Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Diablo PvP No E-Sport For You


Masquerade

Öne çıkan mesajlar

Suark said:

Sam said:

parayı basanın madalya aldığı bir spor..


e gerçektede öle deil mi

yoooo
Cuce said:

hee bi gün birileri bndan esport olur nasısla cok populer diye zorlayıp durumu turnuva falan yapınca sam emin ol finalde bi adamın itemı diğerinden iyi olucaktır.

evet bütün maçlar finalde yapılacak zaten başka kimse online oynamayacak. he cüce he
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sotto said:


xunn said:

Sotto said:

Daha iyi bakma. D2'de de gayet zevkliydi dueller filan. Competitive PvP saçma bir olay bence oyun Starcraft filan olmadığı sürece açıkçası. Asıl zevk casual PvP'de:)..


Hurr, durr.

http://i.imgur.com/WUnDn.jpg



Valla anlamadım hocam kusura bakma. Bilmiyorum ne kadar oynadın Diablo 2'yi ama oynayan birçok insana sorsan eminim pvp'sinden de duelinden de oldukça zevk almıştır. Competitive PvP Diablo gibi bu kadar fazla skill/buildin olabileceği bir oyunda zaten imkansız ki Diablo'nun olayı o değil ki.
Garip garip buildler yapıp sadece "fun" için oynamak varken saçma saçma rating'lere, BG'lere gerek var mı. Dendiği gibi birbirinden bu kadar farklı olan class'ları dengelemeye çalışmak hem birçok skill'in kullanılmasını engeller, hem de farklılığı azaltır..
Emin ol çoğu MMO competitive PvP yerine daha çok fun'ı ortaya çıkartıp casual pvp sunsalar insanlar çok daha eğlenir. Bilgisayar oyunlarında maksat eğlenmek zaten, yoksa aldığın rank'in filan bir önemi olmasa gerek...
Her class'ın başarılı olabilmek için talent'larının kesin çizgilerle belirlendiği, 3 talen ağacı olan oyunda çoğunun competitive PvP'de kullanılmadığı WoW PvP'sini çok beğeniyorsan ona birşey diyemem tabii.
Ama her class'a yakın tarz ability'leri verip farklı isim vermek bana güzel gelmiyor açıkçası...


Casual PvP = Herşey OP demek değil, sadece risk reward sistemi yok demek. Azıcık bezelyeleri çalıştırın yazarken. PvP'yi fun yapan şey dengeli olmasıdır zaten, çünkü AH BE dersin tokadı yediginde, kimse OP olan birşeye sürekli dövülmek yada reverse'ünü istemez.

Competetive PvP =/= NO FUN ALLOWED.

Competetive demek işin dengesini check altında tutmak, daha fazla PvP bazlı content eklemek, PvP seven adamlar için daha fazla müşteri servisi bulundurmak demek.

Şu noktada çıkıp "Hurr, ben casual PvP seviyorum, olmasın competetive" demek, pc oyunlarının tek bir aspectini sevip, WoW'da milyon PvP'ci varken "Durr, sadece raid olsun ya, arada bizim PvP'ciler raid yolunda bizi kesiyor" demekten farksız.

Competetive PvP'nin olması bir oyunda denge forceladıgı için şu an çıkıp karşı çıkan herkesi götünü bariz kesmişler, sinirleri bozulmuş, istiyorlar AI dövmeye kassın herkes sadece oyunda. Circlejerking abi o, bir silahı alınca onunla moblara çok vurmanın manası 1 yıl max, ondan sonra adama vurmak isteyeceksin, such is the nature of man.

http://i.imgur.com/a2YTu.jpg
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sam said:

valla şimdiden görüyoruz işte isteyen bir kesim burada kendini göstermiş, şu oran yabancı forumlarda da varsa bunu fırsat bileceklerdir kesin.


Adamlar oyuna WoW'daki arena sistemini implemente etti, öyle yada böyle konacak o PvP aspect, oyun henüz son formunu almadıgı için gizliden bir nebze balance kasıyor olabilirler.

Herşekilde WoW'un PvP'sinin çok başarılı oldugu 2 sezonluk bir dönem vardı, kırık oldugu dönemlerdede haftada 10 maç yapar kuytuna cekilirdin.

Arkadaşın anlamadıgı "saçma sapan yaptıgı buildları" yapmaya yine isterse devam edebilecek olması. Pvp'nin oyuna eklenmesi bir implementasyon, transformasyon değil.

