Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Betayi oynadiktan sonra


Sin

Öne çıkan mesajlar

marauder 1 e 1 de her karakteri rahatlikla kesiyor.
Uzun zamandir oynadigim en iyi melee karakter..

pvp feedback olarak sunlari soyleyebilirim..
lvl 30 marauderle
1e1 de
shadow ve assasin e karsi > Marauder cok daha ustun her yonuyle eziyo shadow ve assasin i, ilk saldirana bagli degisen bi combat
Sage ve inquisitorlar > Force charge cd deyse ve CC ye karsi skillerde CD deyse kesiyolar, ama yakinlarina girince 50% rage yetiyo kesmek icin.
JUggernaut ve guardian > dps versiyonlari ekmek keser gibi kesiliyo, tank lar ugrastiriyor ama armor penetration faktoruyle gene marauder ustun... gerci oynuyana gore degisir..
BH/trooper > dps versiyonlari max range de yakalarsa uzuyo, ugrastiriyolar ama kesmesi imkansiz degil.
Agent/smuggler > easy kill , gerci iyi cover olmus olanlari max range de ugrastiriyo force charge kullanilamiyinca.. heal ozellikli olanlari iyi dayaniyo.

bir suru kisinin dusuncesi bukadar ranged class in oldugu bi oyunda marauderlerin shafti alicagi konusundaydi, valla bence ilk nerflencek class marauder olur..
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Uzun zamandır bekliyoruz işte gelsin de görelim diye.
Ben bioware e güvenip collector edition sipariş ettim videolardan gaza geldikten sonra.

Burdaki isimlerin cogu yabancı geliyor ama bizim eski SWG, UO ve Anarchy Online dan olan 3-5 kişiy le republic olarak deniycez bakalım ^^

Sam oynıycaksan senide kapalım. Athe falan da oynıycak hep beraber takılıcaz.

Okuduklarıma göre eksiler halledilebilecek şeyler. Tek sıkıntı gördügüm oyunun daha gecikme ihtimali varken xmas a yetiştirmeye çalışmaları

İlla ilk cıktıgında olucakdır ufak tefek sorunlar zamanla hallolur hepsi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 3 hafta sonra ...
level 50 ve sonrasi....

beta serverda bugun lvl 50 yi dingledim.
hali hazirdaki lvl 50 zonelarindaki dungeonlarin mekanikleri tam bitmemis durumda ve ayrica bosslardan hali hazirda bi loot dusmuyor.. normal mobdan ne dusuyosa bosstanda o dusuyo hehe :D

valla 50 leveldir sadece 1 kez world pvp ye denk geldim.
ilum diyolardi pvp icin, ilumda diger zonelar gibi single player quest zone..
sanki surekli sadece quest varmis gibi geldi oyunda..
hali hazirdaki buildde empirelarin pvp vendoru olmadigi icin wz ye degirmek su an icin anlamsiz..
oyun cikmadan oyundan slkldlm bu kadar hardcore kasinca betada :d

bioware in end-game e acil el atmasi lazim..
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

review yazayım diyordum beta hakkında, yazayım.

pazar gecesi test etme fırsatı buldum oyunu, toplamda 3 - 4 saat arası bir şey oynayabildim son dakikada maintenance gelmesi yüzünden.

23 gb'lık oyunu indirmem yaklaşık 1.5 günümü falan aldı.

oyun return sinematiği ile başladı, daha sonra oyunun giriş ekranından server seçtirdi direkt. 25 tane falan server vardı sanırım, hepsi de haliyle ağzına kadar doluydu. rubat crystal adında bir server'ı seçtim. taraf olarak republic seçtiğimde hemen arkasından hope trailer'ı geldi. muhtemelen sith'ler için de deceived trailer'ı vardır.

class olarak jedi knight, ırk olarak da miraluka seçtim. customization ekranı gerçekten hoşuma gitti. çok geniş bir yelpaze yok customization'da, yani star wars galaxies ile paralel hemen hemen. ama swg'de daha benzersiz bir karakter yaratabiliyorduk, burada daha çok belirlenmiş tarzda seçenekler var. gene de kendi yarattığınız karakterden her yerden görmezsiniz, wow ayarında olur işte karakterinizin benzersizliği.

daha customization ekranındayken her class hakkında detaylı bilgi alabilmek güzel bir detay. geekliğime verip story hakkında da neler yazmışlar diye okudum baştan aşağı jk storyline'ını, gayet iyi yazılmıştı overview olarak.

15-20 dakika harcadıktan sonra customization ekranında, başladım oyuna. klasik kayan yazılarımız geldi, jk hakkında bilgi verildi. sonra indim tython'a ve başladı hikaye. seslendirmeler harika olmuş tek kelimeyle. tek başına seslendirme bile oyunda farklı bir şeyler denendiğinin, tek düzelikten uzaklaşma çabası olduğunun bir kanıtı. diyalog seçimlerimiz sanırım 3 seçenek ile sınırlı kalacak hep, ama böyle bir oyun için yeterli. genelde 1 light side'ımsı, 1 neutral, 1 tane de dark side'ımsı konuşma seçenekleri çıkıyor karşınıza. dark side ya da light side puanı alacağınız yerlerde özellikle yanında küçük bir ikon beliriyor seçeneklerinizin, yani öyle her konuşmada dark-light puanı almıyorsunuz.

bütün ayarlar en sondaydı, yalnızca anti-aliasing betada olduğumuz için açılamıyordu. grafikler son derece iyi. kimi ss'lerde cartoony bir hava olsa da, özellikle 2008-2009'daki gördüğümüz ss'lere kıyasla fazlasıyla uzaklaşmışlar o havadan. grafikler hiç sırıtmıyor yani, tam olarak bir sw oyununda olmasını istediğim şekilde değiller ama 5 üzerinden 4 verilir yani rahatlıkla, öyle diyim.

daha oyunun başından çeşitli küçük buglara rastladım tabi, ama bunlar herkese olan şeylermiş. avatarın arkasında mor bir küçük kare olması, bazı konuşma diyaloglarında konuştuğunuz kişinin anlık olarak sivrisinek boyutuna geçmesi vb. çözümü son derece basit olan buglar ile karşılaştım.

menülere baktım tek tek, inventory'den tutun da ticket ekranına kadar. her şey son derece user friendly. interface'de çok fazla değişiklik yapamıyoruz şu aşamada, özellikle barları hareket ettirememek büyük sıkıntı olabilir ileriki aşamalarda. şimdilik çok da kafaya takılacak bir şey değil ama.

animasyonlar son derece iyi. toplamda 4 level kasmış olmama rağmen (zaten kısıtlı zamanım var diye pek level kasma derdim olmadı, girebildiğim kadar detaya girmeye çalıştım) animasyonları son derece beğendiğimi söyleyebilirim. auto attack kısmına çok takılıyordu millet, bence bu da takılacak bir özellik değil. combat son derece akıcı işliyor. special attack'ların cooldown'ları ve özellikleri yerli yerinde. tek bir yönde sürekli kılıç sallamıyorsunuz, karakteriniz yeri geldiğinde parry-deflect çekiyor, yeri geldiğinde ya da special attack ile birleştiğinde daha şık hareketler de ortaya koyuyor. ranged class'lardan, doğal olarak, daha güzel animasyonları var melee classların.

müzikler tabi ki gene muhteşem. parçalar çok çok iyi seçilmiş. özellikle episode 3 soundtrackinden parçalar duydum ben, bunun dışında swg'de kullanılan combat müzikleri ya da combat dışındayken çalan müzikler de kullanılmış, göz yaşları sel oldu o anlarda sdf.

item'lar ne kadar çeşitli çok fazla göremedim tabi ki. ama 4 level olduğumda üstümde 3 - 4 parça yeşil item olmuştu. codex olayı var, yani bulunduğunuz gezegende açtığınız mekanlar, gördüğünüz yeni yaratıklar ya da kişiler codex'inize ekleniyor. bunların bir getirisi olabilir, title ya da item cinsinden.

yaratıklar ve geriye kalan diğer npc ırklarının çeşitliliği de son derece iyi. dizayn konusunda bioware becerikli zaten, özellikle star wars gibi sci-fi alanlarda.

en son tython'da jedi temple'a gelebildim, satelle ile konuştum, padawan title'ı falan aldım. baya bir title açan adam vardı etrafımda. jedi temple baya güzel olmuş, ilk gördüğünüz an baya etkileniyorsunuz yani.

sonuç olarak, star wars ya. canım benim yani. star wars'suz hayat geçmez. daha oyuna girerken bile mutlu oldum, huzur doldum. neydi öyle wow'lar, rift'ler, aoc'lar falan. evimde gibi hissettim oyunu oynarken. gerçi zaten evdeydim ZA.

sonuç olarak; 3 senedir söylediğim şey hem beta için , hem de oyun çıktığında oyunun kendisi için geçerli olacak: bir swg asla olamaz, ama ne olursa olsun mmo dünyasına yeni özellikler getiren, kendini tekrar etme mantığında olmayan, son derece gelecek vaat eden bir star wars oyunu geliyor. bir soe faciası yaşanmazsa, çok uzun süreler boyunca oynayacağım oyunumu bulmuş vaziyetteyim ben.

screenshot'ları da koyayım, eğer axedice, aquila gibi arkadaşlar son derece karizmatik maskem hakkında bir laf daha ederlerse kendilerini sakat bırakırım.

buyrun bazı ss'ler,












Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

-Deno- said:

animasyonlar son derece iyi...


Hiç zıplamadın herhalde. Nesini beğendin anlamadım. Bence animasyonlar çok kötü.

-Deno- said:

mmo dünyasına yeni özellikler getiren...


Konuşma ekranlarındaki diyalog seçimi dışında yeni özellik ne var? Tamamen diğer wow türevleri gibi olmuş, bir farkını ben göremedim. Warhammer Online'da çıkan public quest gibi bir yenilik yok mesela.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Grafik bugı, interface, barlar vs bunlar halledilecek şeyler. Önemli olan content, class dengesi, içerik. İçerikte sorun yok gibi, SW evreni ve Bioware. Gayet detaylı ve derin olması normal. Ancak end game raid zoneları, pvp alanları, class dengeleri, asıl önemli olanlar bunlar bence. Barlara falan takılmayın yani, AA açık kapalı vs.

Ben oyunun çok serbestlik tanıyacağını sanmıyorum. Quest yapan republic üyesini gangleyebilecek miyiz benim için önemli olan o. :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

oyunun başındaki star wars tag'i yetiyor söylediklerin için.

eğer sw kültürün yoksa sıkar. ama senelerdir sw mmo'su bekleyen, 'bir çıksa da geekliğimizi konuştursak, expanded universe geyikleri yapsak, filmleri tartışsak' diyen tayfaya ucundan da olsa girersen chat yapmak bile yetebilir.

sosyal anlamda yapılabilecekler, oyuncu kitlesinin kalitesine bağlı bir de. sosyalleşme adına bir çok özelliği olup da, kazma oyuncu kitlesi yüzünden bu yönünü kullanamamış mmo'lar da gördü oyun sektörü.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...