Myshkin Mesaj tarihi: Kasım 28, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 28, 2011 ultima rp ağırlı diyen gz dışında pklardan kaçmamıştır Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Lord_Argos Mesaj tarihi: Kasım 28, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 28, 2011 Daemir said: Ren said: abi yapabilen olursa bi site açsın. böyle chat sistemi gibi bir altyapı geliştirin. millet web based gibi eski sistem hayalgücülü mmorpg oynasın. mesela GO diyince gidecceğin yerde bir herif varsa ona göre text içeriği olsun motorun. grafik mrafik gerekmeyip bütün olay insan beyninde döneceğinden yapanlar abanırlar hikayeye texte seçeneğe. var öyle oyunlar. multi user dungeon(mud) deniyor. türkçe mud kaldı mı bilmiyorum da yabancı bi sürü var. grafik sıfır siyah ekrana yazıyla oynuyosun. Mud inanılmaz anılarımın olduğu bir ortamdı Hiç unutmam, toy bir paladin rolü yapıyorken her savaştan sonra şehir merkezindeki çeşmeden su içer, ekmek yerdim. Birgün kazara öldürdüğüm iyi niyetli bir kuşun ızdırabıyla tapınağa kapanıp tanrılardan günahlarımı bağışlaması için günlerce dua etmiştim. Bir akşam vakti yine dua ediyorken arkamda bir sis bulutu belirdi ve sislerin arasından tanrı sıfatında biri belirdi (ulvi bir ışık saçarak). Bana günahların bağışlandı savaşçım demişti ve tapınak mağbedindeki tasa 1000 altın sikke bırakıp yine ortadan kaybolmuştu. O sıralarda her öldürdüğüm kötü yönelimli yaratıkladan 2 gümüş 4 gümüş biriktirdiğimi var sayaraksak, iyi bir paraydı... Böyle şeyler yaşanabiliyor işte... Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Lord_Argos Mesaj tarihi: Kasım 28, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 28, 2011 Myshkin said: ultima rp ağırlı diyen gz dışında pklardan kaçmamıştır Doğru tahmin ettin. ((: Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Suark Mesaj tarihi: Kasım 28, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 28, 2011 Kaede said: yok gene işkembeden atıyor zaten eq peşinden daocda gitti lineage 2 de gitti hepsi de wowdan önce çıktı wowun olayla alakası yok klasik sam işte blizarda bok atıcakta nerden atsa diye uğraşıyor tamam da ne eq ne daoc blizzin başarısını yakalyabildi, aslında durum şu, blizz çok daha iisini yapabilirdi, yapsaydı uo tarzında gitseydi gene bu kadar başarılı olacaktı sonuçta blizz bu, sorun şu ki yapmadı ve bugün gelinen nokta o zaman ki tercihin ürünü. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kaede Mesaj tarihi: Kasım 28, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 28, 2011 lineage 2 mesela yamulmuyorsam 5mla peakledi eskiden internet 10. dünya ülkelerinde bu kadar yaygın değildi, bu kadar büyük oyuncu kitlesi yoktu, oyuncu kitlesinin de yaş ortalaması bu kadar düşük değildi. lineage 2 nin başarısı mesela wowdan çok daha büyük zamanına göre wowun bu kadar popüler olup ortalığı domine etmesi oyun releasei ile alakalı değil. oyun çıktıktan sonraki başarılı yönetimle alakalı Suark said: yapsaydı uo tarzında gitseydi gene bu kadar başarılı olacaktı sonuçta blizz bu e sende farkındasın işte. wowun yaptığı tek şey o tutan, popüler formulü insanların bildiği bir evrene uygulamak ve bunu başarılı bir şekilde yönetmek eq yaptı, daoc takip etti, lineage 2 inanılmaz popüler hala getirdi, wow doruğuna ulaştırdı OMG WOW İZ İVIL BLİZORT İZ SATAN !!1 Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sam Mesaj tarihi: Kasım 28, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 28, 2011 evet o yüzden forumda orijinal oyun alan 3-5 insan varken, ezici çoğunluk uo'yu freeshardlarda oynuyorken, raid nedir bilinmezken, millet pvp'si tarren mill'den guard run'dan ibaret wow'u alabilmek için yırtınıyordu 2005'te. hiç hype olmadığı için 2003'te bile sayfalarca başlık var bölümünde. