Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Turkiye'de indie oyun ve sektor


nscorp

Öne çıkan mesajlar

Merhabalar,

Uzun suredir bu konu uzerinde arastirma yapiyoruz. Bilindigi uzere ulkemizde bu sektor yeni yeni taninmaya baslamis durumda.

Ben bu isin egitimini alan biri yani muhendis degilim ancak 5 arkadas uzun ve ciddi arastirmalar sonucu onemli sayilabilecek bir para ile kendi sirketimizi kurma fikrindeyiz.

Birkac tane de buyuk capli denebilecek uzun suredir settingi uzerinde calistigimiz Rpg projesi de var. Tabi ki bu oyunlarda gorsel olarak ne kadar iddiamiz olur bilemem. Ancak gunumuzde de oynanabilirlik ve icerik sunabilen oyunlarin da ciddi paralar kazandigi gercegi var. Veya eminim ki cok kisi 90larin o derin Rpglerine hasret mesela...

Sizce indie&mobil temali bir sirket olarak Turkiye'de yatirim ne derece saglikli olur? Genel olarak bu ise girmek icin ne kadar bir butce ayirmak gereklidir? Sonucta kira, ucretler, arge, reklam vs derken bircok maliyet kalemi soz konusu...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sirketi acip aylarca senelerce oyun yaptiricaz/yapicaz diye cepten yemeyin. Yapin/yaptirin ya da hazir olanlari satin alip bir kac oyun ile girin sektore.

Aksi halde basarili olsaniz bile cepten yiyeceginiz paranin haddi hesabi olmayacagindan kâr edip edemeyeceginiz bile saibeli olacaktir.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

senko said:

hobi olarak oyun yapın bence.

Neden senko, acabilir misin mesela?

Ben uzun suredir isin devlet ve arge kismi uzerinde calismalar gerceklestiriyorum. Devletin sundugu bir takim olanak ve tesvikler soz konusu mesela. Tabi ne kadar yeterli bu sektorde yer almak icin soru isareti.

Tabi bir de CoD ya da NFS yapacak halimiz yok malesef. Ama ben iyi sunumlu oldschool izometrik bir Rpg'nin ve eglenceli indie oyunlarin da basarili olacagina inaniyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Devlet bir şekilde yardım edebilir çünkü oyun sektörünede ilgililer. Oyun federasyonumuz bile oldu nur topu gibi.

Zaten halihazırda telefonlara falan oyun yapan küçük firmalar var, hatta bazıları baya büyüdü. Indie oyun işi belli olmaz, bakarsın internasyonel bir iş çıkar, steam'de boy gösterirsin. Şuan indie oyun geliştiriciliği en güçlü devresinde. Önemli olan ne kadar güçlü ve yetenekli bir giriş yapabileceğin.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Online oyun yapmaya kasana kadar big fish games tarzı küçük oyunlar ile başlayabilirsiniz?

Illa online diyorsanız facebook oyunu yapabilirsiniz reklamları var gelir olarak en başta. Onun dışında malum app oyunlar iphone için baya giderli oluyor . Yani direk ben silkroad yapıcam knight yapıcam kafasıyla girmeyin sektöre kücük yapması maliyeti ucuz oyunlar ile girin fikir orjinal olsun yalnız bkz: minecraft. Zor degildir onu yapması buyuk ıhtımalle fakat adam götürdü paraları.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

öncelikle size başarılar diliyorum hangi yönde karar kılarsanız, şahsi tavsiyelerim şunlar olur:

derin rpg demişsiniz, sonra mobilden bahsetmişsiniz. doğrusunu söylemek gerekirse bence mobil bir platformda derin bir rpg ya yapamazsınız, yaparsanız da talibi olmaz. ben şahsen değil yerli, yabancı örneğini de ne duydum ne gördüm. kontroller çok sorunlu, kısacası sığlaştırmanız gerekir oyununuzu. dahası apple store gibi platformlarda çok çok düşük fiyatlı oluyor oyunlar, bilemiyorum ne kadar satmanız lazım kara geçmek için ama henüz neyin tutup neyin tutmayacağı çok belirsiz bir platform. tuttuğunu duyduğumuz oyunların çoğu arcade tarzı ve hareket halindeyken, kısa sürelerle oynamak üzerine tasarlanmış.

şayet rpg yapmak istiyorsanız taleworlds'ün başarısındaki nedenler üzerine odaklanın:

- gameplay'de derinlik
- dünya pazarına yönelik setting & konu
- dijital dağıtım (steam en iyi şansınız olur)
- indie şirketlere açık bir yabancı dağıtıcıyla anlaşma

elbette başarılı olabilirsiniz, yeter ki doyuma ulaşmamış ve ürününüzün talep göreceği platform ve pazara yönelik geliştirin.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ayri 2 proje olarak bahsetmistim ben.

Cepten harcayarak birsey uretmeden uzun soluklu bir proje ile ise girismek risk. Kucuk projelerle baslayip isler yolunda izlerse daha uzun soluklu izlerse de girisebiliriz diye dusunuyoruz Sam.

