki bu tarafın krallıkları açlığından ölüyor askerine para vermiyor. kültürle ordu tipiyle falan ilgili ki



ki şu ekipman da hiç ucuz değildir. dönemine göre. gerçi triiari bu.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Feamer said:

celtler demir işlemekteki başarıları sayesinde dönemin en iyi örme zırh ve uzun kılıçlarını, güzel kalkan ve miğferlerini yapabiliyorlardı, buda teçhizat olarak onlara üstünlük sağlıyordu, ayrıca 1,80 - 2 mt arasında değişen boyları ile (ki en uzun romalılardan birinin sezar olduğu onunda boyunun 1,50 gibi olduğunu farz edersek) romalılardan cüsse ve boy olarak da uzundular.

yalnız böyle 2 metre filan insan yok son yüzyıla kadar pek bütün dünyada, ortaçağ zırhlarına bile bakıyorsun 1,60'lık adam için yapılmış. beslenme imkanları endüstri ve beraberinde tarım devriminden sonra patlayınca boylar uzadı. germenler uzun olsa 1000 yıl sonra kısalmazlardı. :p
said:
sezarın askeri olmayan dehasını, askerlik içinde mükemmel kullanması ve genel şartlardan iyi yaralanması galyayı rahatça feth etmleri sağladı, yoksa benim kanatım, birleşmiş ve yurtlarını savunan galyalıları hiç o zamanki hiç bir kuvvet yenemezdi, germenleri yenemediği gibi

germenleri defalarca yeniyorlar, germania superior bir dönem zaten dahil sınırlara ama coğrafi olarak savunulabilecek doğal sınırları korumayı tercih ediyorlar daha çok içlere ilerlemek nedeniyle. sonra zaten iç savaştı, kötü imparatorlardı, pers savaşlarıydı filan derken oraya devam etmeye ne imkan ne fırsat kalıyor bir yerden sonra. bir de tabii toprağın ve şehirin de önemi var. ben rtw'de de almanya ve doğu avrupa'ya açılmam çünkü zaten fakir mekanlar. orayı korumaya harcadığın paraya değmiyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 2 hafta sonra ...
Sam said:

Feamer said:

celtler demir işlemekteki başarıları sayesinde dönemin en iyi örme zırh ve uzun kılıçlarını, güzel kalkan ve miğferlerini yapabiliyorlardı, buda teçhizat olarak onlara üstünlük sağlıyordu, ayrıca 1,80 - 2 mt arasında değişen boyları ile (ki en uzun romalılardan birinin sezar olduğu onunda boyunun 1,50 gibi olduğunu farz edersek) romalılardan cüsse ve boy olarak da uzundular.

yalnız böyle 2 metre filan insan yok son yüzyıla kadar pek bütün dünyada, ortaçağ zırhlarına bile bakıyorsun 1,60'lık adam için yapılmış. beslenme imkanları endüstri ve beraberinde tarım devriminden sonra patlayınca boylar uzadı. germenler uzun olsa 1000 yıl sonra kısalmazlardı. :p

Orta Asya'da MO 500lere ait Pazyryk kulturunden kalma renkli sac ve gozlu, Avrupai gorunumlu mumyalar buldular. Kadin olani 167cm, erkegi 185cm
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bayağı detaylı röportaj
said:
Secondly, they’ve repaired the long-standing problem of the divided AI. Previous Total War games included two separate AIs; one for diplomatic relations and one for the actual campaign map. “By combining these systems we’ll hopefully be able to give the player some warning about these things,” explains Russell, “so you might be able to spy on the AI, and see it thinking about double crossing, building up forces about to attack you. Because these systems are integrated we can explain to the player not just the stuff to do with diplomatic relations, but also give you a reason. It’s not just it won’t do a trade agreement because you’re -83 diplomacy, but because strategically, it wants that region of yours and therefore it’s just not going to make a trade agreement with you. And it makes it more human, so that there’s real thinking going on behind it.”

Instead of just getting the occasional choice, now you have entire flow charts to navigate based on your own moral choices, chaining off and splintering depending on your actions. “It’s almost interactive storytelling in a way. We want to have chain dilemmas so that this choice will take you down this path, and that will create different choices as a result of that. It’s human level drama woven into the campaign map.” If those choices reflect how dictatorial or egalitarian you are, then that may build into your eventual choice between Empire and Republic

The Rome II reveal demo didn’t include anything from the campaign map, and Creative Assembly were tight lipped on details. But James did explain that it would be larger than previous maps, and that the countries of old would be split into smaller provinces.

The Provinces provide a bridge between the grand size of countries and the micro-management of regions. The campaign map can therefore be as large as you’d expect from Rome, but include the detail of Shogun without overwhelming you with detail.

Legions will “gain traits and properties that outlive their general”, dependent on how they perform in battle, leaving you with a tracked history that “help unify that idea of Legions being an army. It also creates this institutional memory that isn’t just dependent on one character.” So while your generals will gain their own traits, your Legions will, too, becoming more fearsome, or more cowardly, depending on their victories and losses.

“We understand that we have to give the player a proper incentive to get down there, it’s not just going to be eye candy. We’re still looking at exactly what we’re going to do, but what we can say is that the player’s attention is clearly a resource, and when you go down into a unit you’re not putting your attention on the rest of the battle. If you come down and your unit’s being flanked, you’ve got to make a difference.” It’s at this point that it’s worth pointing out that Fall of the Samurai introduced direct control, where you could seize the reigns of specific units and fire away with a gatling gun or a cannon, placing shots precisely.

Then, it lets you pull right back, where your men and their foes turn into abstract icons - like controlling a tabletop battle in real-time. This new zoom isn’t just for show - it’s meant to give players a better understanding of the problems their soldiers face, to control the battle like a general. Similarly, Russell says that they’ll find some way of disincentivising players from controlling the battle from just this interface.

There’s also a vast increase in the number of men at your disposal - although that’s simply an increase of the number of men in each unit, rather than putting many more units at your disposal.

yeni değil ama konmamıştı sanırım bazı bilgiler buraya daha önce. bayağı ümitlendirici anlatılanlar. :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Misafir
Bu konu yeni mesajlara artık kapalıdır.
×
×
  • Yeni Oluştur...