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Red Mesaj tarihi: Kasım 28, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 28, 2011 ne wowmuş ya çizgi film grafikli oyunu nası oynuyor millet böyle imlyonlarca kişi Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sam Mesaj tarihi: Kasım 28, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 28, 2011 çizgi filmin de güzeli olsaydı keşke, en kötüsü. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kaede Mesaj tarihi: Kasım 28, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 28, 2011 yep onlarla birkaç milyon acc ile başladı releasei ama buna rağmen durmadan arttı ve başarılı yönetimle piyasayı domine etti katıldığın için teşekkürler Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sam Mesaj tarihi: Kasım 28, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 28, 2011 ben 10 milyonla açılış yaptı sanıyordum, bilgilendirdiğin için teşekkürler. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Lord_Argos Mesaj tarihi: Kasım 28, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 28, 2011 Wow daki bazı yapılar minecraftta yapılmış gibi geliyor bana... (asdasdasaa) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
-Bonesoul- Mesaj tarihi: Kasım 28, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 28, 2011 Bone said: söyleyebileceğim diğer bir mevzu da şu, lvl 50'ye geliyorsun bi oyunda, "ooo shadow dragonlar var, çok tehlikeli yaratıklar, evreni yoketmek istiyorlar, süper kahraman bunu bir tek sen başarabilirsin" temalı bir quest çizgisi yapıyorsun. tamam güzel, shadow dragonları yokedince herkes seni alkışlıyor, sana "evreni kurtarma" madalyası veriyorlar felan. sonra, lvl 70'de dağda çakal öldürmekle uğraşıyorsun. Şu dediğin en azından theme-park'lar için mümkün değil. Sonuçta theme-parklar belli bir hikaye zinciri etrafında kurgulunan senin dediğin gibi her oyuncunun aynı noktaya koştuğu şeyler. Yapım süreci ve maintain etmek için gereken kaynaklar düşünüldüğünde de birincil amacı para kazanmak olan firmalar haliylen bu kadar çok emek harcadıkları yapımların uzun ömürlü olmalarını istiyor ve birer ikişer senede bir yeni expansion çıkararak para kazanmayı hedefliyor. Hikaye tabanlı expansion gerçeği ortadayken, senin örneğinin tersi uygulansa bu sefer de şöyle bir durumla karşılaşacaksın; vanillada kurt/kuzu/çakal keserken ilk expansionla birlikte gün aşırı dragon doğrayıp, quest-giver'lara 3'er li 5'erli dragon kalbı döndürme olayı ortaya çıkacak. Bu lineerlik işi aslında theme-park'ların temelinde mevcut. Amaç zaten baştan itibaren oyuncuları 1-2 sene boyunca kuşun böceğin çakalın peşinde koşturup araya bir iki villain serpiştirmek, en sonundada dünyanın sonu geldi ağa bu işe bir el at demek. Yeni expansion vakti geldiğinde iş, oyuncuları yeni bir continente sürüp bak birader buradaki daha güçlü bir villain, hem buranın kurdu köpeği senin eskiden kestiğin ejderhalardan bile güçlü olayına geliyor. Bence bu olay aslında mmo'ların sandbox'lardan theme-parklara kaymasından kaynaklı. Bunun en temel sebebide son yıllarda gelişen 3d olayının daha fazla insanı (çoluk/çocuk/yetişkin ayırt etmeden) cezbetmesi. Hal böyle olunca pasta da bu kadar büyükken, firmalarda en az bütçe/zamanla en fazla gelir modelini hedefleyerek habire önümüze theme park sürüyorlar. Ha böyle mi gidecek? Bence hayır, sonuçta artık birçok insan theme park'tan bıktı, her yeni çıkan mmo birkaç ay tüketildikten sonra ağa bu oyun patlak şeklinde yorumlanıyor. Hatta WOW'un vanilla'sı dışında bütün expansionları dahi bundan nasibini aldı. Sonuçta er yada geç sandboxlar tekrardan eskin altın günlerine hatta daha güçlü olarak dönecek. Bunun ilk sinyallerini görmek mümkün. Bugün Notch, eğer milyon dolarlık adam