Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

neden adventure oyunlari yapilmiyor artik


tomkat

Öne çıkan mesajlar

Bone said:

portal 2, heavy rain l.a. noire, journey, the walking dead, sherlock holmes the awakened veya botanicula oynadın mı sabonis?


portal adventure değil, heavy rain oynamadım pc'de yok çüknü ama çok methini duydum, la noire oynadım ve izledim bol bol, walking dead yeni bitirdim, sherlock oynamadım henüz.

ama bunların hiçbiri benim dediğim "eski tür" adventure değiller, bir çoğuna aksiyon katılmış durumda. portal zaten tamamen alakasız adventure denemez, puzzle işte.
journey'i duymadım bile açıkçası bilmiyorum, botanicula ise oynadım 15-20 dakika kadar ama çözümler yukarıda dediğim gibi biraz fazla alakasızdı bence. bi ara yine şans vericem ama.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

"eski tür" hiç bir oyun türü kalmadı ki adventure'da "eski tür" bekliyorsun?

türler gelişir, değişir.
lucas arts adventures popüler olduğu dönem bile her firma lucas arts adventures tarzında oyun yapmıyordu,
o yüzden bu oyunlardan da birebir lucas arts adventures tarzı beklememek lazım.

o tip oyunlar istiyorsan indie oyunlar var işte, birebir "eski tür" yapıyorlar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

maksimum alakasi olan tur puzzle-platform journey'nin, o da cok zorlarsan

hayir toplam 1 saatlik, cesitli mekanlarda yuruyup/hoplayip/a'dan b'ye yolculuktan, amaci/oyuncuya vermek istedigi tumuyle adindan ibaret olan gayet experimental bir "oyun" journey... leveling var diye Saints Row 3'e RPG diyenler gibi her seye adventure demenin pek anlami yok acikcasi. Zaten turun ona da ihtiyaci yok yukarda dendigi gibi son 2 senede indie sittin tane adventure cikmisligi var
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

esimle beraber sanitarium oynamistik cok buyuk keyifle, simdi yeni proje olarak ekrana bagladim pc yi, usb cable uzatmasi aldim keyboard mouse icin, onza var zaten, kitap okur gibi senelerdir birikmis adventurelara akalim dedim. yattigimiz yerden miss.. korku (amnesia gibi) klasikler falan filan.

zaten buda yemezse mmorpg harici oyun oynayamiyorum demektir :(

boylede paylastim sizlerle patiler.

meraklisi bilmiyorsa eger :

http://www.adventuregamers.com/

iyi site.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

mesela action adventure diye bi tur vardi eskiden

cok severdim

cyberia 2, hardline gibi

hatta full throttle'da bile vardi motorda zincirle adam dovuyoduk

oyunun yarisi shoot em up yarisi bulmacali puzzleliydi

sonra myst vardi, atlantis vardi, riven vardi

broken sword cok iyiydi

gabriel knight vardi

sanitarium bas yapitti zaten

bunlar hic mi para getirmedi de oldurduler turu
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • Genel Yönetici
Turun oldugu yok, surekli oyunlar cikiyor. Surekli cikan oyunlarin butcesi de eskinin The Longest Journey'siyle ayni ya da fazla. AAA dediginiz oyunlar 100m$ butce ile yapiliyor, bir dusunun once sonra sorun; bu para adventure oyununun neresine gerek?

The Longest Journey'nin iOS versiyonu geliyor bu arada.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bone said:

oyun şirketleri "fps" yapmaya doğru şartlanmış hissediyorlar kendilerini.


fps en sevdigim turdu zamaninda ama nefret ediyorum simdi military shooterlar yuzunden

medal of honor'un sevilmesiyle aldi basini yurudu bu rezalet

press 5 to mark the target

marklamazsan oyun ilerlemiyo

bi tane 2005-2012 arasinda cikan eski model ozgurce ilerlemeli modern fps gosteremezsiniz


belki crysis

hard reset zaten indie
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

GERGE said:

Turun oldugu yok, surekli oyunlar cikiyor. Surekli cikan oyunlarin butcesi de eskinin The Longest Journey'siyle ayni ya da fazla. AAA dediginiz oyunlar 100m$ butce ile yapiliyor, bir dusunun once sonra sorun; bu para adventure oyununun neresine gerek?

The Longest Journey'nin iOS versiyonu geliyor bu arada.


belki cutting edge dx 11 supportlu grafikler gormek istiyorum adventure oyununda

belki unlu aktorlerin hem ses hem de motion capturelarinin olmasini istiyorum

adventure da her tur gibi gelisebilirdi

adventure diyince her zaman izometrik grafikli elle cizilmis seyler geliyo herkesin aklina cunku adventurelar hep yerinde saydi ilgi olmadigindan
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

tomkat said:

ben thread'i acarken neden AAA adventurelar yapilmiyo diye sormustum
full throttle gibi

indie falan pek takip etmiyorum
walking dead denmis ama onun klasik adventure ile uzaktan yakindan ilgisi yok

tomkat said:

mesela action adventure diye bi tur vardi eskiden
cok severdim
cyberia 2, hardline gibi
hatta full throttle'da bile vardi motorda zincirle adam dovuyoduk
oyunun yarisi shoot em up yarisi bulmacali puzzleliydi
sonra myst vardi, atlantis vardi, riven vardi
broken sword cok iyiydi
gabriel knight vardi
sanitarium bas yapitti zaten
bunlar hic mi para getirmedi de oldurduler turu


yapılıyor aslında baya bi adventure oyunu. eski adventure oyunlarına benzer çok güzel oyunlar çıkıyor (6. sayfada yazdım). bunların çoğu da indie veya küçük ölçekli oyunlar oluyor.