Tabiki global olcekli projeler bunlar Turkiyede, Turk calisanli bir sirket olarak.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

hacım gameplay, grafik bilmem ne falan filan diye girerseniz 4. aya kalmaz batarsınız.


balon patlatmalı iphone oyunu yapacaksınız, dansöz oynatmalı facebook oyunu yapacaksınız. işte ne bileyim, çalışırken sıkılmış amca cüzdanından çöpe kart atıyor, çöpü tutturmaya çalışıyor oyunu yapıcaksınız. kartlarda da komik isimler olarak tayyar gümüşçük, melisa memeli, hatta ünlü çakmaları da olacak, hilal gebeci falan gibi. onları cüzdanından çıkartıp çöpü tutturmaya çalışacak.

ya da kârdan pay verin gamedesigner olarak yapayım size zaten 2haftada çıkacak 10tane oyun design'ı.


para kazanınca bişiler yaparsınız belki. ama önce çok çabuk para kazanacak seri ve lokal oyunlar. onun için de türk kültürüne yönelik yapılmayan oyunları yapacaksınız mesela işte.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

valla taleworlds karı koca başladı, betadan filan ufak ufak pre-order'larla büyüttüler işi. talep olan ama arz kalmamış, niche bir alana yönelik oyun hazırlarsanız, illa takipçisi olacaktır.

dasaa'nın dediği tarz shovelware yaparsanız büyük ihtimalle öyle kalırsınız, ha rotayı sonradan değiştirebileceğinize güveniniz varsa kolay gelsin diyelim. :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bu sorulari soruyorsaniz bir adet sektor ile ilgili isletmeci bulun kendinize, ozellikle pazarlama ve stratejiden anlayan birileri olsun

Sermaye ve yeni fikirler hersey, muhendisler hersey ancak bu kaynaklari dogru yere yonlendirmeniz lazim, mobil oyun mesela cok kotu bir fikir, rpg cok kotu bir fikir

Ben bugun turkiyede studyo kursam oncelikle browser/facebook oyunlari uzerine birseyler yapar ve bunun uzerinden know-how kazanmaya calisirdim, animasyon veya yazilim ile baslamak bile iyi bir fikir cunki know-how sorunu var turkiyede, demir celik ve makinede uzmanlasmadan araba yapmaya benziyor bu ki soz konusu oyunlar olunca medya nin arabasi konumunda bunlar

Bide kimsenin vermiyecegi herkesin atliyacagi bir fikri veriyim

Iyi bir fikriniz ve urununuz var ise ilk projenizde bunu heba etmeyin, 2-3 proje yapip tecrube kazaninki bu fikir daha ilk projede tecrubesizlikten cope gitmesin
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ben mesela hobi olarak mobil oyun işine girdim,
aslında amaç para kazanmak deil java ve android öğrenmek. Tabi şimdi iş yoğunluğundan bakamıorm ama ilerlettim epey bişe;

Masrafsız şeylerle başlamak en iyisi, ha tabi işten anlamıorm ben belirli paralar ödenmesi gerekiyor olabilir yok oyun motorudur vs
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

unreal engine 3 beles su anda, tepe tepe kullanabiliyorsunuz ki indie ler icin bu inanailmaz bi firsat

said:
If you create a games or commercial applications using UDK for sale or distribution to an end-user or client, or if you are providing services in connection with a UDK based game or application, the per-seat option does not apply. Instead the license terms for this arrangement are US $99 up-front, and a 0% royalty on you or your company's first US$50,000 in UDK related revenue from all your UDK based games or commercial applications, and a 25% royalty on UDK related revenue from all your UDK based games or commercial applications above US$50,000. UDK related revenue includes, but is not limited to, monies earned from: sales, services, training, advertisements, sponsorships, endorsements, memberships, subscription fees, in-game transactions, rentals and pay-to-play. You or your company will only need one commercial license to cover all the UDK based games or commercial applications you develop.
Here are some examples:

* A warehouse company uses UDK to create an application for employee safety training. They develop it on one computer and then install the resulting application on two computers for their internal employees to use. They require a single UDK development seat license for a total cost of US$2,500 per year, for as long as they use UDK to develop and/or maintain the application.
* A team creates a game with UDK that they intend to sell. After six months of development, they release the game through digital distribution and they earn US$60,000 in the first calendar quarter after release. Their use of UDK during development requires no fee. At some point prior to the UDK Application’s release they will need to secure a royalty-bearing commercial UDK license with its US$99 license fee. After earning US$60,000, they would be required to pay Epic US$2,500 (US$0 on the first US$50,000 in revenue, and US$2,500 on the next US$10,000 in revenue). On subsequent revenue, they are required to pay the 25% royalty.
* An architecture firm uses UDK to create a live walk-through presentation for their customers. They charge their customers a fee of US$500 for each walk-through. Before they begin to charge customers for the walk-through, they would pay Epic US$99 for a royalty-bearing commercial UDK license. They sell walk-through presentations to 100 customers in the first quarter, bringing in US$50,000 in revenue. No royalty payment would be required to Epic for that first US$50,000. In the second quarter, they sell another 100 walk-through presentations, bringing in another US$50,000 in revenue. They are required to pay US$12,500 to Epic. On subsequent revenue, they are required to pay the 25% royalty.


baya iyi sartlar
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...