Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Total War: Rome 2


Komutan

Öne çıkan mesajlar

Law said:

Champion olmasın orduda ? Gerçi champion gelen xp yi artırıyor galiba.


passive işler yaparkende xp geliyo onda bi sorun yok. karakterler hep yaslı geliyo oyuna, 20-30 tur anca dayanıyolar gidiyolar np. sorun untielere beleş xp getiren championlar. 10-15 turda bi champion bütün orduyu full rank yapıyo
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

knox said:

total war moba'dan bahsediyorum, birde konsol portu gelebilir, bazi seyleri ilerde sanki konsol portu olacakmis diye dusunup yapmislar gibime geliyor benim ne yalan soyliyim, aksini aklim almiyor(:P)

neyse

AI asiri pasif ve aptal oldugundan legendary'de bile oynasan pek birsey farketmiyor. oyun sanki casual history fan'lari icin yapilmis gibi su haliyle, hic bir zorlama yok. ben ki ortalama bir total war oyuncusuyum, legendary'de esiyorum bu oyunda cunku sacma kolay ve buglı AI (td)

komik ama su release'i hala savunanlari goruyorum, resmi forumlarinda falan.

asil aci durum serinin diger oyunlarinda ki butce ile bunun butcesi arasinda daglar olmasi.

bir adim ileri , iki adim geri>>>>>>>>bir CA klasigi

CA anladı zaten devasa ölçekte rts/tbs hybrid yapıp sonra metacritic bomb yemek yerine beklentilerin dipte olduğu moba oyunu yapıp köşeyi dönmek mümkün, o yöne kaymaya başladı. şu oyuna bu muamele yapıldıktan sonra epic'in pc'yi bıraktığı gibi bırakırlarsa hiç şaşmam.

millet mobalar dışında birşey oynamıyor zaten, pc oyunculuğunun en karanlık dönemine girdik. bir yanda 8-bit grafik indieler, öbür yanda basmakalıp themepark mmolar, en son da bu laçka mobalar geldi. mount & blade 2 de metabomb yerse ben de axedice gibi eski oyunları çevirip çevirip oynarım 20 yıl sonra artık.
Cuce said:

butun twlerin en büyük sorunu oyuncunun full stack ordusunu yenicek ordu asla karsısına cıkmaması. bu sefer 40 unite falan diye umutluydum ama iyice abuklasmıs durum.

buna tek istisna empire tw idi. empire'da bütün denizleri ele gecirmiş ingiltere veya ispanya değilsen gelir hep cok minimaldi. bunlarla bile biraz yayılmaya basladığında cok bi fark kalmıyodu. ordunu salam bi savasta %30'unu 40'ını kaybetsen 1 turluk incomeın oan gidiyodu. ai'da cok agresifti ve raiding o bu su derken, coğu zaman orduyu reinforce edemeden gecebiliyodu turlar. isgalleri durdurmak hatta geri cekilmek gerekiyodu zaman zaman.

burda ise durum cok abzürd, hadi champion gibi komik 10 turda orduları max ranklıyan bir mekaniği gectim, %80 kayıp veren ordu 3 turda tazeleniyo. orduyu zaten gec, unite kaybetmek bile mümkün değil. legand megand bişi deişmiyo.

parthianın mid game'e kadar militia ile savasmak zorunda kalmasından kasmısım ben ilk oyunumda o kadar. lvl 3 atlı yerine infantary gitsetmişim oda cok daha hızlı steamroll olucakmıs. selukya allylarından thorax swordmanler gelip eastern spearlarımı bicinde bi an umutlanmıstım ama bosunaymıs.

oyun baya broken, ve buglarla ai ile ilgisi yok, gamedesign sorunlu direk.

house rule koyup "militia dısındaki bütün üniteleri empire capında max ordu sayısı kadar kullanılabilinir" faaln diye belki oynanır oyun. max 3 ordumu var? max 3 hoplite basabilirsin toplamda, gibi.

ekonomininde bu kadar lacka olduğu tw yoktu bu arada.

empire tw'de adamın ölüyorsa bu sırf bütün dönemin ceketle savaşa koşulup düşman ateşi altında reload kasılan komik bir devir olmasından ötürüydü ki valor yükseltince hallaç pamuğu gibi atıyordu gene ordu. bütün prusya sınırlarını almışken tek prov courland barış yapmadan mal gibi iki turn'de bir yarım stack yolluyordu fortuma ölümüne. alsam istemediğim bir toprak, almasam her turn onun intiharını bekliyorum. aynı sıkıcı ilk salvomu yiyince dağılacak adamların hatlarıma yürümesini beklemek her defasında. barış da yapmaz burdakinin aksine, ölümüne.