eski oyunların devamı niteliğinde kickstarter'da broken sword the serpent's curse, spaceventure, project fedora, double fine adventure vardı. kampanyalar başarılı olmuştu ama oyunlar ne zaman çıkar, bilmiyorum.

benim bildiğim AAA gibi olup da kaliteli portal 2, heavy rain, l.a. noire, the walking dead, sherlock holmes the awakened var. the testament of sherlock holmes çıkmış ama daha oynamadım onu.

adventure türünün en büyük sıkıntısı, adventure seven birisine "adventure oyunu" diyince otomatik olarak aklına lucas arts oyunları geliyor olması. bak mesela sabonis de yukarda saydığım oyunlara "eski tür değil" dedi. işte full throttle gibi, monkey island serisi gibi, indiana jones and the fate of atlantis gibi şeyler bekleniyor.

eğer illa "eski tür" istersen, adventure türünü geliştirmek mümkün olmuyor. diğer oyun türlerinin hepsi gelişti. spor oyunları mesela, 20 seneki spor oyunlarından çok daha farklılar, daha fazla şey içeriyorlar. yarış oyunları mesela, 20 sene önce düz bir yolda sağa sola kıvırır hiç durmadan giderdik, şimdi arabanın renginden motoruna kadar her şeyini değiştiriyor, ince ayarlarla arabayı kullanıyoruz. platform oyunları 20 yıl önce 2d idi, şimdi 3d yapıp hikaye ağırlıklı hazırlıyorlar.
ancak adventure oyunları 20 yıl öncesinin zihniyetine takılıp kalmış durumda. bir oyunun aynen monkey island 1 gibi olmasını isteyip de sonra AAA yapmalarını bekleyemezsin ki? yani yandan bakıp 2D grafiklerle oynadığın, birkaç saat boyunca bir hikayede tuhaf tuhaf bulmacalar çözdüğün bir oyunda "AAA" etiketi için ne koyabilirsin ki? ya da bu oyunu geniş kitlelere nasıl satacaksın, anca türe ilgi duyanlar oynar, ki öyle de oluyor.
tamam sanitarium, full throttle felan çok iyi oyundu, dönemine göre de iyi satmıştır. ancak o dönem "iyi satış" için 100.000 adet yeterli oluyorken, şimdi en az 1.000.000 satış gerekiyor. bunu yandan baktığın 2D grafiklerle nasıl gerçekleştirmeyi bekliyorsun?
olmuyor işte, illa "eski tür" adventure yani lucas arts adventures tarzı oyunlar isteniyorsa anca deponia, gemini rue, edna & harvey, machinarium, ben there dan that, runaway, whispered world, the white chamber (6. sayfada saydığım oyunlar) gibi oyunlar çıkıyor. bunlar da anca 50.000 gibi satış rakamlarına ulaşıyor.

eğer AAA ya da 1.000.000'dan fazla satış rakamlarına ulaşacak bir oyun isteniyorsa, o zaman adventure türünü genişletmek ve geliştirmek gerekiyor. longest journey ve last express gibi birşeyler yapmak gerek. dediğim gibi lucas arts adventures tarzı yapıp oyunun AAA olmasını bekleyemezsin. l.a. noire gibi türü daha öteye taşıycak ve daha çok kitlenin ilgisini çekebilecek bir oyun yapman gerekiyor. illa icon adventure'a takılıp kalmamak, birazcık rpg, birazcık action, birazcık platform'a kayabilmek gerekiyor. yoksa 50.000 - 100.000 sayıda kitlenin oynadığı oyunlar yapılır ve ancak o kadar bütçe ayrılır.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

evet abi degistirmek gerekiyo turu biraz

o yuzden diyorum cutting edge grafikler kullanilabilir diye

hem first person hem 3rd person gorusleri arasinda gecis yapilabilir hem de cutsceneler icinde klavyeyle karakteri bile yonetebiliriz yani

hem de bunlarin icine klasik point and click adventure ogeleri konulabilir

parasini basarsan da gider robert de niro'yu da oyuna koyarsin

hem sesini hem motion capturelarini

al sana AAA

puzzlelar koyulabilir

araba surme bile koyulur yani

cyberia 2'de hepsi vardi bunlarin

486lar zamaninda bunu yapabiliyolarsa simdi niye olmasin

omikron vardi bi ara ama tutmadi galiba


walking dead gibi oyunlarda adventure ogeleri eksik tek sorun orda
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Yuh anlattık ya, türün en iyi oyunları zarar etti. O yüzden büyük bütçe ayrılmıyor artık.

tomkat said:

ben thread'i acarken neden AAA adventurelar yapilmiyo diye sormustum

full throttle gibi


indie falan pek takip etmiyorum

walking dead denmis ama onun klasik adventure ile uzaktan yakindan ilgisi yok
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...