Blizzard su an bunu demesinin tek sebebi zaten işin kolayına yatması, oyunun integrity'yi çok umursadıklarından değil yani.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Xunn, Diablo 2'yi fazla oynamamışsın sen belli. Diablo 2 yıllarca deli gibi oynandıysa onbinlerce kişi tarafından, kusura bakma haksızsın. Yanıldığın nokta olaya MMO gözüyle bakman. Ben de MMO'larda denge o bu isterim, üzerine vakit harcadığın şeyde muhtemelen getiri isterim, ancak Diablo'nun sistemi böyle değil ki zaten.
Diablo gibi tamamen item farma dayalı bir oyundan, itemların tamamen şansa düştüğü bir oyundan ne gibi bir competitive pvp bekliyorsun açıkçası anlamadım. Sam'in dediği gibi daha fazla parası olan mı başarılı olacak competitive PvP'de.
MMO'ların bile ne kadar skill istediği tartışılırken Diablo gibi salt 2-3 tuşa spam yaptığın, genelde item'ın daha iyiyse kazandığın bir oyunda gelip competitive PvP arıyorsan, Diablo'yu yeteri kadar oynamamışsın derim.

Diablo'nun MMO'lardan en büyük farkı CC olmaması bir kere. Diablo 2'de CC yoktu ki. MMO'ların en büyük olayı her karakterin hem bir CC'si, hem de bir CC breaker'ı mutlaka bulunması idi. Bu nedenle savaşlar daha uzun sürüyor falan filan. Diablo'da böyle bir durum yok. Belki yeni oyunda 2-3 birşey vardır, ama birinde teleport vardır atıyorum birinde başka birşey. Öyle çok değişik taktikler isteyen, yok atıyorum adam sana CC attı, gelsin biri bunu dispel etsin gibi bir oyun değil Diablo, hiç bir zaman öyle olmadı.
Bu kadar farklı skill kombinasyonunu bir arada bulunduran oyunu lütfen WoW kafasıyla, sadece 1 talent ağacının kullanıldığı, belli şeyleri yapman gereken yoksa kaybedeceğin bir oyunla kıyaslamayın. Diablo'yu yeteri kadar oynamış olanlar ne demek istediğimi anlayacaktır.

Diablo'nun olayı çeşitli buildler ve o buildlere uygun itemları toplayıp daha güçlü hale gelmek bir yerde, itemlar birbirinden sadece stat ve dps diye farklılaşmıyor. Kaldı ki dediğim gibi item drop üzerine olan bir oyunu nasıl competitive yapacaksın. Gayet saçma..

PvP olmasın diyen olmadı ki. Olsun, Arena'lar Team Deatchmatch'ler olsun. Ama WD über şu skili nerfleyin tarzı şeyler bekliyorsan, hayal kırıklığına uğrarsın.

Yani sanki eski Diablo'larda amaç buymuş da bu oyunda bu kalkmış gibi konuşuyorsun, Diablo'nun hiç zaman amacı competitive pvp olsun olmadı. Bu yüzden kolaya kaçma yok, gereksiz gereksiz denge politikası olmaması, her class'a birbirine yakın ability'ler vermemeleri gayet güzel bir durum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

PvP'nin competitive olması için tamamen adil koşullar sağlanması gerekiyor. Mesela itemlar bu kadar rastgele olamaz, tüm sınıfların yetenekleri ve rune'ları yeniden gözden geçirilmek zorunda kalır. Bunlar da PvE'nin zevkini azaltan şeyler. O yüzden böyle değişiklikler yapmaya yanaşmıyor Blizzard. Kimse rekabetçi oyunları benim kadar sevemez ama Diablo tarzı bir oyunda rekabet 2-3 kere arkadaşlarınla zevkine maç yapmaktan öteye gidemez.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

wow'da yada diğer mmolarda 4-5 ana stat 4-5te alt stat var itemlarda üç aşşa beş yukarı aynılaşıyor end-gamede. PvP itemı desen zaten standart. Diabloda belki 100 çeşit affix var itemların öyle abartı bir random yaratılma olayı varki, standart statlı ve set affixli legenderyler bile (atıyor Windforce'bowu nun bile random dps aralığı ve ekstra 1 random affixi olacak). Hal böyleyken skilleri ve classları balanced yapmak için nerfleyip bufflasan nolucak. Karakterlerin dengeli olup olmadığını anlaman imkansız.

Gelipte kesin d3'de rekabetli pvp gelicek diye idda ediyorsunuz, bende kesin idda ediyorum gelmiycek.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

İşte demek istediğim nokta o. Diablo'yu oynamadığı oradan belli, çünkü MMO kafasıyla düşünüyor Xunn..

Diablo 2'de aynı unique itemlar bile stat farklılıkları gösterirken (dendiği gibi aynı unique silahın bir 100% enhanced damage'lı olması veya 200% ed'lı olması gibi veya atıyorum resist), competitive PvP o kadar anlamsız ki. Item'ı güçlü olan kazanır bir oyun, 10 yaşındaki çocuk senden iyi item'ı varsa dövecek mesela, taktik yok diyoruz, CC yok, support MMO anlamındaki ölçüsünde yok. Nasıl competitive PvP bekliyorsun ki..
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Eyvah ya işte yine başladı neyi ne kadar oynayıp oynamadıgımı bilen adamlar. He kardeş he. Zaten sadece MMO'lar e-sport, sadece MMO dengelenmesi gereken bir genre.

Zaten o parayla item alınabilen bir oyun olmasına milyonların isyan etmesinni sebebi buydu, bilinen her saygın streamer, caster, ne var ne yok yerden yere vurdu o politikayı.

Yani argümanın Blizzard'ın bir hatasının olmasının gerekliliğinin dsaha büyük ayıbının olması diyorsan, eyvallah derim.

Ama aynı şey wow arenasında da geçerliydi, kimse kusura bakmasın. Ben bütün arena hayatım PvE gearlı mage'lerden köşe bucak kaçarak oynadım yani. İnsanlar büyük guildlara tomar tomar gold değil, para verip raidlere katılır item alır çıkardı. Mantıklı mıydı, değildi. Zaten adamlar bunun takibini yapamadıkları için PvP implemente etmiyorlar.

Oyunlara sadece bir aspect olsun, başkası da olmasın demen baya aptalca bir argüman ama hiç kusura bakma. Milyonların en az 10 sene oynayacagı oyuna sadece PvE olsun,Pvp'ciler başka şey bulsun demek "Ya herkes müslüman olsa süper olmaz mı abi?" demekten farksız.

Regalya said:

Önemli değil canım o vindication gladyatörü


Eğer uslu bir pvp'ci olursan belki birgün sana da MLG invite gelebilir.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

E tamam işte. Eğer bir oyunda item'a dayalı olmak fazla önemliyse, kalkıp başını duvarlara vurmayacaksın kaybedince. Starcraft örneğinde kastım buydu. Ama Diablo ile WoW arasında item konusunda dağlar kadar fark var. Bunu tekrar tekrar yazmayacağım, yukarıda arkadaşlar özetlemiş.

RMAH olmasa bile olmaz ki competitive PvP. Tamamen item'a bağlı bir oyundan bahsediyoruz bak yine yazıyorum taktik yok, CC yok, support yok. E 3v3 Arena dediğin birbirine bodoz dalmak bir yerde. Birine Power Shield atayım heal atayım o bu yokki. Herkes DPS. Anlatamadığım nokta o. Herkes DPS, ve o DPS direk item ile alakalı. Ve o item şansa düşüyor, ve şansa göre stat'leri belirleniyor. Oyunda fix birşey yok. Yeterli mi..

Anlatamadığım noktalardan biri benim de D3'te deli gibi PvP yapma isteğim. Ama MMO gözüyle baktığın sürece D3'ten aradığını bulamazsın.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Çok basit, kaç slot var oyunda? O kadar pvp only item + skin koyarsın, 5 tane adamı assign edersin balance ve skill üstüne, akarsınız.

Senin CC'nin olmaması onun da olmaması demek. PvP CC değil, skill ve balance üzerinden işler. Birşeyin competetive olması için CC şartı yok yani. İşin en dramatik kısmı WoW'un bütün en dengesiz setuplarının hiçbir CC'ye sahip olmaması, unleash fury nuke olması.

Bu durum PvE'yi etkiler mi, etkilemez. Sorun burada zaten, yapmamalarının sebebi direkt item alımını durduracak olması. Para kazanamayacaklar yani kafadan. Blizzard bu argümanları okumuyor yani şu an, bu tartışmayı kazananın istedigi olmayacak.

Ama ben yine de gerzekçe bir hareket oldugunu söylerim yani.

http://i.imgur.com/QWzPC.jpg
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ya o zaman itemlar satılmıycak diye idda ettiğin şey, diabloda competitive pvp olursa, pve'ciden çok pvpciyi çeker oyun'a getirmek. Aşırıda saçma bir durum 6 skille oyunu lol,hon mu yapmalarını planlıyorsun. istersen bi mod yapsınlar w3'e yapıldığı gibi dota modu olsun.

Anlıyamadığın şey d3 competitive pvp amacıyla tasarlanan bir oyun değil öyle tasarlanmamış. Kasıp 10 çeşit arenada koysalar sırf pvp ye özel itemlarda koysalar oyunun küçük bir kısmını oluşturur. Sen illa oyunun pvp kısmını wow gibi yapsınların peşindesin. Gider millet wow oynar neden D3'e kassın. Competitive pvp gözardı edildiği için de zaten oyunun sistemi statlar,itemlar ve skillerin farklılığı pve ye göre olduğundan mümkün değil c. pvp. Ama anlatamaz sana kimse eminim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...