olduysa, old-school texture'lı, herşeyin dört kenarlı blok temelli olduğu bir oyun yaptığı için değil, oyunun temelde sandbox'a çok müsait olması, oyuncuların kendi evlerini inşaa edebilmeleri, creative mod'da heykeller, anıtlar ve dev yapılar inşaa edebildikleri içindir. Ha tabiki minecraft tarzı blok tabanlı oyunlarında gidebileceği yer bi noktaya kadar, şu anda muhtemelen kimsenin yeni bir minecraft'a ihtiyacı yok. Ama temelde infiminer ve minecraft bize şunu gösterdi; voxel tabanlı sandbox mmo'lar, muhtemelen gelecekte adlarından çok sözettirecekler. Özelliklede minecraft vari primitive-voxel engine'ler yerine "unlimited detail voxel-engine'ler" (http://unlimiteddetailtechnology.com/description.html) pratiğe döküldüğünde, emiminimki biz eski oyuncular özlediğimiz free world'lere tekrar sahip olacağız. uzatma özet geç; Her ne kadar dediklerine katılsamda, voxel engine'lerin gelişmesi ile sandboxların tekrar eski ihtişamlı günlerine geri döneceğini düşünüyorum. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Suark Mesaj tarihi: Kasım 28, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 28, 2011 abi bide şu oyunlarda ki vendor mantığını bi türlü anlayamadım ben, bi freelancer da yoktu o. Ulan dünyayı kurtarıyoruz herif zırhı bile bedavaya tamir etmiyor, öleceksin hıyyar herif Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Suark Mesaj tarihi: Kasım 28, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 28, 2011 Kaede said: lineage 2 mesela yamulmuyorsam 5mla peakledi eskiden internet 10. dünya ülkelerinde bu kadar yaygın değildi, bu kadar büyük oyuncu kitlesi yoktu, oyuncu kitlesinin de yaş ortalaması bu kadar düşük değildi. lineage 2 nin başarısı mesela wowdan çok daha büyük zamanına göre wowun bu kadar popüler olup ortalığı domine etmesi oyun releasei ile alakalı değil. oyun çıktıktan sonraki başarılı yönetimle alakalı Suark said: yapsaydı uo tarzında gitseydi gene bu kadar başarılı olacaktı sonuçta blizz bu e sende farkındasın işte. wowun yaptığı tek şey o tutan, popüler formulü insanların bildiği bir evrene uygulamak ve bunu başarılı bir şekilde yönetmek eq yaptı, daoc takip etti, lineage 2 inanılmaz popüler hala getirdi, wow doruğuna ulaştırdı OMG WOW İZ İVIL BLİZORT İZ SATAN !!1 tamam işte eğer blizz sandboxu seçseydi bugün onların clonlarını oynuo olcaktık. Theme park çok tutan sistem değil, Blizz o kadar iyi oyunlar yapıyor ki tutturyor adamlar. Uo dan geçme adamım ben. eq falan sevememiştim hiç, güzel oyunlar ama level olayı benı bayıyodu. biliodum sonucta, doru dürüst pvp olmıcak diablo gibi olcak aytım maytım falan. Sonra wow falan denildi, warcraft evreninde yaşıcaksınız slognaıyla. sonra ne oldu? çıktı 4-5 ay bekledim, bi trial oynadım ve gittim aldım. Adamşların açılış demosu bile oyunu aldırıyor. Adamlar akıllı, diğer firmalar salak. Şu an çıkan herhangi bir mmo nun git reklamına bak şu kadar quest şu sistemler var şu classlar var. Armut satıyo sanki, bunelan? Noldu? oyun hani bir kitapla bir filmin birleşebilceği yegane platformdu? ulen bnane ne classından dengesinden zartından zurtundan, sen oyun çıkar süsle ve bana onu yaşat ben oynarım onu zaten. Al mesela skyrim bir sürü hata var, bir sürü boktanlık var ama oyunun ilk 10 dakikası yüzünden saatlerimi harcicam o oyuna. Çok güzel yapmış herifler çünkü. Blizzde böle bi firma, bok çıkartsa biz oynarız; işte bu yüzden kızıyorum ben onlara,theme park seçselerdi bugın butun clonlar theme park olcaktı Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kanuni Mesaj tarihi: Kasım 28, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 28, 2011 blizzard in tek sucu mmorpg turunu populer kilmasi oldu. yoksa yenilik vs getirmedi eski tipin yuzunu gozunu duzeltti aha budur bu mmorpg tipinin