battle ai zaten komikti, yamaladılar yamaladılar gene yetmedi, napolyon'a ayrı ai kastılar sonra. adam geliyor, bir salvo atıyor sonra süngü hücumu. benim saflarıma gelene kadar point blank salvo yiyip direkt shatter. kaç tane savaş yaptım aynen böyle. halbuki yerinde durup ateş etse zarar verebilecek.

normal birimler değil de elite olan birimlerin toplam birim sayısına göre belli bir orandan fazla basılamaması lazım, benim eleştirim bu olabilir ama diğer total war'larda da eksik olan birşeydi empire filan hariç. empire'da ise bilerek guards basmıyordun kırık fire by platoon saçmalığı yüzünden, elit birimler en kötüleriydi orada. house rule ile yapıyorum ben onu.

hoş gerçi house rule ile oynamadığım grand strateji oyunu yok. en son eu4 oynadım işte ai hiçbirşey yapamıyor bana. yaşamalarına ben izin veriyorum diye yaşıyorlar sadece. burada da öyle, eski total war'larda da öyleydi. bütün dünyayı fethetmeye oynasam eski rome'da da ai tutamaz, yenisi de. empire da tutamaz. full stack line infantry sürüyorum zaten birisinin yarısı öldü diye durup beklemiyorum. aynısının kopyası var iki adım ötede.

bu oyunda veteran training bir yana koyuyorum da, çok fazla upgrade binası ve teknolojisi var stat kökleyen ve stack'lenen. her yerde inşa edilebilmeleri güzel birşey ama biraz daha dozunda bırakılmaları lazımmış. 75 moralli adamı 120 morale çıkartabiliyorum daha valor almadan. daha basilica kassam 125 filan olacak. melee attack gene 49 default olan adamı 75 ile başlatıyorum recruitment ile. bu kadar çok yapılamıyordu eskiden, skyrim'deki enchant + smith kasmak gibi bir durum yaşanmış.

ama evet ai bug'lı ve şu full stack levy/slinger gitme olayından vazgeçmesi lazım. rebel oathsworn ile filan geliyor, tehdit oluşturabiliyor hala az da olsa.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

empire dısında ben ordumun hasar alıpta bir süre kendine gelemediği oyun hatırlamıyorum acıkcası.

full slinger spearman gelmese bile, full elit ünite bile gelse, upg etmiyo train etmiyo. zaten enınde sonunda taktiksel olarak sahada yeniliyo. 2 ordu abana abana gelmesi lazım işte.

bunu cözümü ai'a playerdan iki kat fazla income vermekse versinler np
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

abi işte ai ünit basiyor büyük ülkelerle sınır çatışmalarına girince koca koca stackler geliyor ama gelen tipler malasef tier 1. shogunda bu kadar koymazdı nasilsa tüm iş yarilerle yapiliyordu ama bunda olmuyor. halledilinilir diye umuyorum onun dışında çok memnunum.daha önce hiçbir total war da alınan şehri kültür olarak asimile etmiyorduk.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ben de tam tersine empire'da ilk defa otomatik replenishing sayesinde ilk defa kayıp vermekten korkmadığım bir total war oynamıştım. eski rome, medieval'larda hep böyle defansif, uzaktan okçuyla filan kayıp vermeden öldürmeye çalışıyordum çünkü full upgrade'li adamı uzaktan taşımak tam bir eziyetti. o oyunlarda bana en çok challenge yaşatan olay olabilir hatta ehu. adam taşımamak için kayıp vermeden oynamaya çalışmak.

empire'da ordumun yarısı gitse de shatter olmadıkları sürece ertesi turn gene savaşabilecek kapasitedeler ama düşman shatter yiyince bütün birimi yokoluyordu, adam kendine gelemiyordu. burada shatter olsa bile yokolmuyor birim %80 filan adam kaybetmedikçe, ben beklersem o da kendine gelebiliyor o esnada en azından.

zaten empire'da cephe boyunca 3 sıra çıkarabilen her ünitenin ateşgücü birbirine eşit. 180 adam karşısına 120 adam da çıkarsam üç sıra olacak şekilde uzatınca gene yokediyorlar düşmanı. yapay zeka slugfest yapmıyor çünkü, sayım az diye süngüyle koşuyor, sonra oturuyor yerine.

napolyon'da 2 adım geri, o da yok. sadece en öndeki savaşıyor o yüzden iki sıra bile yapsam adam yetiyor. böyle son sıraya klacak kadar uzun bir savaş olmuşsa zaten cephanem bitmiş oluyordu, o durumda da benim stratejik ölçekte bir hatam var, taktikselolarak aşılabilecek bir durum değil.

ha işte ona geleceğim, burada da ilk defa istediğim gibi bir ünite kompozisyonunu uygulama fırsatı bulduğum bir total war oldu çünkü adamlar ölünce dünyanın öbür ucundan taşımama gerek yok. %80'ini kaybedecek kadar zor duruma düşmüşsem o zaman taşımak da benim cezam olsun zaten.

uzun lafın kısası evet yapay zekanın özellikle şu bug gibi hareketlerinin düzeltilmesi lazım, bu sefer önceki oyunlar aksine uğraşacaklar ama bence çünkü ağır bombalandılar. ilk defa haftalık yama olayına gitmeleri bana umut verdi.
said:
I appreciate that it doesn’t help to know this if you are somebody having an issue, but the vast majority of people are running the game without problems. At the moment we are seeing 2% of people playing reporting a technical issue. Let me be clear, that is 2% too many and we will be helping them into the game and working very hard to make sure they get the best possible experience.

...

If you have concerns on the actual features and mechanics, like gameplay balancing and AI behaviour, we do want to hear about them. As mentioned before launch we absolutely intend to support ROME II post-release with plenty of content, further development and comprehensive balancing through-out – and no I’m not thinking of DLC you have to pay for. We have already planned for some very interesting stuff and we wanted to do that with advice from the community.

creative director bu, şunu sim city ve diablo 3 açıklamalarıyla kıyaslayınca aynı kefeye koyamıyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sam said:

knox said:

total war moba'dan bahsediyorum, birde konsol portu gelebilir, bazi seyleri ilerde sanki konsol portu olacakmis diye dusunup yapmislar gibime geliyor benim ne yalan soyliyim, aksini aklim almiyor(:P)

neyse

AI asiri pasif ve aptal oldugundan legendary'de bile oynasan pek birsey farketmiyor. oyun sanki casual history fan'lari icin yapilmis gibi su haliyle, hic bir zorlama yok. ben ki ortalama bir total war oyuncusuyum, legendary'de esiyorum bu oyunda cunku sacma kolay ve buglı AI (td)

komik ama su release'i hala savunanlari goruyorum, resmi forumlarinda falan.

asil aci durum serinin diger oyunlarinda ki butce ile bunun butcesi arasinda daglar olmasi.

bir adim ileri , iki adim geri>>>>>>>>bir CA klasigi

CA anladı zaten devasa ölçekte rts/tbs hybrid yapıp sonra metacritic bomb yemek yerine beklentilerin dipte olduğu moba oyunu yapıp köşeyi dönmek mümkün, o yöne kaymaya başladı. şu oyuna bu muamele yapıldıktan sonra epic'in pc'yi bıraktığı gibi bırakırlarsa hiç şaşmam.

millet mobalar dışında birşey oynamıyor zaten, pc oyunculuğunun en karanlık dönemine girdik. bir yanda 8-bit grafik indieler, öbür yanda basmakalıp themepark mmolar, en son da bu laçka mobalar geldi. mount & blade 2 de metabomb yerse ben de axedice gibi eski oyunları çevirip çevirip oynarım 20 yıl sonra artık.


aslinda bir bakima hak veriyorum su dedigine, moba olsun pixelated retroshit indie oyunlari olsun ve tabii unutmadan mobile shit olsun *sigh* n'olcak bizim halimiz ya 8-)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

sahipleri sega zaten valkyria chronicles'ı alıp mobile social game'e dönüştüren şirket sırf uğraşmadan minimum eforla maksimum para sağmak için, bunlara da emir verirler "bırakın rts/tbs'yi gidin moba yapın" diye, sonra bekleriz buglı muglı olsun da yeter ki total war çıksın diye.

"yaa epic ut3'ü tutmadık şurası kötü burası olmamış" dediler, adamlar "pc'de satamıyoruz hadi bye" dediler gidiş o gidiş. dönüp bakmadılar bile. çatır çatır satıyorlar gears of war beklentisi düşük müşteriye, aynı şeyi pompala gitsin alan var %50 daha pahalıya hem de.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
5500 adamı 2500 kişiyle dövdüm


aynısını 5800 kişiye yaptım şimdi,

aslında şu olay barbarlarda mantıklı, ormanda yaşayan adamlardan full plate centurion tipli adam çıkması daha saçma olurdu bence üstelik binlerce, hani arada birkaç berserk birim falan olurda, düşük seviye birimleri sayı ile kapatıyorlar denebilir orda. zaten romanın barbarlara karşı olan savaşlarında genelde lejyonların 2-3 katı barbar var hemen her savaşta.

ama diğer barbar harici ülkelerde de slinger/levy falan geliyorsa binlerce, düzelmesi lazım onun
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ha pardon evet squalor, şehrin daha karmaşıklaşıp büyümesi, pislik üretmesi filan.

yalnız aynı marsilya kuşatmasında iki kere dondu oyun, kartaca historical battle da donunca artık bütün heat haze vs'yi kapadım, extreme units hariç herşeyi high'a filan çektim, dün söylediğim smaa'yi de attım işte en sonunda 45fps alır oldum benchmark'ta. bir de kuşatma sırasında control large battle'ı devredışı bıraktım ama bu sefer savunan adam da filosunu, ordusunu getirmekte geç kaldı.

çok sağlam yeni makine istiyor ya oyun, gene tadıyla oynayamacağım ilk çıktığında. rome 1 ve medieval 2'de de olmuştu böyle. :/

neyse umarım optimizasyonla filan biraz daha rahatlatırlar bari.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bide şey komik olmuş,

şehir kuşatıyorsanız adamın dışarda sizin 2 katınız falan destek ordusu varsa bunların tek amacı koşarak şehre girmek bir an önce :p haritaya/şehre girecekleri noktayı doğru tespit ederseniz anti birimini önüne koyup ekmek gibi kesiyorsunuz dsd
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

o eskiden de vardı ya, rtw1'de tam ayarlıyordum savaşın başlayacağı yeri stratejik map'de, sınıra rush'lıyordum adam archerlarıyla mecbur içime yürüyordu lol.

3100 adam kestim 14 losses. yalnız yapay zeka bazen savaşmak yerine koşmaya çalışıyor ileri geri, onu acil fixlemeleri lazım 1-2 hafta içinde oyalanmadan. yoksa dümdüz dalsalar gene zayiat verdirecekler.

2400 vs 5900
losses 106 vs 4250

ballistalar mükemmel olmuş ama, tam gladiator'deki gibi ehu
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş


Sam said:

sahipleri sega zaten valkyria chronicles'ı alıp mobile social game'e dönüştüren şirket sırf uğraşmadan minimum eforla maksimum para sağmak için, bunlara da emir verirler "bırakın rts/tbs'yi gidin moba yapın" diye, sonra bekleriz buglı muglı olsun da yeter ki total war çıksın diye.

"yaa epic ut3'ü tutmadık şurası kötü burası olmamış" dediler, adamlar "pc'de satamıyoruz hadi bye" dediler gidiş o gidiş. dönüp bakmadılar bile. çatır çatır satıyorlar gears of war beklentisi düşük müşteriye, aynı şeyi pompala gitsin alan var %50 daha pahalıya hem de.



doğru

bu oyun sattı diye biliyorum baya, üstelik daha çıkmadan, kendi hataları olan bir optimizasyon sorununu giderseler veya olmasa daha çok satardı,
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

losses 106 vs 4250


Şu zaten en büyük saçmalık.
O ölçekte ordularda 100 kişi zaten koşarken falan ölür.
Birim uzunluğ kendisinin 2 katı olan üç birim levy spearmen'e bir birim principe'yle giriyorum, 5 kayıp verip hepsini kasaplıyorlar. Flank'in negatif etkisinin anca böyle yandan haldır huldur charge yemeden oluşmaması çok anlamsız.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Lejyoner sayısında kısıtlama yok, ama işte Roma ordusunun açıklarını kapatmak için auxillary lazım. Süvari, okçu ve mızraklı birimler için auxillary veya mercenary kullanmak gerekiyor.

Auxillary infantry ve cavalry her bölgede yapılabiliyor ama onlar haricindeki auxillary birimler bölgeye bağlı.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Misafir
Bu konu yeni mesajlara artık kapalıdır.
×
×
  • Yeni Oluştur...