olabilitesi dedi, bir baskasi ciksin uo tipindekileri yapsin bundan neden blizzardi sorumlu tutuyoruz anlayamiyorum ben. uo dan sonra hic bir oyun onun turunde gitmedi tek biz akilli tum oyun ureticileri mal demekki. on binlerce kisi calismistir bugune kadar birinin de aklina gelmedi dogru yol. enteresan. wowdan onceki oyun listesi (nerdeyse 50 oyun) majorleri bold yaptim kabaca. bu oyunlarin icinde hepsi birbirinin uc asagi bes yukari aynisi hadi uo,swg,eve vs haric tutalim.. e nerde bunlarda yenilik ? turun cikisindan itibaren nerdeyse kaliplari cizilmis zaten. Meridian 59 Furcadia The Realm Online Tibia Hostile Space Ultima Online Nexus: The Kingdoms Of The.. Lineage Graal Kingdoms Clan Lord EverQuest The 4th Coming Dark Ages Asheron's Call Ogre Island Ferion Kingdom of Drakkar Battleground Europe Anarchy Online Shattered Galaxy Jumpgate Dark Age of Camelot Priston Tale Evernight Astonia III Monster & Me Ragnarok Online DarkSpace There Entropia Universe EverQuest Online Adventure.. EVE Online PlanetSide Tibia Micro Edition With Your Destiny Disney's Toontown Online Rubies of Eventide Star Wars Galaxies Second Life Savage Eden: The Battle Fo.. MU Online Helbreath Final Fantasy XI Istaria: Chronicles of the Yohoho! Puzzle Pirates Historical Gekkeiju Online Fantasy Coolhouse Roblox Real Life Starport: Galactic Empire Fantasy Worlds: Rhynn Runescape Fall of Rome Endless Online City of Heroes Lineage 2 Travian Historical Ryzom Neocron 2 Star Sonata Martial Heroes Vendetta Online KAL Online EverQuest II Conquer Online Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sam Mesaj tarihi: Kasım 28, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 28, 2011 LEAVE BLIZZARD ALONE!!! blizzard'ın olayı (sadece wow değil ne oyun yaptılarsa aynı olay) sadece ve sadece, her zaman banko ata oynaması. kendi oyunlarını bile birbiri üzerine kopyalaması. 10 yıl da geçse aynı oyunu allayıp pullayıp yeni diye satması. kotick bile bu kadarını beceremediği için satın aldılar zaten adamları. shooter'ları bile daha çok geliştirmek zorunda kaldılar 2000-2010 arasında. evet sıfır risk ile sadece satacağı, tutacağı garanti iş yapmanın yeterli olduğunu, oyuncu güruhunun aynı temcit pilavını yiyeceğine ikna olan diğer şirketler de avanak olmadıklarından bunu yapmaya çalıştı ve çalışıyor. neden daha çok çalışıp risk alsın ki daha küçük bir şirket? genelgeçer mantık bu oldu. ha bir de, wow çıkmadan yıllar önce mmo olayı patlamıştı zaten. 2002-2004'te bile tonla mmo çıkıyordu ve yenileri hazırlanıyordu. blizzard zaten bu nedenle atladı trene, yoksa asla bilinmeyen sulara yelken açacak bir şirket değil. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
huun Mesaj tarihi: Kasım 28, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 28, 2011 banko ata oynuyor diyorsun; ama o oyunlar banko satıyor. demek ki oyuncunun banko aldığı tarzda oyunlar. arz-talep yani bu konu. yıllarca emek verip, dünya paralar harcayıp kimsenin almadığı oyunlar yapanlar yok mu? var. e bir firmayı böyle oyunlar yapmadığı için mi suçlayacağız ya da bir firmanın yeni fikirler ortaya atıp, yeni türde oyunlar yapması mı gerekiyor? blizzard'ın tek yaptığı, en çok satacak tarzda oyunu, en çok oynanabilir şekilde en çok sayıda pc de oynanabilecek hale getirip satmak. adamların oyunlarına ki özellikle sc2'ye çok eleştiriler getirmiş birisi olarak söyleyeyim: adamlar kaliteli oyun yapıyor. beğenmemek ayrı; ama bu oyunlara kötü demek imkansız. he firma olarak son zamanlardaki hali hoşuma gitmiyor. karını makslamak istemesini anlıyorum; ama bunu oyuncunun sırtına yüklemesini anlamıyorum. bu apayrı bir mesele. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sam Mesaj tarihi: Kasım 28, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 28, 2011 zaten ben de hedef kitlelerin aynı oyunu tekrar tekrar alabildiğini söyledim orada, benzer şekilde başka şirketler de aynı şeyi tekrar tekrar satıyorlar. ama bunu yaptıkları için "aferin iyi yapıyorlar, ne yapacaklar tabii para kazanacaklar" diyemem, o zaman michael bay/emmerich filmlerinden cod'lara, oradan twilight kitapları ve justin timberlake'e uzanan bir yelpazeye "ne yapsınlar ekmek parası, satıyorlar demek ki iyi yapıyorlar" demem gerekir. ha kalitesiz oyun yapıyor demiyorum blizzard'a, daracık bir spektrumda da olsa özenerek yapıyorlar. gerçi onu da yapmasa "ne yapıyorlar da sektörün en büyük şirketinin yarısı oldular" diye sormak gerekir hani. ama bu kadar dev gibi olup da hala en ufak denemede batacaklarmışçasına tribüne oynayan şirkete de saygım sıfır. son yıllarda hepten abarttılar bunu da. zaman geçtikçe daha çok örneğini göreceğiz minimum girdiyle maksimum çıktı almaya çalışmalarının. oyuncunun sırtına da yüklerler, ne lazımsa yaparlar çekinmeden. bunu da buraya yazıyorum, 2015'te filan gene konuştuğumuzda hatırlarız. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kanuni Mesaj tarihi: Kasım 28, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 28, 2011 saygi duydugun sirket varmi ? yani devamli yeni seyler yeni turler gelistiren, devamli kendini asan ve harika degisik seyler cikaran ? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sam Mesaj tarihi: Kasım 28, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 28, 2011 var. da saygı duymam için illa dediğin gibi aşırı bir uçta olması gerekmiyor, her oyunu devrim olan şirket yok zaten yaşayanlar arasında. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Cuce Mesaj tarihi: Kasım 28, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 28, 2011 30 Tetriminli tetris cıkmıs sam! geliştirmişler kendilerini 84'ten bu yana. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sam Mesaj tarihi: Kasım 28, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 28, 2011 bütün puzzle türü tetris'ten ibaret değil neyse ki ve puzzle oyuncuları "MÜKEMMELE ERİŞİLDİ 84'TE ARTIK AYNISININ YENİ GRAFİKLİSİ ÇIKSIN SADECE, HİÇ DOKUNMASINLAR BAŞKA BİŞİYE" demiyor. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Glatheros Mesaj tarihi: Kasım 29, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 29, 2011 single player story i, ayni anda 1 milyon kisi oynamayi mmorpg filan saniyor insanlar. massively multiplayer online role playing game ile online gaming i ayirt edememenizden oluyor bu. Sandbox mmorpg eve online developperlarinin kaba etlerinden uydurdugu bir terim, mmorpg dedigin sey zaten serbest birsey kavram olarak. Role playing, belirlenmis bir role burunmek degil, istedigin role burunmek. Oyunda hikaye olur, elbette bir arka plan olur, fakat oyunun hali hazirdaki hikayesi disinda bir hikaye yaratip mevcut hikayeyi yonlendiremiyorsan o oyun singleplayer bir oyundur. AI ile ugrasiyorsun sadece. milyonlarca adam ayni puzzle i ust uste cozup duruyor bu mmorpg degil. once bunu bir anlayin. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
bingildak Mesaj tarihi: Kasım 29, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 29, 2011 kendime engel olamadim Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Seru Mesaj tarihi: Kasım 29, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 29, 2011 Blizzard Titan'ın WoW'un rakibi olmayacağı söylüyordu (belki bu yorum değişmiştir) Rakip olmayacaksa farklı bir yapıda MMO olacağını gösterir belki de sandbox türüne yakın çok farklı birşey deneyeceklerdir? Ayrıca Bethesda MMO işine el atsa nasıl olur diye düşünüyorum, bir Elder Scrolls online temiz gider, skilleri arttıracaksın vs. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar